abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:27:50 #1
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18962994

die snor, die witte haardos, wie wou hem vroeger op het pleintje niet zijn...

En nu ook nog coach van de Duitsers, het kan niet op

Rudi-fans verenigt u

De Narcis van Gabon
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:31:29 #2
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18963085
De Narcis van Gabon
pi_18963724
.
pi_18963800
ik wil hem in ze gezicht spugen...wat is dat toch...
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:25:50 #5
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_18964464
Ado is the pride of Holland!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 23:48:42 #6
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18968250
Ik was vroeger op de veldjes toch altijd liever Jürgen Klinsmann. Klinsi .

Maar Der Rudi is ook een topper ja. Hoewel hij het nu even zwaar heeft .
Hoe vergeefs des doelmans hand / Zich strekte naar de bal
Die één minuut voor tijd / de Duitse doellijn kruiste
Zij die vielen / rezen juichend uit hun graf
pi_18969731
als voetballer was ik geen fan van Völler, hij was toch een tweederangs profiteur, tussen betere spelers Matthäus, Brehme, Klinsmann, Sammer, Möller:
op basis van de kwaliteiten van anderen wist hij mee te liften, zonder dat hij zelf echt iets goeds kon.

maar als coach is hij werkelijk een revelatie.
Ik kan me niet voorstellen dat een objectieve voetbalkenner hem niet als een top-coach ziet, omdat hij een enorm gevoel heeft voor team-geist, zijn spelers werkelijk weet te inspireren en zijn spelers in hem vertrouwen hebben.

na een zwakke wedstrijd (1-1 tegen IJsland) in de voorrondes van het WK begon hij op live-TV een reporter compleet uit te schelden, niet dat hij kon ontkennen dat zijn team zwak gespeeld had, hij vond echter dat de spelers van zijn team nog één wedstrijd hadden, en hij had geen lust in dat gecommentaar en beterweterij dat journalisten altijd tussendoor brengen, hij hield vast aan zijn lijn en verwachtte van zijn spelers dat deze de volgende wedstrijd 200% gaven, tot die tijd dienden journalisten hun 'bek te houden'.
het gevolg was ook dat de volgende wedstrijd op een fantastische wijze met 5-0 door een soeverein spelend elftal gewonnen werd.

Juist dat is iets dat wat mij betreft de Nederlanders graag van hem zouden kunnen leren, zorg voor het vertrouwen in elkaar, en vermoei jezelf tussendoor niet tezeer door alle kenners en beter-weters hun zegje te laten doen, sta voor je vcoach en zijn elftal, mislukken deze, mogen ze geslachtofferd worden, maar niet aan stoelpoten gan zagen voordat het team gefaald heeft.

Overigens, over het 'spuug'-incident in Milaan 1990, laten we eerlijk zijn, Völler was een ettertje, maar wat de mooie, schone verdediger Rijkaard daar deed was werkelijk om je diep, heel diep voor te schamen, een blamage en een schandvlek op het tenue van het Nederlands Elftal en de reputatie van Rijkaard (heel jammer, want het was een klasse-speler, toch onthouden velen liever die domme actie van hem, waarmee hij zelfs voornamelijk zijn eigen team een nadeel deed, ipv al die mooie acties uit zijn cariere)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_18969799
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:46 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, over het 'spuug'-incident in Milaan 1990, laten we eerlijk zijn, Völler was een ettertje, maar wat de mooie, schone verdediger Rijkaard daar deed was werkelijk om je diep, heel diep voor te schamen, een blamage en een schandvlek op het tenue van het Nederlands Elftal en de reputatie van Rijkaard (heel jammer, want het was een klasse-speler, toch onthouden velen liever die domme actie van hem, waarmee hij zelfs voornamelijk zijn eigen team een nadeel deed, ipv al die mooie acties uit zijn cariere)
Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.
Zelfs Rijkaard en Völler konden er na afloop om lachen.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 01:59:39 #10
33189 RM-rf
1/998001
pi_18969866
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Stel je niet aan. De mensen thuis genoten ervan. Net als dat verhaal van Koeman en het Duitse shirt. Die rivaliteit, die strijd en de slinkse streken maakt de confrontatie Nederland - Duitsland zo speciaal.
Zelfs Rijkaard en Völler konden er na afloop om lachen.
ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).
Duitsers vinden dat moment werkelijk een zeker schande en vinden het niet passen bij een goede en nette speler als Rijkaard die juist eerder gezien wordt als een gentleman.

Niet eens enkel om dat het afkeurenswaardig was (daar weten ze wel raad mee, spelers als Basller, Effenberg en ook Matthaus waren flinke en ergere etters)
maar dat wat het vreemds gevonden wordt is dat die actie zo hardgrondig dom was, Rijkaard bezegelde ermee eigenlijk de uitschakeling van nederland, deed voornamelijk zijn eigen team ermee teniet, en gaf zo zelf de wedstrijd, waarin ze, ondanks dat ze de mindere waren, nog wel een zekere kans hadden, uit handen.

Voor afkeurenswardige daden kan soms emotie een goed excuus zijn, maar domheid in het voetbal kan geen excuses kennen, dat kan en mag je niet voor laten komen als professionele voetballer.

waarschijnlijk zat ik die klodder spuug eerder een hoop frustratie rondom het enorme gejen en getreiter onderling en tussen verschillende coaches en spelers; al vanaf de kwalificatie van Nederland voor het WK van 1990 (waar nederland in een zware groep overigens zich direkt kwalificeerde, nog voor duitsland, echter de coach Libregts werd in een vuil politiek spelletje terzijde geschoven, waarna een veels te oude, en eigenlijk gepensioneerde Rinux Michels samen met Beenhakker het moest doen, zonde dat Michels zijn glorierijke cariere moest afsluiten met het meest mislukte WK voor een nederlands elftal ooit, wat was dat een wanprestatie, Cruijff had daarvoor niet thuis gegeven, wel veel commentaar hebben, maar als puntje bij paaltje komt zijn vingers niet willen branden...)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:09:07 #11
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18969982
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik betwijfel het, als ik duitsers spreek over duitsland-nederland komt ook wel degelijk dat moment redelijk vaak ter sprake (dat van Koeman en zijn shirt afvegen niet, die legende doet het voornamelijk in nederland goed, volgens mij heeft koeman zelfs ooit ontkent dat het werkelijk zo sterk was, hooguit een klein grapje tussendoor).
Duitsers vinden dat moment werkelijk een zeker schande en vinden het niet passen bij een goede en nette speler als Rijkaard die juist eerder gezien wordt als een gentleman.

Niet eens enkel om dat het afkeurenswaardig was (daar weten ze wel raad mee, spelers als Basller, Effenberg en ook Matthaus waren flinke en ergere etters)
maar dat wat het vreemds gevonden wordt is dat die actie zo hardgrondig dom was, Rijkaard bezegelde ermee eigenlijk de uitschakeling van nederland, deed voornamelijk zijn eigen team ermee teniet, en gaf zo zelf de wedstrijd, waarin ze, ondanks dat ze de mindere waren, nog wel een zekere kans hadden, uit handen.

Voor afkeurenswardige daden kan soms emotie een goed excuus zijn, maar domheid in het voetbal kan geen excuses kennen, dat kan en mag je niet voor laten komen als professionele voetballer.

waarschijnlijk zat ik die klodder spuug eerder een hoop frustratie rondom het enorme gejen en getreiter onderling en tussen verschillende coaches en spelers; al vanaf de kwalificatie van Nederland voor het WK van 1990
Natuurlijk zat er frustatratie in die rochel. Of die frustratie zich nu uitte door een fluim of een keiharde tackel van achter, het hoort niet op het veld maar maakt het duel wel bijzonder.

En ken jij de reclame nog van Becel waarin Rijkaard en Völler samen lachend aan een ontbijttafel zaten in ochtendjas met een verwijzing naar dit incident?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:33:57 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_18970253
ja ik ken die reclame, die is ongeveer 8 jaar later gemaakt, en zowel Rijkaard alswel Völler waren een beetje moe van die eeuwige nederland-duitsland hetze.

nog belangrijker is, in '88 had de woede van de nederlanders een duidelijk motiverend nut, Oranje was in Düsseldorf duidelijk de underdog, de duitsers speelden thuis en Oranje was dat Toernooi nog weinig overtuigend, speelde een verouderd en ineffectieg systeem (ondanks dat in de legende-vorming de nederlnders anders gaan denken, feit is wel dat er weinig doelpunten toen van de flanken kwamen).

sindsdien is Nederland eigenlijk tegenover duitsland nooit de underdog geweest, eerder waren zij meestal de favoriet, vanwege de grotere persoonlijke kwaliteiten van de oranje-spelers;
op zulke momenten is die woede eerder in je nadeel (kijk naar '74, daar was het juist voor de duitsers dé methode om nederland als favoriet uit zijn spel te krijgen, zie de strubbelingen tussen Müller en Hanegem)

ook in de komende wedstrijd zie ik referentie's aan de hetze tegen duitsers eerder in het nadeel van de nederlanders, die het toernooi ingaan zeker als team dat meer te bewijzen heeft dan de duitsers.
de duitsers zitten nu al in een prima positie van underdog tegen nederland, de duitsers kunnen dan op een veilig gelijkspel spelen, en kunnen hooguit winnen, als jonge spelers dan vorm tonen; en daar zal Völler als coach juist zich op richten, hij weet dat zijn team enkel groeien kan in het toernooi.
De nederlanders moeten vanaf het begin vol gaan en vechten tegen de traitie dat de eerste wedstrijd van een EK voor Oranje altijd een lastige kluif is.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:03:02 #13
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_18979473
Wat is hij toch grijs geworden de laatste jaren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:03:47 #14
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_18979482
Ein Rudi Voller, es gibt nur ein Rudi Voller!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_18979639

zondag 6 juni 2004 @ 10:08:23 #16
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19678953
Rudi heeft genoten gisteren...
De Narcis van Gabon
pi_19679137
Heeft Rudi Voller nog wat na afloop gezegd?
pi_19679185
- hulde voor deze ongepaste opmerking -

[ Bericht 72% gewijzigd door just me op 06-06-2004 11:08:54 ]
  zondag 6 juni 2004 @ 10:55:10 #19
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_19679340
Volgens mij was NL zelfs sterker alleen bleek dat niet uit de stand. In ieder geval had NL meer last van de afwezigheid van Frankie dan Duitsland van de afwezigheid van Rudi.

Völler heeft goed kunnen kijken. Duitsland gaat met 2 - 0 winnen. Doelpunten Ballack en Klose. Elders op dit forum wordt er nogal denigrerend gedaan over Ballack maar het is een goede speler. Maakt redelijk wat doelpunten voor een middenvelder.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_19681520
Hij heeft et iig beter voor mekaar dan die DIck van ons.
pi_19688659
Rudi kijkt nu niet zo blij
Hij staat na 5 minuten met 0-1 achter tegen de hongaren
  zondag 6 juni 2004 @ 19:19:10 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_19688745
Hier ook nog maar effe dan:

Deze zijn gemaakt door DrDDT en scope:

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_19689013
0-2
pi_19689022
0-2!
Ongelooflijke counter!
En net weer een kans van Ballack...
Het wordt nog spannend....
pi_19689032
Is er geen oefenwedstijden topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: