quote:Deco valt direct in de prijzen in Engeland
Deco heeft zijn eerste prijs als speler van Chelsea binnen. De Portugese middenvelder, die deze zomer voor tien miljoen euro overkwam van FC Barcelona, is verkozen tot beste speler van de Premier League in de maand augustus.
Deco kende een uitstekende start bij Chelsea en scoorde al twee keer. Hij maakte onder meer de winnende goal in de uitwedstrijd tegen Wigan Athletic.
Ook Gareth Southgate werd in het zonnetje gezet. De coach van Middlesbrough werd verkozen tot manager van de maand. Hij is, na Stuart Pearce, pas de tweede persoon in de historie die een dergelijke prijs zowel als speler als trainer wint. Middlesbrough, de club van Southgate, staat momenteel zesde in de Premier League.
quote:Gevallen Deco wil critici de mond snoeren
Chelsea-middenvelder Deco heeft hard uitgehaald naar de mensen die hem reeds hebben afgeschreven. De tot Portugees genaturaliseerde Braziliaan is er van overtuigd dat hij nog altijd toekomst heeft in Londen.
De toekomst van de middenvelder is in Engeland het gesprek van de dag. Zeker na het ontslag van trainer Luiz Felipe Scolari lijkt volgens de Engelse media de rol van Deco bij The Blues uitgespeeld. De goede band die hij er op nahield met de Braziliaanse coach was volgens velen de laatste redding van Deco bij Chelsea. Nu Scolari het niet langer voor het zeggen heeft, zinspeelt men dan ook op een vertrek van de creatieveling.
"Natuurlijk is het moeilijk wanneer de trainer die je gehaald heeft vertrekt", begint Deco zijn relaas in The Times. "Ik heb vele jaren met Scolari gewerkt bij het Portugese nationale team, maar ik heb ook heel wat jaren zónder hem gespeeld. Ik heb een contract bij Chelsea, niet met Scolari. Het is nu aan mij om te laten zien dat de club een goede keuze heeft gemaakt mij te halen."
Chelsea nam Deco (31) afgelopen zomer over van FC Barcelona. De Londenaren betaalden een kleine tien miljoen euro voor de handige aanvallende middenvelder. De start van Deco in het shirt van The Blues was overweldigend. Door blessureleed raakte hij zijn goede vorm echter snel kwijt. Inmiddels nemen de twijfels over de kwaliteiten van de middenvelder toe in Engeland.
Deco zelf hoopt dat hij de critici de mond kan snoeren. "Ik wil niet het excuus gebruiken dat ik vaak geblesseerd was. Ik wil de mensen in Engeland de échte Deco laten zien in de rest van het seizoen. Maar daarbij is het wel belangrijk niet opnieuw geblesseerd te raken."
De Portugees international kwam sinds zijn overstap van afgelopen zomer 22 keer in actie voor Chelsea. Daarin scoorde hij drie treffers. Afgelopen week deden in Engeland geruchten de ronde dat Juventus en Internationzale de Portugees graag uit zijn lijden wilden verlossen. Die berichten worden door Deco naar het rijk der fabelen verwezen. Ook de verhalen dat Chelsea hem zou willen dumpen om zo nog wat van de grote transfersom terug te zien berusten volgens de speler op onwaarheden.
quote:Deco praat met Internazionale
Chelsea-middenvelder Deco heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Internazionale. De creatieve Portugees geeft tegenover The Sun toe dat hij momenteel in gesprek is met de Italiaanse club.
"Ik kan bevestigen dat ik in gesprek ben met Internazionale", geeft Deco toe. "Ik heb dit jaar niet veel gespeeld bij Chelsea en een transfer naar Italië zou dan ook een ideale oplossing zijn. Het idee om opnieuw onder José Mourinho te werken is veelbelovend."
Of het tot een akkoord komt is echter nog onduidelijk. "Ik wil niet op de details ingaan, want het draait niet alleen om mij", zegt Deco, die in het verleden bij FC Porto ook al eens samenwerkte met Mourinho.
Deco kwam afgelopen zomer over van FC Barcelona. Zijn verblijf bij Chelsea draaide niet uit op een succes. De middenvelder kwam weliswaar 24 keer in actie namens The Blues, maar slaagde er niet in het niveau te halen waar hij zich bij Barça opwerkte tot een basiskracht.
Normaal heb je er wel kijk op, maar daar zat je er toch aardig naast.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:38 schreef mcyodogg het volgende:
Denk dat dit de beste aankoop wordt sinds Michael Essien.
Bovendien hoort het liedje 'best midfield in the world' niet meer bij Liverpool
Zal dalijk eens die compilatie bekijken.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom koopt Chelsea alleen spelers uit Portugal en Spanje die over de top heen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |