Kan goed kloppen dat het niet kloptquote:Op woensdag 5 mei 2004 18:28 schreef Whatashockr het volgende:
Ik vertrouw die apparaten voor geen cent, afgelopen keer na het trainen roept dat ding dat ik 7% vet heb, dat is echt onmogelijk, ook volgens het personeel daar.
Waarom onmogelijk?quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:28 schreef Whatashockr het volgende:
Ik vertrouw die apparaten voor geen cent, afgelopen keer na het trainen roept dat ding dat ik 7% vet heb, dat is echt onmogelijk, ook volgens het personeel daar.
Nouja ik bedoelde onmogelijk als je naar mijn postuur kijkt, ik ben 1.93 en 83 kilo en ik train pas een paar maanden. Dan schijn 7% toch wel laag te zijn. Zo'n huidplooimeting lijkt me idd een beter idee.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Waarom onmogelijk?![]()
Het is heel laag dat klopt, maar zeker wel mogelijk. Met een huidplooimeting zat ik een halfjaar terug op 6,3%.
Ik ben 1.86 en 79 kilo. dus bij jou zou het best moeten kunnen. Maar goed, spieren zijn zwaarder dan vetquote:Op woensdag 5 mei 2004 21:45 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
Nouja ik bedoelde onmogelijk als je naar mijn postuur kijkt, ik ben 1.93 en 83 kilo en ik train pas een paar maanden. Dan schijn 7% toch wel laag te zijn. Zo'n huidplooimeting lijkt me idd een beter idee.
7% lijkt me erg onwaarschijnlijk met zo'n postuur en pas een paar maanden training.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:23 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik ben 1.86 en 79 kilo. dus bij jou zou het best moeten kunnen. Maar goed, spieren zijn zwaarder dan vet
Onder de 5% kan wel, wedstrijd bodybuilders hebben dat bijvoorbeeld. Of het gezond is is iets anders.quote:Op donderdag 6 mei 2004 05:34 schreef Scighera het volgende:
die kruidvat dingetjes en weegschalen zijn eveneens onbetrouwbaar; ze gaan vooral af op je BMI en je lichaamsvocht.
7 is zeer laag, en dan moet je echt afgetrainened zijn; onder de 5% ben je dacht ik niet meer onder de levenden
vrouwen die onder de 15% hebben worden niet eens meer ongesteld...quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:28 schreef Twiggy het volgende:
Mijn vetpercentage is volgens die apparaten ook 7%. Ik ben 1.72 m lang en weeg 54 kilo dus veel vet heb ik niet, maar 7% is volgens mij wel erg weinig. Ik train verder niet maar het is wel zo dat ik een sixpack heb puur omdat er niets is dat mijn (minimaal ontwikkelde) buikspieren bedekt.
Zelfs dan is het niet héél goed te vergelijken omdat je lichaam elke dag toch andere temp kan hebben, misschien net wat klammere handen op dat moment... al dat soort dingen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:57 schreef MartinusMagnus het volgende:
Zo'n ding is niet valide, ofwel: als hij 10% geeft kan t net zo goed 15% zijn......
Je kan m echter wel gebruiken om te kijken hoe je vetpercentage zich ontwikkelt in de loop van de tijd......
Je moet m dan wel steeds op hetzelfde moment van de dag gebruiken, onder dezelfde omstandigheden (dus niet kort na het sporten, douchen of eten)
vetzakquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:14 schreef Whatashockr het volgende:
Hmm vandaag had ik 11.4%, kortom die gekke dingen geloof ik nooit meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |