abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18917154
Boris heeft gewonnen...
pi_18917176
Wat een haat en nijd hier zeg
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:05:02 #153
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18917214
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:03 schreef Tania18 het volgende:
Wat een haat en nijd hier zeg
Het gaat dan ook wel om een zéér belangrijk iets!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18917241
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook wel om een zéér belangrijk iets!
Daar lijkt het wel op ja
pi_18917517
Voor de liefhebbers
Er is een terrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrugblik van de Finale...

~om er maar eens even een leuk luchtig geintje tegenaan te kwakken~
(het is wel echt zo, trouwen...)
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:51:02 #156
58921 Day
You can fly!
pi_18918222
Wat ik toch nog het allermooist vindt aan Boris is dat hij de jeugd nu zover heeft gekregen dat ze "Papa was a rolling stone" lekker meezingen.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:59:56 #157
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18918415
Ik zit het duet nu ook weer te kijken, maar er is geen sprake van dat hij het nummer "alleen" zingt, zonder aandacht te geven aan Maud. Ze kijken elkaar regelmatig langdurig aan tijdens het duet.
pi_18919221
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:59 schreef scanman01 het volgende:
Ik zit het duet nu ook weer te kijken, maar er is geen sprake van dat hij het nummer "alleen" zingt, zonder aandacht te geven aan Maud. Ze kijken elkaar regelmatig langdurig aan tijdens het duet.
was daar twijfel over dan?
Ze stonden hartstikke dicht tegen elkaar aan enzo..
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:36:25 #159
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18919253
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:35 schreef clumsy_clown het volgende:

was daar twijfel over dan?
Ze stonden hartstikke dicht tegen elkaar aan enzo..
Column Beau enzo..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_18919549
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:36 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Column Beau enzo..
ow op die manier...sjah geen idee wat daarin stond.

ik mag Beau niet, hypocrieteling is het
  donderdag 6 mei 2004 @ 01:20:41 #161
18065 Jammie
Da's pas lekker
pi_18920164
Waarom zou Boris Maud moeten aankijken? Ik heb ook wel eens een duet met een zangeres gezongen, die ik totaal niet aantrekkelijk vond. Dan ga je daar geen geile performance van maken. Zo is het nu eenmaal.
  donderdag 6 mei 2004 @ 01:31:54 #162
18065 Jammie
Da's pas lekker
pi_18920323
Trouwens, voor de liefhebbers...

Vergelijk eens de uitvoeringen van 'When you think of me' door Maud en Boris op http://www.ramona.nl/Idols.htm (scroll naar onderen).
En dan heb ik het nog niet eens over Boris' formidabele improvisatie bij Barend & Van Dorp: http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/home/index.xml
  donderdag 6 mei 2004 @ 03:29:07 #163
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_18921293
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:29 schreef cpcpb het volgende:
Boris boos om Revu-cd
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Idool Boris is wel boos maar zal het weekblad Revu niet dwingen een 'illegaal' album van hem uit de winkels te halen. Het blad bracht de cd gisteren zonder toestemming van de zanger uit, als bijlage bij het tijdschrift.

Maar een gang naar de rechter heeft de muziekuitgeverij niet ondernomen. Daaruit valt op te maken dat de nieuwe Idol zijn rechten op de muziek toch heeft afgestaan. Boris zelf ontkende dit steeds. Volgens hem heeft hij nooit een contract ondertekend, waarmee hij zijn rechten prijsgaf. Zijn eerste singel zou later deze maand worden uitgebracht. Het nu uitgebrachte album bevat tien al eerder opgenomen nummers, die hij maakte met gitarist Gino Taihuttu.

Vervelend

Boris Titulaer liet via zijn label gisteren een korte verklaring verspreiden met een felle aanval op de gitarist: "Mijn gebrek aan ervaring heeft hij misbruikt. Deze opnames hebben wij gezamenlijk geschreven en opgenomen." En: "Hij heeft geen enkel recht om dit zonder mijn toestemming uit te brengen." De nieuwe Idol zegt zich niet voor de muziek te schamen, maar noemt het uitbrengen van de cd "ongepast en onjuist". Zijn label spreekt van "een vervelende situatie waar Boris zich in bevindt".
Jaja, volgens mij vindt Boris dit allemaal prima, op die cd staat vast muziek alá sofuja ( ) waar Boris vreselijk trots op is, en waar hij misschien zelfs meer in ziet als de commerciële bende waar hij nu ten prooi aan valt.
Ik denk dat Boris gewoon heeft samengewerkt met die Gino en NR om dit te bewerkstelligen, en heel blij is dat het grote publiek nu zijn sofuja-gebeuren kan horen.
Heeft die Gino ook niet een film over Boris gemaakt, ook zonder medeweten van Boris zelf zeker?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  ESF Reporter donderdag 6 mei 2004 @ 08:38:27 #164
87554 Cee
Welluk?
pi_18922806
Tuurlijk wist Boris van die film af; de zoon van die Gino heeft hem een tijd gevolgd met zijn camera, en een afstudeer-film gemaakt. Die film is een documentaire geworden die een jonge, (toen) onbekende muzikant laat zien die probeert verderop te komen in de muziekwereld.
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:12:28 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_18925491
quote:
Gitarist liet Boris wurgcontract tekenen

De vroegere muzikale partner van Idols-winnaar Boris is gisteren ondergedoken na kritiek op de uitverkoop van zijn pupil.
De gitarist Gino Taihuttu (43) heeft, naar nu blijkt, zijn voormalige leerling op zijn twintigste een klassiek wurgcontract laten tekenen. Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken.
Onder de bewuste Buma-Stemra-contracten waarin die rechten worden geregeld, staat Boris Titulaer met naam en handtekening. De gitarist, die zelf nooit wist door te breken, kon daardoor oude opnamen van de ster verkopen aan het weekblad Revu. Het blad heeft de contracten in bezit, om juridische aanvallen af te weren.
De vader van Boris liet gisteren vanaf Kreta weten "diepe afschuw te voelen" voor de actie van de Molukse muzikant, die bovendien stelt dat Boris is verwaarloosd door zijn ouders. "Dit moet wel een daad zijn van jaloezie, omdat hij niet heeft bereikt wat hij ooit voor ogen had. Ik denk dat zijn familie even diep gekwetst is als de onze. Het is echt om misselijk van te worden."
Volgens Paul Evers, jarenlang hoofdredacteur van het muziekblad Oor, is Boris slachtoffer van een klassieke truc "Wurgcontracten waarmee maximaal misbruik wordt gemaakt van de artiest, zie je nog zelden. Vroeger kwamen ze veel voor. Talloze popsterren liepen er een fortuin mee mis. De artiest blijkt goud en de manager gaat er met het geld vandoor."

Volgens hem komt de handelwijze van Taihuttu neer op een vorm van misbruik. "Wat weet zo´n ambitieus joch er nou van? Hij ging op zijn mentor af. Ik vraag me echt af of die man daarmee gaat wegkomen. Dat contract kan hij wel hebben opgesteld, maar er bestaat ook nog zoiets als artistiek recht."
Taihuttu deed zich jarenlang voor als de nestor van het talent uit Venlo. Volgens zijn zeggen was Boris voor hem als een zoon en leerde hij hem alles op muzikaal gebied. De gitarist zou hem uit de goot hebben geraapt. Daarna zou hij de jongen als een diamant hebben geslepen en als een soldaat gedrild.
Vader Titulaer moet daar bitter om lachen. "Ik geef zangles op twee conservatoria, dus Boris heeft van huis uit echt wel iets meegekregen. Dat Boris door hem zou zijn gemaakt, is echt onzin. Het was altijd al een heel muzikale jongen."
"Boris is uit enthousiasme met Taihuttu gaan werken. Hij is een goede gitarist, maar op menselijk vlak deugt hij niet. Dat hij zonder toestemming die opnamen uitbrengt, louter uit winstbejag, is echt te erg voor woorden."
De breuk tussen Taihuttu en Boris ontstond toen er geruchten rezen dat de gitarist softdrugs haalde in Spanje.
Taihuttu wil niet reageren. "Mijn vader zegt dat alles nu duidelijk is", aldus zijn zoon Jim.
bron

Dus als ik het goed begrijp heeft Boris geen poot om op te staan. Hij heeft zelf de rechten 'afgestaan' waardoor Taihuttu er nu alsnog flink mee verdient.
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:28:59 #166
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_18925967
Ben benieuwd wat voor een staartje dit gaat krijgen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_18926003
nou even goed nieuws voor jullie dan...

De gemeente Venlo is van plan om Boris de speld van ereburger van de stad Venlo uit te reiken.... Als ie uberhaupt een gaatje vindt voor de huldiging want meneer zit tot 12 mei ofzoiets helemaal volgeboekt.
Zal in ieder geval wel weer zo'n gezellige bedoening worden als zaterdag.
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:37:26 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18927925
Als hij echt alle rechten heeft, had die Gino dan niet beter gewoon een hele officiele cd uit kunnen brengen? Vast wel veel platenmaatschappijen die daar oren naar zouden hebben gehad!
pi_18928277
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:37 schreef scanman01 het volgende:
Als hij echt alle rechten heeft, had die Gino dan niet beter gewoon een hele officiele cd uit kunnen brengen? Vast wel veel platenmaatschappijen die daar oren naar zouden hebben gehad!
Tsja, daar zeg je wat, waarschijnlijk is hij er toch niet helemaal zeker van dat hij in zijn gelijk staat.
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:33:47 #170
92812 kattemie
One cat just leads to another
pi_18929202
Of Boris nou zijn 'rechten' haalt of niet (wat dat ook mag inhouden), het doet allemaal niks af aan het simpele feit dat meneer Taihuttu gewoon flink heeft willen binnenlopen naar aanleiding van het succes van Boris en dat is hem retegoed gelukt. Helaas ten koste van Boris, maar hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind in dit land. Wie boven het maaiveld uitsteekt, met talent, roem en succes, loopt het risico het mikpunt te worden van types als Gino Taihuttu. Er is altijd wel iemand die er plezier aan heeft om jouw feestje te bederven. Het is triest, maar waar.

Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel: Boris heeft met deze CD zijn eerste platina plaat uitgebracht!
No heaven will not ever Heaven be;
unless my cats are there to welcome me.
pi_18929432
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:38 schreef Cee het volgende:
Tuurlijk wist Boris van die film af; de zoon van die Gino heeft hem een tijd gevolgd met zijn camera, en een afstudeer-film gemaakt. Die film is een documentaire geworden die een jonge, (toen) onbekende muzikant laat zien die probeert verderop te komen in de muziekwereld.
Welke film? Tell me!
.
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:00:23 #172
798 voyeur
bemoeit zich
pi_18929850
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:12 schreef schatje het volgende:

[De gitarist Gino Taihuttu (43) heeft, naar nu blijkt, zijn voormalige leerling op zijn twintigste een klassiek wurgcontract laten tekenen. Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken.
..]
Dus zonder enige tegenprestatie kon die Gino over al het werk van Boris beschikken!?

Als je een onbekende gitarist inhuurt om mee te werken aan de nieuwe plaat van een bekende band kan ik me nog wel voorstellen dat je zo'n constructie opneemt in ruil voor een goed salaris. Je wil vermijden dat je iedereen die ook maar zijdelings betrokken was bij een nieuw album moet gaan betalen voor claims op artistieke rechten.

In dit geval is er echter geen sprake van enige vergoeding. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort contracten rechtsgeldig zijn. Dat is toch een vorm van slavernij op die manier?

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 06-05-2004 14:01:36 (wat spaties) ]
Here we are now, entertain us.
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:09:47 #173
92812 kattemie
One cat just leads to another
pi_18930110
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:44 schreef Partygurl het volgende:

[..]

Welke film? Tell me!
De zoon van Gino (Jim) heeft als eindexamenproject voor (ik geloof) de flimacademie een documentaire gemaakt over Sofuja (het duo dus). Daartoe heeft hij zijn vader en Boris drie jaar lang met de camera gevolgd. Hij studeert binnenkort af met deze film. De media maakt nu jacht op hem en zjin documentaire, dat snap je!
Overigens waren er gisteren al een paar beelden van te zien bij RTL Boulevard.
No heaven will not ever Heaven be;
unless my cats are there to welcome me.
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:26:39 #174
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_18930570
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:00 schreef voyeur het volgende:

In dit geval is er echter geen sprake van enige vergoeding. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort contracten rechtsgeldig zijn. Dat is toch een vorm van slavernij op die manier?
Goeie vraag.
Lijkt mij een geval van wilsgebrek. Gewoon bedrog, ik neem aan dat Boris niet heeft gezegd; 'breng rustig mijn muziek uit, ik hoef er niets aan te verdienen'..
Evt. vernietigbaar dus.
pi_18930755
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:09 schreef kattemie het volgende:

[..]

De zoon van Gino (Jim) heeft als eindexamenproject voor (ik geloof) de flimacademie een documentaire gemaakt over Sofuja (het duo dus). Daartoe heeft hij zijn vader en Boris drie jaar lang met de camera gevolgd. Hij studeert binnenkort af met deze film. De media maakt nu jacht op hem en zjin documentaire, dat snap je!
Overigens waren er gisteren al een paar beelden van te zien bij RTL Boulevard.
Ja idd, Tnx voor de info
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')