Cafeïne noemen we dat,quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:15 schreef kleinmeiske het volgende:
Overdag op m'n werk minstens 2 liter kruidenthee (echte dus, zonder theïne)
Vlak na het eten is drinken weer minder goed dacht ik, aangezien je dan de spijsverteringssappen in je maag gaat verdunnen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:43 schreef Xternal het volgende:
Nadat je hebt ontebeten drink ik altijd direct 1 liter water ... spoelt het lichaam goed door!
Dat zit in koffie, niet in theequote:Op donderdag 6 mei 2004 23:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Cafeïne noemen we dat,.
Cafeïne zit in koffie, ja. En in thee. En in cola. Theïne is gewoon caffeïne, maar enkele 'verlichte' geesten dachten plots: "maar hé zeg cafe lijkt op koffie" en besloten dat het dus niet in thee kón zitten. Helaas...quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:42 schreef rena het volgende:
[..]
Dat zit in koffie, niet in thee![]()
Waarom slaap ik dan prima op thee, zelfs op 10 potten, maar niet op een paar slokken koffie?quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Cafeïne zit in koffie, ja. En in thee. En in cola. Theïne is gewoon caffeïne, maar enkele 'verlichte' geesten dachten plots: "maar hé zeg cafe lijkt op koffie" en besloten dat het dus niet in thee kón zitten. Helaas...
Dat is een goede vraag, maar het blijft caffeïne.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:59 schreef nozem het volgende:
[..]
Waarom slaap ik dan prima op thee, zelfs op 10 potten, maar niet op een paar slokken koffie?
Waarschijnlijk zitten er ook nog andere pepmiddelen in koffie.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag, maar het blijft caffeïne.
6 literquote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:07 schreef Steijn het volgende:
Ik denk dat aan de 2,5 liter water per dag kom. Genoeg dus, als ik minder drink krijg ik hoofdpijn als ik mij inspan.
Afgelopen zomer heb ik bij mijn ouders in de tuin een schuur gebouwd, toen kwam ik denk ik wel aan de 6 liter per dag.
Ik denk dat al ik het zweet er vanaf trek dat ik keurig op 2 liter uit kom.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:10 schreef Avani het volgende:
[..]
6 literDat is wel veel, maar in de zomer zou dat idd nog wel mogelijk zijn.
Heb je dan nog wel tijd om te fietsenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik denk dat al ik het zweet er vanaf trek dat ik keurig op 2 liter uit kom.Maar wat wil je met 30 graden en dan lekker timmeren. Ik heb wel eens gehoord dat ze in de warme etappes van de Tour de France 8 tot 10 liter water per dag drinken.
Volgens mij treedt vergiftiging pas op bij 40 liter op een dag ofzo. De natrium-kaliumbalans wordt dat verstoord zodat er een hartstilstand optreedt.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:24 schreef Avani het volgende:
Heb je dan nog wel tijd om te fietsenIk wist wel dat wielrenners veel water dronken, maar zoveel lijkt me weer overdreven. Er is toch ook zoiets als watervergiftiging, dit aantal liters lijkt me dan toch wel geschikt daarvoor.
Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan mijquote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:26 schreef Steijn het volgende:
[..]
Volgens mij treedt vergiftiging pas op bij 40 liter op een dag ofzo. De natrium-kaliumbalans wordt dat verstoord zodat er een hartstilstand optreedt.
De concentratie caffeine is minder in thee.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:59 schreef nozem het volgende:
[..]
Waarom slaap ik dan prima op thee, zelfs op 10 potten, maar niet op een paar slokken koffie?
Laten we gewoon in liters werken, dat is wel zo duidelijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:56 schreef peerdvanomeloeks het volgende:
8 glazen
heb ik effe opgezocht http://www.koffiethee.nl/thee/htm/theine.asp het kloptquote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:44 schreef Dopke het volgende:
[..]
De concentratie caffeine is minder in thee.
je lichaam vraagt na één dag zonder ook niet meteen om een stoot vitaminen, maar doe maar ns een paar weken zonderquote:Op donderdag 6 mei 2004 13:14 schreef GHans7 het volgende:
Ik vind dat meestal zo'n onzin. Waarom iets drinken als je lichaam er niet om vraag? Dat is toch ook fout imo
Druk jij je uit in liters, dan doe ik het in glazen. Waarom muggenziften? Ik omschrijf in mijn hele verhaal dat het gaat om gemiddelden en dat het van mens tot mens verschilt. Dan ga ik niet uitleggen welk merk en model glas en hoeveel inhoud enzo, maar zal ergens rond de 2 liter zitten. Ik noem het juist glazen, omdat het dan tastbaarder is voor veel mensen. 2 liter klinkt errug veel, maar 8 glazen verdeeld over een hele dag valt wel mee. 24 uur, waarvan je er 8 slaapt. Houd je 16 uren over dat je wakker bent. Dus 1 glas water per 2 uur... lijkt mij geen probleem.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Laten we gewoon in liters werken, dat is wel zo duidelijk.
hoe kun je nou geen water lusten? 't smaakt niet eens naar iets... alleen naar water....quote:Op zondag 9 mei 2004 13:03 schreef Sylvana het volgende:
ik lust geen water, dus kom zeker niet aan 2 liter water per dagZoveel heb ik in me hele leven nog niet eens gedronken
ja, precies, dat is het hem juist, er zit geen smaak aanquote:Op maandag 10 mei 2004 17:57 schreef erikkll het volgende:
[..]
hoe kun je nou geen water lusten? 't smaakt niet eens naar iets... alleen naar water....
Als je 0,25 Liter rekent voor een beker koffie is dat best flink volgens mij...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:57 schreef Metro2005 het volgende:
eens zien, 2x koffie voor ik naar werk ga = 0,5 liter
op werk 6x koffie, 1x thee en 1x water + icethea = 4 liter ofzo
maar water niet echt veel zoals je ziet, maar 1 glas ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |