abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:17:39 #176
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_21330302
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:04 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat met dat geluid lijkt mij ook niet wat, wij hebben zo een van princess en die piept nogal hard, aangezien we bijna naast de keuken slapen lijkt me dat je daar toch wakker van wordt...
dat gepiep bij mijn machine maakt ook een lawaai maar dat mengen maakt ook een kabaal,ik word er idd ook wakker van
pi_21382297
Zet je die machine toch in een andere ruimte waar je het niet hoort.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 19 augustus 2004 @ 10:22:57 #178
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_21392613
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:05 schreef melonovy het volgende:
Zet je die machine toch in een andere ruimte waar je het niet hoort.
in de kelder dan zeker
ik woon in een flatje dus alles staat in verbinding met elkaar dus maakt niet uit waar ik hem zet overal hoor je hem dan,dus dat is geen oplossing
pi_21393234
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:22 schreef glossy het volgende:

[..]

in de kelder dan zeker
ik woon in een flatje dus alles staat in verbinding met elkaar dus maakt niet uit waar ik hem zet overal hoor je hem dan,dus dat is geen oplossing
Hier idem... als we gaan verhuizen maar een woning uitzoeken die "broodbak-in-de-nacht" compatible is...
Fake it till you make it...
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:10:09 #180
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_21398469
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hier idem... als we gaan verhuizen maar een woning uitzoeken die "broodbak-in-de-nacht" compatible is...
als wij gaan vizen zet ik hem ook in de keuken dan slaap je toch boven dan maakt het niet uit dan hoor je het lijkt mij toch niet
pi_21671282
NIEUWS NIEUWS NIEUWS

Bij de Kruidvat hebben ze een broodbakmachine voor 29,95!
Ik heb hem vandaag gekocht als cadeau voor mijn moeder dus ik ga hem niet uitproberen.
Merk Bodin - 12 bakprogramma's - 1Liter - en verder alle gebruikelijke functies.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met dit merk??
op
pi_21682077
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 21:59 schreef Ketama9 het volgende:
NIEUWS NIEUWS NIEUWS

Bij de Kruidvat hebben ze een broodbakmachine voor 29,95!
Ik heb hem vandaag gekocht als cadeau voor mijn moeder dus ik ga hem niet uitproberen.
Merk Bodin - 12 bakprogramma's - 1Liter - en verder alle gebruikelijke functies.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met dit merk??
Kun je even een foto posten? Ik dacht dat ik hem gezien had in de winkel, en dat hij hetzelfde uitzag als de AFK BM2 (die heb ik zelf). Anders kun je ook even hier kijken: http://www.bakkerswereld.org en dan op het forum, daar staan de BBM's per merk.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21682259
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:13 schreef Syrena het volgende:

[..]

Kun je even een foto posten? Ik dacht dat ik hem gezien had in de winkel, en dat hij hetzelfde uitzag als de AFK BM2 (die heb ik zelf). Anders kun je ook even hier kijken: http://www.bakkerswereld.org en dan op het forum, daar staan de BBM's per merk.
Hm nee ik heb geen digitale camera, en er staat geen foto van de broodbakmachine op de zijde.
Heb wel een goed topic erover gevonden: http://www.bakkerswereld.(...)wtopic=2083&hl=bodin
Dus bedankt voor de zijde!!
op
pi_22021875
Iets heel doms.. we zijn de kneedhaak kwijt van onze broodbakmachine

Heeft iemand een idee of je deze nog weer kunt bestellen?
We hebben een broodbakmachien van AFK, die door Kassa als beste getest is.
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2004 @ 18:34:25 #185
43556 miss_dynastie
pi_22022569
Volgens mij wel hoor, bij de fabrikant
Ik zou em maandag even bellen.
pi_22022852
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 17:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:

Per ongeluk opgegeten?
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2004 @ 19:29:38 #187
43556 miss_dynastie
pi_22023470
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 18:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Per ongeluk opgegeten?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat die van ons ook al eens in het grofvuil is beland
Gelukkig had ik het op tijd door, maar anders hadden we ook hier een nieuwe nodig gehad!
pi_22023969
Ik had laatst bij de afwas mn maatschepje verwoest die bij mn broodbakmachine zat... Ik heb princess geschreven om te vragen of ze ook los te krijgen zijn en ze hebben toegezegd er 1 op te sturen .

Wellicht kan je de fabrikant mailen waar ze te krijgen zijn en wie weet heb je mazzel...
Fake it till you make it...
pi_22469130
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 17:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:

Hoi, ik heb zelf ook een AFK (BM-2, in april 2004 gekocht bij de Marskramer).
Ik las op andere broodbakmachineforums (wat een woord!) ook al van meerdere mensen dat ze hun kneedhaak kwijtgeraakt waren... Ja, kan gebeuren, hè.

Ik heb de handleiding zo even niet bij de hand, maar heb laatst wel op Internet een adres en tel.nr. van AFK in Nederland gevonden:

AFK Benelux Electro Distributions B.V.
Robert Kochlaan 538
2035 BR Haarlem
Tel: 0031-23 5354 673
Fax: 0031-23 5451 401

Hopelijk heb je er wat aan.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_22470761
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:00 schreef Ket_Ais het volgende:
Heej broodliefhebbers!
Ik heb even een vraagje en het spijt me als deze al eerder gesteld is, maar ik heb niet echt de tijd om alles na te gaan (aangezien dit al deel 3 is)
Wat zijn jullie ervaringen met de timer gebruiken? Ik zou ook wel graag zondagochtend wakker willen worden met de heerlijke geur van versgekbakken brood in het huis. Ik heb alleen een keer gehoord dat bij mensen de vlam er die ochtend insloeg en dat vond ik behoorlijk eng. Nu durven mijn vriend en ik die timerfunctie niet zo te gebruiken. Het zal vast wel net een technisch mankementje zijn geweest maar toch.... Hopelijk kunnen jullie me een beetje geruststellen zodat ik het eens aandurf en zeker weet dat ik niet wakker wordt van de geur van brand.
Ja, in het begin durfde ik ook die timerfunctie niet te gebruiken. Maar ik moet zeggen, het is me erg meegevallen. Ik bak nu alweer een paar weken ook 's nachts, met de timer dus, en heb tot zover nooit brand gehad, gelukkig.

Misschien was het bij sommigen inderdaad een technisch mankementje, of werd de BBM te heet doordat er teveel spullen omheen stonden... dan kan-ie z'n warmte niet zo goed kwijt, hè. En nooit iets bovenop het kijkvenster leggen, dan kan het ook te heet worden en zelfs gaan smelten, heb ik gehoord.

Ik kan het je echt van harte aanbevelen. 's Avonds alles in het bakblik doen (wel eerst even het blik uit de machine halen voor je het vult, dan komt er niets op de verwarmingselementen terecht wat vlam kan vatten), instellen en 's morgens die heerlijke broodlucht in huis!

Ik heb wel gemerkt dat als ik een kant-en-klare broodmix gebruik in plaats van losse ingrediënten (mijn favoriete broodmix is Atlanta bruin ), dat ik dan altijd zelf nog wat (gedroogde) gist moet toevoegen, doordat een deel van de gist die al in de mix zit, voortijdig onwerkzaam wordt door het contact met het water, waardoor de boel niet genoeg rijst. Dat probleem heb je uiteraard niet als je ZELF alle ingrediënten erin doet ipv een mix te gebruiken.

(In water geweekte) rozijnen, krenten, wat marmelade en stukjes van gedroogde vruchten heb ik trouwens altijd gewoon kunnen gebruiken hoor, ook 's nachts met de timer. (Mmmm, heerlijk vruchtenbrood gebakken...! ) Niets mis mee.
Eieren of melk kan je niet gebruiken, wel boter en melkpoeder.
Tip: ook bakgember is heerlijk in zo'n rozijnen/vruchtenbrood, als je ervan houdt!

Van nachtelijk geratel heb ik met mijn BBM (AFK BM-2) weinig last, ik vind hem vrij stil, en bovendien doe ik voor alle zekerheid meestal ook nog even de tussendeur dicht, zodat iedereen rustig kan slapen.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens uit met die timer, veel kan er echt niet misgaan. Succes!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:50:32 #191
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22484526
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:38 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Hoi, ik heb zelf ook een AFK (BM-2, in april 2004 gekocht bij de Marskramer).
Ik las op andere broodbakmachineforums (wat een woord!) ook al van meerdere mensen dat ze hun kneedhaak kwijtgeraakt waren... Ja, kan gebeuren, hè.

Ik heb de handleiding zo even niet bij de hand, maar heb laatst wel op Internet een adres en tel.nr. van AFK in Nederland gevonden:

AFK Benelux Electro Distributions B.V.
Robert Kochlaan 538
2035 BR Haarlem
Tel: 0031-23 5354 673
Fax: 0031-23 5451 401

Hopelijk heb je er wat aan.
bij www.soezie.nl kan je ook kneed haken bestellen als je hem kwijt bent,en kan je gelijk recepten enzo bekijken.

ik heb daar het recept voor pepernotenbrood uit geprint dat wil ik wel is gaan proberen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:35:43 #192
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22486336
@Scootmobiel, dank je voor de wijze woorden! En ook het idee van bakgember in het brood. Ik ben gek op gember maar was zelf niet op het idee gekomen het in het brood te verwerken.
Binnenkort toch echt eens gaan uitproberen, die timerfunctie. Ik moet alleen bekennen dat ik al erg lang geen gebruik heb gemaakt van mijn BBM.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_22491943
Graag gedaan!

Het is eigenlijk een beetje een nieuwe hobby van me geworden, die BBM... Ik gebruik hem ± 2x per week voor het gewone dagelijkse brood (meestal Atlanta of Soubry) en maak tussendoor ook graag zoete en hartige variaties.

Leuk om te horen dat je óók gek op gember bent! Het laat zich heel goed in brood verwerken (en ook in cake trouwens!). Meestal moet je dan wel iets meer gist gebruiken heb ik gemerkt, omdat gember (of vruchtstukjes) het deeg nogal 'zwaar' maakt, waardoor het minder hoog rijst en gauw wat compact wordt. Omdat gember, rozijnen en vruchten nogal 'nat' zijn, kan je het beste ook wat minder water toevoegen, anders wordt het een behoorlijk kleffe boel...!

Verder doe ik ook weleens fijngehakte hazelnoten door het deeg, ook een aanrader als je ervan houdt!
Of zonnebloempitten, sesamzaad, maanzaad... dat soort spul. Geeft er net weer een beetje andere smaak aan. (Alleen gaat dat maanzaad altijd zo tussen je tanden zitten...!)
Ik heb ook weleens een flinke hoeveelheid verse bieslook erin gesnipperd, maar daar proefde je eigenlijk niets van terug in het eindresultaat, helaas. Gefruite uitjes hebben blijkbaar meer effect.

Heel veel handige info is ook te vinden op:
http://www.grootgezin.nl/frames.php?themasP6.php
(en daarvan de rubrieken 46 t/m 50).

En op deze:
http://members.lycos.nl/vantend/dossiers/broodbakmachine.html
staat ook het één en ander aan recepten en info.

Er valt al met al heel wat te experimenteren, dus alvast veel bakplezier toegewenst!

[ Bericht 5% gewijzigd door Scootmobiel op 08-10-2004 16:12:54 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:31:51 #194
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22494983
Dank je voor alle tips, ik krijg al wat bakvoorpret! Zondag toch eens aan de slag aan.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:47:28 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_22593423
Voor de liefhebbers: bij de Aldi issie er weer!!

Zo ook de Albona bakmixen...

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar zijn die mixen lekker?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_22607145
Gelukkig was er een erg aardige man bij de Marskramer (waar we onze broodbakmachine gekocht hebben) waaraan we het verhaal uitgelegd hebben.. en hij liep zomaar naar de broodbakmachines toe, maakte een doos open en gaf ons een nieuwe mee! Goeie service
pi_22615012
Kan iemand me ff een snelle uitleg geven over de Aldi BBM. De gebruiksaanwijzing zat er niet bij
Maar ze gaan hem wel opsturen Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk gebruik maken van mijn nieuwe speeltje.
pi_22615228
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:37 schreef Oceanonix het volgende:
Kan iemand me ff een snelle uitleg geven over de Aldi BBM. De gebruiksaanwijzing zat er niet bij
Maar ze gaan hem wel opsturen Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk gebruik maken van mijn nieuwe speeltje.
Toch gekocht? Cool . Have fun
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22632462
Ik heb er ook eentje . Alleen nog niet uitgeprobeerd . Hij staat wel uitgepakt hier op tafel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22651843
Hmmm...zojuist mijn eerste brood uit het apparaat gehaald. Ruikt . Ik krijg honger.
Het brood is gemaakt met de mix die nu bij de ALDI in de aanbieding is. Ben heel benieuwd.

Morgen eens kijken of ik iets van pestobrood kan maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')