abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:28:07 #51
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_19388469
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, want cake is ook een programma en wat je erin gooit moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Okay. Handig.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:09:56 #52
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_19389764
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:28 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Okay. Handig.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:28:53 #53
3542 Gia
User under construction
pi_19390413
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 13:09 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Nee, heb niet de juiste ingrediënten in huis!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:17:58 #54
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_19392064
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, heb niet de juiste ingrediënten in huis!
Je mist er maar 1 eigenlijk.
pi_19392893
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 14:17 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Je mist er maar 1 eigenlijk.
Ja ik heb eens een cake gebakken in mijn BBM. (Geen spacecake).
Het was net een baksteen met een bult erop, moest erg lachen toen ie uit het blik kwam.
Ik heb het recept gevolgd uit het boekje van mijn machine (de AFK BM2 van de Kassa-test), het was erg veel werk, plus je moet 3 uur wachten tot het klaar is. Ik bak mijn cake dus voortaan gewoon weer in de oven.

Hij smaakte trouwens wel prima, ondanks de rare vorm.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19392991
Vraagje voor de anderen. Ik vind mijn Waldkornbrood veel te zout. Ik gebruik 200 gram waldkorn gemengd met 300 gram patentbloem, en 10 gram zout. Ik heb nu een boek met recepten (Zelf brood bakken in de oven en de broodbakmachine), en hoopte dat het brood nu lekkerder zou worden dan met de recepten uit het boekje van mijn AFK. Nee dus Mijn waldkorns smaken een beetje bitter en zijn te zout. Kan dat ook aan het Waldkornmeel liggen? (Van Soezie).

Straks ga ik een gewoon volkorenbrood proberen, met verse gist en maar 5 gram zout.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:52:05 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19393151
je flikkert er 10 gram zout in, en dan vind je het brood te zout? Wat raar.
Goh, gek idee mischien, maar mischien moet je er wat minder zout in doen?
Of helemaal niet als je een mix koopt?
Ideetje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:52:38 #58
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19393172
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 14:47 schreef Syrena het volgende:
Vraagje voor de anderen. Ik vind mijn Waldkornbrood veel te zout. Ik gebruik 200 gram waldkorn gemengd met 300 gram patentbloem, en 10 gram zout. Ik heb nu een boek met recepten (Zelf brood bakken in de oven en de broodbakmachine), en hoopte dat het brood nu lekkerder zou worden dan met de recepten uit het boekje van mijn AFK. Nee dus Mijn waldkorns smaken een beetje bitter en zijn te zout. Kan dat ook aan het Waldkornmeel liggen? (Van Soezie).

Straks ga ik een gewoon volkorenbrood proberen, met verse gist en maar 5 gram zout.
heb je het recept dat op de soezie pak al is geprobeerd of staat daar het zelfde op als in je boek?

of mail anders naar soezie ,hun adres vind je op de site en ze reageren heel snel
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:53:57 #59
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19393206
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ideetje?
ik heb ook brood mix waar 10 gram zout in moet maar vind het niet zout smaken
pi_19394309
Ik ben een brood aan het bakken van speltmeel nu, van soezie. Ben benieuwd, het ruikt wel lekker!
Fake it till you make it...
pi_19395826
quote:
Ideetje?
Bedankt voor het afzeik-antwoord, o grote culinaire meester....
Tot zover dan mijn posts in dit topic, het was gezellig maar niet heus.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 16:30:34 #62
43556 miss_dynastie
pi_19396153
quote:
Ideetje?
Poeh he, er weleens bij stil gestaan dat iemand daar misschien niet aan denkt?
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 16:30:58 #63
43556 miss_dynastie
pi_19396164
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 15:31 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een brood aan het bakken van speltmeel nu, van soezie. Ben benieuwd, het ruikt wel lekker!
Waar koop je soezie?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:33:11 #64
45206 Pietverdriet
pi_19396226
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 14:53 schreef glossy het volgende:

[..]

ik heb ook brood mix waar 10 gram zout in moet maar vind het niet zout smaken
Als je normaal gesproken veel zout in je eten gebruikt, of rookt, dan heb je een zouttolerantie, je proeft het niet meer.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:34:55 #65
45206 Pietverdriet
pi_19396288
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:18 schreef Syrena het volgende:

[..]

Bedankt voor het afzeik-antwoord, o grote culinaire meester....
Tot zover dan mijn posts in dit topic, het was gezellig maar niet heus.
Kom op zeg
Ik geef je een Antwoord dat geheel past bij je avatar. Sorry hoor, als je daar niet tegen kan.
pi_19397718
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waar koop je soezie?
Ik heb het gehaald bij een welkoop winkel hier in de stad http://www.welkoop.nl/.
pi_19398477
Okay, dames heren
Vertel mij eens, wat is de beste BBM, is dat idd de AFK ?
En zo nee, welke dan
Welke maakt, naast een lekker brood, ook het minste herrie.
En de ingredienten, zoals magere melkpoeder, hard witbroodmeel ( hard), snel werkende gist, hard fijnvolkorenmeel ( hard ) etc zijn die lastig verkrijgbaar?
En laatste vraag , ik las op de consumentengidssite onderstaande post
quote:
in de consumentengids van september 2003 staat een test van broodbakmachines. ik ben in het bezit van een AFK bm2(volgens jullie opgegeven broodgewichten van 454 en 680 gram) Mijn schoonmoeder heeft een inventum (broodgewicht 900 gram). Na het vergelijken van de broden dacht ik hier klopt iets niet en ben op onderzoek gegaan. Ik kwam op de duitse site van AFK en zocht mijn broodmachine op. Tot mijn verbazing zag ik in de technische gegevens dat mijn machine een broodgewicht bakte van 600 en 900 gram! Mijn schoonmoeder had ook haar oog laten vallen op de AFK maar is door de consumentengids afgehaakt vanwege dat "geringe" broodgewicht! Het instructieboekje geeft dan wel 454 en 680 gram aan, maar bij nader onderzoek bleek dat om het "droge gewicht te gaan"(meel,gist,enz). Worden de gegevens bij jullie niet onderzocht en ik vraag me af of er met de broodbakmachines wel broodgebakken is tijdens de test. Graag zou ik van u hier een reactie op hebben.
wat wordt hier precies bedoeld? krijg je een te compact brood doordat je de verkeerde hoeveelheden gebruikt, uitgaande vh opgegeven broodgewicht?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19400263
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom op zeg
Ik geef je een Antwoord dat geheel past bij je avatar. Sorry hoor, als je daar niet tegen kan.
Ik ben ongesteld

Ik ben er alweer overheen, ik was idd zo snugger om het pak niet goed te bekijken, er hoeft helemaal geen zout in. Ter verdediging voer ik aan dat ik dat recept alleen heb bekeken voor de verhoudingen waldkorn/gewoon meel , maar ik heb het nu goed bestudeerd, dus het zal wel goedkomen tussen de waldkorn en mij.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 19:16:15 #69
45206 Pietverdriet
pi_19400530
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:07 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik ben ongesteld

Ik ben er alweer overheen, ik was idd zo snugger om het pak niet goed te bekijken, er hoeft helemaal geen zout in. Ter verdediging voer ik aan dat ik dat recept alleen heb bekeken voor de verhoudingen waldkorn/gewoon meel , maar ik heb het nu goed bestudeerd, dus het zal wel goedkomen tussen de waldkorn en mij.
Ga eens over de grens naar de Aldi, of de Real. Hebben ze enorm veel keuze aan broodmixen. Vitalbrot lijkt nogal op waldkorn
pi_19400692
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:58 schreef milagro het volgende:
Okay, dames heren
Vertel mij eens, wat is de beste BBM, is dat idd de AFK ?
En zo nee, welke dan
Welke maakt, naast een lekker brood, ook het minste herrie.
En de ingredienten, zoals magere melkpoeder, hard witbroodmeel ( hard), snel werkende gist, hard fijnvolkorenmeel ( hard ) etc zijn die lastig verkrijgbaar?
En laatste vraag , ik las op de consumentengidssite onderstaande post
[..]

wat wordt hier precies bedoeld? krijg je een te compact brood doordat je de verkeerde hoeveelheden gebruikt, uitgaande vh opgegeven broodgewicht?
Ik heb dus een AFK. Ik kan niet zeggen dat hij nou heel veel herrie maakt, mijn computer irriteert me meer. Ik maak er nu recepten in van 500 gram meel, ik snapte die gewichtsaanduidingen in het boekje zowiezo al niet. Verder vind ik het onhandig dat de recepten in het bijgeleverde boekje werken met Engelse/Amerikaanse maten, dus cups en theelepels etc. Ik heb nu een digitale weegschaal erbij gekocht (omdat ik naast problemen met lezen, ook al geen ster ben in het omrekenen). De AFK BM2 is kennelijk hetzelfde apparaat als de Inventum BM20.

Voor magere melkpoeder heb ik gewoon koffiecreamer gebruikt, dat schijnt not done te zijn maar mijn witbrood smaakte gewoon naar witbrood. Melkpoeder is ook alleen nodig als je met de timer bakt, omdat gewone melk dan zou bederven. Hard witbroodmeel, geen idee, ik gebruik gewone patentbloem, snel werkende gist nam ik gewoon die zakjes droge gist van Oetker, als je niet met de timer werkt kun je gewone bakkersgist nemen. Ik heb mijn eerste spullen gewoon uit de supermarkt, de Waldkorn heb ik uit de Aveve winkel (Boerenbond?)

Wat meer info: http://www.bakkerswereld.org/ . Beetje rommelige site wel.
pi_19400723
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga eens over de grens naar de Aldi, of de Real. Hebben ze enorm veel keuze aan broodmixen. Vitalbrot lijkt nogal op waldkorn
Ja ik had idd ook al gehoord dat Aldi in Duitsland erg lekker meel had.
Hm, soms is het wel voordelig om in Limburg te wonen.... (nu nog leren lezen).
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:00:29 #72
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19403602
Meer over Soezie: http://www.soezie.com/ adressen en recepten enzo.

Ik ben tegenwoordig bezig met bolletjes bakken, in de bbm gooi ik de ingredienten die je normaal ook gebruikt voor een broodje, maar nu draai ik er 8-10 bollen van, doop ze even in een wat zaadjes en bak ze af in de oven. En eigenlijk vind ik dat dus een stuk lekkerder.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_19403607
Ik heb onlangs een heerlijk bananen-chocolade brood gemaakt! Echt heerlijk.
pi_19404185
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:00 schreef Marianneke69 het volgende:
Ik heb onlangs een heerlijk bananen-chocolade brood gemaakt! Echt heerlijk.
Zou je t receptje met ons willen delen??? Want je maakt me haast aan t kwijlen namelijk
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:31:53 #75
45206 Pietverdriet
pi_19406472
Ik heb vanavond een veelkorenbrood gebakken Tarwe Rogge, met veel granen, graankorrels en boekweit. Basis van gist en zuurdesem.
Kwam heel mooi omhoog, was geweldig gerezen, ff gekeken met de klep open.
Toen echter het bakken was begonnen was ie een stuk ingezakt.
Is nog steeds een mooie structuur, maar was mooier geworden als ie niet was ingezakt.
Iemand een idee hoe dat inzakken kan worden voorkomen?
Was dat omdat ik de klep ff open had?

Is wel ff opnieuw leren brood bakken met zo´n machien. Er snel en weinig moeite, maar is anders dan het handwerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')