abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:56:47 #1
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18883946
Het kan niet... dit mag toch niet... ik als groot Teeuwen fanaat... alle shows uit het hoofd kennende, vond in Dat Dan Weer Wel al een aantal grapjes terug die ik in een wat andere vorm al vaker van Hansieeeeeeee had gehoord.

Nu Industry of Love op CD gekocht als kado voor mijn broer. Inmiddels heb ik hem ook geluisterd en CD 1 viel me erg tegen... CD2 dan maar hopen naar beter.. het begin was grappig waarin hij zijn naam in veel songs verwerkte... daarna was het weer raak. De herhaling... het inslikken van woorden.. snel en onverstaanbaar praten... dat weten we nu wel.

Mijn broer die mee aant luisteren was terwijl ik nog geen reactie had gegeven, vertelde me met schaamrood (want ja gegeven paard nooit in de bek kijken enzo) op de kaken dattie het erg vond tegenvallen. Maar blij voor hem, jammer voor mij, moest ik hem geheel gelijk geven.

Enkele jaren geleden was Hans depri... zwaar zwaar in de put. De mensen, zijn publiek.. ze begrepen hem niet.. hij wilde niet ALLEEN garppig zijn maar ook iets verkondigen.. dat de wereld naar de kloten ging (ja ergens in de ondertoon vind je dat terug) .. maar niemand wilde dat horen en lachte enkel. Ik denk persoonlijk dat meneer Teeuwen nu heeft gedacht: "Ach schijt ook maar op ook... ik heb geld nodig.. jullie komen toch wel, dus ik flans wel weer een berg onzin in elkaar."

Dat sketches van Teeuwen vaak kant nog wal raken, is bekend en niet erg. Vaak zit er toch wel een verhaal in verstopt, maar dit keer lijkt het echt nergens op.

Waarschijnlijk is lang niet iedereen het hier mee eens en zullen vele Teeuwen fans (die wellicht later pas zijn shows zijn gaan volgen) me voor gek verklaren. Vanaf Heist volg ik hem al ik heb alles thuis liggen wat er te hebben valt. Maar wat ik hiermee aan moet.. terugbrengen gaat helaas niet meer, maar dat had toch wel reactie no.1 geweest.

Ik vat het niet.... ik kan het niet begrijpen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefkuh op 04-05-2004 18:01:08 (typo) ]
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:58:00 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_18883964
Gelukkig hebben we Rembo & Rembo nog!
pi_18883974
Arie & Sylvester zijn ook érg leuk, laatst nog geweest...
pi_18884013
Dus je vind Industry of Love niet leuk?
you sick fuck!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:01:37 #5
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_18884018
tsja. dat heb je soms.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:02:08 #6
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18884029
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:00 schreef Zoet het volgende:
Dus je vind Industry of Love niet leuk?
Met je ogen is niets mis in ieder geval.
pi_18884094
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:02 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Met je ogen is niets mis in ieder geval.
Jouw humor en je communicatie wel
you sick fuck!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:07:30 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18884116
Ach, die man moet ook eten.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:07:51 #9
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18884119
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:06 schreef Zoet het volgende:

[..]

duss.... en jij bent ook als sinds het begin bekend met Teeuwen?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:08:23 #10
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_18884128
Je had hem ook van het internet kunnen plukken en dan was ie bijna gratis geweest.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:08:54 #11
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18884139
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 17:58 schreef Zwansen het volgende:
Gelukkig hebben we Rembo & Rembo nog!
Da dan weer wel..
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:09:31 #12
88805 Zoet
sappig
pi_18884148
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:07 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

duss.... en jij bent ook als sinds het begin bekend met Teeuwen?
Ja wel heel veel gehoord ja.
Maar je vond hem dus echt stukken minder? Wat vond je echt zwaar niks dan?
Er zaten wel wat mindere stukken in maar ik heb me rot gelachen.
you sick fuck!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:09:48 #13
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18884150
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:08 schreef Robertje het volgende:
Je had hem ook van het internet kunnen plukken en dan was ie bijna gratis geweest.
Tja maar dat doe je niet kado.. had het wel eerst kunnen luisteren natuurlijk... ach ja.. ik haal eens een keer NIET iets van't internet... krijg je dit...
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:11:04 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18884170
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:09 schreef Zoet het volgende:

[..]

Maar je vond hem dus echt stukken minder? Wat vond je echt zwaar niks dan?
Dat schrijft 'ie net.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:13:29 #15
88805 Zoet
sappig
pi_18884205
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat schrijft 'ie net.
Schrijft hij welke stukjes hij in Industry of Love zwaar niks vond?
Zo ja, dan mag je me een blonde doos noemen.
you sick fuck!
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 18:25:00 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_18884406
>>> Literatureluurs
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:25:28 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_18884418
In de shows van Hans Teeuwen zit altijd een hele diepe-negatieve-kijk-op-de-wereld-ondertoon.
Er zijn alleen maar heel weinig mensen die dit eruit halen.
Niet geheel onterrecht want het is er ook echt moeilijk uit te halen als je zijn show 1 of 2x hoort.
Als je em echt regelmatig geluisterd hebt, kun je dat er misschien uit krijgen.

Het was laatst nog op televisie. Dat iedereen wel denkt van "daar heb je die Teeuwen weer, altijd lachen met die gast!" maar zelf vind hij dat er een hele zware ondertoon in zijn shows zit.

Hans Teeuwen is ook goed in wat hij doet. Maar hij doet het idd al een heleboel shows achter mekaar. Ik heb "Met 'n Breiersdeck", "Hard en Zielig", "Trui" en "Dat Dan Weer Wel" en het is allemaal in grote lijnen hetzelfde.
Bepaalde stukjes zijn wel beter dan andere maar hij gebruikt altijd dezelfde technieken.

Ik dacht bij de eerste keer luisteren van "Dat Dan Weer Wel" al van "Goh dit heb ik al 3x eerder gehoord". Het is nog steeds wel leuk maar erg voorspelbaar aan het worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_18884481
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:25 schreef Komakie het volgende:
In de shows van Hans Teeuwen zit altijd een hele diepe-negatieve-kijk-op-de-wereld-ondertoon.
Er zijn alleen maar heel weinig mensen die dit eruit halen.
Echt waar? Dat is voor mij eigenlijk altijd één van de redenen geweest dat ik hem zo goed vond. Ik ging er eigenlijk van uit dat anderen dat ook wel zagen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:30:10 #19
13250 Lod
Sapere aude!
pi_18884520
Ik vond Trui eigenlijk al meer van hetzelfde.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:30:57 #20
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18884533
Jammer is dat he? Hans Teeuwen heeft een beetje roofbouw op zijn creativiteit gepleegd, is harder gegaan dan hij geven kon en heeft eigenlijk daarmee al zijn kaarten al op tafel gegooid.
Gevolg is dat hij nu over zijn top heen lijkt te zijn en eigenlijk alleen maar met een hogere dosis grofheid zichzelf kan neerzetten als de Hans Teeuwen die we kennen. Er zijn maar weinig cabaretiers van formaat die het wel weten vol te houden.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18884535
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:06 schreef Zoet het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met zijn humor en communicatie, begrijp je dan echt niet waar de OP over gaat dan?
Heel verhaal en alles.
pi_18884560
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:25 schreef Komakie het volgende:

Ik dacht bij de eerste keer luisteren van "Dat Dan Weer Wel" al van "Goh dit heb ik al 3x eerder gehoord". Het is nog steeds wel leuk maar erg voorspelbaar aan het worden.
Tja, je ziet idd sommige grappen aankomen, als je zijn soort humor nog niet kent is het natuurlijk leuker...

Toch vind ik niet dat hij zijn stijl aan moet passen, je moet gewoon doen waar je goed in bent en niet geforceerd proberen "vernieuwend" bezig te zijn. Zoals je vaak veel bands ziet doen, "oh, we zijn muzikaal toch zo gegroeid!". NEE! Je bent commerciëlere muziek gaan maken zodat er meer te beuren valt...

En zo zegt deze post ook nog iets over mijn kijk op het leven .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 mei 2004 @ 19:12:39 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_18885461
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Echt waar? Dat is voor mij eigenlijk altijd één van de redenen geweest dat ik hem zo goed vond. Ik ging er eigenlijk van uit dat anderen dat ook wel zagen...
Het is alleen maar wat ik op tv hoorde hoor

En ik kan het ergens wel volgen. Ik ken ook andere mensen die hem leuk vinden en die zeggen altijd van "die hans teeuwen, lachen man" maar nooit van "hij heeft echt een goeie betekenis achter z'n show"

Maar goed, wie ben ik
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:30 schreef Harry_Sack het volgende:
Jammer is dat he? Hans Teeuwen heeft een beetje roofbouw op zijn creativiteit gepleegd, is harder gegaan dan hij geven kon en heeft eigenlijk daarmee al zijn kaarten al op tafel gegooid.
Gevolg is dat hij nu over zijn top heen lijkt te zijn en eigenlijk alleen maar met een hogere dosis grofheid zichzelf kan neerzetten als de Hans Teeuwen die we kennen. Er zijn maar weinig cabaretiers van formaat die het wel weten vol te houden.
Voor Teeuwen is dat waarschijnlijk ook wel moeilijk omdat hij het altijd over fictieve dingen heeft. Hij vertelt altijd verhaaltjes maar heeft het nooit direct over de realiteit.
Dit is een stuk moeilijker dan over iets vertellen wat met de actualiteiten te maken heeft.
Ik denk dat hij mede hierdoor in herhaling valt.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, je ziet idd sommige grappen aankomen, als je zijn soort humor nog niet kent is het natuurlijk leuker...

Toch vind ik niet dat hij zijn stijl aan moet passen, je moet gewoon doen waar je goed in bent en niet geforceerd proberen "vernieuwend" bezig te zijn. Zoals je vaak veel bands ziet doen, "oh, we zijn muzikaal toch zo gegroeid!". NEE! Je bent commerciëlere muziek gaan maken zodat er meer te beuren valt...

En zo zegt deze post ook nog iets over mijn kijk op het leven .

Commercieel zijn en muzikaal groeien heeft niets met mekaar te maken. Ik ken zat bands die muzikaal steeds beter worden maar helemaal niet commercieel zijn.
Daarnaast zijn de meeste (rock)bands die commercieel genoemd worden helemaal niet zo commercieel maar dat is een hele andere discussie die ik niet wil/kan/mag opstarten hier

Van mij hoeft Teeuwen ook niet echt veel te veranderen. Van mij mag hij wel lekker grof blijven en typetjes gebruiken. Maar het knappe zou zijn als je hierbij niet in de herhaling valt en dat is nu net wat bij Teeuwen een beetje dreigt te gebeuren....

Desalniettemin vind ik hem nog steeds super
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:50:35 #24
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_18889832
Dat er een dieper laag in zijn shows zat wist ik wel, bij iemand als Theo Maassen ligt het er gewoon dik bovenop, bij Teeuwen niet. Maargoed er waren net wat vrienden hier (ook al weer helemaal fan van Hans) en zijn de CD's nog eens gaan luisteren. Ik zal het zo zeggen: op het moment dat er door Hans Teeuwen heen gepraat wordt is het goed mis... en zo geschiedde.

het is jammer...
pi_18943436
ik weet het,
het heeft gewoon geen inhoud...
sommige dingen zijn wel grappig.. maar daar blijft het bij.
jammer... erg jammer
Tri State. Tri State. !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')