abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 12:44:45 #226
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22745518
ik snij het met een brood mes maar na maten je vaker brood snijd worden de stukken ook ongeveer even dik,maar ik wil denk een electrische brood mes kopen ,lijkt me denk handiger
  woensdag 20 oktober 2004 @ 12:46:03 #227
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22745551
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 12:37 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand trouwens tips om dat brood een beetje behoorlijk te snijden? Ik heb óf plakken van 2 centimeter dik, of brokstukken.
Wij hebben een elektrisch broodmes. Is in het begin even wennen (ik kreeg alleen maar schuine plakken) maar nu gaat het prima. Mooie dunne sneetjes.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_22745572
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 12:37 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand trouwens tips om dat brood een beetje behoorlijk te snijden? Ik heb óf plakken van 2 centimeter dik, of brokstukken.
Ik ook! "Ja dat vult wel, zo'n sneetje eigengebakken brood" maar het is wel mooi een sneetje 2x de normale dikte... Zo'n snijding van de bakker lijkt me wel wat (beetje duur ).

Mijn opa en oma sneden vroeger brood met een vleesmachine, maar die hebben ze helaas verkocht (echt jammer, ik heb er in mijn Edah-tijd veel mee gewerkt en kon 'm dus ook demonteren enzo).

Ik wacht wel tot Lidl of Aldi weer eens een minii-snijder hebben, en dan schaf ik die misschien aan.
(en een stuk extra huis om alles in kwijt te kunnen....)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_22746269
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:19 schreef ClioSporT het volgende:
Ik had dit ding pas geleden gekocht.

[afbeelding]

Was wel leuk enzo maar na 4 keer gebruikt te hebben zaten er allemaal krasjes in door die 2 meng schroef oortjes (ofzo).

Maar weer teruggebracht dus
Maar hoe vonf jum bakken ik heb nl ook zo'n ding..bij de kant en klare pakken doet tie het goed maar als je zelf een recdept maakt wordt dew kans op mislukking wel errg groot...
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 15:00:14 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_22748444
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:20 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Maar hoe vonf jum bakken ik heb nl ook zo'n ding..bij de kant en klare pakken doet tie het goed maar als je zelf een recdept maakt wordt dew kans op mislukking wel errg groot...
een eigen recept is altijd proberen en testen, net zolang tot je een goed en lekker brood hebt.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22750059
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:58 schreef Syrena het volgende:
En de AFK BM2 schijnt hetzelfde te zijn als een Inventum, dus kun je onderdelen ook via Inventum bestellen (bv. een kneedhaak of bakblik).

Ik heb een AFK en die bakt ook prima. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om te proberen het venster met folie af te dekken om te kijken of de korst dan harder wordt bovenop (ik ben een harde korst-fan).
Als het inderdaad zo is, dat de AFK en de Inventum dezelfde machine zijn, dan is het goed dat ik dat weet... Kan nog weleens van pas komen, als je onderdelen nodig hebt. Welk model van Inventum is dat?

Van afdekken met folie om een hardere korst te krijgen heb ik nog nooit gehoord, maar wie weet werkt het. Als ik mijn AFK instel op 'knapperig' (pijltje op display onder de II zetten i.p.v. onder de I, met de 'Teigmenge'-toets) en geen melk(poeder) en geen olie of vet erdoorheen doe, wordt de korst bij mij ook al een stuk harder.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:00:50 #232
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22767603
ik heb de inventum bm25.
een vriendin van mij heeft ook een afk alleen ik vind het nadeel van dat ding dat alles in het duits is en aangezien ik daar weinig van begrijp.mij bbm is allemaal in het nederlands.

en van dat folie er op heb ik ook nog nooit van gehoord ,ga het wel is proberen het is ook makkerlijk voor als het brood ff wat te hoog is gerezen want dan plakt het niet meer aan het venter als je er folie over heen doet
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 12:44:15 #233
7074 moussy
kuttekop
pi_22769587
Met folie er over heen bedoelen ze het óp het venstertje van de bbm.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 13:53:06 #234
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22770931
OK, ik ben over de streep. Ik heb op de site van de consumentenbond gekeken en ik ga die Panasonic kopen ! Binnenkort vers gebakken brood in huize Pikkebaas !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_22770956
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:53 schreef Pikkebaas het volgende:
OK, ik ben over de streep. Ik heb op de site van de consumentenbond gekeken en ik ga die Panasonic kopen ! Binnenkort vers gebakken brood in huize Pikkebaas !
Wat kost die? Ik heb sinds een maandje of 2,5 de Bodin van het Kruidvat. Bevalt erg goed en was maar ¤29,95. Elke dag vers brood in een mum van tijd

Sowieso is een BBM een aanrader!
pi_22772776
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:44 schreef moussy het volgende:
Met folie er over heen bedoelen ze het óp het venstertje van de bbm.
Dus aan de buitenkant?
Mij leek binnenin erg logisch, had ik dan misschien wel fik gehad

AFK BM2 is dezelfde als de Inventum B20. Ik heb zelf een Nederlandse handleiding van m'n AFK, maar je kunt ook die van de Inventum gebruiken.
Meer info over brood bakken met machines vind je op http://www.bakkerswereld.org (ik had hem al eens genoemd geloof ik).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:29:17 #237
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_22772947
misschien is de vraag al geweest (k val midden in dit topic), maar is er een website waar je verschillende recepten kunt vinden voor in de broodbakmachine
pi_22773033
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:29 schreef killerkef het volgende:
misschien is de vraag al geweest (k val midden in dit topic), maar is er een website waar je verschillende recepten kunt vinden voor in de broodbakmachine
Zie mijn link!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:51:24 #239
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22773463
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:54 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Wat kost die? Ik heb sinds een maandje of 2,5 de Bodin van het Kruidvat. Bevalt erg goed en was maar ¤29,95. Elke dag vers brood in een mum van tijd

Sowieso is een BBM een aanrader!
DIe heb ik dus aan mijn moeder gegeven, en ze is er erg blij mee.

Ik had er ook een voor mezelf moeten kopen
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  Moderator / Miss SHO donderdag 21 oktober 2004 @ 16:30:50 #240
22592 crew  Ole
pi_22774318
Hij is nu in de aanbieding bij de Aldi. Die van mij had hem net nog..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:32:45 #241
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22774354
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:29 schreef killerkef het volgende:
www.soezie.nl
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:40:41 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_22781112
Volgens mij liep hij niet zo denderend bij de Aldi...

Bij de Welkoop zijn de souziemixen in de aanbieding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 09:56:01 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_22899844
Ik heb het stof maar weer eens van mn bbm geveegd en ben nu een wit broodje aan het bakken. Alles stap voor stap, ik heb er maar een mix in gedonderd. Wat ben ik toch culinaire bezig
pi_23116460
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:53 schreef Pikkebaas het volgende:
En, heb je 'm al in huis nu? Die Panasonic kwam inderdaad als beste uit de test (was wel een stuk duurder dan de meeste andere, als ik het me goed herinner).
Ik ben benieuwd naar de resultaten.

@Ket_Ais: heb je de timerfunctie al geprobeerd? En bevalt het een beetje?
Ik weet niet welke BBM je hebt, maar ik hoop in ieder geval voor je dat-ie 's nachts niet iedereen wakker ratelt... De mijne (AFK) is lekker rustig, nooit last van.

Even wat anders:
Ik gebruik regelmatig het 9-granenmeel van Soubry, te koop bij Marskramer (meestal gemengd met een flinke hoeveelheid Soubry witbroodmeel, anders wordt het me toch echt een beetje TE donker en zwaar, en andere Soubry-meelsoorten zijn hier niet te krijgen), maar het eindresultaat wordt altijd gauw te zoet, vind ik.

In plaats van de voorgeschreven 2 1/2 eetlepels suiker (in het recept van de AFK-machine) gebruik ik meestal 1 1/2 of soms zelfs maar 1 eetlepel, maar dan nog vind ik het vaak net een beetje te zoet. Wat meer zout erin (of nòg minder suiker uiteraard) compenseert dat wel weer voor een groot deel, zodat het eindresultaat dan toch nog aardig neutraal smaakt, maar ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die Soubry van nature nogal zoet vinden.
Of is dit met alle soorten (meergranen)meel zo?

Als ik een kant-en-klare bruinbroodmix gebruik (Atlanta) heb ik nergens last van, die is qua smaak altijd heel goed in balans.

Iemand hier ervaring mee?
pi_23118829
Wij hebben ook een BBM. In het begin gebruikten we hem best vaak, nu niet zo vaak meer. Het brood wordt zo snel droog. Nog meer mensen last van? Wel gebruiken we hem voor lekker brood voor bij de soep. Met zongedroogde tomaten bijvoorbeeld
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:48:06 #246
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23119246
mijn ouders maken al jaren dagelijks zelf een brood.
Ze hebben zelfs laatst al een tweede gekocht omdat de eerste versleten was.
of niet natuurlijk
  zaterdag 6 november 2004 @ 15:37:06 #247
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_23121173
ik heb van de week krenten brood gemaakt ,was erg lekker alleen jammer dat de krenten er niet geheel goed door heen zaten,onder en halverwegen zat het wel aardig vol met krenten maar boven in zat bijna niks ,maar ja dat heb je als je bij de piep die dingen er in moet doen,of ik zou het de volgende keer er door heen moeten kneden met de hand,maar verders was het erg lekker.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:08:30 #248
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_23123076
oke.. na een paar baksels, vandaag het echte mee gekocht bij de molen
er zit een waldkorn te kneden nu... ik ben benieuwd hoe deze gaat smaken
pi_23131856
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:08 schreef killerkef het volgende:
oke.. na een paar baksels, vandaag het echte mee gekocht bij de molen
er zit een waldkorn te kneden nu... ik ben benieuwd hoe deze gaat smaken
En, was ie lekker?

Ik heb vandaag een brood gebakken met walnoten en kaneel, hij is erg lekker!
Zolang er was is, is er leven.
pi_23155245
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:28 schreef Ingrid19 het volgende:
Wij hebben ook een BBM. In het begin gebruikten we hem best vaak, nu niet zo vaak meer. Het brood wordt zo snel droog. Nog meer mensen last van? Wel gebruiken we hem voor lekker brood voor bij de soep. Met zongedroogde tomaten bijvoorbeeld
Inderdaad, het wordt meestal vrij gauw droog. Waarschijnlijk omdat er in zelfgemaakt brood geen conserveermiddelen zitten en zo.
Bij mij thuis is het overigens meestal al op voordat het echt droog of oud kan worden, want de broden uit mijn BBM zijn niet zo heel erg groot, en we zijn er allemaal dol op, dus...
Lijkt me lekker trouwens, die zongedroogde tomaten erdoor. Toch eens uitproberen!

@ Glossy: ik doe de krenten altijd meteen al aan het begin erin, en dat gaat heel goed. Je leest weleens dat ze dan door de kneedvleugel helemaal tot moes geprakt worden, maar dat is mij nog nooit gebeurd...
Ze blijven gewoon heel en worden er nog veel beter doorheen gemengd ook. Probeer het eens uit, wie weet wordt het resultaat bij jou óók een stuk beter.

O ja, nog even iets anders:
Ik heb nu een paar keer een partij sesamzaadjes aan het meel toegevoegd (uit zo'n Zonnatura-zakje), om eens een andere smaak te krijgen, maar het deeg rijst dan niet goed. Met zonnebloempitten, krenten, noten, pompoenpitten en dergelijke heb ik dat probleem nooit, hoewel dat toch vrij 'zware' ingrediënten zijn. Het lijkt wel of er in sesamzaad een stof zit die het rijzen tegenwerkt of zo, zelfs het gebruiken van wat meer gist en water helpt hierbij nauwelijks. Het brood wordt hoe dan ook een stuk kleiner (compacter) dan normaal.
Volgende keren dus maar alleen wat sesamzaad erbovenop doen, als het deeg al voldoende gerezen is, in plaats van erdoorheen...

Heeft iemand hier dezelfde ervaringen met sesamzaad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')