Dat is geen optie.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:00 schreef Sport_Life het volgende:
Maak t uit met die meid... (ja ik heb dat andere topoic gelezen, vandaar deze reactie)
Ja dat kom je. Je zult misschien een par dagen moeten wachten op de sleutel maar je hebt wel voorrang.. En vaanaf die tijd kun je daar antuurlijk slapen in principequote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:09 schreef Heintje het volgende:
En permanente woonruimte zou de meeste problemen wel op lossen. Maar normaal heb ik de komende 4 jaar geen kans. Ik weet niet of ik door dit allemaal eerder in aanmerking kom voor woonruimte. Maar dan nog lost dat niet op de ik de komende 3 weken ergens moet slapen.
Urgentieverklaringen zijn in de meeste gemeenten érg moeilijk te verkrijgen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:15 schreef kibber het volgende:
[..]
Ja dat kom je. Je zult misschien een par dagen moeten wachten op de sleutel maar je hebt wel voorrang.. En vaanaf die tijd kun je daar antuurlijk slapen in principe
TS is 20, bijna 21, dan kom je daar iig niet meer voor in aanmerking volgens mij.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:15 schreef Vampess het volgende:
begeleid op jezelf wonen? klinkt misschien gek, maar das speciaal voor kinderen/jongeren die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen.. veel success iig
Bij mij in de straat staan ook een aantal huurhuizen die in gebruik zijn door begeleid wonen. Er komt meerdere malen per dag een begeleider langs. Ik ken een meisje dat daar ook heeft gewoond, maar zij kon bijvoorbeeld helemaal niet met geld omgaan en heeft door psychoses ook een aantal weken in een inrichting doorgebracht. Klinkt raar maar volgens meer heb je meer problemen nodig dan alleen ruzie met je ouders om daar te 'mogen' wonen. Dus het is er zeker wel voor die leeftijd, maar de kans is klein dat TS daar terecht kan.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
TS is 20, bijna 21, dan kom je daar iig niet meer voor in aanmerking volgens mij.
Zou het idd toch bij een opvanghuis gaan proberen...
Is er in jouw stad geen jeugdherberg? Daar zou je iig de eerste paar nachten vrij goedkoop
kunnen blijven, of anders in een naburige stad?
Lekker buurtje idd!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:36 schreef Miss_Nexhil het volgende:
[..]
Bij mij in de straat staan ook een aantal huurhuizen die in gebruik zijn door begeleid wonen. Er komt meerdere malen per dag een begeleider langs. Ik ken een meisje dat daar ook heeft gewoond, maar zij kon bijvoorbeeld helemaal niet met geld omgaan en heeft door psychoses ook een aantal weken in een inrichting doorgebracht. Klinkt raar maar volgens meer heb je meer problemen nodig dan alleen ruzie met je ouders om daar te 'mogen' wonen. Dus het is er zeker wel voor die leeftijd, maar de kans is klein dat TS daar terecht kan.
Maar precies weet ik het natuurlijk allemaal niet dus ik denk dat het voor TS het beste is als hij gewoon hulpinstanties op gaat bellen om te vragen naar mogelijkheden.
Daar komt hij verder dan hier. Of verwacht'ie dat wij massaal slaapplaats aan gaan bieden.
Aan het eind van de straat Ja, ik woon hier heerlijk. Ik weet het
is hier een opvanghuis voor dak- en thuislozen. Daar kunnen ze voor iets van 7,50 per nacht verblijven. (gokje) Dit is niet van het Leger des Heils maar op zichzelf staand geloof ik. Gewoon even een dakloze aanspreken en vragen waar zo'n opvanghuis zit
.
Vaak als je anar een woningbouw gaat en je verteld zo'n verhaal en ze geloven je heb je zo een huisje hoor! Je moet natuurlijk niet op een 5 kamer woning met een tuin op het zuiden rekenen in het hartje van Amsterdam maar je hebt teminste iets..quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:22 schreef Miss_Nexhil het volgende:
[..]
Urgentieverklaringen zijn in de meeste gemeenten érg moeilijk te verkrijgen.
Dan had ik me ook wel het huis uit laten trappen.
Ik vrees dat dat geen optie is.
Via hulpinstanties informeren naar begeleid wonen is misschien een mogelijkheid. En idd. het Leger des Heils o.i.d.
Ziet er dus naar uit dat je iig een tijdelijke oplossing hebt. Beter bij familie dan een opvang hoor, je moet wel een vertrouwde omgeving om je heen hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Heintje het volgende:
.
Maar ja. een tijdelijke slaapplaats heb ik nou. Ik kan bij mijn oma terecht en anders bij een maat van mij. Maar ja nou nog iets permanents. Ik denk toch dat dat de meeste problemen in de toekomst op zal lossen. Tuurlijk zal ik dan nog wel problemen tegen komen. Maar dat zal minder erg zijn dan de hele tijd ruzie thuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |