abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18904104
Zoals elk jaar hebben we voor ons huisfeest een biertap gehuurd.
Echter is het ook elk jaar een probleem om de koolzuurdruk goed afgesteld te krijg zodat we niet alleen schuim serveren.
Heeft iemand een goede tip hoe dit aan te pakken, en wat eigenlijk een ganbare waarde voor de koolzuurdruk is?

alvast bedankt
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:19:23 #2
42828 bemeall
G'day Mate!
pi_18904341
In dit pdf documentje staat een mooi schemaatje waarin alles netjes uitgelegd staat
linkje: www.weidevogels.nl/informatie/Instructie%20biertap.pdf

Succes ermee
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_18904364
het allerbelangrijkste is om het bier in het vat tot rust te laten komen. Na het rollen met de fusten het bier min 72uur stil laten staan. Na het verplaatsen door het te tillen een uurtje of 6. Druk van 1.8bar moet volgens mij wel oke zijn.

Als het bier niet tot rust is gekomen heb je gegarandeerd veel schuim. Het heel voorzichtig tillen van de fusten naar de tap moet nog wel kunnen.
pi_18904608
De fusten staan al een paar dagen klaar dus dat moet geen probleem zijn, ze worden echter wel een meter of 2 versleept tijdens het feest als er een nieuwe aan moet, maar daar is niks aan te doen. Verder is dat pdf-je zeer handig.
tnx!
pi_18904633
en voldoende lang laten koelen:-)
LOL 1,8 bar is fficieel gellof ik, word top biertapwedstrijden op 2.0 bar getapt.
als je onervaren bent is 1 tot 1,2 hoog zat:-)
when it rains, why don't sheep shrink?
pi_18904642
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:20 schreef ooops het volgende:
Na het verplaatsen door het te tillen een uurtje of 6.
Als het bier niet tot rust is gekomen heb je gegarandeerd veel schuim. Het heel voorzichtig tillen van de fusten naar de tap moet nog wel kunnen.
Onzin
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:40:38 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18904853
Na het verplaatsen, tillen, van een fust, kun je die gewoon aansluiten. Zorg tijdens het tillen dat je het fust niet teveel schudt. 1.8 bar druk is prima om mee te beginnen, elke tap is net even anders, dus naar eigen wens een beetje afstellen dan.

Goed laten doorstromen, als je direct begint te tappen, krijg je geen bier. Dus even de emmer eronder tot er mooi bier uitkomen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_18905932
dit topic verhoogd mijn zin in bier weer

en ik moet ook nog keer een tap regelen dus dit is alvast meegenomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')