abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 12:00:20 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_27639764
Ik weet het, een buuman van ons heeft gewoon een klein zadeltje op zijn stang gefabriekt, maar Peet heeft een mountainbike
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator zondag 5 juni 2005 @ 19:43:10 #177
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27653155
quote:
Op zondag 5 juni 2005 09:06 schreef Lishe het volgende:
Hier nog een moeder die zich voortaan per slagschip vervoerd!
En hebben er al papa's ervaring met de papa-fiets? (Een Sparta Amazone voor heren)
[afbeelding]
Die van mijn vriend wordt in week 26 geleverd en we zijn erg benieuwd!
Wij hebben nog geen ervaring maar hij staat hier wel hoog op het verlanglijstje. Als het vakantiegeld binnen is aan het einde van de maand dan gaan we eens kijken....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 juni 2005 @ 10:56:01 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27668600
Voor mij geen vlagschip. Nee, dat kan ik psychisch niet aan.
We hebben laatst allebei een Batavus Staccato gekocht en die bevalt ook prima. Het enige wat ik van de moederfiets zou willen hebben is de standaard, voor de rest zal je mij er voorlopig (altijd jezelf indekken natuurlijk niet op zien fietsen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2005 @ 10:59:45 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27668716
Zo'n dubbele standaard kun je gewoon onder je fiets laten zetten hoor Dutch
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 juni 2005 @ 11:02:55 #180
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27668824
Moederfietsen

Nou ben ik al van mening dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen fietsen, maar op een moederfiets (al of niet beladen met kind(eren)) heb ik werkelijk nog noooooit een dame fatsoenlijk zien fietsen. En als je naar dat idiote stuur kijkt, snap je waarom.

Ik snap niet waarom je zo'n ding zou willen hebben.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 11:04:21 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_27668866
Zo krijg ik mn dikke hol beter tussen het zadel en het stoeltje geperst
  maandag 6 juni 2005 @ 11:07:36 #182
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27668968
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef moussy het volgende:
Zo krijg ik mn dikke hol beter tussen het zadel en het stoeltje geperst

Koffie tegen mijn beeldscherm geproest

Maarreh, dát snap ik wel, maar dat stuur is ZO breed en rond, dat je niet fatsoenlijk kúnt sturen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 11:13:23 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_27669171
Gewoon doen alsof je op een motor zit, voornamelijk met je lijf sturen

Mijn stuur is trouwens niet zo breed als die van een échte moederfiets.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:21:18 #184
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27758172
Ik wil een fietskar aanschaffen, die ik kan afkoppelen en als wandelwagen verder kan gebruiken. Vanaf hoe oud kan ik Yoram daarin vervoeren in een maxicosi, of is een maxicosi niet te gebruiken in zo'n kar? Want dan moet ik zeker wachten tot hij goed kan zitten...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27758311
Die van Smirre werd met bijpassende babyschaaltjes verkocht.
Dat was dacht ik deze.

Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
pi_27761117
ik zou 't niet weten maar ben ook heel benieuwd poemojn!
pi_27761261
HIer ben ik nog steeds aan het sparen voor de fiets sparta amazone trendy aangezien Thijs toch nog niet kan zitten, heb ik nog lekker alle tijd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 23:54:54 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_27761532
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
Die van Smirre werd met bijpassende babyschaaltjes verkocht.
Dat was dacht ik deze.

Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
toevallig heb ik er vorige week bij school op gelet

Het ligt er aan of je dat stuk er tussen heb voor een mountainbike, zo te zien moet je dan die speciale tassen. En bij een normale steun maakt het niet uit. Maar goed, dat is wat mij opgevallen is bij de fietsen die bij school staan
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:03:33 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27761736
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
Ik heb gewone fietstassen. Het past wat minder mooi, maar er gaat wel lekker meer in (volgens mij) en het is een stuk goedkoper. Ik heb gewoon de fietstassen erop gedaan die ik al had.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_27770141
Dat ATB-stuk heb ik wel nodig bij deze fiets. Heb jij dat ook op jouw fiets, Grijs?
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:00:02 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27773514
Pff wat zijn die fietskarren ontzettend duur...en voor ons eigenlijk de enige oplossing als ik binnenkort met Noa wil gaan fietsen...want ik wil ons tweede kindje dan tegen die tijd ook op de fiets vervoeren, én boodschappen doen. Dat gaat niet met een fietsstoeltje en maxi-cosi achterop. Bovendien vind ik dat niet echt prettig persoonlijk. De fietskar lijkt me veel veiliger en stabieler...

Maar die prijs...
pi_27773809
Die Kidcar is duur inderdaad, maar ze zijn er ook rond de 100 euro.. dus verkijk je niet op de prijzen in de link die ik gaf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 14:10:08 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27773857
Ik had ook gewone fietstassen op mijn Amazone. Gaat best als je ze wat meer naar achteren vastmaakt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:58:00 #194
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27790556
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:11 schreef poemojn het volgende:
Dat ATB-stuk heb ik wel nodig bij deze fiets. Heb jij dat ook op jouw fiets, Grijs?
Ja, dat heb ik ook. Die andere past inderdaad niet.
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ook gewone fietstassen op mijn Amazone. Gaat best als je ze wat meer naar achteren vastmaakt.
Dat kan natuurlijk ook, maar bij mijn fietstassen was het achterlicht dan bijna niet meer zichtbaar. Bij mij zitten de fietstassen dus niet perfect onder het achterzitje en komen ze (een klein beetje) tegen de voetsteunen van het zitje aan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_27791213
Ok, dat scheelt weer. Dit is een hybride fiets met aluminium bagagedrager, mag max 25 kilo dragen dus erg grote fietstassen heb ik toch niet nodig.. Misschien handiger om gewoon bij een goede fietsenmaker te bekijken wat de beste opties zijn denk ik.. met inruilgarantie.
Bedankt voor jullie reacties!
pi_29958949
*schopje*

* Jonnetje gaat morgen waarschijnlijk ook "even" naar een fietsenzaak om te proef rijden..

Heb al een lijstje:
  • Sparta Amazone Classic/Trendy
  • Batavus Personalbike (die van Livelink)
  • Batavus Piazza
  • Batavus Verona (die van Melonovy)
  • Gazelle Solide (die van Karin)
  • Gazelle Impala

En dan eens kijken wat ze me aanraden.

Iemand verder nog tips waar ik op moet letten?
  • W ~ H ~ T
      donderdag 25 augustus 2005 @ 15:49:43 #197
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_29959268
    Jonnetje voor als je durft....
    pi_29960017
    Zodra ik er de centjesvoor heb komt erhier een sparta amazone trendy

stoere fiet Luchtbel
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_29961352
    Ik vind t maar eng zo'n kwetsbaar babietje voorop!
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_30008683
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 15:49 schreef Luchtbel het volgende:
    Jonnetje voor als je durft....

Huuuuuuuuuu! Dat durf ik niet hoor...

Zijn vandaag even geweest. De fietsmeneer heeft ons aan geraden om over twee of drie weekjes weer terug te komen. Dan zijn namelijk alle nieuwe 2006 modellen uit. En heb ik waarschijnlijk (meer) keuze uit aangepaste/vernieuwde modellen en nieuwe kleurtjes.
    Ik heb wat foldertjes meegekregen, zodat ik die intussen wel een beetje door kan sneupen.

Michiel had al wat zien staan, en ik vind 'm ook wel erg stoer.
    De Batavus Personal Deliverybike..

Design:
  • Dé persoonlijke fiets met een uniek duidelijk zichtbaar framenummer.

Veiligheid:
  • Door de speciale parkeervergrendeling kan het stuur niet onverwachts meer omklappen.
    Stevige tweepoot standaard; stabiel parkeren.

Comfort:
  • Robuust uiterlijk maar lekker licht trappend.
    Praktische en stevige bagagedragers; echt een 'delivery' fiets.

• Frame type: Unisex
  • Kleur: Zwart
  • Uitvoering/versnellingen: 3 versnellingen Shimano Nexus met rollerbrakes (N3)
  • W ~ H ~ T
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')