quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:49 schreef SCH het volgende:Het is de enige keer geweest dat ik naar een wedstrijd iets Oranjes heb aangetrokken?
Ben ik nu schuldig????
![]()
ik beken, datzelfde had ik met Denemarken-Nederland in '92, de enige wedstrijd tijdens welke ik ooit oranje verf op mn gezicht had, dat kan er best wel eens mee te maken hebben.
Nederland-Italie was wel een uitvergroting van dat drama, maar in essentie een beetje gelijk, een redelijk superieur spelend Oranje elftal, dat met zijn goede prestaties in dat toernooi enorme hoge verwachtingen bij zijn volgers had doen ontstaan, kon gewoonweg niet van een minderwaardig elftal winnen (ondanks dat Denemarken toen wel een eerder lovenswaardiger tegenstander was) en verloor in de penaltie-shootout.
beide wedstrijden kenden ook een gemistte strafschop in officiele speeltijd (tegen Denemarken mistte Van Basten)
Een droom-scenario is om tijdens de groepsronde een matig presterend Nederland Elftal te hebben:
duitsland en tsjechie gelijkspel, dan letland winnen, waarna de tsjechen van de duitsers verliezen (of andersom);
vervolgens een kansloze en hopeloze kwart-finale ingaan zonder dat iemand enige hoop heeft bij de prestaties van Oranje, en dan super spelen, maar op een gelijkspel uitkomen en dan de penalties eindelijk voor de eerste keer winnen:
zoiets zou een motivatie-boost geven van heb-ik-jou-daar (om niet te spreken van het feit dat de tegenstander dan hoogstwaarschijnlijk Italie zou zijn...)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25