Gewoon zo heet mogelijk wassen, 70 tot 90 graden. Je hebt geen speciaal wasmiddel nodig.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 22:52 schreef spacewagon het volgende:
Ik heb dus ook het "stinkende" probleem bij mijn handdoeken.
Als ik mijn handdoeken heb gewassen en ik gebruik ze daarna om mee af te drogen,
dan stinken ze zodra ze nat zijn. Ik ruik dan een soort muffe lucht als ik met de handdoek over m'n gezicht ga.
De soort muffe geur gaat dan ook aan je lichaam zitten, met als gevolg dat je frisser onder de douche ging dan dat je er van onder bent gekomen...
Wat moet ik doen? Hoeveel graden? Voorwas? Hoofdwas? Merk waspoeder? Wasverzachter?
Wat een onzin zeg. Ik was m'n handdoeken op 30 tot 40 graden in het bontwas programma. Van een stinkende handdoek heb ik werkelijk nog nooit last gehad. Zelfs als ik na 't zwemmen een dag ofzo vergeet om m'n vochtige handdoek uit de tas te halen ruikt deze weer heerlijk fris na het wassen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 08:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gewoon zo heet mogelijk wassen, 70 tot 90 graden. Je hebt geen speciaal wasmiddel nodig.
Ik moet mijn handdoeken dus altijd op die temperatuur wassen?quote:Op woensdag 5 mei 2004 08:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gewoon zo heet mogelijk wassen, 70 tot 90 graden. Je hebt geen speciaal wasmiddel nodig.
Zoals te lezen viel in mijn bericht heb ik last van een stinkende handdoek, als deze net gewassen is! Het gaat dus om een SCHONE handdoek, die bij het EERSTE gebruik stinkt. Dus vaker een schone handdoek pakken is in dit geval geen oplossing!quote:Op woensdag 5 mei 2004 09:31 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Ik was m'n handdoeken op 30 tot 40 graden in het bontwas programma. Van een stinkende handdoek heb ik werkelijk nog nooit last gehad. Zelfs als ik na 't zwemmen een dag ofzo vergeet om m'n vochtige handdoek uit de tas te halen ruikt deze weer heerlijk fris na het wassen.
Misschien moet je gewoon wat vaker een schone handdoek pakken?
jaja ik begreep ook wel wat je schreef maar vind het een raar verhaalquote:Op woensdag 5 mei 2004 09:46 schreef spacewagon het volgende:
[..]
Zoals te lezen viel in mijn bericht heb ik last van een stinkende handdoek, als deze net gewassen is! Het gaat dus om een SCHONE handdoek, die bij het EERSTE gebruik stinkt. Dus vaker een schone handdoek pakken is in dit geval geen oplossing!
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:30 schreef Likkende_Lassie het volgende:
gewoon een keer goed overeen pisse dan komt alles goed.
Ik vind het ook erg raar, maar helaas waar. Ze drogen altijd prima enzo, dat is het probleem niet. Ze ruiken gewoon 'muf' als ik ze gewassen heb en ik droog mezelf er dan mee af. Ik moet zeggen dat het bij een hogere temperatuur minder is, maar zeker weet ik dat niet. De handdoeken zijn zowat nieuw dus da's het probleem niet.quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
jaja ik begreep ook wel wat je schreef maar vind het een raar verhaal![]()
Misschien tijd voor nieuwe handdoeken dan. Zorg dat je ze na gebruik gewoon netjes ophangt zodat ze goed kunnen drogen. En nogmaals: Met 40 graden wassen heb ik dus nog nooit problemen ondervonden. Als ik m'n handdoeken op 90 graden zou wassen zou er van de kleur weinig meer overblijven na korte tijd.
Zo dat die lucht veroorzaken? Is 60 graden wel genoeg dan?quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:54 schreef catena het volgende:
Je moet gewoon je handdoeken op 60 graden wassen anders gaan de bacterieen die erin broeien niet dood.
Bacteriën zorgen inderdaad voor die stinkende lucht. Daarom gaat een vochtige handdoek in een tas ook zo stinken. Daar is het dan warm en vochtig: De ideale omgeving voor bacteriën om zich razendsnel te vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:57 schreef spacewagon het volgende:
[..]
Zo dat die lucht veroorzaken? Is 60 graden wel genoeg dan?
Is 40 graden dan ook geen ideale leefwereld voor bacteriën?quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:58 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bacteriën zorgen inderdaad voor die stinkende lucht. Daarom gaat een vochtige handdoek in een tas ook zo stinken. Daar is het dan warm en vochtig: De ideale omgeving voor bacteriën om zich razendsnel te vermenigvuldigen.
Je zou zeggen van wel... volgens mij is dat zelfs een punt richting de optimale temperatuur. Er is natuurlijk wel een verschil tussen vochtig en nat, en er is nog toevoeging van zeep. Mijn handoek ruikt echter hartstikke fris. Na een paar keer gebruiken is natuurlijk de parfum van 't wasmiddel weg maar ik zou zeker niet van stinken spreken.quote:Op woensdag 5 mei 2004 11:06 schreef spacewagon het volgende:
[..]
Is 40 graden dan ook geen ideale leefwereld voor bacteriën?
Jouw handdoeken gaan na het wassen in de droger?quote:Op woensdag 5 mei 2004 11:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel... volgens mij is dat zelfs een punt richting de optimale temperatuur. Er is natuurlijk wel een verschil tussen vochtig en nat, en er is nog toevoeging van zeep. Mijn handoek ruikt echter hartstikke fris. Na een paar keer gebruiken is natuurlijk de parfum van 't wasmiddel weg maar ik zou zeker niet van stinken spreken.
(bedenk me dat het misschienin de droger nog wel een stuk warmer wordt...)
Zouden die bacteriën niet onwijs duizelig worden van het centrifugeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |