abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19855030
quote:
Op zondag 13 juni 2004 12:19 schreef glossy het volgende:
toppie en was je brood nog voor midden nacht klaar?
Ja, om half 12 ongeveer
  zondag 13 juni 2004 @ 22:05:52 #127
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19866436
Syrena, sorry voor mijn late reactie, zo op het einde van het weekend

Ik heb de sjalotjes en knoflook niet eerst gefruit hoor, ik wou het eerst wel doen, maar ik was nog niet klaar met snijden en toen ging de BEEP al. Ik heb het toen maar rauw in de BBM gedaan en afgewaacht, het was al met al wel lekker zacht geworden door het bakproces, vooraf bakken was dus echt niet nodig bleek wel. Het brood was heerlijk! Vooral met vleesbeleg!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_19874241
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:05 schreef melonovy het volgende:
Syrena, sorry voor mijn late reactie, zo op het einde van het weekend

Ik heb de sjalotjes en knoflook niet eerst gefruit hoor, ik wou het eerst wel doen, maar ik was nog niet klaar met snijden en toen ging de BEEP al. Ik heb het toen maar rauw in de BBM gedaan en afgewaacht, het was al met al wel lekker zacht geworden door het bakproces, vooraf bakken was dus echt niet nodig bleek wel. Het brood was heerlijk! Vooral met vleesbeleg!
Hmmmmmm...meteen proberen straks!
Mijn plak gist was beschimmeld. Ik had 100 gram gekocht, volgende keer toch maar 50 gram nemen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19876351
Ik lees hier zoveel over soezie meel, ben ik dan de enige die er niet echt over te spreken is?
Nou ja, iig een tipje voor degenen die redelijk in de buurt van de grens met Duitsland wonen... ga even de grens over, loop de eerste de beste supermarkt binnen, en zie een heel assortiment aan meelsoorten (zo verging mij dat iig afgelopen zaterdag)... speltmeel (Dinkel heet dat daar) voor 99 cent per kilo, zlefde geld voor roggemeel... etc etc.
pi_19876680
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:39 schreef wendy-tje het volgende:
Ik lees hier zoveel over soezie meel, ben ik dan de enige die er niet echt over te spreken is?
Nou ja, iig een tipje voor degenen die redelijk in de buurt van de grens met Duitsland wonen... ga even de grens over, loop de eerste de beste supermarkt binnen, en zie een heel assortiment aan meelsoorten (zo verging mij dat iig afgelopen zaterdag)... speltmeel (Dinkel heet dat daar) voor 99 cent per kilo, zlefde geld voor roggemeel... etc etc.
Heb dat idd ook gehoord, van de Duitse Aldi dan. Ik werk in Sittard, dus in principe is het niet zo ver rijden. Hmmmmmmm...toch eerdaags maar eens heenkarren
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 14 juni 2004 @ 12:14:21 #131
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19877344
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:39 schreef wendy-tje het volgende:
tot nu toe vind ik alleen het wit brood van soezie lekker heb nu al 2 bruin brood soorten geprobeert maar die vind ik dus totaal niet lekker heb nu nog all in 1 voor bruin brood liggen en die moet ik nog proberen
pi_19877488
Ik had dit ding pas geleden gekocht.

Was wel leuk enzo maar na 4 keer gebruikt te hebben zaten er allemaal krasjes in door die 2 meng schroef oortjes (ofzo).

Maar weer teruggebracht dus
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_19877520
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:14 schreef glossy het volgende:

[..]

tot nu toe vind ik alleen het wit brood van soezie lekker heb nu al 2 bruin brood soorten geprobeert maar die vind ik dus totaal niet lekker heb nu nog all in 1 voor bruin brood liggen en die moet ik nog proberen
hmm, dat zal het zijn, ik bak eigenlijk alleen volkoren... daarvoor had ik de masteluin geprobeerd van soezie, maar daar vond ik echt niks aan. Meel van de molen, of gewoon van de AH vond ik al een stuk beter... maar smaken verschillen natuurlijk
pi_19877910
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:19 schreef ClioSporT het volgende:
Ik had dit ding pas geleden gekocht.

[afbeelding]

Was wel leuk enzo maar na 4 keer gebruikt te hebben zaten er allemaal krasjes in door die 2 meng schroef oortjes (ofzo).

Maar weer teruggebracht dus
Wij hebben dezelfde, maar gaat prima hier. Wel wat krasjes, maar dat komt meer door de eerste paar keren nogal ongeduldig en onvoorzichtig het brood eruit halen...
Fake it till you make it...
pi_19877987
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben dezelfde, maar gaat prima hier. Wel wat krasjes, maar dat komt meer door de eerste paar keren nogal ongeduldig en onvoorzichtig het brood eruit halen...
Bij mij zag je rondom die 2 dingen aardig wat krasjes, je hoorde tijdens het mengen ook dat ie schuurde. Volgens mij mag zo'n anti aanbak ding helemaal geen krasjes hebben dus maar weer teruggebracht. Wel jammer want het brood was wel lekker
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  maandag 14 juni 2004 @ 13:11:56 #136
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19878840
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:20 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

hmm, dat zal het zijn, ik bak eigenlijk alleen volkoren... daarvoor had ik de masteluin geprobeerd van soezie, maar daar vond ik echt niks aan. Meel van de molen, of gewoon van de AH vond ik al een stuk beter... maar smaken verschillen natuurlijk
ik heb van soezie de boeren rogge die is heel vies en valt ook helemaal uit elkaar is erg kruimelig brood en ik heb de volkoren masteluin ook is gehad vond ik ook niet lekker.
pi_19879604
Ik heb van soezie boeren mais, die vind mn man erg lekker, ik vind hem zelf nogal melig smaken...
En speltmeel, maar die vind ik niet zo anders dan het gewone volkorenmeel van de AH en die is voordeliger volgens mij .
pi_19966510
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:34 schreef Nijna het volgende:
Ik heb van soezie boeren mais, die vind mn man erg lekker, ik vind hem zelf nogal melig smaken...
En speltmeel, maar die vind ik niet zo anders dan het gewone volkorenmeel van de AH en die is voordeliger volgens mij .
Spelt, tsja, ik vind het heerlijk En als je het in Duitsland koopt, valt de prijs ook wel mee, 1 euro per kilo. Verder vind ik de structuur van de broden ook wat beter als je bijvoorbeeld spelt met volkorenmeel mengt, dan als je alleen volkorenmeel gebruikt.
Dat spelt duurder is, is logisch vanwege een lagere opbrangst per ha vergeleken met tarwe...
Hier nog wat info
quote:
Spelt, een oud tarweras
Spelt is een oud tarweras met een opvallend lange en slanke aar. Spelt levert een eiwitrijk meel (tussen de 12 en 15%) met een hoog glutengehalte. Er is dan ook goed brood mee te bakken dat een hartige, nootachtige, smaak heeft. Met speltmeel valt ook veel lekkers (gebak, meelgerechten) te maken. Spelt is als kookgraan te gebruiken.

Opgravingen hebben aangetoond dat in de Late Steentijd er - nog voor tarwe - spelt verbouwd werd. Tot aan de jaren dertig van deze eeuw werd spelt in Nederland en vooral in Zuid Duitsland (meer spelt dan tarwe) verbouwd. Spelt is een gewas dat niet goed tegen kunstmest kan en heeft het mede daardoor moeten afleggen tegen tarwe dat goedkoper werd. Belangrijkste reden waarom spelt duurder is dan tarwe is dat spelt net als haver en gerst gepeld moet worden. Hierdoor valt zo’n 35-40% van het geoogste gewicht uit aan kaf en pelsel. De boer krijgt bovendien ook een wat hogere prijs voor spelt dan tarwe omdat de opbrengst per hectare lager is (respectievelijk 4 à 5 en 5 à 7 ton).
Trouwens, nog even een andere vraag... mijn vriend heeft ronduit een hekel gekregen aan het gat wat in het brood ontstaat door de kneedhaak. Nu bak ik het deeg uit de bbm dus maar af in de oven, dat vindt hij in ieder geval fijner... zijn er meer mensen die zo'n hekel hebben aan het gat in het brood?
En zou je eventueel het bereide deeg in kunnen vriezen om later af te bakken?
pi_19967148
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:13 schreef wendy-tje het volgende:

Trouwens, nog even een andere vraag... mijn vriend heeft ronduit een hekel gekregen aan het gat wat in het brood ontstaat door de kneedhaak. Nu bak ik het deeg uit de bbm dus maar af in de oven, dat vindt hij in ieder geval fijner... zijn er meer mensen die zo'n hekel hebben aan het gat in het brood?
En zou je eventueel het bereide deeg in kunnen vriezen om later af te bakken?
Wtf? Wat is er mis met een gat onderin je brood? Je proeft het niet eens! Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar toch.

Volgens mij kun je ook na het kneden en voor het rijzen je haak eruit halen, maar dat staat meestal in de gebruiksaanwijzing of dat kan en wanneer dan...
pi_19967762
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:33 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wtf? Wat is er mis met een gat onderin je brood? Je proeft het niet eens! Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar toch.
Je wilt niet weten hoe vaak in m'n jaren als kaasmeisje mensen heb horen zeggen dat recht gesneden stukken kaas lekkerder zijn als schuine Ik had ook een vaste klant (vrouw) waar ik de kaas voor uit het plastic moest halen en dan een papiertje erom doen, want kaas in plastic lustte haar man niet.....

Het irritante van de haak vind ik dat als je 'm eruithaalt dat je dan je mooie perfecte brood moet slopen. Je kunt hem er idd vantevoren uithalen, maar ik weet de juiste tijd niet. Ik zal het thuis eens nakijken en posten.
pi_19969412
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak in m'n jaren als kaasmeisje mensen heb horen zeggen dat recht gesneden stukken kaas lekkerder zijn als schuine Ik had ook een vaste klant (vrouw) waar ik de kaas voor uit het plastic moest halen en dan een papiertje erom doen, want kaas in plastic lustte haar man niet.....

Het irritante van de haak vind ik dat als je 'm eruithaalt dat je dan je mooie perfecte brood moet slopen. Je kunt hem er idd vantevoren uithalen, maar ik weet de juiste tijd niet. Ik zal het thuis eens nakijken en posten.
Wat de boer niet kent, dat vreet 'ie nie.

True, er zit een gat in je brood. Zoals ik al zei; het verdient geen schoonheidsprijs
pi_19969447
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:33 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Volgens mij kun je ook na het kneden en voor het rijzen je haak eruit halen, maar dat staat meestal in de gebruiksaanwijzing of dat kan en wanneer dan...
Het staat iig niet in mijn gebruiksaanwijzing, ik weet ook niet wat hij er op tegen heeft, behalve dan dat ie de vorm van het brood ook niet makkelijk vindt (kritisch mannetje)
Het probleem met het gat is soms dat het brood uit elkaar valt met snijden, dat snap ik ook wel van hem...
pi_19969830
Ik had soms dat ik 5 minuten moest zoeken naar die kneedhaken
pi_20098862
Vanmiddag even langs de Konmar geweest, nadat ik in hun folder had gezien dat ze meel van Soubry had. Ik heb gemengd meel voor 6-granenbrood en mix voor donker brood, 9 granen gehaald. 2 kilo voor 2 euro nog wat. Ben benieuwd hoe ze zijn, hoorde van een vriendin dat ze lekker zijn... Ze zijn in elk geval goedkoper dan die mixen van Soezie, want volgens mij heb ik daar iets van 4 euro voor 2,5 kilo betaald...
pi_20099549
Negen euro voor 2,5 kilo Waldkorn.

En toen liet ik ook nog tig broden mislukken door niet goed te lezen en er elke keer zout bij te doen
pi_20099679
Heb ook wat lekkers gemaakt... citrusbrood, op basis van sinaasappel en citroenschillen en vruchtensap!
pi_20100297
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:16 schreef wendy-tje het volgende:
Heb ook wat lekkers gemaakt... citrusbrood, op basis van sinaasappel en citroenschillen en vruchtensap!
Als je me zo aan het kwijlen maakt dan zou ik toch ook wel het receptje willen hebben, als t kan... Klinkt goed!!!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:44:55 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20100318
Heb net een Kilo Dinkelmeel gekocht, ga morgen een experimenteren met Dinkel zuurdesem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_20115644
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:44 schreef Nijna het volgende:

[..]

Als je me zo aan het kwijlen maakt dan zou ik toch ook wel het receptje willen hebben, als t kan... Klinkt goed!!!
tuurlijk kan dat, maar nog heel even geduld... ik had het recept van gewoon bakken omgezet naar broodbakmachine, en de vorige keer heb ik nog extra meel toegevoegd omdat de verhoudingen niet goed waren.
Zal het vandaag nog eens proberen, en dan post ik het recept...
pi_20115672
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net een Kilo Dinkelmeel gekocht, ga morgen een experimenteren met Dinkel zuurdesem
Dinkel = spelt =
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')