abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18921897
Ja mensen, laten we vooral niet vergeten dat moeder natuur ons een breed scala een oplossingen en remedies biedt voor veel lichamelijke klachten en aandoeningen. Zo ook voor de alom bekende en gevreesde haaruitval: de klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica). Voorheen was dit slechts een zorg op latere leeftijd, maar het lijkt erop alsof steeds meer jonge mannen er reeds op vroege leeftijd mee te maken krijgen. (De wetenschappelijke benaming daarvoor is overigens alopecia prematura.) Dit heeft volgens de deskundigen vooral te maken met een verandering in omgevingsvariabelen, leef- en eetgewoonten. Voor een gezonde haargroei en uitstel van kaalheid (voor hen die de genetische aanleg hebben) is het volgende onder andere noodzakelijk. Een greep uit grootmoeders tijd:

- Geen koffie drinken.
- Matigen met alcohol. Beter niet structureel drinken, maar alleen af en toe eens.
- Matigen met vet (uit vlees enzovoort). Matig ook met vlees (3x per week).
- Eet vooral veel vette vis (omega-3-vetzuren).
- Zorgt voor voldoende (of extra) vitaminen en mineralen.
- Zorg voor voldoende anti-oxidanten om de vrije radicalen te lijf te gaan. Vrije radicalen worden door het lichaam zelf aangemaakt wanneer nodig en door het lichaam zelf ook weer afgebroken. Maar in deze tijd dringen vrije radicalen ook van buiten in ons lichaam binnen, waardoor er te veel in het lichaam komen en het lichaam ze niet meer aankan. Deze zijn enorm schadelijk voor het lichaam.

Wie van jullie houdt rekening met eet- en leefgewoonten om de haargroei te stimuleren en haaruitval te voorkomen? Ik doel dan vooral op de kalende heren.
pi_18921904
hou het kort
pi_18922067
Het valt lijkt me onder gezondheid, waaronder dan ook gedeeltelijk automatisch het verminderen van de kans op haaruitval valt.

Voeding heeft invloed, maar ik denk dat deze invloed niet erg groot is, tenzij je erg slecht leeft.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_18922092
Nou, er zijn anders toch heel wat resultaten behaald doormiddel van aanpassing van eet- en leefgewoonten. Het probleem zit hem erin, dat we tegenwoordig in deze samenleving niet bepaald standaard blootgesteld worden aan gezonde zaken. Er wordt zoveel rotzooi gegeten.
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:09:58 #5
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_18922235
Wat eten en leefgewoonten let ik er totaal niet op... Aangezien mijn opa en vader ook kaal zijn, mijn oudere broer er ook al flink aan moet geloven, heb ik me er gewoon bij neergelegd! (Ik zal wel moeten, het begint als lekker uit te dunnen)

* Abonides vreest dat hij voor zijn 30ste geen volle haardos meer heeft.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_18922313
Ik begin nu al kaal te worden
Misschien is het idd handig om me eens aan deze lijst te houden, ik scoor namelijk op elk punt erg weinig! Veel drank, weinig slaap, veel vlees, veel koffie, geen vitamines en mineralen...

ZMaar sinds ik in Taiwan zit is mijn levensstijl ineens een stuk gezonder! Veel groene thee, geen koffie, minder vlees, veel vis, veel groenten, geen drank (in twee maanden 4 avondjes drank)..

Als echt blijkt dat mijn kaalheid een beetje af begint te nemen zal ik wel overwegen deze levensstijl te volgen!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:58:14 #7
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_18922503
Als je er mee zit dat je kaal wordt, waarom zou je dan alleen je voeding aanpassen? Doe het dan wat radikaler (haha) en ga aan de stimuleringspillen; vitamine B enzo, foliumzuur. En als je er niet mee zit, dan is gezonde voeding natuurlijk altijd goed.
Gebakken ei met peperkoek!
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:59:48 #8
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_18922516
Heb er totaal geen last van Hou er ook totaal geen rekening mee. Koffie, elke ochtend. Alcohol, zeer regelmatig. Ik eet veel vlees en vitamine staan niet echt op me menu.
pi_18922982
Naar mijn mening heeft het allemaal total geen invloed!Ik heb gelukkig de genen die zorgen dat ik niet kaal wordt!In mijn hele familie is er geen enkele man die kaal wordt of is geworden.Ook mannen die reeds lang gestorven zijn gingen dood met een flinke haardos!
Dus dat alles is bullshit!Ligt alleen maar aan je genen,je kan het mischien een tijdje uitstellen met goede voeding,maar meer niet!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18923120
Het heeft toch iets te maken met een hoger testosteron gehalte in je lichaam? Kalende mannen zouden daardoor ook sexueel actiever zijn. Zoiets staat me in m'n achterhoofd bij.
pi_18923376
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:06 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het heeft toch iets te maken met een hoger testosteron gehalte in je lichaam? Kalende mannen zouden daardoor ook sexueel actiever zijn. Zoiets staat me in m'n achterhoofd bij.
dan is er dus nog ergens hoop voor me
pi_18924426
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 07:29 schreef El_Nino het volgende:
Ik begin nu al kaal te worden
Misschien is het idd handig om me eens aan deze lijst te houden, ik scoor namelijk op elk punt erg weinig! Veel drank, weinig slaap, veel vlees, veel koffie, geen vitamines en mineralen...

ZMaar sinds ik in Taiwan zit is mijn levensstijl ineens een stuk gezonder! Veel groene thee, geen koffie, minder vlees, veel vis, veel groenten, geen drank (in twee maanden 4 avondjes drank)..

Als echt blijkt dat mijn kaalheid een beetje af begint te nemen zal ik wel overwegen deze levensstijl te volgen!
Is het echt zo? Dat is goed nieuws man. Ook die groene thee overigens zal het goed doen, want het schijnt dat daar een een stof in zit die ervoor zorgt, dat het hormoon dat het haarwortelzakje aantast niet zijn werk doet.

Op welke manier is je kaalheid minder geworden?
pi_18924475
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:55 schreef LowJoe het volgende:
Naar mijn mening heeft het allemaal total geen invloed!Ik heb gelukkig de genen die zorgen dat ik niet kaal wordt!In mijn hele familie is er geen enkele man die kaal wordt of is geworden.Ook mannen die reeds lang gestorven zijn gingen dood met een flinke haardos!
Dus dat alles is bullshit!Ligt alleen maar aan je genen,je kan het mischien een tijdje uitstellen met goede voeding,maar meer niet!
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat er steeds meer jonge mannen (rond de 20) al zeer kalend zijn. Dat heeft ongetwijfeld te maken met leef- en eetpatronen en de omgeving (vervuiling). Als je aanleg hebt voor kaalheid, treedt die kaalheid pas echt in werking op latere leeftijd. Dat heeft met je hormoonhuishouding te maken, die normaal gesproken onmogelijk al op jonge leeftijd dusdanig werkt, dat je kaal wordt.
pi_18924548
Zoek maar op "proscar"..........

* is ex-kale......
pi_18924582
Ho, ik zeg niet dat het al minder is geworden... Als blijkt dat het minder wordt, dan ga ik wel overwegen wat beter op de koffie en bier te letten. Zie ik er niets of te weinig van pak ik mijn ouwe leventje weer op.

Over dat groene thee verhaal, ik drink hier liters chinese thee, dat zou ik dan dus gelijk moeten merken!
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18924666
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:35 schreef El_Nino het volgende:
Ho, ik zeg niet dat het al minder is geworden... Als blijkt dat het minder wordt, dan ga ik wel overwegen wat beter op de koffie en bier te letten. Zie ik er niets of te weinig van pak ik mijn ouwe leventje weer op.
Ja sorry, ik lees het nu net pas. Ik dacht dat ik gelezen had dat het al minder geworden was, maar je zei dat je dat nog wilt afwachten . Maar sowieso, waarom zou je niet gezonder gaan leven, ook al is het niet voor je haar? Neem bijvoorbeeld koffie, dat is echt superslecht. Bier is goed, zo lang je het maar met mate drinkt.
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:35 schreef El_Nino het volgende:
Over dat groene thee verhaal, ik drink hier liters chinese thee, dat zou ik dan dus gelijk moeten merken!
Nee, dat werkt niet gelijk. Zoals met ieder middel heeft het lichaam tijd nodig om de stof te accepteren en te verwerken. Dat kan best wel een maandje of wat duren.
pi_18924700
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Solitarias het volgende:
Zoek maar op "proscar"..........

* is ex-kale......
Ja, ik ken dat spul wel en ik weet ook dat jij er bij zweert en er goede resultaten mee hebt gehaald. Maar zeg eens, wat zijn die resultaten nu precies? Is het haar dat bij jou teruggekomen is ook volledig teruggekomen en hoe is de kwaliteit daarvan? Ben je overigens niet bang dat Proscar iets doet met je totale hormoonshuishouding (op de langere termijn)? Welke bijwerkingen heb je ervaren?
pi_18924858
Ik ben nu student en ik ben tevreden met de manier waarop ik leef. Nu ga ik 4 avonden in de week uit en feest een beetje, over 5 jaar is het daar te laat voor...
Misschien stop ik met het drinken etc. als ik echt serieuse klachten krijg, maar kaal wordt ik toch wel... Misschien dat ik het nog een jaartje uit kan stellen met gezonder leven, maar das de moeite ook niet waard.
黑 ¦ Links tot en met...
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:50:56 #19
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_18924899
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:41 schreef FuifDuif het volgende:
Welke bijwerkingen heb je ervaren?
Zou hij het eerlijk toegeven als ie impotent geworden is?
Gebakken ei met peperkoek!
pi_18924940
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18925103
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:50 schreef Plonz het volgende:

[..]

Zou hij het eerlijk toegeven als ie impotent geworden is?
Ja, daar doelde ik uiteindelijk wel op ja . Laten we eerlijk zijn, middelen als Proscar en Finasteride zijn nu niet bepaald lekker te noemen voor je seksualiteit. Je mag het bijvoorbeeld niet gebruiken wanneer je van plan bent een kind te verwekken, want door de hormoonremmende werking heeft dat slechte invloed op de geslachtsontwikkeling van het ongeboren kind. Ik bedoel maar, zoiets zegt mij genoeg. En sommigen ervaren borstvorming en pijn aan de ballen enzovoort. Nou, als je dat allemaal over hebt voor haar op je hoofd, dan gaat mij dat te ver.

Te bedenken dat kaalheid an sich helemaal niet erg is. Ik bedoel zo'n 50% van de mannen loopt met een kale/kalende knikker rond. Niemand die het nog ziet en die er een oordeel over velt.
pi_18927228
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]
Ik bedoel zo'n 50% van de mannen loopt met een kale/kalende knikker rond. Niemand die het nog ziet en die er een oordeel over velt.
Hoe naief!
pi_18927291
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, ik ken dat spul wel en ik weet ook dat jij er bij zweert en er goede resultaten mee hebt gehaald. Maar zeg eens, wat zijn die resultaten nu precies? Is het haar dat bij jou teruggekomen is ook volledig teruggekomen en hoe is de kwaliteit daarvan? Ben je overigens niet bang dat Proscar iets doet met je totale hormoonshuishouding (op de langere termijn)? Welke bijwerkingen heb je ervaren?
Bijwerkingen: geen enkele (buiten meer haar op het kupke)
Haar groeit zeker terug en is weer lekker dik. Teruggroeitempo = kaalwordtempo (maar dan revers uiteraard)
pi_18927360
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]
Je mag het bijvoorbeeld niet gebruiken wanneer je van plan bent een kind te verwekken, want door de hormoonremmende werking heeft dat slechte invloed op de geslachtsontwikkeling van het ongeboren kind
Idd, maar dan stop je er toch gewoon een poosje mee
pi_18927906
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:13 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Hoe naief!
Leg maar eens uit dan. Ik ben de enige in mijn omgeving die een punt maakt van mijn haaruitval, terwijl de rest allemaal zegt dat ik niet moet zeuren en dat er helemaal niets ergs aan is. Ook dames zeggen dat. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat wel 40% van de dames kale mannen zelfs aantrekkelijker vindt. En zeg nu zelf, beoordeel jij iemand anders omdat hij een kaal hoofd heeft? Ik niet en als je dat wel doet, moet je jezelf misschien afvragen of je wel helemaal normaal bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')