Als hij die kettingset speciaal voor jou besteld heeft, dan kan 'ie de kosten (bijvoorbeeld retourkosten bij zijn leverancier) in rekening brengen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:20 schreef Rietvaerder het volgende:
alsnog in rekening brengen?
Had vandaag een afspraak gemaakt om een nieuwe kettingset onder mn motor te laten zetten.
Echter, heb ik een zaak gevonden die 40 euro goedkoper is. Dus heb ik net een email gestuurd naar de eerste zaak dat ik de afspraak wou annuleren.
Stel dat hij overmorgen die kettingset binnenkrijg, kan hij die dan alsnog in rekening brengen bij mij?
Als er inderdaad een overeenkomst (mondeling en/of schriftelijk) is gesloten, is dit wettelijk bindend en staat de verkoper in zijn recht.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:32 schreef _-rally-_ het volgende:
Ook staat 'ie volgens mij in zijn recht als 'ie eist dat jij de kettingset koopt.
quote:Dat heet ondernemersrisico
Gewoon even laten weten dat je het niet meer nodig hebt, en thats it
Dus eerst annuleren .. al kan dat pas een volgende ochtend.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Nu zijn ze gesloten slimpie
Uhm... zolang je als consument nog geen koopcontract hebt is er simpelweg geen overeenkomst.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:34 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Als er inderdaad een overeenkomst (mondeling en/of schriftelijk) is gesloten, is dit wettelijk bindend en staat de verkoper in zijn recht.
Dat is toch wel een soort van onzin hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef PatrickM het volgende:
Uhm... zolang je als consument nog geen koopcontract hebt is er simpelweg geen overeenkomst.
Ook dat is niet waarquote:Winkelier draagt zelf het risico voor annulering.
En drie keer is scheepsrecht!quote:In het geval van business to business gelden er wel andere regels en is een mondelinge/schriftelijke afspraak wel bindend
* PatrickM is van een andere mening voorzien... en gaat naarstig opzoek naar een bronquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet vervelend, maar je weet écht niet waar je het over hebt.
ik ben net teruggeweest met mijn boodschappen bij de albert heijn, maar ze willen het niet terugnemen, ookal is er geen koopcontract - wat nu?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Uhm... zolang je als consument nog geen koopcontract hebt is er simpelweg geen overeenkomst.
wie eist bewijst, dus in eerste instantie bij degene die de claim doet. maar als er andersom gevraagd wordt, zul je moeten liegenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:29 schreef Rekkie het volgende:
Waar ligt de bewijslast bij een mondelinge overeenkomst??
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik ben net teruggeweest met mijn boodschappen bij de albert heijn, maar ze willen het niet terugnemen, ookal is er geen koopcontract - wat nu?
er onderuit komen kun je wel, al is het niet netjes om het te doen wanneer de verkoper toch wilt dat je betaaltquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Whatever.
Ik zie het wel
LOL. Als je een keer niets te doen hebt, lees dan het BW er eens op na; daar staat voor jou meer nieuws in dan in de krant.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Als je wel weet waar je het over hebt, dan is er iets heel erg mis met je toetsenbord.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:25 schreef PatrickM het volgende:
[..]
* _-rally-_ is van een andere mening voorzien... en gaat naarstig opzoek naar een bron
En is inmiddels zelfverklaar te lui om te zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |