abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18904672
Hallo, mijn vriendin heeft het weleens over haar vet percentage. Dit kan ze dan meten bij de lokale spierkwekerijboer. Nu gebeurt dit dmw met je handen 2 handgrepen vast te pakken nadat je je leeftijd, lengte en gewicht hebt ingevoerd. Nu ben ik hier nogal sceptisch over, want hoe kan zo'n apparaat nou meten door je handen heen hoeveel vet je hebt? Het schijnt door trillingen en dergelijke te worden gemeten, maar dan knijp je toch vet hard in die handgrepen? Geloven jullie dit apparaat? Volgens mij ist het gewoon een BMI (Body Mass Index) rekensommetje...
pi_18905010
Ik meet ook bijna elke week mijn vet percentage op de fitness. Hoe het werkt weet ik niet precies, wat me wel is opgevallen is dat als je erg bezweet bent, het vet percentage hoger uitslaat
konuşma!, yap!
pi_18905032
Het apparaat meet de weerstand in je lichaam en je vetpercentage heeft daar invloed op.
Vandaar.
pi_18905080
Ik meet het ook vaak bij fitness. Zou dat apparaat je hartslag ook meeberekenen ofzo?
pi_18905088
ik weet niet precies hoe en wat, maar het apparaat meet de electrische weerstand van je lichaam...
en dan is het idd logsich dat met klamme bezwete handen de weerstand lager is, wat dan wel weer zal resulteren in een hoger vetpercentage
soortelijke weerstand van vet is anders dan van spieren of ander orgaanweefsel
pi_18905158
Je krijgt een klein elektrisch stroompje door je heen en zo wordt de weerstand gemeten. Maar die apparaten zijn niet heel nauwkeurig. Het verschil tussen 2 meetmomenten kan die wel goed aangeven. Maar de waarde die wordt aangegeven wijkt meestal wat af. Daarvoor kan je beter andere apparaten gebruiken.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:40:41 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18907673
Mag naar Lifestyle
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:27:54 #8
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_18908890
uitleg klopt.

de enige echte nauwkeurige methode, is een goed uitgevoerde huidplooimeting waarbij om verschillende (vastgelegde) plaatsen de dikte van je huid (en dus vet) wordt gemeten. Aan de hand van deze gegevens en een tabel kan dan een zeer nauwkeurige meting van je vetpercentage worden gedaan
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:31:43 #9
16715 Mylene
*schatje*
pi_18908978
Kruidvat had ze een tijdje terug in de aanbieding. Die kon je gewoon in je hand houden. Iets van 5 euro geloof ik .
pi_18910116
Ik vertrouw die apparaten voor geen cent, afgelopen keer na het trainen roept dat ding dat ik 7% vet heb, dat is echt onmogelijk, ook volgens het personeel daar.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:59:08 #11
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_18913472
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 18:28 schreef Whatashockr het volgende:
Ik vertrouw die apparaten voor geen cent, afgelopen keer na het trainen roept dat ding dat ik 7% vet heb, dat is echt onmogelijk, ook volgens het personeel daar.
Kan goed kloppen dat het niet klopt
Tijdens je training verlies je veel vocht -> dus weerstand onlaag -> dus lager vetpercentage.
Als je het wilt weten kan je je beter sport medisch laten keuren. Daar meten ze dmv boven genoemde huidplooi meting. (geen idee of de huisarts zoiets ook doet, kan je eens na vragen)
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_18913604
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 18:28 schreef Whatashockr het volgende:
Waarom onmogelijk?

Het is heel laag dat klopt, maar zeker wel mogelijk. Met een huidplooimeting zat ik een halfjaar terug op 6,3%.
pi_18914868
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:05 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Waarom onmogelijk?

Het is heel laag dat klopt, maar zeker wel mogelijk. Met een huidplooimeting zat ik een halfjaar terug op 6,3%.
Nouja ik bedoelde onmogelijk als je naar mijn postuur kijkt, ik ben 1.93 en 83 kilo en ik train pas een paar maanden. Dan schijn 7% toch wel laag te zijn. Zo'n huidplooimeting lijkt me idd een beter idee.
pi_18915857
Wij hebben sown ding in onze weegschaal zitten (lidl rulez ) maar in die gebruiksaanwijzing staat dat rond de 20% vet normaal is en water verschilt per leeftijd...mijn water was te laag, ik ben 17 en dan hoor je rond de 70% te zitten en ik had 51%...
  woensdag 5 mei 2004 @ 22:22:41 #15
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_18916031
Dat ding klopt niet!
Een vriend studeert bewegingswetenschappen en die hebben er onderzoek naar gedaan. Als je 'm omhoog houdt, is je vetpercentage anders dan wanneer je je armen naar beneden laat hangen. Het kan wel een inschatting geven, maar zoals eerder gezegd is een huidplooimeting veel preciezer.
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_18916045
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:45 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Nouja ik bedoelde onmogelijk als je naar mijn postuur kijkt, ik ben 1.93 en 83 kilo en ik train pas een paar maanden. Dan schijn 7% toch wel laag te zijn. Zo'n huidplooimeting lijkt me idd een beter idee.
Ik ben 1.86 en 79 kilo. dus bij jou zou het best moeten kunnen. Maar goed, spieren zijn zwaarder dan vet
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:21:50 #17
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_18917637
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 22:23 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik ben 1.86 en 79 kilo. dus bij jou zou het best moeten kunnen. Maar goed, spieren zijn zwaarder dan vet
7% lijkt me erg onwaarschijnlijk met zo'n postuur en pas een paar maanden training.
Ik ben 1,78 en weeg 62 kg mijn vetpercentage is 9,6% gemeten met huidplooi meeting door een sportarts.
  donderdag 6 mei 2004 @ 05:34:15 #18
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_18921869
die kruidvat dingetjes en weegschalen zijn eveneens onbetrouwbaar; ze gaan vooral af op je BMI en je lichaamsvocht.

7 is zeer laag, en dan moet je echt afgetrainened zijn; onder de 5% ben je dacht ik niet meer onder de levenden
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:34:13 #19
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_18929209
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 05:34 schreef Scighera het volgende:
die kruidvat dingetjes en weegschalen zijn eveneens onbetrouwbaar; ze gaan vooral af op je BMI en je lichaamsvocht.

7 is zeer laag, en dan moet je echt afgetrainened zijn; onder de 5% ben je dacht ik niet meer onder de levenden
Onder de 5% kan wel, wedstrijd bodybuilders hebben dat bijvoorbeeld. Of het gezond is is iets anders.
pi_18932176
Mijn vetpercentage is volgens die apparaten ook 7%. Ik ben 1.72 m lang en weeg 54 kilo dus veel vet heb ik niet, maar 7% is volgens mij wel erg weinig. Ik train verder niet maar het is wel zo dat ik een sixpack heb puur omdat er niets is dat mijn (minimaal ontwikkelde) buikspieren bedekt.
pi_18932951
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:28 schreef Twiggy het volgende:
Mijn vetpercentage is volgens die apparaten ook 7%. Ik ben 1.72 m lang en weeg 54 kilo dus veel vet heb ik niet, maar 7% is volgens mij wel erg weinig. Ik train verder niet maar het is wel zo dat ik een sixpack heb puur omdat er niets is dat mijn (minimaal ontwikkelde) buikspieren bedekt.
vrouwen die onder de 15% hebben worden niet eens meer ongesteld...
pi_18934315
Zo'n ding is niet valide, ofwel: als hij 10% geeft kan t net zo goed 15% zijn......
Je kan m echter wel gebruiken om te kijken hoe je vetpercentage zich ontwikkelt in de loop van de tijd......
Je moet m dan wel steeds op hetzelfde moment van de dag gebruiken, onder dezelfde omstandigheden (dus niet kort na het sporten, douchen of eten)
Vrijwillig gebanned
pi_18939885
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:57 schreef MartinusMagnus het volgende:
Zo'n ding is niet valide, ofwel: als hij 10% geeft kan t net zo goed 15% zijn......
Je kan m echter wel gebruiken om te kijken hoe je vetpercentage zich ontwikkelt in de loop van de tijd......
Je moet m dan wel steeds op hetzelfde moment van de dag gebruiken, onder dezelfde omstandigheden (dus niet kort na het sporten, douchen of eten)
Zelfs dan is het niet héél goed te vergelijken omdat je lichaam elke dag toch andere temp kan hebben, misschien net wat klammere handen op dat moment... al dat soort dingen.

De duurdere apparaten zijn enigszins als kleine richtlijn te gebruiken, maar als je het écht wilt weten zou ik gewoon lekker je percentage officiëel op laten meten.
pi_18941257
Hmm vandaag had ik 11.4%, kortom die gekke dingen geloof ik nooit meer
pi_18943045
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:14 schreef Whatashockr het volgende:
Hmm vandaag had ik 11.4%, kortom die gekke dingen geloof ik nooit meer
vetzak

geintje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: