Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:46 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, over het 'spuug'-incident in Milaan 1990, laten we eerlijk zijn, Völler was een ettertje, maar wat de mooie, schone verdediger Rijkaard daar deed was werkelijk om je diep, heel diep voor te schamen, een blamage en een schandvlek op het tenue van het Nederlands Elftal en de reputatie van Rijkaard (heel jammer, want het was een klasse-speler, toch onthouden velen liever die domme actie van hem, waarmee hij zelfs voornamelijk zijn eigen team een nadeel deed, ipv al die mooie acties uit zijn cariere)
ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).quote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.
Zelfs Rijkaard en Völler konden er na afloop om lachen.
Natuurlijk zat er frustatratie in die rochel. Of die frustratie zich nu uitte door een fluim of een keiharde tackel van achter, het hoort niet op het veld maar maakt het duel wel bijzonder.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).
Duitsers vinden dat moment werkelijk een zeker schande en vinden het niet passen bij een goede en nette speler als Rijkaard die juist eerder gezien wordt als een gentleman.
Niet eens enkel om dat het afkeurenswaardig was (daar weten ze wel raad mee, spelers als Basller, Effenberg en ook Matthaus waren flinke en ergere etters)
maar dat wat het vreemds gevonden wordt is dat die actie zo hardgrondig dom was, Rijkaard bezegelde ermee eigenlijk de uitschakeling van nederland, deed voornamelijk zijn eigen team ermee teniet, en gaf zo zelf de wedstrijd, waarin ze, ondanks dat ze de mindere waren, nog wel een zekere kans hadden, uit handen.
Voor afkeurenswardige daden kan soms emotie een goed excuus zijn, maar domheid in het voetbal kan geen excuses kennen, dat kan en mag je niet voor laten komen als professionele voetballer.
waarschijnlijk zat ik die klodder spuug eerder een hoop frustratie rondom het enorme gejen en getreiter onderling en tussen verschillende coaches en spelers; al vanaf de kwalificatie van Nederland voor het WK van 1990
Bij deze dit draadje?quote:Op zondag 6 juni 2004 19:35 schreef logisnack het volgende:
Is er geen oefenwedstijden topic?
Klose daarentegen noem je enkel omdat hij in de groepsronde van het WK veel scoorde, verder is het zeker geen topspits, enkel qua kopkracht is hij gevaarlijk, echter ik betwijfel of hij dit toernooi daartoe de juiste mogelijkheden krijgt, het meeste gaat bij de duitsers centraal, en ze zijn eerder op zoek naar een goed combinerende spits (Kurani kan dat wel en in theorie zou hij erg gevaarlijk kunnen zijn, zowel met combinaties met inkomende middenvelders, als op snelheid en de rush, helaas is hij qua scorend vermogen echter weer niet geschikt)quote:Op zondag 6 juni 2004 10:55 schreef Barca het volgende:
Völler heeft goed kunnen kijken. Duitsland gaat met 2 - 0 winnen. Doelpunten Ballack en Klose. Elders op dit forum wordt er nogal denigrerend gedaan over Ballack maar het is een goede speler. Maakt redelijk wat doelpunten voor een middenvelder.
Ik denk niet dat Hinkel back zal staan op het EK.quote:Op maandag 7 juni 2004 12:09 schreef RM-rf het volgende:
Het verschil tussen duitsland en nederland is vaak ook hoe talenten gebracht worden, na de mislukkingen in Duitsland van 1998 en 2000 hebben ze dar heel serieus gekeken naar hoe zij jonge talenten brengen, om te voorkomen dat het duitse elftal enkel uit oudere ervaren spelers bestaat, nu heeft ook iemand als Hinkel een vaste basispositie (22 jarige back) en neemt Völler waarschijnlijk als laatste persoon een 19-jarig talent mee, Podolsky of Schweinsteiger.
Dat was met het shirt van Thon, toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:44 schreef CANARIS het volgende:
By the way. Dat Shirt Incident van Koeman is een Urban Legend.
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:49 schreef RM-rf het volgende:
Voor al diegenen die denken dat dat bespugen van duitsers leuk is en dat men dat straffeloos kan doen.
de avond van de 7e november 1978 heeft Ajax een vriendschappelijk spel tegen Bayern München, een afscheidsspel voor Johan Cruyff. een gerespeceteerde nederlandse speler waarvoor de duitser graag het respect betuigen om een balletje te komen trappen in amsterdam
als de duitse spelers echter aankomen worden ze door een waanzinnig amsterdams publiek uitgescholden voor 'nazi-schweinen', bespuugt, de duitse spelers worden door de ajax-spelers genegeerd en boos aangekeken.
IN de kledkamer neemt Paul Breitner zijn teamsamen en spreekt hen toe: "Herrschaften. Wir werden heute Geschichte schreiben. Ich will, dass ihr euch keine dreißig, keine sechzig, sondern neunzig Minuten die Beine aus dem Leib rennt"
de duitsers beginnen idd. als een waanzinnige vol gemotiveerd aan het spel, Ajax wordt compleet voorbij gespeeld, Gerd Müller schiet al snel de 1-0 binnen en de munchener gaan door tot 8-0.
Breitner heeft later zich bij Cruyff verontschuldigd en gezegd dat hij eigenlijk iemand als Cruyff een waardig afscheid gunden, echter de duitsers waren uitgedaagd hun kunnen te tonen en dat hebben ze gedaan.
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat de münchener gedaan hebben wat hun voetbalplicht was, ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd was, maar hoe vriendschappelijk is het om je gasten te bespugen:
zij gaven met hun 8-0 belediging van de gastheer terug wat deze gastheer de gasten had aangedaan.
Nederlanders moeten goed beseffen dat strijd prima is, maar dat deze strijd geen loze provokatie van je tegenstander mag zijn, dat mensen die enkel beledigen en vooruit lopen op de winst, dit wel eens linea recta terug kunnen krijgen.
Maar het bleef een kutstreek van die klotemoffen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:12 schreef Apie74 het volgende:
Goed gezegd.![]()
Allemaaaaaaaal!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:40 schreef Doezelhaar het volgende:
Rudi, heb jij mijn lama ook gezien?
[afbeelding]
Geweldig!
klopt, dat was nog eens een echte coach (wel een beetje afgekeken van Trappatoni)quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:50 schreef bramos-elvis het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Top journalistiek!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |