Misschien proberen minder gist te gebruiken. Je brood was wel gerezen en daarna ingezakt; overrijs.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb vanavond een veelkorenbrood gebakken Tarwe Rogge, met veel granen, graankorrels en boekweit. Basis van gist en zuurdesem.
Kwam heel mooi omhoog, was geweldig gerezen, ff gekeken met de klep open.
Toen echter het bakken was begonnen was ie een stuk ingezakt.
Is nog steeds een mooie structuur, maar was mooier geworden als ie niet was ingezakt.
Iemand een idee hoe dat inzakken kan worden voorkomen?
Was dat omdat ik de klep ff open had?
Er stond ooit eens ergens een berekening (Consumentengids?) maar daar hadden ze de aanschafprijs van de machine niet meegerekend. Ofzo. Wat post ik ook als ik het niet zeker weetquote:Op woensdag 26 mei 2004 08:25 schreef milagro het volgende:
Op deze site zijn de BBM's aanzienlijk goedkoper dan hier.
Ik hoor zulke enthousiaste verhalen, dat ik, als fel tegenstander van DIY brood/taart, er toch maar eens over ga denken een aan te schaffen
Wanneer was ik jarig ook alweer?
En is het behalve lekkerder, ook goedkoper in the long run?
Na hoeveel broden heb je je masjien eruit
Ik vind het zelf brood bakken nu niet echt goekoper hoor, bij de superdeboer heb je dageraadbrood, die ik erg lekker vind en kost ¤1,19 - ¤1,49 per brood van 800 gram. Als ik zelf een lekker brood bak, en alle ingredienten, grondstoffen en energiekosten bereken kom ik rond het zelfde bedrag uit hoor. Behalve met wit brood/ bolletjes van bloem a ¤0,19 per kilo, dan is het wel wat goedkoper...quote:Op woensdag 26 mei 2004 08:25 schreef milagro het volgende:
Na hoeveel broden heb je je masjien eruit
ik gebruik nooit zout in me eten kook altijd zout arm en rook ook nietquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je normaal gesproken veel zout in je eten gebruikt, of rookt, dan heb je een zouttolerantie, je proeft het niet meer.
zelf bapao broodjes maken is trouwens ook erg lekker,dat heb ik laatst uitgeprobeerd,ook alles in de bbm gedaan en toen het goed gekneed was heb ik het in een kom laten rijzen,alleen het gehalt er in proppen is wat klieder werk,maar vond me zelf gebrouwe bapao wel lekkerder dan zoeen diepvries dingquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:00 schreef melonovy het volgende:
Meer over Soezie: http://www.soezie.com/ adressen en recepten enzo.
Ik ben tegenwoordig bezig met bolletjes bakken, in de bbm gooi ik de ingredienten die je normaal ook gebruikt voor een broodje, maar nu draai ik er 8-10 bollen van, doop ze even in een wat zaadjes en bak ze af in de oven. En eigenlijk vind ik dat dus een stuk lekkerder.
Heb je ook een receptje? mister_d is dol op bapaoquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:26 schreef glossy het volgende:
[..]
zelf bapao broodjes maken is trouwens ook erg lekker,dat heb ik laatst uitgeprobeerd,ook alles in de bbm gedaan en toen het goed gekneed was heb ik het in een kom laten rijzen,alleen het gehalt er in proppen is wat klieder werk,maar vond me zelf gebrouwe bapao wel lekkerder dan zoeen diepvries ding
Recept (ongeveer, kan naar wil heel erg van afgeweken worden , wij deden ook maar op de gok en dat pakte erg goed uit!):quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je ook een receptje? mister_d is dol op bapao
Nou, uit een zak van 6 euro, van de boerenbond, kunnen 24 broden. Da's pakweg 40 cent aan meel dus. Beetje water, melk of boter of een eitje. Zakje gist. Kom ik echt niet op 1,49.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:41 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ik vind het zelf brood bakken nu niet echt goekoper hoor, bij de superdeboer heb je dageraadbrood, die ik erg lekker vind en kost ¤1,19 - ¤1,49 per brood van 800 gram. Als ik zelf een lekker brood bak, en alle ingredienten, grondstoffen en energiekosten bereken kom ik rond het zelfde bedrag uit hoor. Behalve met wit brood/ bolletjes van bloem a ¤0,19 per kilo, dan is het wel wat goedkoper...
ik haal nooit me kneedhaak er uit die laat ik er gewoon inzitten,ik heb ook een inventum BM 25.want na het kneden gaat ie rijzen en daarna kneed ie altijd nog ff en dan gaat ie verder met rijzen.heb nog f snel in het boekje gekeken maar kon het ook niet zo snel vinden dat je de haak moet verwijderen,lijkt me trouwens ook niet handig als je na het mixen het er uit moet halen en terwijl het begint te rijzenquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:32 schreef Berb het volgende:
Sorry had hem verkeerd gepost....ben nog niet wakker denk ik
Hallo!!
Ik heb sinds vrijdag een inventum BM25.
Heb gisteren een bruinbrood gebakken wat goed ging en wil nu een suikerbrood bakken.
Toen het piepje ging voor ingredienten toevoegen bleef de kneedhaak draaien terwijl in het recept staat dat je het deeg en de kneedhaak moet verwijderen.
Weet iemand hoe ik de deeghaak dan kan stoppen?? of wat ik fout doe??
Groetjes
Berber
ik heb altijd all in 1 broodmix bij welkoop vandaan dat kost ¤ 4.15 dus dat is ¤ 0.83 cent per brood vind dat niet duur bij de bakker ben ik meer kwijtquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:41 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ik vind het zelf brood bakken nu niet echt goekoper hoor
Tja, en haal je gewoon meel en gist, melk en of boter, eventueel een eitje, ben je nog goedkoper uit.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef glossy het volgende:
[..]
ik heb altijd all in 1 broodmix bij welkoop vandaan dat kost ¤ 4.15 dus dat is ¤ 0.83 cent per brood vind dat niet duur bij de bakker ben ik meer kwijt
In je boekje dat bij je BBM zit kun je zien (als het goed is) hoe lang alle fases duren.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:02 schreef glossy het volgende:
[..]
ik haal nooit me kneedhaak er uit die laat ik er gewoon inzitten,ik heb ook een inventum BM 25.want na het kneden gaat ie rijzen en daarna kneed ie altijd nog ff en dan gaat ie verder met rijzen.heb nog f snel in het boekje gekeken maar kon het ook niet zo snel vinden dat je de haak moet verwijderen,lijkt me trouwens ook niet handig als je na het mixen het er uit moet halen en terwijl het begint te rijzen
Kijk, das alweer een stuk intressanter geprijsd. Wat voor meel is het, en wat voor meel hebben ze verder nog meer? Ik heb net op hun website gekeken, maar kan hier niets over vinden.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, uit een zak van 6 euro, van de boerenbond, kunnen 24 broden. Da's pakweg 40 cent aan meel dus. Beetje water, melk of boter of een eitje. Zakje gist. Kom ik echt niet op 1,49.
Heb het adres van die bakkerswereld site. Wist al wel dat ze daar soezie-producten verkochten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:57 schreef melonovy het volgende:
[..]
Kijk, das alweer een stuk intressanter geprijsd. Wat voor meel is het, en wat voor meel hebben ze verder nog meer? Ik heb net op hun website gekeken, maar kan hier niets over vinden.
In het kader van "beter laat dan nooit" en omdat mosterd na de maaltijd nog altijd best lekker kan zijn:quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb vanavond een veelkorenbrood gebakken Tarwe Rogge, met veel granen, graankorrels en boekweit. Basis van gist en zuurdesem.
Kwam heel mooi omhoog, was geweldig gerezen, ff gekeken met de klep open.
Toen echter het bakken was begonnen was ie een stuk ingezakt.
Is nog steeds een mooie structuur, maar was mooier geworden als ie niet was ingezakt.
Iemand een idee hoe dat inzakken kan worden voorkomen?
Was dat omdat ik de klep ff open had?
Is wel ff opnieuw leren brood bakken met zo´n machien. Er snel en weinig moeite, maar is anders dan het handwerk.
Zo, ik heb hem net besteld.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
www.schlecker.com
39,99
Doet het uitstekend. Brood tot 1300 gram, 10 programma's waaronder ook marmalade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |