abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18907423
quote:
Vijf Rotterdamse jongens, in de leeftijd van 13 tot 16 jaar, hebben bekend dat ze begin maart een 14-jarig meisje hebben verkracht. De verdachten werden afgelopen maandag aangehouden en zullen morgen worden voorgeleid aan de officier van justitie.

Het meisje werd op 3 maart door een vage bekende een woning in Rotterdam binnengelokt. Daar werd zij door de jongen verkracht. Vier andere jongens, die later in de woning arriveerden, verkrachtten het meisje opnieuw. Uiteindelijk is het slachtoffer ontsnapt, maar heeft zij pas later aangifte durven te doen.

De politie van Rotterdam is terughoudend met de verstrekking van informatie in deze zaak. "In zedenzaken zijn wij uiterst zorgvuldig en summier met onze informatie. De informatie die wij nu vrijgeven is al aanzienlijk", aldus een woordvoerder van de politie. Er is niet bekendgemaakt op wat voor manier de jongens met elkaar in relatie staan. Ook over de manier waarop het meisje de woning is binnengelokt, wil de politie vooralsnog niets kwijt.
Het zoveelste kleine berichtje op de FP. Wederom jongens in de leeftijd van 13 tot 16... Wat zal het nu worden? Waren de jongens "emotioneel verward", verwaarloosd tijdens hun opvoeding, zwakbegaafd? Zal het een taakstraf worden, of toch maar voorwaadelijk? Waar moet dit naartoe?

Bedenken deze jongens vooraf dat "het het risico waard is omdat ze toch niet zwaar gestraft zullen worden"? Waren ze onder invloed van drugs? Of wellicht heeft het meisje het zelf uitgelokt? {...) Wanneer realiseert men zich dat de enige manier om hier tegen op te treden keihard straffen, en op deze manier afschrikken is.. Ik kan het niet meer bevatten allemaal.
Live it!
pi_18907714
Vast geen opvoeding gehad, of zelf misbruikt op jonge leeftijd. Ik vind het op zulke momenten echt jammer dat er niet harder opgetreden wordt tegen zulke gasten.
pi_18907768
Fokking ziek. Het zal je vriendin maar zijn die door 5 van die klootzakken te grazen wordt genomen. Ik zou toch ff huis gaan houden geloof ik.

[ Bericht 42% gewijzigd door Loedertje op 05-05-2004 16:47:27 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:44:45 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18907791
N.V.T.

[ Bericht 12% gewijzigd door Loedertje op 05-05-2004 16:47:45 ]
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:45:45 #5
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18907813
gewoon naar 18+ gevangenis sturen en hun anaal laten verkrachten door hun celmaten
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_18907822
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Fokking ziek. Het zal je vriendin maar zijn die door 5 van die klootzakken te grazen wordt genomen. Ik zou toch ff huis gaan houden geloof ik.
Ennuhh... als ik een vriendin van 14 zou hebben zou ik strafbaar zijn. :')
Hou oud jong ben jij dan niet?

[ Bericht 16% gewijzigd door Loedertje op 05-05-2004 16:48:35 ]
pi_18907830
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:45 schreef Kindred_Spirits het volgende:
gewoon naar 18+ gevangenis sturen en hun anaal laten verkrachten door hun celmaten
ik hoor het een rechter al uitspreken.....
pi_18907860
Zoals de TS al zegt, er komen toch allemaal vage dingen die de advocaten van deze jongens op de proppen brengen...ze zijn sociaal achtergesteld, beinvloed, verwaarloosd...

Ik vind het tamelijk zwak van het Nederlandse rechtsysteem dat zulke mensen niet hard gestraft worden, met een dergelijke walgelijke actie verkloot je het leven van dat hele meisje als je pech hebt...en dat ze dan weg zullen gaan komen met een taakstraf en dat ze een quiz moeten maken om te zien of er kans op herhaling is.

Voor mij zou het heel simpel zijn...TBS voor een heel lange tijd, dit soort mensen zijn NIET geschikt om in aanraking te komen met de Nederlandse maatschappij.
pi_18907876
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:44 schreef ShaoliN het volgende:
Na 2 reply's alweer.
Sorry ik probeerde het binnen 1 maar de internetverbinding is hier te traag. Waarom zou het niet gezegd mogen worden. Zelf jij WEET dat het zo is. Waarom weer die politieke correctheid om het niet te zeggen?

Ik zal echt wel mijn excuses aanbieden als het om 5 autochtonen blijkt te gaan, maar ik zweer dat ik nu mijn auto er om durf te verwedden dat het niet zo is. Ik heb m'n oogkleppen lange tijd geleden al afgezet wat dat betreft.

Waar ik echt moet van word zijn de reacties als "of de daders nou geel zwart of paars zijn, ze moeten hard gestraft worden". Gelul. Natuurlijk moeten ze hard gestraft worden maar als we niet naar de afkomst en dus de oorsprong van die criminaliteit kijken dan kunnen we in de toekomst nog alleen maar wachten op groepsverkrachtingen om daarna de daders 'hard te straffen'. En helpt dat? Nee dus. Die mellow gedachtengang houdt dit soort criminaliteit in stand en dat is pas echt waar ik kwaad om kan worden. Mensen beginnen nu al het recht in eigen hand te namen, en dat wordt van kwaad tot erger, mark my words.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:49:23 #10
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18907904
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, dat is inderdaad niet bekendgemaakt. Het zou dan ook fijn zijn om de vooroordelen achterwege te laten. Het kunnen ook gewoon autochtone daders zijn. Ook dat is mogelijk.
Die kans daarop is inderdaad aanwezig, net zo groot als de kans dat je oma een meesterwerk vindt nadat neef Hendrik per ongeluk een zeldzame kikker uit Brazilie meeneemt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 16:50:15 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18907933
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen

En iedereen die het nu over de afkomst heeft krijgt direct een edit.

Het is niet relevant.
pi_18907942
[edit] voor Loedertje.

Ongeacht wie het heeft gedaan, het is een walgelijke aktie. Als een figuur het heeft gedaan is het niet walgelijker dan dat een ander figuur het heeft gedaan.

Schnappi?
pi_18908003
Afkomst is totaal onbelangrijk (niet helemaal maar dat heeft weinig discussiewaarde omdat er vooral overgegaan wordt in generalisaties)

Die "kinderen" horen óf in een gevangenis óf in een gesticht waar ze heropgevoed worden of nog beter, daar hun hele leven afgeweerd worden van de maatschappij...

Verkrachting is vrijwel altijd met voorbedachte rade, dit ook, dus de kans op herhaling is degelijk aanwezig...wegstoppen
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:53:30 #14
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18908026
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:48 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zal echt wel mijn excuses aanbieden als het om 5 autochtonen blijkt te gaan, maar ik zweer dat ik nu mijn auto er om durf te verwedden dat het niet zo is.
Ah, tis net zoiets als een fiets jatten, maar teruggeven als iemand er iets van zegt? En dat terwijl je weet dat 't niet mag.

Gewoon op basis van feiten oordelen. En het feit bij dit nieuwsbericht is dat de afkomst van de daders niet is bekendgemaakt. En m.i. is die ook irrelevant. Het verandert het misdrijf zelf niet.
En wat er in allerlei statistieken staat boeit geen ene ruk.
pi_18908049
]Mensen, ondanks het feit dat ik zelf ook een nare smaak in mkn mond heb wat betreft mijn ideeen over de afkomst van de daders, zullen we proberen dit BUITEN de discussie te houden? Niet dat het niet discussie waardig is, alleen ervaringen uit het verleden leren dat er dan in no time een slot op dit topic zal zitten omdat er niet meer tegen op te modden is, en dat is niet de opzet.
Live it!
pi_18908052
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen

Het is niet relevant.
Ik vind ook niet dat je ze idioten mag noemen. Respect voor iedereen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:54:33 #17
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18908059
Dat het waarschijnlijk allochtonen zijn is zeker relevant. Al is het alleen om aan de hand daarvan de oorzaken te onderzoeken en aan te kunnen pakken.

Maar goed, zullen we dan maar weer gewoon 302 posts lang de meest vreselijke straffen voor die boefjes bedenken terwijl we allemaal weten dat ze er waarschijnlijk toch met een hele lage straf van af komen (als ze al überhaupt gestraft worden).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18908085
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:47 schreef T1andonly het volgende:
Zoals de TS al zegt, er komen toch allemaal vage dingen die de advocaten van deze jongens op de proppen brengen...ze zijn sociaal achtergesteld, beinvloed, verwaarloosd...
Inderdaad, maar wat er allemaal gezegt wordt is nog geen excuus! Maar het wordt wel gezien als excuus, wat complete onzin is. Want iemand verkrachten met als reden dat je verwaarloosd bent kan toch niet man .
pi_18908100
quote:
De politie van Rotterdam is terughoudend met de verstrekking van informatie in deze zaak
De politie van Rotterdam is ook niet stom, als het om autochtonen jeugd ging was er waarschijnlijk wel vermeld dat het zo was.

De daad blijft even erg en de straffen zijn voor allemaal even hoog (of in Nederland laag)...

Je kunt beter zoiets doen, dan veels te hard rijden...als je 40 Km/u te hard rijd ben je je rijbewijs voor lange tijd kwijt en zo inmobiel als maar wat kan zijn...

Als je iemand verkracht met een groepje kinden kom je er waarschijnlijk wel redelijk vanaf...

Zieke rechtwereld...
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:56:37 #20
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18908115
waarom staat er eigenlijk "14 jarig meisje" erbij.. is het minder erg als het om een 18 jarig meisje gaat?
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_18908117
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat je ze idioten mag noemen. Respect voor iedereen!
Dit ben ik dus niet met je eens. Mesen die zich schuldig maken aan dit soort laffe delicten, en hiermee iemand voor het leven beschadigen verdienen het i.m.o niet om met respect bejegend te worden. Ik vind idioten dan ook nog subtiel en netje suitgedrukt van loedertje.
Live it!
pi_18908127
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:31 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Wanneer realiseert men zich dat de enige manier om hier tegen op te treden keihard straffen, en op deze manier afschrikken is..
Hoi,

Waarom denk jij dat dat werkt?
pi_18908129
N.V.T.

[ Bericht 96% gewijzigd door Loedertje op 05-05-2004 16:57:54 ]
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 16:57:14 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18908139
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef Strolie75 het volgende:
terwijl we allemaal weten dat ze er waarschijnlijk toch met een hele lage straf (als ze al überhaupt gestraft worden).
Het zit er idd dik in dat de straf weer niet hoog zal uitvallen gezien een ander recent geval van groepsverkrachting in Leeuwarden ( http://forum.fok.nl/topic/535648 )
pi_18908144
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:

Het is niet relevant.
O? En als ik nou eens de stelling deponeer dat Nederlandse jongens dit niet doen, om dat ze een VEEL groter respect voor (Nederlandse) vrouwen en meisjes hebben, is het dan nog steeds onzin?

Ik vind dat je je macht als mod wel even iets minder mag gebruiken om een discussie jouw straatje in te leiden. Het feit dat gigantisch veel mensen (zie FP) het over de afkomst hebben geeft al aan dat het wel degelijk wel relevant is. Ook als je het IRL over deze zaak hebt komt afkomst direct ter sprake. We leven niet meer in 1990, toen je dit soort dingen niet mocht uitspreken hoor. Iets minder politieke kleur als mod zou je sieren. Maar het staat je vrij om mijn argumenten te ontkrachten (met tegenargumenten welteverstaan, niet met edits).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')