abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18979755
Hoe kan het dat je van veel goedkope wijn hoofdpijn krijgt en van bijvoorbeeld champagne niet

Ik krijg van wijn trouwens altijd een vreselijke kater, al na 1 fles. Maar ik drink zo 10 halve liters bier en sta de volgende ochtend gewoon vrolijk fluitend op en heb nergens last van.

Alcohol is toch gewoon alcohol? Er bestaat toch geen goede of slechte alcohol?
pi_18979815
Heeft iets te maken met "sulfiet" of zoiets dacht ik....
Verder krijg je met bier ook meer water binnen, je droogt minder uit en dat scheelt ook in de kater.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18979894
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heeft iets te maken met "sulfiet" of zoiets dacht ik....
Verder krijg je met bier ook meer water binnen, je droogt minder uit en dat scheelt ook in de kater.
Ja ok, goed punt.

Maar er is ook verschil in de kater bij hele dure of hele goedkope wijn.

En dat sulfiet ken ik niet.
pi_18979974
Ik heb bij een aantal bieren dat ik hoofdpijn krijg, terwijl ik dat van een ander merk dan weer niet krijg. Het merk waarvan ik trouwens hoofdpijn krijg is Grolsch...
pi_18980233
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:20 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja ok, goed punt.

Maar er is ook verschil in de kater bij hele dure of hele goedkope wijn.

En dat sulfiet ken ik niet.
Dat sulfiet schijnt dus vaker of meer in goedkope wijnen te zitten, ben zelf geen echte wijndrinker dus heb me er zelf nooit zo in verdiept.

Het verschil in kater heeft iig te maken met de kwaliteit van de wijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18980348
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:23 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb bij een aantal bieren dat ik hoofdpijn krijg, terwijl ik dat van een ander merk dan weer niet krijg. Het merk waarvan ik trouwens hoofdpijn krijg is Grolsch...
Klopt ja, het verschilt per biertje, ik heb het zelf niet bij Grolsch maar bij Heineken en Leeuw vooral..
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:39:22 #7
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18980361
Ik heb hier wijn waar je geen kater van krijg maar wel gezeik
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:46:58 #8
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_18980570
Ik geloof er niet zo in .. volgens mij hangt het voornamelijk van je conditie op het moment af of je van een bepaalde hoeveelheid drank wel / geen hoofdpijn krijg. Als ik de ene avond 10 halve liters heineken wegdruk heb ik wel hoofdpijn de volgende ochtend, de andere keer niet. Nou is het wel zo dat wijn zwaarder is, en je er dus sneller koppijn van krijgt (je alcohol / vocht balans gaat met wijn meer richting de alcohol kant als bij bier), maar 'goede' en 'slechte' alcohol geloof ik niet.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_18980587
Van bacardi heb ik nog nooit en te nimmer een kater gehad, ik drink rustig een flesje leeg en ben hooguit aangeschoten. Bier en wijn vind ik sowieso ranzig, whiskey drink ik ook wel eens en dat is goed te doen .

Misschien moet je eens kijken op http://www.alcoholvoorlichting.nl
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:49:35 #10
90450 Jack_Flash
Not jumpin', just chillin
pi_18980636
Ik heb ooit gehoord dat er een katervrije vodka bestaat, dat schijnen ze bij een Biologie propaedeuse practicum te moeten maken. Van beco's word ik behalve erg zat trouwens ook erg brak, terwijl ik na een avondje bier hakken keurig aan het werk kan.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:50:30 #11
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_18980667
Van Oranjeboom krijg ik al hoofdpijn als ik aan het drinken ben, echt, na mijn 3e biertje ofzo...

Andere bieren heb ik geen last van...

Verschillende dingen door elkaar (bier, dan wijn, dan whiskey) wil ook wel eens een killer zijn,
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:50:41 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18980673
Beste Conflict. In wijn zitten soms bepaalde toevoegingen waar je een kater van krijgt. Gewoon een slechte wijn dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18981628
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:14 schreef Conflict het volgende:
Hoe kan het dat je van veel goedkope wijn hoofdpijn krijgt en van bijvoorbeeld champagne niet

Ik krijg van wijn trouwens altijd een vreselijke kater, al na 1 fles. Maar ik drink zo 10 halve liters bier en sta de volgende ochtend gewoon vrolijk fluitend op en heb nergens last van.

Alcohol is toch gewoon alcohol? Er bestaat toch geen goede of slechte alcohol?
hey.. 10 halve liters.. dat is 5 liter!!
pi_18981649
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:50 schreef Megumi het volgende:
Beste Conflict. In wijn zitten soms bepaalde toevoegingen waar je een kater van krijgt. Gewoon een slechte wijn dus.
Kunnen ze die er dan niet beter uit laten
pi_18981658
rijping!

net als bij bier, als je bij bv leffe all gerst opdrinkt. (laatste beetje uit de fles)
pi_18981715
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:37 schreef Conflict het volgende:

[..]

Kunnen ze die er dan niet beter uit laten
Nee, want dan is het niet meer goedkoop
pi_18981774
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:37 schreef Markster het volgende:
rijping!

net als bij bier, als je bij bv leffe all gerst opdrinkt. (laatste beetje uit de fles)
Dat is toch gist?
pi_18981796
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:43 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat is toch gist?
oops dat bedoel ik !
pi_18981818
geen alcohol,heb je ook nergens last van
pi_18981868
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:44 schreef HeaRt_woRm het volgende: