Woef!quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:41 schreef _The_General_ het volgende:
Of je in je recht staat of niet, in mijn ogen ben je dan gewoon een hond....
Dan maar een hond wezen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het is een pakketje van een bedrijf. Ik had er recht op, maar geen twee keer![]()
Voor mij mooi meegenomen, het bedrijf zal het waarschijnlijk niet eens merken.
Neen. Dit valt onder het leerstuk van de ongerechtvaardigde verrijking dan wel de onverschuldigde betaling. Oftewel, de rechtmatige eigenaar kan de zaak terugvorderen dan wel een schadevergoeding eisen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik ben hoe dan ook niet van plan het te retourneren en volgens mij sta ik daarmee in mijn recht.
At your service.quote:Iemand die me hier definitief uitsluitsel over kan geven?
Ik wil gaarne uitleggen wat het leerstuk van de ongerechtvaardigde verrijking inhoudt, dat juridisch advies kost alleen 29 euro. Deal?quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat is er onrechtmatig aan het in ontvangst nemen van aan mij geadresseerde post?
Ik kan jou toch niet een tientje geven en dan zeggen ja dat was een foutje?
Meneer wil blijkbaar weten of hij aansprakelijk kan worden gesteld als men erachter komt.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:05 schreef Oblivion het volgende:
Als je het antwoord al weet, en je bent niet van plan het terug te sturen, wat wil je dan met dit topic?
Toch handig om te weten.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:06 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Meneer wil blijkbaar weten of hij aansprakelijk kan worden gesteld als men erachter komt.![]()
There is only one way to find out...quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:06 schreef Sovereign het volgende:
Meneer wil blijkbaar weten of hij aansprakelijk kan worden gesteld als men erachter komt.![]()
Hoe dacht je dan dat het zat met foute boekingen van banken. Jij denkt dan ook "eens gegeven blijft gegeven"? Dat werkt niet zo. Helaas.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
M.a.w. waarom ben ik niet de rechtmatige eigenaar zodra ik teken voor ontvangst.
Verdere uitleg kost mij de nodige inspanning, waar ik geen zin in heb.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
M.a.w. waarom ben ik niet de rechtmatige eigenaar zodra ik teken voor ontvangst.
vind ik ook, eigen dome schuldquote:Op woensdag 5 mei 2004 21:51 schreef prupke het volgende:
[..]
Dan maar een hond wezen.
Moet het bedrijf maar opletten toch?
Ik heb ooit een ww bikini dubbel gekregen en die heb ik ook maar gehouden ipv weer terugsturen naar australie
Is ook iets anders. Volgens mij gelden voor post andere regels. Het openen voor andermans post is strafbaar. Als de post voor meneer Jansen echter aan mij geadresseerd is dan mag ik de post openenen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:09 schreef JeOma het volgende:
[..]
Hoe dacht je dan dat het zat met foute boekingen van banken. Jij denkt dan ook "eens gegeven blijft gegeven"? Dat werkt niet zo. Helaas.
Klopt. Maar het is niet voor jou. Alleen als jou iets ongevraagd toegestuurd wordt met het doel jou tot kopen te bewegen mag je het, zonder betalen, houden.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is ook iets anders. Volgens mij gelden voor post andere regels. Het openen voor andermans post is strafbaar. Als de post voor meneer Jansen echter aan mij geadresseerd is dan mag ik de post openenen.
En in Jip en Janneke taal? Voel me erg dom nou, maar juridische termen (zelfs light) ben ik geen ster in.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:15 schreef Murray het volgende:
Art. 203. (6.4.2.1)
1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
2. Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.
3. Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.
Art. 205. (6.4.2.4)
Heeft de ontvanger het goed te kwader trouw aangenomen, dan is hij zonder ingebrekestelling in verzuim.
http://www.win.tue.nl/~ae(...)l
Je bent de klos als ze erachter komen en ze er werk van maken.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
En in Jip en Janneke taal? Voel me erg dom nou, maar juridische termen (zelfs light) ben ik geen ster in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |