Het gaat dan ook wel om een zéér belangrijk iets!quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:03 schreef Tania18 het volgende:
Wat een haat en nijd hier zeg
Daar lijkt het wel op jaquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook wel om een zéér belangrijk iets!
was daar twijfel over dan?quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:59 schreef scanman01 het volgende:
Ik zit het duet nu ook weer te kijken, maar er is geen sprake van dat hij het nummer "alleen" zingt, zonder aandacht te geven aan Maud. Ze kijken elkaar regelmatig langdurig aan tijdens het duet.
Column Beau enzo..quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:35 schreef clumsy_clown het volgende:
was daar twijfel over dan?![]()
Ze stonden hartstikke dicht tegen elkaar aan enzo..
ow op die manier...sjah geen idee wat daarin stond.quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:36 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Column Beau enzo..
Jaja, volgens mij vindt Boris dit allemaal prima, op die cd staat vast muziek alá sofuja (quote:Op woensdag 5 mei 2004 11:29 schreef cpcpb het volgende:
Boris boos om Revu-cd
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Idool Boris is wel boos maar zal het weekblad Revu niet dwingen een 'illegaal' album van hem uit de winkels te halen. Het blad bracht de cd gisteren zonder toestemming van de zanger uit, als bijlage bij het tijdschrift.
Maar een gang naar de rechter heeft de muziekuitgeverij niet ondernomen. Daaruit valt op te maken dat de nieuwe Idol zijn rechten op de muziek toch heeft afgestaan. Boris zelf ontkende dit steeds. Volgens hem heeft hij nooit een contract ondertekend, waarmee hij zijn rechten prijsgaf. Zijn eerste singel zou later deze maand worden uitgebracht. Het nu uitgebrachte album bevat tien al eerder opgenomen nummers, die hij maakte met gitarist Gino Taihuttu.
Vervelend
Boris Titulaer liet via zijn label gisteren een korte verklaring verspreiden met een felle aanval op de gitarist: "Mijn gebrek aan ervaring heeft hij misbruikt. Deze opnames hebben wij gezamenlijk geschreven en opgenomen." En: "Hij heeft geen enkel recht om dit zonder mijn toestemming uit te brengen." De nieuwe Idol zegt zich niet voor de muziek te schamen, maar noemt het uitbrengen van de cd "ongepast en onjuist". Zijn label spreekt van "een vervelende situatie waar Boris zich in bevindt".
bronquote:Gitarist liet Boris wurgcontract tekenen
De vroegere muzikale partner van Idols-winnaar Boris is gisteren ondergedoken na kritiek op de uitverkoop van zijn pupil.
De gitarist Gino Taihuttu (43) heeft, naar nu blijkt, zijn voormalige leerling op zijn twintigste een klassiek wurgcontract laten tekenen. Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken.
Onder de bewuste Buma-Stemra-contracten waarin die rechten worden geregeld, staat Boris Titulaer met naam en handtekening. De gitarist, die zelf nooit wist door te breken, kon daardoor oude opnamen van de ster verkopen aan het weekblad Revu. Het blad heeft de contracten in bezit, om juridische aanvallen af te weren.
De vader van Boris liet gisteren vanaf Kreta weten "diepe afschuw te voelen" voor de actie van de Molukse muzikant, die bovendien stelt dat Boris is verwaarloosd door zijn ouders. "Dit moet wel een daad zijn van jaloezie, omdat hij niet heeft bereikt wat hij ooit voor ogen had. Ik denk dat zijn familie even diep gekwetst is als de onze. Het is echt om misselijk van te worden."
Volgens Paul Evers, jarenlang hoofdredacteur van het muziekblad Oor, is Boris slachtoffer van een klassieke truc "Wurgcontracten waarmee maximaal misbruik wordt gemaakt van de artiest, zie je nog zelden. Vroeger kwamen ze veel voor. Talloze popsterren liepen er een fortuin mee mis. De artiest blijkt goud en de manager gaat er met het geld vandoor."
Volgens hem komt de handelwijze van Taihuttu neer op een vorm van misbruik. "Wat weet zo´n ambitieus joch er nou van? Hij ging op zijn mentor af. Ik vraag me echt af of die man daarmee gaat wegkomen. Dat contract kan hij wel hebben opgesteld, maar er bestaat ook nog zoiets als artistiek recht."
Taihuttu deed zich jarenlang voor als de nestor van het talent uit Venlo. Volgens zijn zeggen was Boris voor hem als een zoon en leerde hij hem alles op muzikaal gebied. De gitarist zou hem uit de goot hebben geraapt. Daarna zou hij de jongen als een diamant hebben geslepen en als een soldaat gedrild.
Vader Titulaer moet daar bitter om lachen. "Ik geef zangles op twee conservatoria, dus Boris heeft van huis uit echt wel iets meegekregen. Dat Boris door hem zou zijn gemaakt, is echt onzin. Het was altijd al een heel muzikale jongen."
"Boris is uit enthousiasme met Taihuttu gaan werken. Hij is een goede gitarist, maar op menselijk vlak deugt hij niet. Dat hij zonder toestemming die opnamen uitbrengt, louter uit winstbejag, is echt te erg voor woorden."
De breuk tussen Taihuttu en Boris ontstond toen er geruchten rezen dat de gitarist softdrugs haalde in Spanje.
Taihuttu wil niet reageren. "Mijn vader zegt dat alles nu duidelijk is", aldus zijn zoon Jim.
Tsja, daar zeg je wat, waarschijnlijk is hij er toch niet helemaal zeker van dat hij in zijn gelijk staat.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:37 schreef scanman01 het volgende:
Als hij echt alle rechten heeft, had die Gino dan niet beter gewoon een hele officiele cd uit kunnen brengen? Vast wel veel platenmaatschappijen die daar oren naar zouden hebben gehad!
Welke film? Tell me!quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:38 schreef Cee het volgende:
Tuurlijk wist Boris van die film af; de zoon van die Gino heeft hem een tijd gevolgd met zijn camera, en een afstudeer-film gemaakt. Die film is een documentaire geworden die een jonge, (toen) onbekende muzikant laat zien die probeert verderop te komen in de muziekwereld.
Dus zonder enige tegenprestatie kon die Gino over al het werk van Boris beschikken!?quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
[De gitarist Gino Taihuttu (43) heeft, naar nu blijkt, zijn voormalige leerling op zijn twintigste een klassiek wurgcontract laten tekenen. Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken.
..]
De zoon van Gino (Jim) heeft als eindexamenproject voor (ik geloof) de flimacademie een documentaire gemaakt over Sofuja (het duo dus). Daartoe heeft hij zijn vader en Boris drie jaar lang met de camera gevolgd. Hij studeert binnenkort af met deze film. De media maakt nu jacht op hem en zjin documentaire, dat snap je!quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:44 schreef Partygurl het volgende:
[..]
Welke film? Tell me!
Goeie vraag.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:00 schreef voyeur het volgende:
In dit geval is er echter geen sprake van enige vergoeding. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort contracten rechtsgeldig zijn. Dat is toch een vorm van slavernij op die manier?
Ja idd,quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:09 schreef kattemie het volgende:
[..]
De zoon van Gino (Jim) heeft als eindexamenproject voor (ik geloof) de flimacademie een documentaire gemaakt over Sofuja (het duo dus). Daartoe heeft hij zijn vader en Boris drie jaar lang met de camera gevolgd. Hij studeert binnenkort af met deze film. De media maakt nu jacht op hem en zjin documentaire, dat snap je!
Overigens waren er gisteren al een paar beelden van te zien bij RTL Boulevard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |