Hij was weer goed gisteren. Had samen met Xavi het middenveld in handen, veel goede passes, helaas in de schoten wat minder gelukkig. Die schwalbe had beter gekund, dan was het een pingel geweest.
Ik vond hem gisteren niet eens zo goed. Oke hij had het middenveld wel in handen, maar met zo'n handbalverdediging is dat niet raar. Zijn steekpasses waren ook niet zo best. Ik heb hem de afgelopen tijd wel beter zien voetballen.
En al die passes over de hele, die hij achteloos uit zijn voeten schudt... Bovendien was hij altijd aanspeelbaar en verstopt hij zich nooit, in tegenstelling tot Ronaldinho in een bepaalde fase.
Ik vind Deco een goede speler. Maar dat briljante wat velen hem toeschrijven moet ik nog ontdekken. Voor een echte creatieve baltovenaar a la Ronaldinho mist hij gewoon de techniek en het vermogen om een man te passeren. Voor een spielmacher kiest hij veel te vaak moeilijke oplossingen die mislukken.
Zijn beste jaren bij FC Porto waren echter onnavolgbaar en dat gaat hij bij Barcelona ook benaderen. Hij moet bij Barça ook iets te vaak verdedigen, zodat hij soms net even de kracht mist. Wordt hij wel completer van. Ronaldinho heeft toch echt minder rendement.