Okay. Handig.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, want cake is ook een programma en wat je erin gooit moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:28 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Okay. Handig.
Nee, heb niet de juiste ingrediënten in huis!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:09 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Je mist er maar 1 eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, heb niet de juiste ingrediënten in huis!
Ja ik heb eens een cake gebakken in mijn BBM. (Geen spacecake).quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:17 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Je mist er maar 1 eigenlijk.
heb je het recept dat op de soezie pak al is geprobeerd of staat daar het zelfde op als in je boek?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:47 schreef Syrena het volgende:
Vraagje voor de anderen. Ik vind mijn Waldkornbrood veel te zout. Ik gebruik 200 gram waldkorn gemengd met 300 gram patentbloem, en 10 gram zout. Ik heb nu een boek met recepten (Zelf brood bakken in de oven en de broodbakmachine), en hoopte dat het brood nu lekkerder zou worden dan met de recepten uit het boekje van mijn AFK. Nee dusMijn waldkorns smaken een beetje bitter en zijn te zout. Kan dat ook aan het Waldkornmeel liggen? (Van Soezie).
Straks ga ik een gewoon volkorenbrood proberen, met verse gist en maar 5 gram zout.
ik heb ook brood mix waar 10 gram zout in moet maar vind het niet zout smakenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
je flikkert er 10 gram zout in, en dan vind je het brood te zout? Wat raar.
Goh, gek idee mischien, maar mischien moet je er wat minder zout in doen?
Of helemaal niet als je een mix koopt?
Ideetje?
Bedankt voor het afzeik-antwoord, o grote culinaire meester....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ideetje?
Poeh he, er weleens bij stil gestaan dat iemand daar misschien niet aan denkt?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ideetje?
Waar koop je soezie?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:31 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een brood aan het bakken van speltmeel nu, van soezie. Ben benieuwd, het ruikt wel lekker!
Als je normaal gesproken veel zout in je eten gebruikt, of rookt, dan heb je een zouttolerantie, je proeft het niet meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:53 schreef glossy het volgende:
[..]
ik heb ook brood mix waar 10 gram zout in moet maar vind het niet zout smaken
Kom op zegquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:18 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bedankt voor het afzeik-antwoord, o grote culinaire meester....![]()
Tot zover dan mijn posts in dit topic, het was gezellig maar niet heus.![]()
![]()
Ik heb het gehaald bij een welkoop winkel hier in de stad http://www.welkoop.nl/.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waar koop je soezie?
wat wordt hier precies bedoeld? krijg je een te compact brood doordat je de verkeerde hoeveelheden gebruikt, uitgaande vh opgegeven broodgewicht?quote:in de consumentengids van september 2003 staat een test van broodbakmachines. ik ben in het bezit van een AFK bm2(volgens jullie opgegeven broodgewichten van 454 en 680 gram) Mijn schoonmoeder heeft een inventum (broodgewicht 900 gram). Na het vergelijken van de broden dacht ik hier klopt iets niet en ben op onderzoek gegaan. Ik kwam op de duitse site van AFK en zocht mijn broodmachine op. Tot mijn verbazing zag ik in de technische gegevens dat mijn machine een broodgewicht bakte van 600 en 900 gram! Mijn schoonmoeder had ook haar oog laten vallen op de AFK maar is door de consumentengids afgehaakt vanwege dat "geringe" broodgewicht! Het instructieboekje geeft dan wel 454 en 680 gram aan, maar bij nader onderzoek bleek dat om het "droge gewicht te gaan"(meel,gist,enz). Worden de gegevens bij jullie niet onderzocht en ik vraag me af of er met de broodbakmachines wel broodgebakken is tijdens de test. Graag zou ik van u hier een reactie op hebben.
Ik ben ongesteldquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom op zeg
Ik geef je een Antwoord dat geheel past bij je avatar. Sorry hoor, als je daar niet tegen kan.
Ga eens over de grens naar de Aldi, of de Real. Hebben ze enorm veel keuze aan broodmixen. Vitalbrot lijkt nogal op waldkornquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:07 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik ben ongesteld![]()
Ik ben er alweer overheen, ik was idd zo snugger om het pak niet goed te bekijken, er hoeft helemaal geen zout in. Ter verdediging voer ik aan dat ik dat recept alleen heb bekeken voor de verhoudingen waldkorn/gewoon meel, maar ik heb het nu goed bestudeerd, dus het zal wel goedkomen tussen de waldkorn en mij.
Ik heb dus een AFK. Ik kan niet zeggen dat hij nou heel veel herrie maakt, mijn computer irriteert me meer. Ik maak er nu recepten in van 500 gram meel, ik snapte die gewichtsaanduidingen in het boekje zowiezo al niet. Verder vind ik het onhandig dat de recepten in het bijgeleverde boekje werken met Engelse/Amerikaanse maten, dus cups en theelepels etc. Ik heb nu een digitale weegschaal erbij gekocht (omdat ik naast problemen met lezen, ook al geen ster ben in het omrekenen). De AFK BM2 is kennelijk hetzelfde apparaat als de Inventum BM20.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:58 schreef milagro het volgende:
Okay, damesheren
Vertel mij eens, wat is de beste BBM, is dat idd de AFK ?
En zo nee, welke dan
Welke maakt, naast een lekker brood, ook het minste herrie.
En de ingredienten, zoals magere melkpoeder, hard witbroodmeel (hard), snel werkende gist, hard fijnvolkorenmeel ( hard
) etc zijn die lastig verkrijgbaar?
En laatste vraag , ik las op de consumentengidssite onderstaande post
[..]
wat wordt hier precies bedoeld? krijg je een te compact brood doordat je de verkeerde hoeveelheden gebruikt, uitgaande vh opgegeven broodgewicht?
Ja ik had idd ook al gehoord dat Aldi in Duitsland erg lekker meel had.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens over de grens naar de Aldi, of de Real. Hebben ze enorm veel keuze aan broodmixen. Vitalbrot lijkt nogal op waldkorn
Zou je t receptje met ons willen delen??? Want je maakt me haast aan t kwijlen namelijkquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:00 schreef Marianneke69 het volgende:
Ik heb onlangs een heerlijk bananen-chocolade brood gemaakt! Echt heerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |