abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:27:50 #1
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18962994

die snor, die witte haardos, wie wou hem vroeger op het pleintje niet zijn...

En nu ook nog coach van de Duitsers, het kan niet op

Rudi-fans verenigt u

De Narcis van Gabon
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:31:29 #2
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18963085
De Narcis van Gabon
pi_18963724
.
pi_18963800
ik wil hem in ze gezicht spugen...wat is dat toch...
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:25:50 #5
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_18964464
Ado is the pride of Holland!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 23:48:42 #6
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18968250
Ik was vroeger op de veldjes toch altijd liever Jürgen Klinsmann. Klinsi .

Maar Der Rudi is ook een topper ja. Hoewel hij het nu even zwaar heeft .
Hoe vergeefs des doelmans hand / Zich strekte naar de bal
Die één minuut voor tijd / de Duitse doellijn kruiste
Zij die vielen / rezen juichend uit hun graf
pi_18969731
als voetballer was ik geen fan van Völler, hij was toch een tweederangs profiteur, tussen betere spelers Matthäus, Brehme, Klinsmann, Sammer, Möller:
op basis van de kwaliteiten van anderen wist hij mee te liften, zonder dat hij zelf echt iets goeds kon.

maar als coach is hij werkelijk een revelatie.
Ik kan me niet voorstellen dat een objectieve voetbalkenner hem niet als een top-coach ziet, omdat hij een enorm gevoel heeft voor team-geist, zijn spelers werkelijk weet te inspireren en zijn spelers in hem vertrouwen hebben.

na een zwakke wedstrijd (1-1 tegen IJsland) in de voorrondes van het WK begon hij op live-TV een reporter compleet uit te schelden, niet dat hij kon ontkennen dat zijn team zwak gespeeld had, hij vond echter dat de spelers van zijn team nog één wedstrijd hadden, en hij had geen lust in dat gecommentaar en beterweterij dat journalisten altijd tussendoor brengen, hij hield vast aan zijn lijn en verwachtte van zijn spelers dat deze de volgende wedstrijd 200% gaven, tot die tijd dienden journalisten hun 'bek te houden'.
het gevolg was ook dat de volgende wedstrijd op een fantastische wijze met 5-0 door een soeverein spelend elftal gewonnen werd.

Juist dat is iets dat wat mij betreft de Nederlanders graag van hem zouden kunnen leren, zorg voor het vertrouwen in elkaar, en vermoei jezelf tussendoor niet tezeer door alle kenners en beter-weters hun zegje te laten doen, sta voor je vcoach en zijn elftal, mislukken deze, mogen ze geslachtofferd worden, maar niet aan stoelpoten gan zagen voordat het team gefaald heeft.

Overigens, over het 'spuug'-incident in Milaan 1990, laten we eerlijk zijn, Völler was een ettertje, maar wat de mooie, schone verdediger Rijkaard daar deed was werkelijk om je diep, heel diep voor te schamen, een blamage en een schandvlek op het tenue van het Nederlands Elftal en de reputatie van Rijkaard (heel jammer, want het was een klasse-speler, toch onthouden velen liever die domme actie van hem, waarmee hij zelfs voornamelijk zijn eigen team een nadeel deed, ipv al die mooie acties uit zijn cariere)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_18969799
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:46 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, over het 'spuug'-incident in Milaan 1990, laten we eerlijk zijn, Völler was een ettertje, maar wat de mooie, schone verdediger Rijkaard daar deed was werkelijk om je diep, heel diep voor te schamen, een blamage en een schandvlek op het tenue van het Nederlands Elftal en de reputatie van Rijkaard (heel jammer, want het was een klasse-speler, toch onthouden velen liever die domme actie van hem, waarmee hij zelfs voornamelijk zijn eigen team een nadeel deed, ipv al die mooie acties uit zijn cariere)
Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.
Zelfs Rijkaard en Völler konden er na afloop om lachen.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 01:59:39 #10
33189 RM-rf
1/998001
pi_18969866
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.
Zelfs Rijkaard en Völler konden er na afloop om lachen.
ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).
Duitsers vinden dat moment werkelijk een zeker schande en vinden het niet passen bij een goede en nette speler als Rijkaard die juist eerder gezien wordt als een gentleman.

Niet eens enkel om dat het afkeurenswaardig was (daar weten ze wel raad mee, spelers als Basller, Effenberg en ook Matthaus waren flinke en ergere etters)
maar dat wat het vreemds gevonden wordt is dat die actie zo hardgrondig dom was, Rijkaard bezegelde ermee eigenlijk de uitschakeling van nederland, deed voornamelijk zijn eigen team ermee teniet, en gaf zo zelf de wedstrijd, waarin ze, ondanks dat ze de mindere waren, nog wel een zekere kans hadden, uit handen.

Voor afkeurenswardige daden kan soms emotie een goed excuus zijn, maar domheid in het voetbal kan geen excuses kennen, dat kan en mag je niet voor laten komen als professionele voetballer.

waarschijnlijk zat ik die klodder spuug eerder een hoop frustratie rondom het enorme gejen en getreiter onderling en tussen verschillende coaches en spelers; al vanaf de kwalificatie van Nederland voor het WK van 1990 (waar nederland in een zware groep overigens zich direkt kwalificeerde, nog voor duitsland, echter de coach Libregts werd in een vuil politiek spelletje terzijde geschoven, waarna een veels te oude, en eigenlijk gepensioneerde Rinux Michels samen met Beenhakker het moest doen, zonde dat Michels zijn glorierijke cariere moest afsluiten met het meest mislukte WK voor een nederlands elftal ooit, wat was dat een wanprestatie, Cruijff had daarvoor niet thuis gegeven, wel veel commentaar hebben, maar als puntje bij paaltje komt zijn vingers niet willen branden...)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:09:07 #11
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18969982
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).
Duitsers vinden dat moment werkelijk een zeker schande en vinden het niet passen bij een goede en nette speler als Rijkaard die juist eerder gezien wordt als een gentleman.

Niet eens enkel om dat het afkeurenswaardig was (daar weten ze wel raad mee, spelers als Basller, Effenberg en ook Matthaus waren flinke en ergere etters)
maar dat wat het vreemds gevonden wordt is dat die actie zo hardgrondig dom was, Rijkaard bezegelde ermee eigenlijk de uitschakeling van nederland, deed voornamelijk zijn eigen team ermee teniet, en gaf zo zelf de wedstrijd, waarin ze, ondanks dat ze de mindere waren, nog wel een zekere kans hadden, uit handen.

Voor afkeurenswardige daden kan soms emotie een goed excuus zijn, maar domheid in het voetbal kan geen excuses kennen, dat kan en mag je niet voor laten komen als professionele voetballer.

waarschijnlijk zat ik die klodder spuug eerder een hoop frustratie rondom het enorme gejen en getreiter onderling en tussen verschillende coaches en spelers; al vanaf de kwalificatie van Nederland voor het WK van 1990
Natuurlijk zat er frustatratie in die rochel. Of die frustratie zich nu uitte door een fluim of een keiharde tackel van achter, het hoort niet op het veld maar maakt het duel wel bijzonder.

En ken jij de reclame nog van Becel waarin Rijkaard en Völler samen lachend aan een ontbijttafel zaten in ochtendjas met een verwijzing naar dit incident?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:33:57 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_18970253
ja ik ken die reclame, die is ongeveer 8 jaar later gemaakt, en zowel Rijkaard alswel Völler waren een beetje moe van die eeuwige nederland-duitsland hetze.

nog belangrijker is, in '88 had de woede van de nederlanders een duidelijk motiverend nut, Oranje was in Düsseldorf duidelijk de underdog, de duitsers speelden thuis en Oranje was dat Toernooi nog weinig overtuigend, speelde een verouderd en ineffectieg systeem (ondanks dat in de legende-vorming de nederlnders anders gaan denken, feit is wel dat er weinig doelpunten toen van de flanken kwamen).

sindsdien is Nederland eigenlijk tegenover duitsland nooit de underdog geweest, eerder waren zij meestal de favoriet, vanwege de grotere persoonlijke kwaliteiten van de oranje-spelers;
op zulke momenten is die woede eerder in je nadeel (kijk naar '74, daar was het juist voor de duitsers dé methode om nederland als favoriet uit zijn spel te krijgen, zie de strubbelingen tussen Müller en Hanegem)

ook in de komende wedstrijd zie ik referentie's aan de hetze tegen duitsers eerder in het nadeel van de nederlanders, die het toernooi ingaan zeker als team dat meer te bewijzen heeft dan de duitsers.
de duitsers zitten nu al in een prima positie van underdog tegen nederland, de duitsers kunnen dan op een veilig gelijkspel spelen, en kunnen hooguit winnen, als jonge spelers dan vorm tonen; en daar zal Völler als coach juist zich op richten, hij weet dat zijn team enkel groeien kan in het toernooi.
De nederlanders moeten vanaf het begin vol gaan en vechten tegen de traitie dat de eerste wedstrijd van een EK voor Oranje altijd een lastige kluif is.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:03:02 #13
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_18979473
Wat is hij toch grijs geworden de laatste jaren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:03:47 #14
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_18979482
Ein Rudi Voller, es gibt nur ein Rudi Voller!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_18979639

zondag 6 juni 2004 @ 10:08:23 #16
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19678953
Rudi heeft genoten gisteren...
De Narcis van Gabon
pi_19679137
Heeft Rudi Voller nog wat na afloop gezegd?
pi_19679185
- hulde voor deze ongepaste opmerking -

[ Bericht 72% gewijzigd door just me op 06-06-2004 11:08:54 ]
  zondag 6 juni 2004 @ 10:55:10 #19
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_19679340
Volgens mij was NL zelfs sterker alleen bleek dat niet uit de stand. In ieder geval had NL meer last van de afwezigheid van Frankie dan Duitsland van de afwezigheid van Rudi.

Völler heeft goed kunnen kijken. Duitsland gaat met 2 - 0 winnen. Doelpunten Ballack en Klose. Elders op dit forum wordt er nogal denigrerend gedaan over Ballack maar het is een goede speler. Maakt redelijk wat doelpunten voor een middenvelder.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_19681520
Hij heeft et iig beter voor mekaar dan die DIck van ons.
pi_19688659
Rudi kijkt nu niet zo blij
Hij staat na 5 minuten met 0-1 achter tegen de hongaren
  zondag 6 juni 2004 @ 19:19:10 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_19688745
Hier ook nog maar effe dan:

Deze zijn gemaakt door DrDDT en scope:

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_19689013
0-2
pi_19689022
0-2!
Ongelooflijke counter!
En net weer een kans van Ballack...
Het wordt nog spannend....
pi_19689032
Is er geen oefenwedstijden topic?
pi_19689053
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:35 schreef logisnack het volgende:
Is er geen oefenwedstijden topic?
Bij deze dit draadje?
pi_19689065
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 23:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[afbeelding]

www.dagrudi.nl
Zo zie ik hem het liefst
pi_19689094
Iedereen lacht die man hier uit (in Nederland).

En ik vind 't zó onverstandig hè, zo voor het EK, en voor dè clash. Want je zult zien dat Duitsland er staat (zoals zovaak in het verleden), en dan heeft Rudi wel 't laatste woord.
The gum you like, is coming back in style.
pi_19689625
Die Duitsers proberen ons ook werkelijk in álles te overtreffen, hè. Nu weer in het teleurstellen van eigen publiek ten gunste van het publiek van de eeuwige rivalen.
pi_19689779
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 23:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

blijft geweldig
  zondag 6 juni 2004 @ 20:20:06 #31
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19689878
Hup Hongarije hup, laat de leeuw niet alleen in z'n hempie staan.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zondag 6 juni 2004 @ 20:59:10 #32
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_19690759
jezus krijgt zo'n duitser een kans voor open doel schiet die hem er niet in
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  maandag 7 juni 2004 @ 12:09:29 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_19701791
quote:
Op zondag 6 juni 2004 10:55 schreef Barca het volgende:

Völler heeft goed kunnen kijken. Duitsland gaat met 2 - 0 winnen. Doelpunten Ballack en Klose. Elders op dit forum wordt er nogal denigrerend gedaan over Ballack maar het is een goede speler. Maakt redelijk wat doelpunten voor een middenvelder.
Klose daarentegen noem je enkel omdat hij in de groepsronde van het WK veel scoorde, verder is het zeker geen topspits, enkel qua kopkracht is hij gevaarlijk, echter ik betwijfel of hij dit toernooi daartoe de juiste mogelijkheden krijgt, het meeste gaat bij de duitsers centraal, en ze zijn eerder op zoek naar een goed combinerende spits (Kurani kan dat wel en in theorie zou hij erg gevaarlijk kunnen zijn, zowel met combinaties met inkomende middenvelders, als op snelheid en de rush, helaas is hij qua scorend vermogen echter weer niet geschikt)

Wat Ballack betreft heb ik ook het idee dat iemand als Ballack in prestaties dat is, wat we momenteel bij vdVaart missen.
Het verbaast me eigenlijk dat er niet minstens een het Grote 'van de Vaart uit de basis'-topic is in dit forum:
vd Vaart is uit vorm, mist momenteel het leiderschap, zeker qua spel, dat van iemand op zijn positie verwacht zou moeten worden (spelverdeler, aanvallende middenvelder).

Punt is dat wat dat betreft vd Vaart gewoon enkel nog een talent is, waarbij nederlanders heel veel toestaan, hem overdreven veel krediet geven, pas na enkele jaren komt het teleurgestelde uitfluiten van een vedette, als hij wat ouder wordt en nog steeds niet brengt wat hij wel zou kunnen...

Ballack daarentegen was wel een talent, maar leed sterk onder de onderwaardering voor oost-duitse spelers, op zijn 20e degradeerde hij met Chemnitzer uit de tweede bundesliga (! zo oud als vd Vaart nu), bij Kaiserslautern kwam hij vervolgens op de bank terecht en kreeg weinig speeltijd, pas bij leverkussen leefde hij op, haalde zelfs het duitse elftal, maar ook daar zonder veel opzien te baren, pas bij de kwalificatie voor het WK tegen Ukraine brak hij door en sindsdien is zijn prestatie in het duitse elftal wel degelijk redelijk solide.
Ballack heeft voor zijn positie moeten vechten en dat merk je aan hem, mentaal is hij behoorlijk sterk, het is een vechter (haalt ook iets te veel gele kaarten).

Het verschil tussen duitsland en nederland is vaak ook hoe talenten gebracht worden, na de mislukkingen in Duitsland van 1998 en 2000 hebben ze dar heel serieus gekeken naar hoe zij jonge talenten brengen, om te voorkomen dat het duitse elftal enkel uit oudere ervaren spelers bestaat, nu heeft ook iemand als Hinkel een vaste basispositie (22 jarige back) en neemt Völler waarschijnlijk als laatste persoon een 19-jarig talent mee, Podolsky of Schweinsteiger.

daarentegen heeft Nederland echter ook een probleem met het brengen van talenten, niet dat deze jongens, als Sneijder, vdMeyde of vdVaart geen kans krijgen; maar vervolgens is het doodeenvoudig voor een jonge speler om een positie te veroveren, zonder dat hij een prestatie moet leveren om die positie te behouden; de spelers worden te makkelijk gebracht en op basis van eenmaal een goede vorm in een wedstrijd krijgen ze vervolgens 2 jaar lang gratis krediet van het Nederlandse publiek, daarna begint het uitfluiten...
  maandag 7 juni 2004 @ 12:53:49 #34
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_19702810
quote:
Op maandag 7 juni 2004 12:09 schreef RM-rf het volgende:

Het verschil tussen duitsland en nederland is vaak ook hoe talenten gebracht worden, na de mislukkingen in Duitsland van 1998 en 2000 hebben ze dar heel serieus gekeken naar hoe zij jonge talenten brengen, om te voorkomen dat het duitse elftal enkel uit oudere ervaren spelers bestaat, nu heeft ook iemand als Hinkel een vaste basispositie (22 jarige back) en neemt Völler waarschijnlijk als laatste persoon een 19-jarig talent mee, Podolsky of Schweinsteiger.
Ik denk niet dat Hinkel back zal staan op het EK.

Podolsky en Schweinsteiger gaan trouwens allebei mee.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_19726247
IK geloof dat diegene hier , die schrijven dat dat zo geweldig was, die wedstrijd niet hebben gezien.

het was niet geweldig . Het was genant

ten eertse wordt Völler keihard door van Breukelen van zijn voeten gehaald. Van Breukelen speelt de vermoorde onschuld en grijpt Völler keihard aan zijn rechter oor. (Bijzonder kleinerend)

Hierop reageert Völler agressief ( No Na Net)
Rijkaard komt er aan en raakt slaags met Völler waarop beide rood krijgen (Völler volledig ten onrechte)

En dan komt die lading spuug

Het was zo genant omdat Oranje in feite volledig de weg kwijt was. Het liep niet rond, het voetal was niet om aan te zien , en de frustraties lagen dicht onder de huid. Iedereen kwalde op iedereen. ( Met als Hoofdrolspeler de antagonistische GULLIT By the way, die in zijn eentje Thijs Libregts afschoot voor er 1 bal was gespeeld. Gullit wilde de rol van Beckbauer n 74 spelen,. Nauw dat ging GOED MIS. ........Wat was het een Graf WK . Nooit daarvoor en daarna met zoveel frustraties Oranje zitten kjken)

Dat Rijkaard rood kreeg was de doodslag en we verloren die pot.

Het was meer als duidelijk genant & onnodig en de actie van een gefrustreerde egoistische Prima Donna. ( Die ik overigens zeer schat en een paar jaar later zijn vrede met Völler maakte en zijn verontschuldiging aanbood.)

By the way. Dat Shirt Incident van Koeman is een Urban Legend.

[ Bericht 4% gewijzigd door CANARIS op 08-06-2004 13:53:38 ]
pi_19727137
Love him or hate him, hij heeft wel een enorme staat van dienst.
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:23:07 #37
6941 APK
Factual, I think.
pi_19727294
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:44 schreef CANARIS het volgende:
By the way. Dat Shirt Incident van Koeman is een Urban Legend.
Dat was met het shirt van Thon, toch?

Volgens mij heeft Koeman daar nog zijn excuses voor aangeboden.

Doet 'ie echt niet voor niks.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:49:25 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_19728094
Voor al diegenen die denken dat dat bespugen van duitsers leuk is en dat men dat straffeloos kan doen.

de avond van de 7e november 1978 heeft Ajax een vriendschappelijk spel tegen Bayern München, een afscheidsspel voor Johan Cruyff. een gerespeceteerde nederlandse speler waarvoor de duitser graag het respect betuigen om een balletje te komen trappen in amsterdam

als de duitse spelers echter aankomen worden ze door een waanzinnig amsterdams publiek uitgescholden voor 'nazi-schweinen', bespuugt, de duitse spelers worden door de ajax-spelers genegeerd en boos aangekeken.

IN de kledkamer neemt Paul Breitner zijn teamsamen en spreekt hen toe: "Herrschaften. Wir werden heute Geschichte schreiben. Ich will, dass ihr euch keine dreißig, keine sechzig, sondern neunzig Minuten die Beine aus dem Leib rennt"

de duitsers beginnen idd. als een waanzinnige vol gemotiveerd aan het spel, Ajax wordt compleet voorbij gespeeld, Gerd Müller schiet al snel de 1-0 binnen en de munchener gaan door tot 8-0.
Breitner heeft later zich bij Cruyff verontschuldigd en gezegd dat hij eigenlijk iemand als Cruyff een waardig afscheid gunden, echter de duitsers waren uitgedaagd hun kunnen te tonen en dat hebben ze gedaan.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat de münchener gedaan hebben wat hun voetbalplicht was, ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd was, maar hoe vriendschappelijk is het om je gasten te bespugen:
zij gaven met hun 8-0 belediging van de gastheer terug wat deze gastheer de gasten had aangedaan.

Nederlanders moeten goed beseffen dat strijd prima is, maar dat deze strijd geen loze provokatie van je tegenstander mag zijn, dat mensen die enkel beledigen en vooruit lopen op de winst, dit wel eens linea recta terug kunnen krijgen.
pi_19728744
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:49 schreef RM-rf het volgende:
Voor al diegenen die denken dat dat bespugen van duitsers leuk is en dat men dat straffeloos kan doen.

de avond van de 7e november 1978 heeft Ajax een vriendschappelijk spel tegen Bayern München, een afscheidsspel voor Johan Cruyff. een gerespeceteerde nederlandse speler waarvoor de duitser graag het respect betuigen om een balletje te komen trappen in amsterdam

als de duitse spelers echter aankomen worden ze door een waanzinnig amsterdams publiek uitgescholden voor 'nazi-schweinen', bespuugt, de duitse spelers worden door de ajax-spelers genegeerd en boos aangekeken.

IN de kledkamer neemt Paul Breitner zijn teamsamen en spreekt hen toe: "Herrschaften. Wir werden heute Geschichte schreiben. Ich will, dass ihr euch keine dreißig, keine sechzig, sondern neunzig Minuten die Beine aus dem Leib rennt"

de duitsers beginnen idd. als een waanzinnige vol gemotiveerd aan het spel, Ajax wordt compleet voorbij gespeeld, Gerd Müller schiet al snel de 1-0 binnen en de munchener gaan door tot 8-0.
Breitner heeft later zich bij Cruyff verontschuldigd en gezegd dat hij eigenlijk iemand als Cruyff een waardig afscheid gunden, echter de duitsers waren uitgedaagd hun kunnen te tonen en dat hebben ze gedaan.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat de münchener gedaan hebben wat hun voetbalplicht was, ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd was, maar hoe vriendschappelijk is het om je gasten te bespugen:
zij gaven met hun 8-0 belediging van de gastheer terug wat deze gastheer de gasten had aangedaan.

Nederlanders moeten goed beseffen dat strijd prima is, maar dat deze strijd geen loze provokatie van je tegenstander mag zijn, dat mensen die enkel beledigen en vooruit lopen op de winst, dit wel eens linea recta terug kunnen krijgen.
Goed gezegd.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 15:15:22 #40
6941 APK
Factual, I think.
pi_19728810
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:12 schreef Apie74 het volgende:

Goed gezegd.
Maar het bleef een kutstreek van die klotemoffen.
pi_19730100
Jezus , helemaal vergeten dat spel

wat was het een schandaal.
Ik weet nog goed dat de ajax spelers bijna stonden te janken

" Maar het is toch maar en vriendschappeijke spelltetje. Waarom zijn die Duister zo pissig op ons"

Theo Komen hield geloof ik zelf s op met kommentaar omdat hij niet kon geloven wat hij zag ,.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:40:30 #42
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_19739942
Rudi, heb jij mijn lama ook gezien?

Geweldig!
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:14:24 #43
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_19791458
Rudi Voeller fantopic? Dan hoort het toch leeg te zijn hier?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juni 2004 @ 19:29:06 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_19791867
Hij kwam net erg sympathiek over in het sportjournaal. Kan toneel spelen zijn geweest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:14:26 #45
79251 Mat_Sterbator
Mabel, ken je me nog?
pi_19793105
Ringtones sucks - http://www.themobileplanet.com/
pi_19793853
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:40 schreef Doezelhaar het volgende:
Rudi, heb jij mijn lama ook gezien?

[afbeelding]

Geweldig!
Allemaaaaaaaal!!

Lama ook geizen.. lama ook egzien. Rudi heb jij mijn lama ook gezien.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_19800707
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:47:04 #49
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19807242
Accept you're dead and start living
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:50:11 #50
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19807330

Top journalistiek!!!
Accept you're dead and start living
  vrijdag 11 juni 2004 @ 12:02:28 #51
33189 RM-rf
1/998001
pi_19807652
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 11:50 schreef bramos-elvis het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Top journalistiek!!!
klopt, dat was nog eens een echte coach (wel een beetje afgekeken van Trappatoni)

overigens is het wel een interessante vraag, wmb:

Is Völler als coach van wereldklasse?

Persoonlijk denk ik duidelijk ja, hij heeft veel gezag, zelfs de kritiek vanaf de achtergrond van Beckenbauer is vrijwel opgehouden (die heeft eenzelfde positie als Cruyff bij ons):
HIj begon als Interim-coach, nadat Ribbeck was weggewerkt, en Daum in een pijnlijke affaire raakte, vanuit die nul-situatie heeft Völler zich in een sterke positie gemanoevreerd.
Völler heeft succesvol ook een mentatileitsverandering doorgezet bij het duitse elftal, jonge spelers worden redelijk makkelijk geselecteerd, ook basiskrachten krijgen geen extra bescherming meer, en moeten presteren om hun plek te behouden.

Völler liet vorige maand uitlekken mogelijk na het toernooi te willen vertrekken (ondanks dat zijn contract wel tot 2006 loopt) en dit leidde tot een grote paniek bij de duitsers, omdat zij enkel denken met Völler een goede kans te hebben dan, in eigen land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')