abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2004 @ 22:59:29 #1
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_18917066
Ohwkay.. Wat ik nooit voor mogelijk heb gehouden is dan toch gebeurd. Ik heb een moeder, die nogal smetvrees heeft en dus ook superschoon is e.d. Echt overdreven af en toe, 2/3 keer in de week de hele badkamer schoonmaken enzo (plus elke avond even snel).. Nahja, you get the idea.

Hebben wij een kelder staan met allemaal voedsel en troep erin. Valt het haar gisteren opeens op dat er wat verpakkingen van koeken e.d. kapot zijn. Roept ze mij erbij, zien we opeens een muis weglopen! Echt smerig. Kelder even geinspecteerd. Blijkt er een gat in de vloer te zitten waar wat verwarmingsslangen langs lopen van de vloerverwarming. Deze gaten zijn net iets te groot, en deze leiden tot.. jawel, de kruipruimte. Dus ik wijs: "Een paar vallen komen, beesten komen uit de kruipruimte, al het eetbare hier weghalen en de kelder dicht houden. Paar vallenm in de kruipruimte leggen, klaar. Wat doet ze, geen van dit alles; resultaat, 1 muis in de woonkamer waar ik net als een of andere deus achteraan heb zitten hollen het laatste half uur. Mag ik 'm nog niet doodmaken ook want da's zielig. Zachte heelmeesters.. Enfin, beest kruip het gat in, en vlucht weer de kruipruimte in. Gat dichtgemaakt met aluminium folie.. Zie je opeens nog een muis in de kelder rondrennen. Nou moeten die beesten gewoon DOOD want het lijkt me niet echt fris als je straks van die krengen door heel je huis hebt lopen. Plus dat ik het redelijk irritant vind. Leuk als er visite is ook.. iemand ervaring met het uitroeien van zo'n plaag..? Weet niet hoeveel het er zijn, maar in 2 dagen 2 ontdekt hebben voorspelt al niet veel goeds lijkt me. En hoe die gaten dicht te maken? gewoon een kitspuit kopen ofzo? Help, anders loop ik volgende week nog met een schepnetje achter die beesten aan vrees ik.. :'(
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:23:09 #2
48067 neo2000
pi_18917669
Uhm.. Nobody? (schaamteloze topic kick)
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:24:27 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_18917692
Hier, een schop naar LIF kan je krijgen En kicken binnen 24 uur is normaal gesproken not done
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:24:39 #4
64312 Dododo
Nu met gratis datumlimiet
pi_18917696
Je hebt toch van die korrels waardoor die beesten uitdrogen. Is ook wel fijn om volgende week geen rottende muizen in je huis te hebben
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:27:46 #5
48067 neo2000
pi_18917784
Uhm.. Sorry.. Had een beetje last van post-in-het-verkeerde-subforum-tom-and-jerry-syndroom

Wordt een beetje iebel van het rennen met schepnetje.. :p
pi_18918702
2 muizen is iig nog geen plaag..

Maar je mag wel vallen zetten, maar de muis niet doodmaken? Heb je van die muisvriendelijke vallen ofzo
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:15:34 #7
48067 neo2000
pi_18918771
Ja, maar goed, als je er eerst geen ziet, en daarna 2 in 2 dagen. Dan ga ik het ergste vrezen. En aangezien ik nooit die kruipruimte in kruip, weet ik niet hoe vol het daar zit..
pi_18919118
gatver het idee alleen al!! als ik jou was zou ik van dat gif kopen hoor, als je die beesten laat leven heb je vandaag of morgen een hele familie in je huis rondlopen:S
succes ermee!
*** Kill the mouse in your house, zou ik zegguhh ! *** sorry, flauw, ja, melig
** Be happy 4 thiz moment..thiz moment is your life **
pi_18919181
Bij de dierenwinkel kun je inderdaad van die bussen rode (graan)korrels krijgen, die giftig zijn. Daardoor drogen die beesten uit, en heb je er geen last meer van. Je hebt ook van die moderne muizenvallen, die kun je gewoon open klikken, en als er een muis in zit, boven de vuilnisbak er uit laten vallen. Vrij hygienisch voor jezelf dus.
Muisvriendelijke muizenvallen zou ik niet aan beginnen, dan vang je een muis, zet 'm in de achtertuin, en een half uur later zit ie weer in je huis. Muizenvallen zijn niet zielig, de muis is namelijk in de meeste gevallen in 1 keer dood.
pi_18919208
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:15 schreef neo2000 het volgende:
Ja, maar goed, als je er eerst geen ziet, en daarna 2 in 2 dagen. Dan ga ik het ergste vrezen. En aangezien ik nooit die kruipruimte in kruip, weet ik niet hoe vol het daar zit..
Kruip er eens in dan..

en dan die hele zooi dicht purren
pi_18919306
Wij hebben hier in dit blok huizen erg veel last van muizen.
Een goeie methode is:
de gaten waar je denkt dat ze doorheen komen dichten met schuursponsjes.. en een doosje met korrels neerzetten.
Het helpt echt.

Of je neemt een katje
pi_18919398
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben hier in dit blok huizen erg veel last van muizen.
Een goeie methode is:
de gaten waar je denkt dat ze doorheen komen dichten met schuursponsjes.. en een doosje met korrels neerzetten.
Het helpt echt.

Of je neemt een katje
vreten ze daar dan niet door heen? Bij ons hadden ze alles in de kelder aan gort geknaagd
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:46:19 #13
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_18919463
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:33 schreef chillv het volgende:
Muisvriendelijke muizenvallen zou ik niet aan beginnen, dan vang je een muis, zet 'm in de achtertuin, en een half uur later zit ie weer in je huis.
Dan zet je 'm dus een paar kilometer verderop...

Ennuh, kan je niet op een dag dat je moeder niet thuis is die muizen proberen te doden en wegflikkeren, maar dan achteraf tegen je moeder zeggen dat je ze gevangen hebt en ergens uitgezet?
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
pi_18919652
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:46 schreef Modafinil het volgende:

[..]

Dan zet je 'm dus een paar kilometer verderop...

Ennuh, kan je niet op een dag dat je moeder niet thuis is die muizen proberen te doden en wegflikkeren, maar dan achteraf tegen je moeder zeggen dat je ze gevangen hebt en ergens uitgezet?
hehehe, als je verder niks te doen hebt zou je ze inderdaad steeds weg kunnen brengen
toch lijkt mij jou laatste oplossing beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')