abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:45:42 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18951521
De daders in deze zaak zijn bekend gemaakt.. antilianen zoals in het bericht stond
mai pen rai
pi_18953539
Het verbaast mij ook niet..
Ik hoop wel dat ze stevig aangepakt worden
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:26:40 #129
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_18953574
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volledigheid !
(m.a.w. ik blijf nog steeds nieuwsgierig )
Totdat er informatie in voorkomt dat niet in jouw straatje past?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_18953645
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volledigheid !
(m.a.w. ik blijf nog steeds nieuwsgierig )
Wat versta jij onder volledigheid? Neem je genoegen met enkel de afkomst? Of wil je ook de exacte leeftijd weten? De schoenmaat? De kleur ogen? Of hij/zij schaamhaar heeft? Of hij/zij van katten of handen houdt?

Wat jij wilt is geen volledigheid, jij wilt een bevestiging van je vooroordelen. Je kunt het nog zo mooi verbloemen door te denken dat e nieuwsgierig bent, imo is je intentie een andere. Correct me if I am wrong.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:33:07 #131
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_18953716
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat versta jij onder volledigheid? Neem je genoegen met enkel de afkomst? Of wil je ook de exacte leeftijd weten? De schoenmaat? De kleur ogen? Of hij/zij schaamhaar heeft? Of hij/zij van katten of handen houdt?

Wat jij wilt is geen volledigheid, jij wilt een bevestiging van je vooroordelen. Je kunt het nog zo mooi verbloemen door te denken dat e nieuwsgierig bent, imo is je intentie een andere. Correct me if I am wrong.
Volgens mij is Loedertje links georienteerd, dus je zit nu je eigen glazen in te gooien lijkt mij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:33:59 #132
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18953739
Stel dat de vooroordelen waar zijn (vaak zijn ze het ook kijk naar cijfers) waarom zou ik dat neit mogen weten kirmizibeyaz ?
mai pen rai
pi_18953965
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Volgens mij is Loedertje links georienteerd, dus je zit nu je eigen glazen in te gooien lijkt mij.
Ik zat ook al te twijfelen, maar ik vraag me altijd af wat mensen nu beweegt om de afkomst maar te achterhalen. Wat levert dat ze op?
pi_18953990
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:33 schreef niet_links het volgende:
Stel dat de vooroordelen waar zijn (vaak zijn ze het ook kijk naar cijfers) waarom zou ik dat neit mogen weten kirmizibeyaz ?
Wat mij betreft mag je dat best weten, maar ik ben gewoon benieuwd naar de ware reden waarom mensen dit zo graag willen weten. Waarom willen mensen niet weten wat voor schoenmaat iemand heeft?
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 14:57:05 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18954348
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Leeftijden slachtoffers/daders, namen van daders, foto's
(geen foto's van verdachten btw )

En m.b.t. het schaamhaar, misschien verkrachten mensen die bewust kaal door het leven gaan wel meer, daar is nog geen onderzoek naar geweest nietwaar ?
quote:

Vertel mij maar waarom je dat denkt.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:57:48 #136
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18954369
De reden dat ik het wil weten is simpel. Als blijkt (en is al gebleken) dat bepaalde bevolkingsgroepen over vertegenwoordigd zijn in bepaalde misdaden. Dan kan met deze informatie wat gedaan worden. Door bv meer voorlichting en toegeven dat bepaalde cultuur fout is ect.
mai pen rai
pi_18954529
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:57 schreef niet_links het volgende:
De reden dat ik het wil weten is simpel. Als blijkt (en is al gebleken) dat bepaalde bevolkingsgroepen over vertegenwoordigd zijn in bepaalde misdaden. Dan kan met deze informatie wat gedaan worden. Door bv meer voorlichting en toegeven dat bepaalde cultuur fout is ect.
Dat klinkt best goed, ware het niet dat het onzin is. Jij, als zogenaamd superieure westerling, wilt bepalen voor een andere waarom zijn cultuur niet deugt. En hij zal ja-knikken en zijn leven verbeteren. Voorlichting? Verspild geld. Iemand die toegeeft dat zijn cultuur fout is? Als pinksteren met pasen samenvalt.

Wat je ook kunt doen is een crimineel een crimineel noemen en gewoon straffen.
pi_18954586
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Leeftijden slachtoffers/daders, namen van daders, foto's
(geen foto's van verdachten btw )

En m.b.t. het schaamhaar, misschien verkrachten mensen die bewust kaal door het leven gaan wel meer, daar is nog geen onderzoek naar geweest nietwaar ?

[..]

Vertel mij maar waarom je dat denkt.
Vertel mij maar waarom jij zo graag de afkomst wilt weten. Wat boeit jou nou zijn afkomst, leeftijd, naam, enz? Je wilt toch alleen weten welk strafbaar feit iemand heeft gepleegd en wat de straf daarvoor is? De rest is irrelevant.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:05:29 #139
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18954642
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat klinkt best goed, ware het niet dat het onzin is. Jij, als zogenaamd superieure westerling, wilt bepalen voor een andere waarom zijn cultuur niet deugt. En hij zal ja-knikken en zijn leven verbeteren. Voorlichting? Verspild geld. Iemand die toegeeft dat zijn cultuur fout is? Als pinksteren met pasen samenvalt.

Wat je ook kunt doen is een crimineel een crimineel noemen en gewoon straffen.
Wat jij zegt is dus dat culturen waar respect voor vrouwen lager zijn en waardoor verkrachting normaler is niet infrieur zijn aan een cultuur waar dat respect er wel is. Als er criminaliteit uit zon cultuur voortkomt is die cultuur fout en moeten mensen dat weten. Dan moeten inderdaad ook de criminelen gestraft worden en hard ook. Ik geloof echter nog in voorkomen is beter als genezen
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:06:03 #140
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18954667
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:57 schreef niet_links het volgende:
Alleen gaat dat met dingen die in groepsverband worden gedaan vaak niet op, voorlichting helpt niet zo,het uitelkaar halen van een groep wel.
(daarbij is een geval als deze, een groepsverkrachting weer niet iets warabij men met een groep van dezelfde samenstelling in herhalingen zal vallen hoor )
Voor andere delicten zou dat wel op kunnen gaan, maar niet voor groepsverkrachting
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:12:51 #141
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18954876
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vertel mij maar waarom jij zo graag de afkomst wilt weten. Wat boeit jou nou zijn afkomst, leeftijd, naam, enz? Je wilt toch alleen weten welk strafbaar feit iemand heeft gepleegd en wat de straf daarvoor is? De rest is irrelevant.
Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk maar je vroeg specifiek aan mij waarom ik dat wilde weten enmijn nieuwsgierigheid zal niet bevredigd worden als ik alleen maar in een krant lees :" mannen verkrachten vrouw"

Ook de omstandigheden waarin iets gebeurde zijn belangrijk. (een verkrachting op een house party roept toch andere vragen op dan een verkrachting in een schooltoilet )
De leeftijden van daders zijn ook belangrijk. En of afkomst belangrijk is daar ben ik nog niet helemaal over uit in dit geval . Voor mij zal het niets toevoegen maar sommige mensen vinden het wel degelijk belangrijk om te weten.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:17:06 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18955030
kut, weer geen marokkanen, ach, antillianen is een goede tweede

trouwens 16 jaar en al een kind en dan nog op de verkrachtingstour, goed voor je relatie zal'k maar zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_18955046
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:05 schreef niet_links het volgende:

[..]

Wat jij zegt is dus dat culturen waar respect voor vrouwen lager zijn en waardoor verkrachting normaler is niet infrieur zijn aan een cultuur waar dat respect er wel is. Als er criminaliteit uit zon cultuur voortkomt is die cultuur fout en moeten mensen dat weten. Dan moeten inderdaad ook de criminelen gestraft worden en hard ook. Ik geloof echter nog in voorkomen is beter als genezen
Je bent dus een voorstander van preventief 'ruimen'?

Als ik zeg dat ik Turks ben en ik zeg dat bij ons in de familie de vrouwen minimaal evenveel respect krijgen en verkrachting zeker niet normaal is, wat overigens nergens normaal is, hoe was je van plan dan dat onderscheid te maken? Moet er een enquete komen waardoor je mensen kunt indelen? Of neem je voor het gemak maar de hele groep, waarbij de goeden maar onder de slechten moeten lijden? Is het in NL zelf al goed geregeld met respect naar vrouwen toe? Hoeveel vrouwelijke premiers heeft NL al gehad? Turkije heeft er al 1 achter de rug. Hoeveel vrouwelijke professoren geven les in NL? Een cultuur staat geen criminaliteit toe, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.

Wat is er voor jou op tegen om criminelen als criminelen te bestempelen en deze dus te straffen ipv een hele groep willen straffen? Ik begrijp je standpunt niet. Misschien kun je verheldering geven.
pi_18955105
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk maar je vroeg specifiek aan mij waarom ik dat wilde weten enmijn nieuwsgierigheid zal niet bevredigd worden als ik alleen maar in een krant lees :" mannen verkrachten vrouw"

Ook de omstandigheden waarin iets gebeurde zijn belangrijk. (een verkrachting op een house party roept toch andere vragen op dan een verkrachting in een schooltoilet )
De leeftijden van daders zijn ook belangrijk. En of afkomst belangrijk is daar ben ik nog niet helemaal over uit in dit geval . Voor mij zal het niets toevoegen maar sommige mensen vinden het wel degelijk belangrijk om te weten.
Ik weet heel goed dat het voor sommige mensen belangerijk is om te weten wat de afkomst van de dader is. De intentie daarachter ken ik ook maar al te goed. Ik ben in ieder geval blij dat het voor jou niets zal toevoegen en daarmee ga ik ervan uit dat het je niets boeit wat de afkomst is.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:31:07 #145
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18955441
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je bent dus een voorstander van preventief 'ruimen'?

Als ik zeg dat ik Turks ben en ik zeg dat bij ons in de familie de vrouwen minimaal evenveel respect krijgen en verkrachting zeker niet normaal is, wat overigens nergens normaal is, hoe was je van plan dan dat onderscheid te maken? Moet er een enquete komen waardoor je mensen kunt indelen? Of neem je voor het gemak maar de hele groep, waarbij de goeden maar onder de slechten moeten lijden? Is het in NL zelf al goed geregeld met respect naar vrouwen toe? Hoeveel vrouwelijke premiers heeft NL al gehad? Turkije heeft er al 1 achter de rug. Hoeveel vrouwelijke professoren geven les in NL? Een cultuur staat geen criminaliteit toe, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.

Wat is er voor jou op tegen om criminelen als criminelen te bestempelen en deze dus te straffen ipv een hele groep willen straffen? Ik begrijp je standpunt niet. Misschien kun je verheldering geven.
Ik zal mn standpunt nogmaals uitleggen, als iets vaker in bepaalde groep voorkomt en blijkt dat dit uit cultuur komt heeft gehele groep pech. Het is nu al zo dat de goede onder de kwade moeten lijden. Dat zal dan meer moeten voorkomen. Moet ik dan lijden omdat een bepaalde cultuur fouten vertoond ? lijkt me dat de mensen die deze cultuur hebben dan maar pech hebben en niet ik.

Preventief ruimen hahaha ga maar extreem straks vraag je me nog of ik londsadale draag.. demoniseer me werkt goed, wordt ik straks doodgeschoten.

Had ik het trouwens over Turken ? jij voelt je aangesproken blijkbaar. In Turkije zijn veel dingen goed geregeld maar waarom komen ze hier dan naartoe ?.

Cultuur kan criminaliteit in de had werken en ja mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden maar mensen kunnen door cultuur geindoctrineerd worden.
mai pen rai
pi_18955531
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:31 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik zal mn standpunt nogmaals uitleggen, als iets vaker in bepaalde groep voorkomt en blijkt dat dit uit cultuur komt heeft gehele groep pech. Het is nu al zo dat de goede onder de kwade moeten lijden. Dat zal dan meer moeten voorkomen. Moet ik dan lijden omdat een bepaalde cultuur fouten vertoond ? lijkt me dat de mensen die deze cultuur hebben dan maar pech hebben en niet ik.
Wat is voor jou vaak genoeg? 1% van die hele groep? 10%? 25%? 50%? 80% of meer? Momenteel schurkt het aantal criminelen per groep aan maximaal 10% en dat is bij de Antillianen, zover ik weet. 10% Zou voor jou dus al genoeg zijn om 90% onschuldigen hiermee op te zadelen?

Preventief ruimen hahaha ga maar extreem straks vraag je me nog of ik londsadale draag.. demoniseer me werkt goed, wordt ik straks doodgeschoten.
Ik noem zaken gewoon bij hun naam. Zo zou Pim het hebben gewild.

Had ik het trouwens over Turken ? jij voelt je aangesproken blijkbaar. In Turkije zijn veel dingen goed geregeld maar waarom komen ze hier dan naartoe ?.
Het ging niet om de welvaart, of wil je ook de welvaart van groepen aan de kaak stellen om ze daarna daarop te veroordelen?

Cultuur kan criminaliteit in de had werken en ja mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden maar mensen kunnen door cultuur geindoctrineerd worden.
Noem eens wat voorbeelden waarbij dat gebeurt.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:35:43 #147
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18955574
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:31 schreef niet_links het volgende:

In Turkije zijn veel dingen goed geregeld maar waarom komen ze hier dan naartoe ?.
Wat een rare discussie zeg
Je kunt moeilijk verwachten van de babies die 15 jaar geleden in Nederland zijn geboren dat ze gelijk terugkropen naar het land van hun ouders.
We weten dondersgoed waarom de gastarbeiders hier ooit naartoe kwamen en in hun geval had ik hetzelfde gedaan.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:37:40 #148
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18955643
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Kijk eens naar marokkanen en lastig vallen van dames en de loverboys die ook voornamelijk uit die hoek komen. ? voorbeeld

Kijk eens naar geweldsmisdrijven en Antilianen

Ja groep mag van mij lijden onder zn foute appels.. moet de maatschappij er dan maar onder lijden of hun eigen groep.. liever dan hun eigen groep.

Preventief ruimen nee ben ik tegen. Doch mensen niet binnen laten komen das wel een goed idee.
mai pen rai
pi_18955952
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:37 schreef niet_links het volgende:

[..]

Kijk eens naar marokkanen en lastig vallen van dames en de loverboys die ook voornamelijk uit die hoek komen. ? voorbeeld
Hoeveel procent van de hele marokkaanse bevolking vertegenwoordigen zij dan?

Kijk eens naar geweldsmisdrijven en Antilianen
Wat is er mee?

Ja groep mag van mij lijden onder zn foute appels.. moet de maatschappij er dan maar onder lijden of hun eigen groep.. liever dan hun eigen groep.
Kortom, je bent er voor dat 90% moet boeten voor de wandaden van 10%. Ik zie dat je naam niet_links is, maar dat je rechts daarbij nogmaals inhaalt aan de rechterkant vind ik wel jammer.

Preventief ruimen nee ben ik tegen. Doch mensen niet binnen laten komen das wel een goed idee.
Ook als het politieke vluchtelingen zijn? Wees juist blij dat je in een beschaafd land woont, welke dergelijke vluchtelingen met open armen binnenhaalt, ipv terug in de mijnenvelden.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:54:30 #150
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18956132
Nu haal ik rechts rechts in omdat ik zeg dat er verband is tussen cultruur afkomst en criminaliteit.. goh....

Weet niet hoeveel procent ze van de bevolking vertegenwoordigen weet wel dat ze procentueel over vertegewoordigd zijn.

Geweldsmisdrijven komen vaker voor bij antilianen.

Hoe zie jij boeten.. bedoel toegeven dat er wat fout is in hun cultuur is dat boeten.. beter opletten omdat het bij hun vaker voorkomt is dat boeten.. Ik heb het niet over concentratie kampen ofzo goh doe niet zo dramatisch.

Vluchtelingen.. ben voor opvang in eigen regio.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')