Nu de rest van de CD nog....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:38 schreef Natalie het volgende:
Oké, ik ben overstag. Somewhere only we know is een heerlijk nummer. 't Heeft even geduurd, maar ik vind hem nu toch écht erg mooi.
Dat was ook min of meer de bedoeling. Ookal ben ik zelf een Keane-freak zo langzamerhand, ik verbaas me erover dat ze zoveel succes hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:52 schreef Foxxy het volgende:
Ik zit op dit moment weer eens het album te luisteren en er is echt geen enkel album waarbij ik zo snel tranen in mijn ogen krijg. (misschien komt het door de herinneringen, maar ook zeker door de muziek)
Heb je de CD? Zoja, heb je Your Eyes Open al gehoord???quote:Op maandag 19 juli 2004 21:01 schreef Chasin het volgende:
Als ik somewhere only we know niet te vaak geluisterd had nu, dan was dat m'n favo nummer maar nu is het absoluut Everbody's Changing. Echt zoooooooow geweldig relaxed
ja maar dat klinkt echt ff ieeeets teveel als coldplay :pquote:Op maandag 19 juli 2004 21:54 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Heb je de CD? Zoja, heb je Your Eyes Open al gehoord???![]()
Tja, das mijn voordeel/nadeel (hoe je 't maar wilt zien) Ik luister niet naar Coldplay...quote:Op maandag 19 juli 2004 23:38 schreef Chasin het volgende:
[..]
ja maar dat klinkt echt ff ieeeets teveel als coldplay :p
Ik wist dat je zou reagerenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:05 schreef Kletz het volgende:
zeikerige britpop... voor de rest is dat bekende nummer wel ok
nounou.. reageer je eens niet zo af als er mensen wat sceptisch zijn. Keane is nou eenmaal live niets bijzonderder dan op plaat.. en ondanks het feit dat ze leuk klinken, goed spelen (en zingen) en catchy songs hebben.. is het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Er zijn tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands. Maar lekker fris klinkt het (ondanks het feit dat het een ordinaire jaren 80 revival is) zekerquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:44 schreef LomarVe het volgende:
Kan mij persoonlijk geen *** schelen of ze een hype zijn of niet...ik vind ze goed...de CD kicks *ss, de jongens zijn leuke, nuchtere knakkers en wie wat en waar iets te melden heeft over de band is zijn/haar zaak, dat maakt de band voor mij niet slechter. En de Engelsen zijn trouwens wel erg goed in het ophemelen en vervolgens uitkotsen van bands, dus de mening van de Britse pop-pers laat me helemaal koud. De NME schijnt een relletje te willen opstoken tussen The Darkness en Keane...ik bedoel maar....
Nou nou, als ik dan in ieder geval zo vrij mag zijn om een kleine correctie aan te brengen: "ik vind het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Voor mij zijn er tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands."quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:40 schreef mrmiddel het volgende:
[..]
nounou.. reageer je eens niet zo af als er mensen wat sceptisch zijn. Keane is nou eenmaal live niets bijzonderder dan op plaat.. en ondanks het feit dat ze leuk klinken, goed spelen (en zingen) en catchy songs hebben.. is het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Er zijn tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands. Maar lekker fris klinkt het (ondanks het feit dat het een ordinaire jaren 80 revival is) zeker
Wat betreft dat 'leukere' en 'spannend' heb je gelijk.. voor de rest is de tekst een objectieve beoordeling en geen mening. Als je maar genoeg bands kent is originaliteit geen kwestie van smaak meer. Maar ik heb ook geen zin om autoritair te doen. Want gebrek aan originaliteit hoeft voor veel mensen geen reden te zijn om af te haken. Dat ze live ongeveer net zo klinken als op plaat kan door veel mensen als positief worden gezien. Als jij Keane top vindt ben ik daar heel blij om. Uiteindelijk gaat het toch om iemands persoonlijke beleving.. en als iemand zich niet stoort aan de objectieve minpunten.. danwel door gebrek aan vergelijkingsmateriaal, danwel door weinig belang te hechten aan originaliteit of kwaliteit.. dan is dat toch prima? Ik luister zelf ook (voor de afwisseling) wel Keane.. betekent alleen niet dat ik er niet kritisch over mag zijn. Dat bederft niemands luisterplezier hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:42 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Nou nou, als ik dan in ieder geval zo vrij mag zijn om een kleine correctie aan te brengen: "ik vind het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Voor mij zijn er tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands."
Muziek is nog altijd, gelukkig, een kwestie van smaak. Sceptisch zijn is prima, ben ik ook, en ik reageer me ook niet af op lui hier, maar ik doelde op de recensies van, voornamelijk, de Britse pers. Sorry als ik daar onduidelijk is was. Maar om altijd maar te zwaaien met hype dit en hype dat...Het lijkt wel of het een hype is om te hypen...
Zei ik iets....
![]()
Op 6 juli, voorprogramma Pixies: waardeloos (maar ik ben bevooroordeeldquote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:39 schreef methodmich het volgende:
Snow Patrol is verworden tot een net zo'n saaie band. De eerste cd's waren hoopgevend.
Als ik even voor mezelf mag spreken (al zal je het niet alleen over mij hebben neem ik aan), natuurlijk heb ik een berg aan vergelijkingsmateriaal, en natuurlijk hecht ik enige waarde aan originaliteit en kwaliteit. In Keane's muziek hoor ik zoveel invloeden dat het me soms begint te duizelen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:17 schreef mrmiddel het volgende:
[..]
[..]danwel door gebrek aan vergelijkingsmateriaal, danwel door weinig belang te hechten aan originaliteit of kwaliteit.. dan is dat toch prima? Ik luister zelf ook (voor de afwisseling) wel Keane.. betekent alleen niet dat ik er niet kritisch over mag zijn. Dat bederft niemands luisterplezier hoor.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:33 schreef Versie1 het volgende:
Leuk gecopieerd van Coldplay
This could be the end of everythingquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:58 schreef Zapper het volgende:
[..]![]()
Waar Coldplay één en al treurigheid is, is Keane lekkere vrolijke muziek,
ga toch weg met die vergelijking![]()
quote:Op donderdag 6 mei 2004 01:23 schreef Stevie_ het volgende:
Ik vind het een vette band!! Hebben super nummers...
Lijkt beetje op Travis, wat ook een te coole band is...
Wat wel beetje is, dat hoe vaker je het hoort, hoe leuker het word...in begin zap je zulke muziek snel weg...maar als je er ff voor gaat zitten ed. dan wordt het wel fijn
Spelen ze zonder drummer?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:37 schreef methodmich het volgende:
Wist je dat ze een heel aparte instrumentbezetting hebben?
quote:I'll happily admit if I turn out to have been wrong-- and only time will tell-- but Keane sound like they'll be the last in a long line of British bands who've grown tired of miming Radiohead and now simply aim for the much more imitable sound of Coldplay. I say "last" because Keane's debut album, Hopes and Fears, is so miserably and calculatedly maudlin that it almost seems capable of killing the trend started by Travis and passed like a relay baton to Starsailor and, eventually, Snow Patrol. Coldplaya-hatas will loathe Keane; most others will just be insulted. Inexplicably, the band was recently shortlisted for the Mercury Prize.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:48 schreef Seborik het volgende:
Ze spelen zonder zout.
Belachelijk ja. Tegenwoordig kan schijnbaar iedere band op enige mate gehyped worden.quote:Op maandag 23 augustus 2004 01:30 schreef BadDay het volgende:
MIN:
Bijna alles. Van de melodramatische, flauwe introotjes tot het gekweel van Chaplin tot de bijna reli-ervaring. Waarom wordt deze band in Godsnaam met Radiohead vergeleken? Arme Thom!
Ik kon helaas niet op Lowlands zijn, maar heb wel het optreden geluisterd op de 3voor12 site. Het viel me nogal tegen. De zanger zong nogal vals..quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:35 schreef BadDay het volgende:
Ik heb dus wel de cd van keane maar ik heb het optreden gezien en ik vond het maar slappe hap, echt er was niks aan. Terwijl ik de cd wel aardig vind en laat die recensent maar lekker, hij heeft er wel een leuk stukje van gemaakt maar verder moet je niet teveel waarde hechten aan zo'n recensent.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |