Bij nieuwe cd's zal die loser Taihuttu iig niet betrokken zijn. Dus dat 'ze' geldt dan niet meer.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:42 schreef cpcpb het volgende:
quote:bericht schatje.....
"Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken"...
hoe zit het dan met nieuwe cd's? en die rechten?
Alleen al daarom zou ik graag wat Sofuja-mp3tjes op m'n site willen zetten. Wat een losersquote:Iedereen die muziek en/of foto's van deze website heeft gehaald en op zijn eigen website heeft geplaatst, schendt het auteursrecht van de makers (muzikanten, fotograaf, etc.) en is STRAFBAAR! Op donderdag 6 mei zal ik de betreffende auteursrechtenorganisaties hierop attenderen. Wie dikke boetes wil ontlopen, doet er dus goed aan de betreffende zaken tijdig van zijn site te verwijderen.
De webmaster
Ik denk dat dat wel beter geregeld isquote:Op donderdag 6 mei 2004 15:42 schreef cpcpb het volgende:
quote:bericht schatje.....
"Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken"...
hoe zit het dan met nieuwe cd's? en die rechten?
Dat was super iddquote:Op donderdag 6 mei 2004 01:31 schreef Jammie het volgende:
Trouwens, voor de liefhebbers...![]()
Vergelijk eens de uitvoeringen van 'When you think of me' door Maud en Boris op http://www.ramona.nl/Idols.htm (scroll naar onderen).
En dan heb ik het nog niet eens over Boris' formidabele improvisatie bij Barend & Van Dorp: http://www.rtl.nl/actueel(...)l
Idd! Wat een eikel is die vent! Eerst Boris op zo'n schofterige manier naaien en nu dit weer.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
De melding op Sofuja.com al gezien?
[..]
Alleen al daarom zou ik graag wat Sofuja-mp3tjes op m'n site willen zetten. Wat een losers.
sorry bron vergetenquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:24 schreef Novelle het volgende:
Mijn vraag is gericht aan CPCPB, even voor de goede orde...
Ik denk eerder dat Boris aan idols heeft meegedaan om de nodige bekendheid te verwerven om vervolgens weer lekker verder te sofuja'en met Taihuttu.quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat me laatste zat te bedenken? Dat Boris misschien wel aan Idols heeft meegedaan om van dit wurgcontract af te komen.
Tuurlijk, net zo eerlijk als Gino de verdiende gelden verdeeldequote:Op donderdag 6 mei 2004 18:32 schreef cpcpb het volgende:
Afgescheept
Jim had zelf al naar AT Productions gebeld omdat hij om de tafel wilde gaan zitten, maar werd meteen afgescheept, aldus Jim. Hij begrijpt er niets van, want de jonge filmmaker heeft geen enkele kwaad in de zin en wil zijn docu over Boris gewoon op de buis laten zien. Alle verdiende gelden zullen ook eerlijk verdeeld worden tussen hem en Boris. Wordt vervolgd!
bronquote:Boris claimt eerste tonnen aan schade
Het Idool Boris eist een voorschot van vier ton euro vanwege de cd die zonder zijn toestemming door zijn expartner Gino Taihuttu via het weekblad Revu is uitgebracht. Het gaat volgens zijn platenmaatschappij BMG om een vooruitbetaling op een "aanzienlijk hoger schadebedrag".
Boris liet gisteren via zijn label vier partijen dagvaarden voor een rechtszaak die vanmiddag zal dienen bij de rechtbank in Amsterdam. Gedaagde partijen zijn het weekblad Revu, de gitarist Taihuttu, diens zoon Jimmy Taihuttu en de voormalige zakenbehartiger Rob Frey.
Het idool eist van elke partij een voorschot van 100.000 euro op de schade, die volgens BMG vermoedelijk in de miljoenen loopt. "Van het vorige Idol Jamai verkochten we 300.000 plaatjes. Nu is ons het gras voor de voeten weggemaaid", aldus jurist Coen van Wermeskerken.
Boris wil vandaag via de rechter ook een verbod op het uitbrengen van alle oude liedjes. Zijn ex-partner zegt nog 30 nummers te hebben. Voor de zoon van Taihuttu, Jimmy, wil hij een verbod op het uitbrengen van filmmateriaal van het niet bijster succesvolle duo Sofuja, met Gino Taihuttu en Boris Titulaer.
Jimmy Taihuttu was gisteren met verschillende tv-stations in onderhandeling over verkoop van een deel van de 40 uur video. Hij leverde eerder al enkele minuten beeld aan RTL. Voormalige zakelijk behartiger Rob Frey is gedaagd omdat hij afgelopen weken materiaal van Boris Titulaer te koop aanbood.
In de Boris-affaire is gisteren ook ingegrepen door de rechtenorganisatie Buma-Stemra. Die heeft het Revu onmogelijk gemaakt om met een tweede druk te komen van tijdschrift met cd. Het blad was al vergevorderd met het uitbrengen van een tweede editie, nadat de eerste 80.000 nummers waren uitverkocht. Het kreeg op het laatste moment geen toestemming voor het nog eens laten branden van tienduizenden cd´s met oude Boris-liedjes.
• De stevige kronkel op Boris neus blijkt het gevolg van zijn voorliefde voor vechtsporten in zijn jeugd.
"We hadden de cd´s natuurlijk ook kunnen laten persen in het buitenland", aldus hoofdredacteur Mark Koster. "Maar dan hadden we ons schuldig gemaakt aan een misdrijf. We zijn wel brutaal, vlerkerig zelfs, maar we zijn geen criminelen." Volgens hem is Buma-Stemra onder druk gezet door BMG. "De reactie is niet zuiver. Waarom kregen we de eerste keer wel toestemming?"
In de rechtszaak komt Boris niet terug op het verspreiden van oude foto´s waarop hij te zien is met een ernstig mismaakte neus.
"Boris heeft vroeger fanatiek aan allerlei vechtsporten gedaan en daardoor is zijn neusschot destijds scheef komen te zitten. Omdat hij daardoor niet goed kon zingen, is hij geopereerd. Het was slechts een kleine operatie", aldus woordvoerder Marc Verschoor.
quote:Boris claimt eerste tonnen aan schade
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Het Idool Boris eist een voorschot van vier ton euro vanwege de cd die zonder zijn toestemming door zijn ex-partner Gino Taihuttu via het weekblad Nieuwe Revu is uitgebracht. Het gaat volgens zijn platenmaatschappij BMG om een vooruitbetaling op een "aanzienlijk hoger schadebedrag".
Boris liet gisteren via zijn label vier partijen dagvaarden voor een rechtszaak die vanmiddag zal dienen bij de rechtbank in Amsterdam. Gedaagde partijen zijn het weekblad Revu, de gitarist Taihuttu, diens zoon Jimmy Taihuttu en de voormalige zakenbehartiger Rob Frey.
Het idool eist van elke partij een voorschot van 100.000 euro op de schade, die volgens BMG vermoedelijk in de miljoenen loopt. "Van het vorige Idol Jamai verkochten we 300.000 plaatjes. Nu is ons het gras voor de voeten weggemaaid", aldus jurist Coen van Wermeskerken.
Boris wil vandaag via de rechter ook een verbod op het uitbrengen van alle oude liedjes. Zijn ex-partner zegt nog 30 nummers te hebben. Voor de zoon van Taihuttu, Jimmy, wil hij een verbod op het uitbrengen van filmmateriaal van het niet bijster succesvolle duo Sofuja, met Gino Taihuttu en Boris Titulaer.
Jimmy Taihuttu was gisteren met verschillende tv-stations in onderhandeling over verkoop van een deel van de 40 uur video. Hij leverde eerder al enkele minuten beeld aan RTL. Voormalige zakelijk behartiger Rob Frey is gedaagd omdat hij afgelopen weken materiaal van Boris Titulaer te koop aanbood.
Dat denk ik niet. Natuurlijk zet hij hoog in met het schadebedrag, maar hij zal waarschijnlijk wel in z'n recht staan omdat toestemming van zowel Boris als Buma Stemra voor het uitbrengen van de NR ontbreekt.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:23 schreef BVO het volgende:
Meneer heeft het een beetje hoog in z'n bol![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |