abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18928427
Drinken jullie echt zoveel water per dag?

Ik heb het me zooo vaak voorgenomen, maar steeds houd ik het niet vol...
te vaak naar de plee...een 'bolle buik'-gevoel...

merk je er echt iets van, als je 2 liter per dag drinkt? (zoals ze zeggen gezond is)
wat merk je dan?
I thought this day would never end...
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:59:04 #2
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_18928460
ik zit wel redelijk tegen de 2 liter aan ja.
en je merkt dat je dan niet heel de tijd dorst hebt. ofzo
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_18928528
Moet vanwege blaasproblemen 3 liter per dag drinken. Was wennen in het begin, maar nu merk ik het echt als ik minder drink. Dan krijg ik zo'n uitgedroogd gevoel. Het naar de wc moeten wordt ook minder lijkt wel.. Best vaag..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_18928533
Ik zit amper tegen de 0.5 liter vocht op een dag...

te weinig dus, weet ik ook

Daarom heb ik me sinds vandaag weer voorgenomen die 2 liter water naar binnen te krijgen
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:12:11 #5
21247 Thedoctor
Asskisser optima forma!!!!
pi_18928759
ik drink wel meer dan 2 liter vocht per dag, maar nooit 2 liter puur water. Alhoewel in beer zt natuurlijk ook water
Levens motto: sit back, relax and enjoy the ride
"Put the fun back in fundametalism"
pi_18928779
op 0,5 liter vocht op een dag kan je niet leven lijkt me hoor
pi_18928815
Ik vind dat meestal zo'n onzin. Waarom iets drinken als je lichaam er niet om vraag? Dat is toch ook fout imo
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:15:02 #8
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18928830
Overdag op m'n werk minstens 2 liter kruidenthee (echte dus, zonder theïne), 's avonds nog een paar bakkies kruidenthee, half litertje water op een dag ... gaat er allemaal zo in. Ik mis het ook als niet op m'n werk zit en dus minder drink. Met 2 of 3 bakkies koffie erbij voelt het voor mij heel gezond. Je moet alleen vaak naar de wc, maar dat spoelt gewoon lekker door.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18929010
Tja, ik drink wel veel water, maar of ik de 2 liter haal weet ik zo net niet. wat ik wel weet is dat ik er ongelofelijk veel van naar de WC moet, maar dat moet ik ook als ik veel bier drink (andere dranken heb ik er echter vaak geen problemen mee). Niet dat ik er mee zit, als je moet, dan moet je...
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:22:44 #10
93184 Depsua
I find your lack of pants dist
pi_18929015
Een tijdje terug ben ik begonnen met veel water drinken en ik ben er zo'n 10 kg van afgevallen.
Gemiddeld drink ik zo'n 2-3 liter per dag, maar in de zomer wil dat nog wel eens 4-5 liter worden
Sure, je moet wat vaker naar de plee, maar op een gegeven moment krijgt je blaas ook een grotere capaciteit, dus dat valt allemaal best mee.
Life is what happens when you're planning for other things.
pi_18929068
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die 2 liter per dag een fabeltje is. Je lichaam functioneert efficienter als het niet ''verwend' word met zoveel water zo regelmatig.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:26:09 #12
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_18929079
Zodra je lichaam om vocht vraagt is het te laat, want dan zijn de uitdrogingsverschijnselen al begonnen. Je moet al drinken voordat je dorst krijgt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_18929089
Ik drink normaal wel een liter of acht per dag. Dan moet je pas vaak naar het toilet
pi_18929110
Op het werk drink ik een 1 - 1,5 l per dag (puur water), daarnaast wat koffie.. Dan nog bij het ontbijt en lunch melk.. Dus 2 l vocht krijg je toch best snel binnen. Hoeft niet allemaal puur water te zijn, in je groente (neem aan dat je dat eet) zit ook behoorlijk wat water.
Sinds ik minder koffie ben gaan drinken, en meer water voel ik me heel wat beter.

In het begin ook last gehad met dat water drinken, maar gewoon rustig beginnen met 1 a 2 glazen in de ochtend, en dan gewoon opbouwen.
Real eyes Realize Real lies
You can do it your own way, if it's done just how I say
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:12:01 #15
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_18930178
ik heb het me ook al vaak voorgenomen maar ik hou het meestal twee dagen vol.

het gekke is dat ie veel meer water drink als we barleduc of spa blauw in huis hebben terwjl dat toch wel ongeveer hetzelfde is ...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:43:35 #16
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_18931003
Nadat je hebt ontebeten drink ik altijd direct 1 liter water ... spoelt het lichaam goed door! 's Middags op mijn werk ook altijd nog een litertje, prima toch?
pi_18932540
Deze past meer in Lifestyle.>>
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_18932679
Gewoon kleine spa flesjes nemen en die telkens vullen... ik gooi zo een paar van die flesjes achterover... of je pakt een coca cola 2 literfles en die vul je elke dag.. kun je precies zien hoeveel je nog moet!
pi_18932994
Ik drink per dag soms wel eens 4 liter water (als het echt heel heet is bijvoorbeeld, of ik heb veel gesport).
Anders drink ik op een dag 2/3 liter ja... Het is goed voor je, ik ga door het water drinken minder eten en ik drink amper cola meer etc.
Wat wel een nadeel is, is dat ik vaak moet plassen, maargoed.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:06:23 #20
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_18933177
geen probleem; bij sporten alleen al drink ik 0.75L / uur. Een zomerse dag is voor mij 4-6 L
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_18933419
met gemak
pi_18935541
sochtens 1 liter thee
op werk: 4 liter water
savonds 1 liter thee + 2 glazen wijn bij het eten

Lekker doorspoelen , da's gezond!
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:04:01 #23
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_18935811
2 liter haal ik makkelijk
Wallahjeweettog
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:10:04 #24
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18935914
3 liter per dag makkelijk,als het warm is 4/5 liter ik ben nogal dorstig
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_18935967
Tijdens het trainen haal ik al snel 2 liter a 2.5 liter water, 's avonds thuis ook nog een liter, en 's ochtends ook nog een liter.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_18935968
sinds ik werk drink ik eindelijk genoeg op een dag. Ik heb daardoor minder vaak hoofdpijn.
pi_18936073
ik heb vandaag 1 kop koffie op, 1 glas melk en een ijsje. zal ook wel niet genoeg zijn denk ik
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:56:48 #28
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18942409
kijk naar je plas, als het knalgeel is zit je fout, hoe lichter hoe beter. Een liter is wel een vereisde, als je veel traint zit je al gauw rond de 3.
pi_18942458
Ja, is goed 2 liter water per dag Reinigt je lichaam ! Hmmm, ik ben stout want ik drink hooguit 1 liter water per dag. Daarentegen drink ik wel veel cola, fanta en bier
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_18942651
Ik drink al een tijdje zo'n 2 a 2,5 liter water/ranje/thee per dag, maar ik merk dat ik ook steeds meer nodig heb. Als ik minder drink dat 2 a 2,5 liter dan voel ik me echt uitgedroogd en dat is niet prettig.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:10:14 #31
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_18942809
maar nou het antwoord op de vraag : Voel je er nou echt beter bij?? Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar ik merk niet dat ik me beter voel ofzo, tis alleen maar &%#@ irritant dat ik dan om de kwartier naar de plee moet
pi_18942836
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:15 schreef kleinmeiske het volgende:
Overdag op m'n werk minstens 2 liter kruidenthee (echte dus, zonder theïne)
Cafeïne noemen we dat, .
pi_18943333
Alleen na het zuipen.. Anders drink ik nooit water. Ik drink dus best veel water..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18943562
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:43 schreef Xternal het volgende:
Nadat je hebt ontebeten drink ik altijd direct 1 liter water ... spoelt het lichaam goed door!
Vlak na het eten is drinken weer minder goed dacht ik, aangezien je dan de spijsverteringssappen in je maag gaat verdunnen.
jah, het is wat!
pi_18943688
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Cafeïne noemen we dat, .
Dat zit in koffie, niet in thee
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:48:44 #36
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_18943878
Ik haal het wel.
Maar thee en koffie... dat werkt toch uitdrogend? Of klets ik er hard naast?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_18943924
Mwoah ik drink meestal wel 2 liter water op een dag, toch ook om het hongergevoel een beetje weg te krijgen. Zodat ik minder trek heb in tussendoortjes.. Ik ben van plan om gezond(er) te gaan leven .
pi_18943925
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:42 schreef rena het volgende:

[..]

Dat zit in koffie, niet in thee
Cafeïne zit in koffie, ja. En in thee. En in cola. Theïne is gewoon caffeïne, maar enkele 'verlichte' geesten dachten plots: "maar hé zeg cafe lijkt op koffie" en besloten dat het dus niet in thee kón zitten. Helaas...
pi_18944179
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Cafeïne zit in koffie, ja. En in thee. En in cola. Theïne is gewoon caffeïne, maar enkele 'verlichte' geesten dachten plots: "maar hé zeg cafe lijkt op koffie" en besloten dat het dus niet in thee kón zitten. Helaas...
Waarom slaap ik dan prima op thee, zelfs op 10 potten, maar niet op een paar slokken koffie?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18944197
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:59 schreef nozem het volgende:

[..]

Waarom slaap ik dan prima op thee, zelfs op 10 potten, maar niet op een paar slokken koffie?
Dat is een goede vraag, maar het blijft caffeïne.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 00:37:59 #41
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_18944974
ik kom nooit aan de 2liter al probeer ik me dat wel iedere dag voor te nemen....k ben ook van plan om in de toekomste gezonder te gaan leven,minder tussendoortjes,weiniger cola,minder snoep,chips etc,en meer fruit
Welkom in Limburg....wat un geveul
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:43:27 #42
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_18946093
Ja hoor, moet lukken als je de overige dranken meetelt.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:53:38 #43
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_18946192
Ik denk het wel...het moet wel
Het is dat of mijn blaas is een incarnatie van Poseidon..Ik pis namelijk elke dag het hele Titicacameer
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_18946331
Ik drink wel meer dan 2 liter water per dag...Heb een flesje bij me werk staan en die word heel vak gevuld met nieuw water.....
If i stopped lying i'd just dissapoint you....
pi_18946352
Ik drink ongeveer wel 2 liter water per dag
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_18946368
Ik denk dat aan de 2,5 liter water per dag kom. Genoeg dus, als ik minder drink krijg ik hoofdpijn als ik mij inspan.

Afgelopen zomer heb ik bij mijn ouders in de tuin een schuur gebouwd, toen kwam ik denk ik wel aan de 6 liter per dag.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 02:08:31 #47
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_18946383
Ik drink alleen met fitness al ruim 1 liter elke dag.
pi_18946398
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 00:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag, maar het blijft caffeïne.
Waarschijnlijk zitten er ook nog andere pepmiddelen in koffie.

Of jouw theorie is fout.
pi_18946401
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 02:07 schreef Steijn het volgende:
Ik denk dat aan de 2,5 liter water per dag kom. Genoeg dus, als ik minder drink krijg ik hoofdpijn als ik mij inspan.

Afgelopen zomer heb ik bij mijn ouders in de tuin een schuur gebouwd, toen kwam ik denk ik wel aan de 6 liter per dag.
6 liter Dat is wel veel, maar in de zomer zou dat idd nog wel mogelijk zijn.
pi_18946442
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 02:10 schreef Avani het volgende:

[..]

6 liter Dat is wel veel, maar in de zomer zou dat idd nog wel mogelijk zijn.
Ik denk dat al ik het zweet er vanaf trek dat ik keurig op 2 liter uit kom. Maar wat wil je met 30 graden en dan lekker timmeren. Ik heb wel eens gehoord dat ze in de warme etappes van de Tour de France 8 tot 10 liter water per dag drinken.
pi_18946564
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 02:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik denk dat al ik het zweet er vanaf trek dat ik keurig op 2 liter uit kom. Maar wat wil je met 30 graden en dan lekker timmeren. Ik heb wel eens gehoord dat ze in de warme etappes van de Tour de France 8 tot 10 liter water per dag drinken.
Heb je dan nog wel tijd om te fietsen Ik wist wel dat wielrenners veel water dronken, maar zoveel lijkt me weer overdreven. Er is toch ook zoiets als watervergiftiging, dit aantal liters lijkt me dan toch wel geschikt daarvoor.
pi_18946589
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 02:24 schreef Avani het volgende:
Heb je dan nog wel tijd om te fietsen Ik wist wel dat wielrenners veel water dronken, maar zoveel lijkt me weer overdreven. Er is toch ook zoiets als watervergiftiging, dit aantal liters lijkt me dan toch wel geschikt daarvoor.
Volgens mij treedt vergiftiging pas op bij 40 liter op een dag ofzo. De natrium-kaliumbalans wordt dat verstoord zodat er een hartstilstand optreedt.
pi_18946641
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 02:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Volgens mij treedt vergiftiging pas op bij 40 liter op een dag ofzo. De natrium-kaliumbalans wordt dat verstoord zodat er een hartstilstand optreedt.
Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan mij Maar ik heb het ff opgezocht en het heeft idd met de natriumbalans te maken Maar goed, 2 liter is dus de norm voor een dag en dat haal ik wel
pi_18948187
Ik drink te weinig water, maar het word steeds meer, zit meestal op 0,5-1,5 ofzo...
En als ik opeens mezelf eraan herinner dat ik te weinig drink ben ik opeen fanatiek drinker en drink ik de hele week door 3 liter water per dag, ik merk dan wel de voordelen, maar het verslapt op een gegeven moment, in de zomer, als het warm is drink ik wel makkelijk 2 liter standaard vaak veel meer.
pi_18948215
Ik drink voor/na het sporten erg veel anders krijg ik koppijn, vooral zomers zit ik wel tegen de 2L per dag. Als het niet zo warm is niet eens de helft.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:42:20 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_18951429
is ook maar een uit de lucht gegrepen getal hoor, die 2 liter. Een paar jaar geleden was het nog 1,5 liter.

Er is geen vaste hoeveelheid die voor ieder mens geldt; mensen zijn groter, kleiner, dikker, dunner etc. Daarbij hebben verschillende mensen verschillende vochthuishoudingen en beweegt de één meer als de ander. Natuurlijk kan het voor geen mens kwaad 2 liter water te drinken, maar het is lang niet voor iedereen ook echt nodig.
Ik heb al een boek.
pi_18951601
Momenteel zit ik tegen de 4 liter water per dag. Zonder normaal drinken meegetelt. Ik merk dat ik me beter voel dan als ik minder drink. Ik dronk eerst ook heel weinig en voelde me toen niet zo fit als nu.
konuşma!, yap!
pi_18952853
Ik heb nu standaard een anderhalveliterfles op mn werk staan, die probeer ik rond 14 uur leeg te hebben, zodat ik snachts me niet het schompes loop naar de wc. Ik merk echt dat als ik in de middag nog veel water drink dat ik dan altijd tegen een uur of 5/6 sochtends echt uit elkaar klap, dus die fles probeer ik rond 14 uur leeg te hebben. Ik drink dan nog wel gewoon wat ik altijd drink smiddags en savonds, maar dus niet meer grote sloten water. Ik merk wel dat het beter is hoor, wat iemand al zei, ik heb ook minder last van hoofdpijn en het sporten gaat een stuk makkelijker. Het voelt ook wakkerder ofzo op de 1 of andere manier...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_18952922
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:59 schreef nozem het volgende:

[..]

De concentratie caffeine is minder in thee.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_18953061
Je zou eigenlijk 8 glazen water per dag moeten drinken om de vochthuishouding van je lijf op pijl te houden. Aan de ene kant heeft het een reinigende werking en aan de andere kant heeft je lichaam het vocht gewoon nodig, vooral je huid zal erop vooruit gaan als je voldoende water drinkt.

Koffie en vruchtensap bestaan voor een groot deel uit water, maar hebben juist een tegengesteld effect. Als je veel koffie drinkt, moet je vaak naar de wc. Het komt erop neer dat je het vocht dan juist uitplast, zonder dat je lichaam er gebruik van kan maken. Voor iedere kop koffie die je drinkt, moet je eigenlijk een extra glas water drinken om dit effect op te heffen.

Het is dan dus een simpele rekensom. Als je 4 koppen koffie per dag drinkt, moet je dus 8 + 4 (extra vanwege koffie) glazen water drinken = 12 glazen water per dag. Dat lijkt veel en is het ook wel, maar alles went. Ik drink bij het wakker worden bijvoorbeeld direct al 2 glazen water.

Bier is heftige aanslag op je lijf. Als je een avond gaat stappen en erg veel bier drinkt, dan leidt dit echt tot een schreeuwend tekort aan water in je lichaam. Vrijwel iedereen kent wel de droge bek die je 's morgens hebt. Je moet je voorstellen dat eigenlijk je hele lichaam op die manier om water vraagt, maar dat merk je niet.

Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik niet veel behoefte meer aan een paar glazen water na het stappen en na het drinken van veel bier, maar het zou voor je lichaam geweldig zijn. Je merkt ook verschil met hoe je je 's morgens voelt omdat je al iets aan het tekort aan vocht doet voordat je lichaam dit zelf aangeeft. Als je dan gelijk na het wakker worden ook nog een paar glazen water achterover tikt, dan voorkom je problemen en voel je jezelf een stuk beter.

Kortom, als je uitgaat van die 8 glazen water en voor alle vochtontnemende drankjes een extra glas water tot je neemt, dan zal je lichaam je dankbaar zijn.
pi_18953107
PS. Natuurlijk bedoel ik met de 8 glazen een gemiddelde. Voor ieder mens verschilt dit, omdat iedereen een ander patroon heeft, een andere levenswijze en andere eetgewoontes. Sommige mensen zullen genoeg hebben aan 4-5 glazen, anderen zouden standaard eigenlijk al meer moeten drinken. Ook rokers hebben iets meer behoefte aan vocht. Zorgen voor een goede vochthuishouding kan je beter en fitter doen voelen, maar zorgt vooral op de lange termijn voor voordelen, bijvoorbeeld zoals in vorige post aangegeven: je huid.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:54:15 #62
16715 Mylene
*schatje*
pi_18954244
Ik drink zo'n 2 liter per dag .
pi_18954341
Misschien in de zomer.. maar anders.. dan zou je beter je dagen op de wc kunnen doorbrengen als je twee liter per dag drinkt..
Ook al is het wel gezond!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:02:31 #64
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_18963934
Zit aan 3-4 liter per dag momenteel. Moet heel vaak pissen, dat wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_18963981
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 13:56 schreef peerdvanomeloeks het volgende:
8 glazen
Laten we gewoon in liters werken, dat is wel zo duidelijk.
pi_18964202
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 13:44 schreef Dopke het volgende:

[..]

De concentratie caffeine is minder in thee.
heb ik effe opgezocht http://www.koffiethee.nl/thee/htm/theine.asp het klopt
1 liter water drink ik gemiddeld per dag, daarbij een aantal bakken koffie of thee

[ Bericht 10% gewijzigd door Blixar op 07-05-2004 21:28:41 ]
  zaterdag 8 mei 2004 @ 19:02:55 #67
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18980969
Ik drink gemiddels 3/4 liter..
Helaas te weinig tot geen water.
Thee/cola.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18992478
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:14 schreef GHans7 het volgende:
Ik vind dat meestal zo'n onzin. Waarom iets drinken als je lichaam er niet om vraag? Dat is toch ook fout imo
je lichaam vraagt na één dag zonder ook niet meteen om een stoot vitaminen, maar doe maar ns een paar weken zonder
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_18992653
Ik kom makkelijk aan 2 liter water per dag. Ik drink dan ook geen frisdrank, koffie, thee etc. Enkel in het weekend drink ik iets anders dan water.
  zondag 9 mei 2004 @ 12:30:34 #70
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18992671
ik haal denk ik net de 1 liter.
pi_18993225
ik lust geen water, dus kom zeker niet aan 2 liter water per dag Zoveel heb ik in me hele leven nog niet eens gedronken
pi_19000332
2 liter water nee
andere drank: dat lukt nog wel net

maar water krijg ik gewoon niet binne :s
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_19024140
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Laten we gewoon in liters werken, dat is wel zo duidelijk.
Druk jij je uit in liters, dan doe ik het in glazen. Waarom muggenziften? Ik omschrijf in mijn hele verhaal dat het gaat om gemiddelden en dat het van mens tot mens verschilt. Dan ga ik niet uitleggen welk merk en model glas en hoeveel inhoud enzo, maar zal ergens rond de 2 liter zitten. Ik noem het juist glazen, omdat het dan tastbaarder is voor veel mensen. 2 liter klinkt errug veel, maar 8 glazen verdeeld over een hele dag valt wel mee. 24 uur, waarvan je er 8 slaapt. Houd je 16 uren over dat je wakker bent. Dus 1 glas water per 2 uur... lijkt mij geen probleem.
pi_19024414
quote:
Op zondag 9 mei 2004 13:03 schreef Sylvana het volgende:
ik lust geen water, dus kom zeker niet aan 2 liter water per dag Zoveel heb ik in me hele leven nog niet eens gedronken
hoe kun je nou geen water lusten? 't smaakt niet eens naar iets... alleen naar water....
pi_19024590
quote:
Op maandag 10 mei 2004 17:57 schreef erikkll het volgende:

[..]

hoe kun je nou geen water lusten? 't smaakt niet eens naar iets... alleen naar water....
ja, precies, dat is het hem juist, er zit geen smaak aan
pi_19024882
Denk zo 6 glazen water en 6 koppen kruidenthee. Zal wel iets meer dan 2 liter zijn?

Eigenlijk pas mee begonnen. Daarvoor dronk ik minder, maar ja, ik dacht, laat ik ook eens gezond doen Doe het nu een week of drie en ik vind het niet vervelend dus waarom niet.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 08:57:03 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_19038684
eens zien, 2x koffie voor ik naar werk ga = 0,5 liter
op werk 6x koffie, 1x thee en 1x water + icethea = 4 liter ofzo

maar water niet echt veel zoals je ziet, maar 1 glas ofzo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_19038717
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 08:57 schreef Metro2005 het volgende:
eens zien, 2x koffie voor ik naar werk ga = 0,5 liter
op werk 6x koffie, 1x thee en 1x water + icethea = 4 liter ofzo

maar water niet echt veel zoals je ziet, maar 1 glas ofzo
Als je 0,25 Liter rekent voor een beker koffie is dat best flink volgens mij...
  dinsdag 11 mei 2004 @ 09:48:32 #79
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19039327
!

misschien heb ik daardoor zo'n koppijn... meer water drinken dus. Baat het niet dan schaadt het niet.
Proud Powerpauper
pi_19040005
valt me wel op dat de meesten van jullie toch gezond bezig zijn..

hmm moet toch maar es meer mn best gaan doen.

Want nu drink ik door de weeks (werk) +/- 6 glazen 'vocht'

maar in het weekend of als ik niet werk hooguit 2..

veel te weinig dus.

Heb ook errug droge huid (benen) jeuken altijd...misschien door vocht gebrek?
pi_19040717
In de zomer drink ik meestal wel 3 liter water per dag
In de winter drink ik heel veel koffie en cola light
pi_19048586
je kan wel water 'vervangen' door thee, maar let op dat je dan wel de thee-soorten zonder theine/caffeine neemt want dat is niet echt goed voor je in zulke hoeveelheden (net als koffie). In de meeste soorten kruiden thee en in groene thee zit meestal geen theine.
Groene thee werkt trouwens vochtafdrijvend. Is wel prettig tegen een opgeblazen gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')