abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18932546
quote:bericht schatje.....

"Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken"...

hoe zit het dan met nieuwe cd's? en die rechten?
  donderdag 6 mei 2004 @ 15:47:10 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18932652
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:42 schreef cpcpb het volgende:

"Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken"...

Bij nieuwe cd's zal die loser Taihuttu iig niet betrokken zijn. Dus dat 'ze' geldt dan niet meer.
  donderdag 6 mei 2004 @ 15:50:33 #178
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18932743
De melding op Sofuja.com al gezien?
quote:
Iedereen die muziek en/of foto's van deze website heeft gehaald en op zijn eigen website heeft geplaatst, schendt het auteursrecht van de makers (muzikanten, fotograaf, etc.) en is STRAFBAAR! Op donderdag 6 mei zal ik de betreffende auteursrechtenorganisaties hierop attenderen. Wie dikke boetes wil ontlopen, doet er dus goed aan de betreffende zaken tijdig van zijn site te verwijderen.

De webmaster
Alleen al daarom zou ik graag wat Sofuja-mp3tjes op m'n site willen zetten. Wat een losers .
pi_18932769
(volgende week dvd'tje met de film bij de revu?)
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:14:52 #180
16715 Mylene
*schatje*
pi_18933353
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:42 schreef cpcpb het volgende:

Ik denk dat dat wel beter geregeld is .
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:27:18 #181
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_18933635
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 01:31 schreef Jammie het volgende:
Trouwens, voor de liefhebbers...

Vergelijk eens de uitvoeringen van 'When you think of me' door Maud en Boris op http://www.ramona.nl/Idols.htm (scroll naar onderen).
En dan heb ik het nog niet eens over Boris' formidabele improvisatie bij Barend & Van Dorp: http://www.rtl.nl/actueel(...)l
Dat was super idd
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:28:40 #182
92812 kattemie
One cat just leads to another
pi_18933675
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
De melding op Sofuja.com al gezien?
[..]

Alleen al daarom zou ik graag wat Sofuja-mp3tjes op m'n site willen zetten. Wat een losers .
Idd! Wat een eikel is die vent! Eerst Boris op zo'n schofterige manier naaien en nu dit weer.
Walgelijk.
No heaven will not ever Heaven be;
unless my cats are there to welcome me.
pi_18936320
Er wordt heel wat afgevochten in de rechtbank over Idols-Boris. AT Productions en BMG klagen Nieuwe Revu, Gino en zijn zoon Jim Taihuttu aan.

Rechtszaak
Filmmaker en zoon van gitarist Jim Taihuttu moet voor de rechter verschijnen. Het managementbureau van Edwin Jansen, AT Productions, is hier de schuldige van. AT eist dat Jim de rechten van de docu over Boris en zijn vader (Ziel) afstaat en al het ruwe materiaal inlevert. Jim volgde in 2002 de toen nog onbekende Boris tijdens een tour door Spanje. Edwin Jansen heeft inmiddels bevestigd dat er een rechtszaak loopt, maar hij wil geen verdere uitlatingen doen. Jim is er zelf volledig door verrast, ineens lag er een dagvaarding op zijn deurmat.

Afgescheept
Jim had zelf al naar AT Productions gebeld omdat hij om de tafel wilde gaan zitten, maar werd meteen afgescheept, aldus Jim. Hij begrijpt er niets van, want de jonge filmmaker heeft geen enkele kwaad in de zin en wil zijn docu over Boris gewoon op de buis laten zien. Alle verdiende gelden zullen ook eerlijk verdeeld worden tussen hem en Boris. Wordt vervolgd!

Nummers
Niet alleen AT, maar ook platenmaatschappij BMG stapt naar de rechter. BMG heeft een kort geding aangespannen om te voorkomen dat weekblad Nieuwe Revue een cd met oude nummers van Idols-winnaar Boris verder verspreidt en exploiteert. BMG daagt Sanoma (de uitgever van Nieuwe Revue), Gino Taihuttu, diens zoon Jim en hun zakenbehartiger Rob Freij voor de rechter.

Illegaal
Volgens BMG worden Gino en Jim Taihuttu en zakenbehartiger Freij aangeklaagd, omdat deze laatste de oude nummers van Boris namens vader én zoon aan Nieuwe Revu aangeboden zou hebben. Volgens de bedrijfsjurist bij BMG is de cd illegaal omdat auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra geen toestemming heeft gegeven voor de reproductie en Boris als uitvoerend artiest ook niet akkoord is gegaan met de openbaarmaking.
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:07:41 #184
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_18938327
Weet je wat me laatste zat te bedenken? Dat Boris misschien wel aan Idols heeft meegedaan om van dit wurgcontract af te komen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:23:31 #185
88788 Novelle
Ook wel Noof genoemd..
pi_18938631
Waar heb je deze info nu vandaan gehaald?
"beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:24:58 #186
88788 Novelle
Ook wel Noof genoemd..
pi_18938666
Mijn vraag is gericht aan CPCPB, even voor de goede orde...
"beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:28:54 #187
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_18938746
Ach publiciteit is publiciteit en rond idolen horen schandalen.

(was Robbie anders zo groot geworden )

ik sluit me bij CPCPB aan: Let Boris do the talking

*luistert naar " Ain't No Sunshine" * sssst
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  ESF Reporter donderdag 6 mei 2004 @ 20:35:10 #188
87554 Cee
Welluk?
pi_18938864
Ik vind het aanklagen van de zoon van Gino wel een beetje te ver gaan. Ik zou ook trots zijn op m'n 'ontdekking' en de film die ik aan het maken zou zijn, en ik zou om wat publiciteit te krijgen voor de film wel wat beelden op tv af willen staan. Niet met de bedoeling om het management of Boris dwars te zitten.
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:10:16 #189
798 voyeur
bemoeit zich
pi_18939628
Hij wordt niet aangeklaagd hoor!
Mij lijkt overigens dat Jim (Gino's zoon) toch zeker toestemming moet hebben van Boris voordat hij de documentaire mag laten uitzenden. Ik neem aan dat Boris meegewerkt heeft met het idee dat er gewoon een eindexamenfilm gemaakt werd.
Dat is niet hetzelfde als een TV-uitzending, DVD of whatever. Boris heeft mijns inziens net als alle mensen recht op zijn portretrecht. Alleen als je al beroemd bent ten tijde van de opname's en je op een publieke plaats begeeft vervalt dat recht.
Een redelijk compromis lijkt me dus dat Jim die film af mag maken tbv zijn eindexamen; hij kon inmmers ook niet weten dat Boris later niet meer zou willen meewerken en anders wordt Jim onredelijk geschaad. Verdere reproductie zou de rechter dan moeten verbieden als Boris daar niet mee instemt.
Here we are now, entertain us.
pi_18940319
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 20:24 schreef Novelle het volgende:
Mijn vraag is gericht aan CPCPB, even voor de goede orde...
sorry bron vergeten
komt van rTL boulevard
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:40:12 #191
18065 Jammie
Da's pas lekker
pi_18946057
Bijna iedereen heeft het hier nu over juridische zaken, enzovoort. Ik snap dat wel, vanwege alle commotie. Maar laten we niet vergeten dat (nota bene) tijdens Idols een supertalent naar boven is komen drijven. Ik ben me steeds meer aan het afvragen hoe het komt dat Boris nooit eerder is ontdekt.
Dat velen nu ineens een graantje van zijn succes willen meepikken is verwerpelijk, maar niet onvoorspelbaar. En dat de media zich vervolgens fel op alle roddels storten, bevestigt naar mijn mening alleen maar het topniveau waarop Boris nu al aanspraak op maakt.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 02:26:57 #192
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_18946599
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat me laatste zat te bedenken? Dat Boris misschien wel aan Idols heeft meegedaan om van dit wurgcontract af te komen.
Ik denk eerder dat Boris aan idols heeft meegedaan om de nodige bekendheid te verwerven om vervolgens weer lekker verder te sofuja'en met Taihuttu.

Het lijkt me gewoon een slim plan, sofuja ( ) komt niet aan de bak, Boris doet mee met een programma dat hij waarschijnlijk verafschuwt (hij is meen ik wars van commercieel gedoe), wint vervolgens, is in een klap bekend, maar staat nog al dan niet onder contract bij Taihuttu, hun cd's zijn er wellicht ook talloze (en mogelijk stukken beter als de liedjes welke hem dmv idols zouden worden toegeschoven), ook Boris the movie is al klaar (met medewerking va Boris).

Oftewel, ik denk gewoon slim gespeeld, Boris speelt nog even de vermoorde onschuld maar na wat touwtrekkerij en de nodige media-aandacht vanwege al deze 'schandalen' en dus nog meer publiciteit schuift hij weer aan bij vader Taihuttu .
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:10:20 #193
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18948558
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:32 schreef cpcpb het volgende:
Afgescheept
Jim had zelf al naar AT Productions gebeld omdat hij om de tafel wilde gaan zitten, maar werd meteen afgescheept, aldus Jim. Hij begrijpt er niets van, want de jonge filmmaker heeft geen enkele kwaad in de zin en wil zijn docu over Boris gewoon op de buis laten zien. Alle verdiende gelden zullen ook eerlijk verdeeld worden tussen hem en Boris. Wordt vervolgd!
Tuurlijk, net zo eerlijk als Gino de verdiende gelden verdeelde
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:19:58 #194
16715 Mylene
*schatje*
pi_18950959
quote:
Boris claimt eerste tonnen aan schade

Het Idool Boris eist een voorschot van vier ton euro vanwege de cd die zonder zijn toestemming door zijn expartner Gino Taihuttu via het weekblad Revu is uitgebracht. Het gaat volgens zijn platenmaatschappij BMG om een vooruitbetaling op een "aanzienlijk hoger schadebedrag".
Boris liet gisteren via zijn label vier partijen dagvaarden voor een rechtszaak die vanmiddag zal dienen bij de rechtbank in Amsterdam. Gedaagde partijen zijn het weekblad Revu, de gitarist Taihuttu, diens zoon Jimmy Taihuttu en de voormalige zakenbehartiger Rob Frey.
Het idool eist van elke partij een voorschot van 100.000 euro op de schade, die volgens BMG vermoedelijk in de miljoenen loopt. "Van het vorige Idol Jamai verkochten we 300.000 plaatjes. Nu is ons het gras voor de voeten weggemaaid", aldus jurist Coen van Wermeskerken.
Boris wil vandaag via de rechter ook een verbod op het uitbrengen van alle oude liedjes. Zijn ex-partner zegt nog 30 nummers te hebben. Voor de zoon van Taihuttu, Jimmy, wil hij een verbod op het uitbrengen van filmmateriaal van het niet bijster succesvolle duo Sofuja, met Gino Taihuttu en Boris Titulaer.
Jimmy Taihuttu was gisteren met verschillende tv-stations in onderhandeling over verkoop van een deel van de 40 uur video. Hij leverde eerder al enkele minuten beeld aan RTL. Voormalige zakelijk behartiger Rob Frey is gedaagd omdat hij afgelopen weken materiaal van Boris Titulaer te koop aanbood.
In de Boris-affaire is gisteren ook ingegrepen door de rechtenorganisatie Buma-Stemra. Die heeft het Revu onmogelijk gemaakt om met een tweede druk te komen van tijdschrift met cd. Het blad was al vergevorderd met het uitbrengen van een tweede editie, nadat de eerste 80.000 nummers waren uitverkocht. Het kreeg op het laatste moment geen toestemming voor het nog eens laten branden van tienduizenden cd´s met oude Boris-liedjes.

• De stevige kronkel op Boris neus blijkt het gevolg van zijn voorliefde voor vechtsporten in zijn jeugd.

"We hadden de cd´s natuurlijk ook kunnen laten persen in het buitenland", aldus hoofdredacteur Mark Koster. "Maar dan hadden we ons schuldig gemaakt aan een misdrijf. We zijn wel brutaal, vlerkerig zelfs, maar we zijn geen criminelen." Volgens hem is Buma-Stemra onder druk gezet door BMG. "De reactie is niet zuiver. Waarom kregen we de eerste keer wel toestemming?"
In de rechtszaak komt Boris niet terug op het verspreiden van oude foto´s waarop hij te zien is met een ernstig mismaakte neus.
"Boris heeft vroeger fanatiek aan allerlei vechtsporten gedaan en daardoor is zijn neusschot destijds scheef komen te zitten. Omdat hij daardoor niet goed kon zingen, is hij geopereerd. Het was slechts een kleine operatie", aldus woordvoerder Marc Verschoor.
bron

Zo, ook nog eens een vechtersbaasje geweest .
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:20:04 #195
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18950963
De Telegraaf :
quote:
Boris claimt eerste tonnen aan schade
door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Het Idool Boris eist een voorschot van vier ton euro vanwege de cd die zonder zijn toestemming door zijn ex-partner Gino Taihuttu via het weekblad Nieuwe Revu is uitgebracht. Het gaat volgens zijn platenmaatschappij BMG om een vooruitbetaling op een "aanzienlijk hoger schadebedrag".

Boris liet gisteren via zijn label vier partijen dagvaarden voor een rechtszaak die vanmiddag zal dienen bij de rechtbank in Amsterdam. Gedaagde partijen zijn het weekblad Revu, de gitarist Taihuttu, diens zoon Jimmy Taihuttu en de voormalige zakenbehartiger Rob Frey.

Het idool eist van elke partij een voorschot van 100.000 euro op de schade, die volgens BMG vermoedelijk in de miljoenen loopt. "Van het vorige Idol Jamai verkochten we 300.000 plaatjes. Nu is ons het gras voor de voeten weggemaaid", aldus jurist Coen van Wermeskerken.

Boris wil vandaag via de rechter ook een verbod op het uitbrengen van alle oude liedjes. Zijn ex-partner zegt nog 30 nummers te hebben. Voor de zoon van Taihuttu, Jimmy, wil hij een verbod op het uitbrengen van filmmateriaal van het niet bijster succesvolle duo Sofuja, met Gino Taihuttu en Boris Titulaer.

Jimmy Taihuttu was gisteren met verschillende tv-stations in onderhandeling over verkoop van een deel van de 40 uur video. Hij leverde eerder al enkele minuten beeld aan RTL. Voormalige zakelijk behartiger Rob Frey is gedaagd omdat hij afgelopen weken materiaal van Boris Titulaer te koop aanbood.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:23:05 #196
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18951050
Meneer heeft het een beetje hoog in z'n bol .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:28:09 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18951182
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:23 schreef BVO het volgende:
Meneer heeft het een beetje hoog in z'n bol .
Dat denk ik niet. Natuurlijk zet hij hoog in met het schadebedrag, maar hij zal waarschijnlijk wel in z'n recht staan omdat toestemming van zowel Boris als Buma Stemra voor het uitbrengen van de NR ontbreekt.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:40:39 #198
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_18951390
Ik denk dat je overal waar "Boris eist" staat, eigenlijk moet lezen "HMG eist"
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:58:45 #199
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18951781
NOS Teletekst meldt dat het kort geding dat vanmiddag zou dienen, is ingetrokken. Volgens BMG is de reden hiervoor dat Nieuwe Revu gisteravond schriftelijk heeft verklaard de verspreiding van de cd niet door te zetten.

Ik neem aan dat er toch nog wel een rechtszaak gaat komen over de geleden schade.

[ Bericht 42% gewijzigd door Roel_Jewel op 07-05-2004 12:06:04 ]
pi_18952016
de revu zal zich wel rotgeschrokken zijn van die claims , logisch dus dat ze hebben proberen te voorkomen dat er een rechtzaak komt. volgens mij zal er ook wel een financiele deal gesloten zijn, naast die schriftelijke verklaring dat ze niet verder verspreiden. Dus geen extra geld meer voor de revu eb voor taihuttu , die nu wel verplicht continu moet gaan toeren door Spanje omdat hij in nederland niet meer aan de bak zal komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')