abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18955153
Ik vraag me af bij wie welke zintuigen het best ontwikkeld zijn. Kunnen vrouwen bijvoorbeeld beter ruiken en mannen beter zien? Dat soort dingen. Weet iemand hier iets over?
#geen
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:26:29 #2
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_18955307
Bij de vrouw toch...???
Amstel Bright: Nu gelukkig ook in Nederland
pi_18955453
Ik heb geleerd dat het gehoor bij mannen en vrouwen hetzelfde is maar dat vrouwen er gewoon eerder op reageren.
Er was ook nog een verschil met zien, maar dat weet ik niet precies meer, volgens mij hebben vrouwen een breder gezichtsveld en kunnen mannen verder/scherper zien, iets in die richting in elk geval
pi_18955552
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:26 schreef amstelbright het volgende:
Bij de vrouw toch...???
Topictitelleesalert
pi_18955579
Vrouwen kunnen beter ruiken dan mannen, dat is iig mijn ervaring
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_18955645
Of je zintuigen beter zijn hangt er toch af van hoe je ze ontwikkeld ?
Als iemand blind is, dan kan hij beter voelen / horen, omdat hij zich daar beter van bewust maakt.
pi_18955742
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:37 schreef Speedski het volgende:
Als iemand blind is, dan kan hij beter voelen / horen, omdat hij zich daar beter van bewust maakt.
Klopt, ik geloof echter dat ze ook onderzocht hebben hoe het zit met mensen met een bril die een flinke sterkte hebben (vanaf -6 en hoger enzo) Die schijnen ook beter te kunnen horen en voelen dan mensen met normaal zicht.

Ik zal eens kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden
pi_18956022
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:35 schreef trueblue het volgende:
Vrouwen kunnen beter ruiken dan mannen, dat is iig mijn ervaring
of man is meer gewend dan een vrouw en haalt z'n neus niet meer op bij elk geurtje
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:52:21 #9
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_18956068
Ik heb ooit ergens gelezen dat vrouwen beter ruiken dan mannen.
Dat gebruik ik nog steeds als excuus om het verschonen van de kattenbak en het leeghalen van de koelkast als daar weer eens iets lang is blijven liggen aan mijn vriend over te laten.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:56:01 #10
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_18956181
het zicht:

Vrouwen hebben een breder perspectief en kunnen een grotere hoek (gezichtsveld)zien dan mannen, maar de mannen zien veel meer details in hun kleinere gezichtsveld.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_18958853
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:56 schreef gohan16 het volgende:
het zicht:

Vrouwen hebben een breder perspectief en kunnen een grotere hoek (gezichtsveld)zien dan mannen, maar de mannen zien veel meer details in hun kleinere gezichtsveld.
nou dan zouden ze toch perfect moeten kunnen achteruit inparkeren...
pi_18960981
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:33 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

nou dan zouden ze toch perfect moeten kunnen achteruit inparkeren...
Dat kan ook wel aan andere dingen liggen
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:23:58 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_18962873
Uit onderzoek blijkt iig dat vrouwen beter ruiken. Van de rest van de zintuigen weet ik het niet.

Vroeger werd gezegd dat vrouwen de wijn zuur maakten en daarom mochten ze niet in de wijnkelder komen. Dit is natuurlijk onzin, vrouwen roken het gewoon eerder als de wijn zuur is, maar constateren dat een vrouw kennelijk beter ruikt als een man was voor de mannen van vroeger net iets te moeilijk ivm hun ego, vermoed ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_18964355
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:37 schreef Speedski het volgende:
True, true
#geen
pi_18965011
Vrouwen kunnen niet beter ruiken dan mannen, maar de gemiddelde vrouw wel beter dan de gemiddelde man.

Vooral tijdens de menstruatie schijnt het ruikorgaan bij de gemiddelde vrouw beter te gaan functioneren, maar waarom dat weet ik niet precies.

Ik ruik in ieder geval beter dan mn moeder, dat is zeker
pi_18968592
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:46 schreef TheDon1985 het volgende:

Vooral tijdens de menstruatie schijnt het ruikorgaan bij de gemiddelde vrouw beter te gaan functioneren, maar waarom dat weet ik niet precies.
Dat is dan ook weer een interessant gegeven. Als het echt zo is, waarom zou dat dan zo zijn?
#geen
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:09:12 #17
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_18971943
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 00:30 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer een interessant gegeven. Als het echt zo is, waarom zou dat dan zo zijn?
Hormonen of andere stoffen die in die periode meer aanwezig zijn misschien?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:16:26 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18971993
Ik heb eens een discussie gehad met een wiskundige gehad over de opbouw van de hersenen tussen mensen onderling. Die is al zo verschillend tussen mensen dat het tussen vrouwen en mannen al volkomen irrelevant is. De verschillen tussen man en vrouw zijn voornamelijk cultureel bepaald. Maar het verschil is toch dat vrouwen kinderen kunnen krijgen. Daarom zou ik graag zien dat vrouwen meer macht zouden krijgen in de wereld. Misschien dat oorlog en dergelijke dingen zouden stoppen. Want welke sukkel stuurt zijn eigen kind de dood in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18972359
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 00:30 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kunnen ze dan beter die feromonen (hoe heten die dingen?) van het mannenlijk zweet ruiken?

Dat verklaart ook misschien waarom vrouwen meestal zin hebben als ze ongesteld zijn omdat ze aangetrokken worden door die mannelijk feromonen wat ze beter ruiken
pi_18975578
Het lymbisch systeem is bij vrouwen beter ontwikkeld (gemiddeldl!!) Dit centrum regelt o.a. de emoties en de zintuigen, dus dit zou betekenen dat veel vrouwen beter functionerende zintuigen hebben dan mannen.
pi_18976863
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 14:13 schreef Daphne85 het volgende:
Het lymbisch systeem is bij vrouwen beter ontwikkeld (gemiddeldl!!) Dit centrum regelt o.a. de emoties en de zintuigen, dus dit zou betekenen dat veel vrouwen beter functionerende zintuigen hebben dan mannen.
Is de huid ook gevoeliger bij vrouwen dan bij mannen?
#geen
pi_18977845
Ik weet in iedergeval dat ik heel goed kan ruiken... maar ik weet niet of dat bij alle vrouwen zo is... mijn gehoor is echter wat slechter omdat ik in het verleden doof ben geweest... maar daardoor ontwikkel je je andere zintuigen (reuk, kijk vermogen) wel beter...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 16:50:36 #23
22944 Breetai
....Relax....
pi_18978054
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:56 schreef gohan16 het volgende:
het zicht:

Dat kan je ook door bewust oefenen ontwikkelen. Peripheraal zicht werkt ook heel leuk voor mannen. Zeker als ze op jacht gaan en relaxed hun hele omgeving in de gaten willen houden. Je hebt dan een beter overzicht van alle dynamiek in je omgeving en soms lukt het me om een 3D interpretatie te maken van m'n omgeving. Dat verklaard misschien ook waarom vrouwen de timing bij autorijden iets beter onder controle hebben.
Het lijkt misschien wel dat ik wezeloos in de ruimte zit te staren maar ik weet wel beter. Dit werkt ook goed voor het waarnemen van lichaamstaal. Ik vind meestal de "lekkere" wijven totaal niet aantrekkelijk vanwege de afstotelijke arrogante lichaamstaal.

Dat verklaard misschien ook waarom vrouwen automatisch onbewust zo comfortabel met elkaar (of juist niet) met elkaar om kunnen gaan.

Foviaal (heel gericht) werkt natuulijk weer handig voor precieze klusjes waar je rustig kan nadenken. Denk hierbij aan het repareren van iets of programmeren achter je compu.

Als ik een middagje op m'n werk zit te solderen moet ik heel vaak van de ene kant van het spectrum (hoe zit dat componentje precies en vloeit alles lekker) overschakelen naar de andere kant. (ziet die hele printplaat er goed uit? wat zit er fout?)

Naar mijn idee kan je het allemaal leren zolang je het fysiek nog kan.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_19016169
Klinkt ingewikkeld Breetai!
#geen
pi_19016313
Het gaat natuurlijk niet alleen over de zintuigen. Het komt altijd van 2 kanten. Je hebt de zintuigen zèlf en de hersenen die het signaal van de zintuigen verwerken. Volgens mij is het onmogelijk te zeggen of de zintuigen van een man of vrouw beter zijn. (of je moet bijv. het aantal lichtgevoelige cellen in een mannenoog en een vrouwenoog gaan tellen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')