Deel VII - Vrije Training Grand Prix MaleisiëDe 2e race weekend is zojuist begonnen, en we kunnen zeggen dat de kwalificatie een leuke verrassing kent. Jenson Button is op de training het snelste geweest op 2 tienden van Michael Schumacher. Hieronder de volledige uitslag en enkele interviews.Uitslag vrije training GP Maleisië1 Jenson Button (McLaren)
1:34.3692 Michael Schumacher (Ferrari)
1:34.5873 Tommy_Kuklinski (Toyota)
1:35.0694 Funmaster (Ferrari)
1:35.0895 Fernando Alonso (Renault)
1:35.1366 MutZ (Williams)
1:35.2697 Juan Pablo Montoya (Williams)
1:35.3438 FokSuk1981 (Renault)
1:35.4209 Mark Webber (Jaguar)
1:35.47910 PeterRabbit (McLaren)
1:35.54211 TomK (BAR Honda)
1:35.62112 Anthony Davidson (BAR Honda)
1:35.69813 Tjabbo (Toyota)
1:35.71214 Giancarlo Fisichella (Sauber)
1:35.83115 BMWM3 (BAR Honda)
1:35.97816 Ricardo Zonta (Toyota)
1:36.22117 Christian Klien (Jaguar)
1:36.35618 Felipe Massa (Sauber)
1:36.61919 Nick Heidfield (Jordan)
1:37.43520 Bjord Wirdheim (Jaguar)
1:37.79321 Giogio Pantano (Jordan)
1:38.41922 Gianmaria Bruni (Minardi)
1:38.67523 Timo Glock (Jordan)
1:39.18724 Zsolt Baumgartner (Minardi)
1:39.31825 Bas Leinders (Minardi)
1:41.347Een prachtige dag voor Toyota Coureur Tommy_Kuklinski! Hiermee pakt hij zijn beste vrije training plek van dit seizoen. We spraken met hem net na de kwalificatie.quote:
Tommy.. Je staat erbij of je alles hebt gedroomd. Zeg het maar.Ja, dit is fantastisch. Ik voelde me geweldig in deze auto en je ziet wat ik er van gebakken heb.Je beste vrije training tot nu toe. Geweldig hè?Ja, mijn dag kan niet meer stuk. Laten we hopen dat de kwalificatie ook zo goed gaat. Ik voel het gewoon.Succes morgen!Dat was Tommy_Kuklinski. Hoe ging het eigenlijk met de Ferrari coureur Funmaster. Hij eindigde als 4e met een tijd van 1:35.089 Net 0:00.020 seconden langzamer als TK. Hier de intervieuw.quote:
Funmaster. 4e, tevreden?Jazeker wel, het ging volop goed. Maar in de laatste sectie verloor ik heel even mijn concentratie waarbij ik de snelste tijd liet hangen.Ja, je ging heel even te snel door de bocht, waarbij je heel even over het gras moest. Toch tevteden met de vrije dag?Tuurlijk. De vrije training in Australië eindigde ik 3e, en nu in Maleisië 4e. Ik hoop een stempel te kunnen drukken op de kwalificatie van morgen.We wensen je veel geluk morgen.Funmaster dus, in een gesprek met Jack Plooy. Hoe ging het eigenlijk met de BAR Honda coureurs? Zij eindigden als 11e en 15e. Niet zo'n geslaagde training dus. Jack Plooy kom maar...quote:
11e. Wat was je probleem?Van alles. Wij hadden de auto niet genoeg kunnen afstellen aan onze voldoeningen. Het is een zwarte dag voor BAR HondaWij? Je bedoelt daarmee ook BMWM3?Ja, BMWM3 is het nog erger... Bij hem was echt alles rot. Je kan het beter aan hem vragen wat zijn problemen waren..Zal ik doen! Bedanktquote:
BMWM3. Mag ik je even interviewen?Nee sorry. Zit er vandaag niet in!Het is zoals je ziet een zwarte voor BAR Honda. Zoals TomK net even zei. Wat kunnen ze doen op de kwalificatie van morgen? Op naar Williams rijdster MutZ, hoe ging het met haar vandaag?quote:
MutZ, 6e. Gefeliciteerd.Ja bedankt, het ging zo goed, dat ik uiteindelijk mijn beste plaats op een vrije training boekte.Wat verwacht je van de kwalificatie?Veel. Een top 10 hoop ik zeker. Misschien wel in de top 8.. Je weet namelijk maar nooit in de Formule 1.Succes!quote:
PeterRabbit. Tevreden of toch teleurgesteld?Ja, uhm. Nou niet echt teleurgesteld. De auto was uitstekend, maar ik zat niet goed geconcentreerd in de kwalificatie die dus mij een hogere plaats annuleerde.Jenson Button eindigde 1e. Dit is toch geweldig voor McLaren?Jazeker. Goed voor Jenson Button ook, maar het is geweldig voor het hele team na een seizoen vol rampen. We zitten op het juiste pas.Bedankt!Na deze interviews maken de coureurs en hun team zich op voor de kwalificatie van morgen. Wat gaat er gebeuren. Gaat Jenson Button weer zo goed als de training, of trek Tjabbo aan het langste einde? En hoe zit het met BAR Honda? Gaat het nu beter tijdens de kwalificatie of gaat het net zo slecht als vandaag op de training? Laten we hopen van niet. Hierbij sluiten we de uitzending van vandaag en hopen jullie morgen terug te zien met de kwalificatie van Maleisië. Tot morgen!!© ElmarO