abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2004 @ 16:44:18 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19475950
Met de Amazone is het in elk geval geen probleem, omdat de instap (ook voor mensen met mijn omvang ) ruim genoeg is. Ik had ook geen scherpe-bochten-probleem met het Bobikezitje. Zou dat niet komen doordat gewone fietsen over het algemeen niet zo'n lange stuurstang hebben, waardoor het zitje lager hangt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2004 @ 16:51:43 #77
13151 crew  Rewimo
pi_19476166
Even naar mijn foto's gezocht Je kunt hier goed ziet dat het stuur breed is, een lange stang heeft, en ook nog naar voren is geplaatst. Dat is vermoedelijk de reden dat je met deze fiets prima door de bocht kunt.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_19476793
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 15:33 schreef bixister het volgende:
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.

oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
Ik heb ook een gewone fiets met stoeltje voor en achter ( tja twee koters ) Ik stap gewoon op de normale manier op met een normaal zadel en dat past net... maar ik moet geen 10 cm in omvang er bij krijgen want dan pas ik ook niet meer tussen zadel en voorstoeltje
En nee ik ben niet superslank ofzow...

[ Bericht 1% gewijzigd door Angel22 op 28-05-2004 17:16:59 (vraag is al beantwoord :)) ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 19:36:19 #79
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19479840
Jij heb echt wel een lekker slank figuurtje hoor Angel
Ik niet maar ik kan me er net tussen persen
Ik heb ook een Giant Bix. Bij de mijne kan je het het stuur en het zadel iets naar voor en achter stellen. Nu kan mijn zadel niet ver naar achteren omdat ik anders met me hol in Bo zit Die bochten kan ik ook niet echt scherp maken. (voor foto's zie fototopic, daar staan er een paar van mij op de fiets tussen die 2 ingeperst ) Ik kan er dus instappen als ik het stuur helemaal draai, maar lastig is het wel, het afstappen dus ook. En dat met 2 kids erop, pfff. Wat dat betreft zou ik toch ook wel een mamafiets willen, maar daar hebben we echt geen geld voor. Klote thuiszorg Vooral als ik me bv bedenk dat als er iets is ik dus niet 1,2,3 af kan stappen. Ik moet altijd een stoeprand in de buurt hebben. Vandaag hebben we de dubbele standaard erop gezet en een veer om je stuur recht te houden. Hier door is het wel stabieler om je kinderen erin te zetten. Wat ik wel weer heel vreemd vind is waarom maken ze die dingen zo hoog. Nu staat of je voorwiel of je achterwiel van de grond waardoor het ook weer gevaarlijk word met omkipepen.
Maar goed dat weerhoud me er niet van om elke dag lekker te gaan fietsen met die kids. De kilo's moeten er toch vanaf
pi_19479951
Ik ben niet slank.... ok iki ben niet dik maar zeker niet slank... niet meer....
Komt wel weer

Ik moet ook idd mijn stuur draaien om er tussen te komen... anders past het niet... en met een rok op de fiets staat ook niet zo charmant aangezien ik wijdbeens moet fietsen... maar verder fietst het wel
pi_19480142
ik zou het dus doodeng vinden als ik niet zomaar kon afstappen of stoppen. Hier in Amsterdam moet je echt heel veel stoppen en bijstellen. Ik heb zelfs op de Amazone een andere manier van op- en afstappen moeten leren en toen ik dat in het begin nog niet helemaal gewend was voelde ik me echt doodongelukkig en out of control. Ik zou echt niet de straat op durven met een fiets waar ik niet direct veilig mee kan stoppen. En wijdbeens hoeft gelukkig ook niet, want ik draag nogal vaak rokjes.
mooi he, alles
pi_19480149
sjonge dat jij dat durft jessie. hoe doe je dat als je voor een rood stoplicht moet stilstaan dan? daar is toch ook niet altijd een stoeprand? en stom inderdaad dat die dubbele standaard zo hoog is dat ie de fiets optilt. wist ik niet.
pi_19480310
Ja, die standaard is inderdaad erg hoog, daar moet ik nog steeds aan wennen, maar ik vind hem verder supermakkelijk (dat kan natuurlijk ook komen doordat ik zo lang ben).
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:07:47 #84
336 Jessicaa
pi_19480572
O ik schrijf het denk ik verkeerd want zo'n held ben ik nu ook weer niet Ik kan wel als ik voor het stoplicht sta stoppen en afstappen zodat ik tussen mijn fiets sta! Alleen het op en afstappen voordat je weg gaat of terug kom is een ramp. Dan moet ik me in de moeilijkste posities wringen om er tussen te komen. Maar ja daar word ik lenig van En als ik bij een stoplicht oid sta dan vind ik een stoepje het makkelijkst om weer een beetje makkelijk op gang te komen. Ik kan ook wel bij de grond, maar niet erg makkelijk (en fiets staat op zijn laagst)
En tja een mamafiets zou ik comfortabeler vinden, maar ja wat er niet is is er niet
Heb jij dat ook bij die mamafiets Phil dat je standaard je fiets als het ware tilt?
pi_19483764
het achterwiel komt een heel klein beetje omhoog, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Het ding is namelijk zo superstabiel dat er toch geen gevaar is voor omvallen, en zo weet je zeker dat ie niet gaat rijden. Het enige "nadeel" van de standaard vind ik dat je best veel kracht moet zetten om hem weer in te klappen, maar da's beter dan dat ie te makkelijk gaat natuurlijk. En ik kan Isa makkelijk in het zitje laten zitten als ie op de standaard staat. (Ik loop natuurlijk nooit weg, maar dat voorwiel klapt echt met geen mogelijkheid om, laat staan dat de fiets omvalt.)
mooi he, alles
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 23:30:36 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_19485253
Ik heb het al weer gelezen, ik ben om voor de moederfiets
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_19489091
ik ook. maar voorlopig zal ik het toch nog even met de rokzadel-oplossing moeten doen. gisteren geprobeerd, zonder Piet weliswaar, dus de echte test moet nog komen. het scheelt wel wat, maar blijft krapjes (ben ik dan zo dik?). we hebben 't zadel ook toch nog wat lager kunnen zetten omdat we een andere zadelpen moesten gebruiken die geen ingebouwde 'veer' heeft zoals die van Giant. daardoor kan ik nu ook beter met m'n voeten bij de grond en dat geeft wel een veiliger gevoel.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:15:51 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19494027
ik zag vandaag bij de Halfords een moederfiets voor 399 euro.. Lijkt mij erg goedkoop als ik de andere prijzen hier lees Het merk is me even ontschoten
Ik zal het even proberen op te zoeken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:20:24 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19494093
gevonden

Productinformatie

• Frame: stalen frame met verruimde opstap
  • Wielen: 26 inch aluminium wielen
  • Versnelling: Shimano Nexus 3 speed
  • Remtype: rollerbrakes
  • Verlichting: Spanninga voorlicht en Smart LED batterijachterlicht
  • Zadel: San Marco Gel
  • Pedalen: anti-slip
  • Stuurpen: verstelbaar
  • Slot: AXA SL-7, ARTgoedgekeurd
  • Gewicht: 20 kg
  • Tot 10 jaar garantie op frame en voorvork
  • 1 jaar garantie op onderdelen m.u.v. fietsbanden en normale slijtage
  • 1 gratis servicebeurt
  • Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_19507729
    Ik wil ook graag een echte mamafiets, maar ik vind ze dus echt te duur. Ik heb ook al op Marktplaats gekeken, daar worden prijzen gevraagd waarvoor ze bv op de sites hier genoemd nieuw worden verkocht. Hoe doe de heren het, ook een speciale dure fiets of voldoet hier wat anders. Mijn vriend wil namelijk ook graag met Jadey kunnen fietsen. Ik moet bekennen dat ik zelfs de fiets van Halfords nog duur vind. Maar ik ben dan ook alleen tweedehands stadfietsen gewend. Op dit moment heb ik zelf een oerdegelijk Union en hier zal ik het voorlopig mee moeten doen. In ieder geval tot ik tegen een superaanbieding aanloop
      zondag 30 mei 2004 @ 09:32:21 #91
    37150 livelink
    keek op mijn week ( Š DJ11)
    pi_19507938
    Mijn vriend pakt mijn fiets als hij met de kinderen gaat fietsen. Ik heb een semi mamafiets, maar dat vindt hij al zoveel makelijker fietsen dan zijn eigen fiets.

En dan moet je bedenken dat ik 1.56 ben en hij 1.83. Dan kun je je dus voorstellen hoe veel lekkerder mijn fiets rijdt met kinderen erop.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 mei 2004 @ 11:08:49 #92
    13151 crew  Rewimo
    pi_19508617
    Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
      zondag 30 mei 2004 @ 12:12:08 #93
    393 phileine
    espaņola
    pi_19509565
    Ik vind een kindje achterop dat nog niet kan praten toch wel een beetje onprettig idee, omdat je dan helemaal geen idee hebt wat daar achterop gebeurt. Aan de andere kant kun je dat natuurlijk oplossen met zo'n ouwe-mannetjes-zijspiegel.

Dat halfords ding ziet er zo op het eerste gezicht ook niet slecht uit vind ik. En zo te zien wel zo'n lekker breed stuur. Ik vind ze trouwens ook erg duur hoor. Mijn schoonmoeder wou graag een groot kraamkado geven en in plaats van een dure kinderwagen hebben we toen voor die fiets gekozen, omdat we dat belangrijker vonden dan een dure kinderwagen. We hadden hem zelf ook nooit kunnen betalen, zelfs niet bij bikemotion.

Jessie over dat kussentje, ik heb gewoon standaard een klein kussentje in mijn fietstas zitten en die schuif ik dan onder haar hoofdje als ze op het stuur in slaap valt. Het stuur van de amazone is wel vrij zacht, maar bij hobbeltjes vind ik het toch nog zielig. Als je bang bent dat het eraf valt, kun je er bijvoorbeeld een stuk klittenband opplakken/naaien dat je dan om je stuur heen vastmaakt. Het gewicht van het hoofdje houdt het wel op de goede plek.
    mooi he, alles
      zondag 30 mei 2004 @ 14:41:07 #94
    336 Jessicaa
    pi_19512606
    Wat een slim idee!!! Bij mij valt ze met haar hoofdje op de leuning van haar zitje (ik heb een gsm stoeltje) Ik had zo'n opblaas baar kussentje maar dat helpt ook niet echt ook al vind ze het schitterend om er mee voor lul te rijden Ik kan wel van dat zelfplakken klitteband erop plakken ja. Ga ik dinsdag gelijk voor kijken, goeie tip. Ik was al heeeeeeeeeeeel dom met een hoofdkussen aan de gang, dat had je niet willen zien
      zondag 30 mei 2004 @ 16:58:34 #95
    393 phileine
    espaņola
    pi_19515331
    Jessie, Max zegt net dat je het ook kan proberen met isolatieschuim, te koop bij elke doe-het-zelf zaak. Weet niet precies hoe dat eruit ziet, maar da's misschien ook wat.

ik heb wel even erg moeten lachen om het beeld van Janneke met haar nekkussentje en dan ook nog eens dat hoofdkussen op de fiets
    mooi he, alles
    pi_19518538
    Voor de mensen die een iets grotere instap willen op hun "niet-mamma-fiets" ......

Misschien is dit een idee..

Bij de meeste fietsenmakers/zaken verkopen ze wel dit soort verlengde zadelpennen..

Het zadel komt iets verder naar achteren en je hebt een grotere instap.
    W ~ H ~ T
    pi_19519447
    quote:
    Op zondag 30 mei 2004 11:08 schreef Rewimo het volgende:
    Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
    Alicia zit idd ook vanaf het begin achterop (in d'r fietsmand), nummer twee gaat haar strakkies daar vergezellen (in een dubbele fietsmand). Er wordt hier zelden gefiets helaas das dan wel weer jammer
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:10:26 #98
    336 Jessicaa
    pi_19843703
    Jonnetje handig, maar als je ook een kind achterop hebt dan zit je met je hol in dat kind Zo is het met mij en Bo als ik me zadel naar achteren zet.
    Phil ik heb een lekker formaat kussentje gevonden hoor. Dat prop ik tussen de slaaprol en haar lijfje en het is perfect! Hoef neit eens het klitteband te gebruiken inderdaad.
    Ik heb via marktplaats waarschijnlijk mijn zonnebank verkocht maandag. Nu mijn fiets nog en dan ga ik ook voor de amazone hoor. Ik moet nu zoveel op de fiets doen en met dat op en afstappen zie ik mezelf nog eens onderuit gaan. ET hoeveel was jij nu kwijt? En had jij het nieuwste model? Lois dat vertelde jij toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang terug dat Karin het nieuwere model had en dat daar ook weer meer voordelen aanzaten in vergelijking tot de jouwe? Of zie ik spoken?
    Bis hoe bevalt het fietsen jou? Lukt jou het op en afstappen al zonder al te gek te doen?
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:17:05 #99
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_19843855
    Ik heb 't nieuwste model (en 't meest uitgebreide model (je hebt ze met 3, 4 of 7 versnellingen) bij MegaBike gekocht. Hij kost daar 650 euro (geloof ik).

alleen mijn bestelling was niet helemaal goed gegaan.. hij staat nu in spoed-na-bestelling
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:20:15 #100
    336 Jessicaa
    pi_19843919
    He wat jammer. Ik was al benieuwd of je hem had.
    Weet je ook nog hoe duur daar de 4 versnellingen waren?
    En hij was maar ietsie duurder daar als dat je hem op zijn goedkoopst op internet had gezien toch?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')