Olijfolie, geitenkaas, majoraan, rozemarijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:45 schreef Berb het volgende:
#
Ten tweede ben ik op zoek naar een lekker broodrecept met gedroogde tomaten. Weet iemand wat er lekker is om nog meer in een brood met gedroogde tomaten te doen???
uh, hoe lang moet je eigenlijk afbakken?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Zachte broodjes:
250 ml lauwwarme melk
60 gram gesmolten boter
2 el suiker
2 eieren
560 gram bloem
2 tl zout.
gist
Kneden, 10 min
1 1/2 a 2 uur laten rijzen
blik invetten met boter
broodjes vormen, op blik leggen en 1/2 tot 1 uur laten rijzen
1 eidooier en 1 el melk mengen, met een penseel de broodjes insmeren.
Euhquote:Op woensdag 7 juli 2004 11:46 schreef melonovy het volgende:
[..]
uh, hoe lang moet je eigenlijk afbakken?
Dank je voor de tip, maar die rookmelder durf ik niet aan, wij hebben geen afzuigkap namelijk.quote:Op maandag 16 augustus 2004 14:08 schreef DzjieDub het volgende:
Ik heb de timer een paar keer gebruikt, en geen enkel probleem gehad. Als je maar zorgt dat alle ingrediënten echt in de mengbak zitten en niet op het verwarmingselement kan er eigenlijk niets misgaan. En natuurlijk 'verse' spullen kunnen niet meegebakken worden - rozijnen of zo. Wat erg jammer is want dat is nou net zo lekker, 's ochtends - rozijnenbrood met kaneel en een beetje boter erop laten wegsmelten. Of een likje sinasappelmarmelade.
Eventueel kun je een rookdetector in de keuken - of waar je de BBM ook hebt staan - installeren, maar ik weet eerlijk gezegd niet of die ook al reageert tijdens een normaal bakproces. Uitproberen dus
Gewoon op de gok doen, begin eens veilig met 2 sjalotjes en 2 knoflookteentjes, als je de smaak vindt tegen vallen, kun je de volgende keer er iets meer of minder van gebruiken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 14:17 schreef DzjieDub het volgende:
Op de vorige pagina stond een recept voor 'n brood met knoflook en sjalot - hoeveel van elk ongeveer heb ik nodig voor een broodje van driekwart kilo? Ongeveer?
Dank!
Dat met dat geluid lijkt mij ook niet wat, wij hebben zo een van princess en die piept nogal hard, aangezien we bijna naast de keuken slapen lijkt me dat je daar toch wakker van wordt...quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:43 schreef glossy het volgende:
ik heb de timer ook wel eens gebruikt maar ik vond het niet zo een succes als ik dan smorgens vers brood wou,mijn slaapkamer is naast de keuken en dat ding maakt nog al wat lawaai tijdens het mixen dus dat doe ik niet meer maar zet hem wel is smorgens op timer dat als ik smiddags thuis kom uit me werk dat ik dan vers brood heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |