abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:12:21 #1
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_18877091
Ik open eigenlijk een topic over dit stukje nieuws, omdat ik er geen hol van begrijp...
http://nieuws.fok.nl/nieuws/41275

Wil dat meisje nou maagd blijven, omdat ze anders een zonde begaat? Maar hoe zit dat nou
met die marokaanse kerels die met nederlandse meisjes naar bed gaan??
Met een heiden naar bed gaan, zijn dat niet 2 zondes?

ps. maak er aub niet weer een moslimbashtopic van. Voor domme reacties kan je op de FP terecht.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:23:12 #2
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_18877243
All animals are equal... die gaat wel op dacht ik zo.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 12:27:13 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18877289
En voor het bespreken van een videoclip ga ik even in overleg met andere mods, heb geen idee waar ik deze thread moet plaatsen, iig is het geen NWS.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 13:27:59 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18877974
Het gaat dus over http://www.rechtinbeeld.nl/ .
De boodschap die zij willen uitdragen is:
quote:
In Rechtinbeeld geven we je informatie over het zelfbeschikkingsrecht dat je als vrouw hebt. Wij laten je weten op welke wijze je in Nederland aanspraak kan maken op je vrouwenrechten.

Je mag zelf beslissen of je maagd wilt blijven of niet. Jij bent ook degene die bepaald met wie je seks wilt hebben of niet en mag nooit gedwongen worden tot seks. Je mag je eigen partner kiezen. Je bepaald zelf of je thuis voor de kleintjes gaat zorgen of dat je gaat werken. Tot slot mag er nooit geweld tegen je worden gebruikt. Dit alles conform de VN-rechten (rechten van de mens die zijn opgesteld door de Verenigde Naties [VN] en ondertekend door bijna alle landen in de wereld), het VN-vrouwenverdrag en de rechten zoals ze vertaald zijn in Nederlandse wetten.

Kortom, we willen jou je rechten laten zien en zo de de leefbaarheid in Nederland vergroten
Heb de vwebsite+clipjes inmiddels bekeken en moet eerlijkheidshalve toegeven dat het een geweldige site is waarin zonder blikken of blozen dingen besproken worden.
De clipjes zijn duidelijk, de texten eronder ook.
quote:
In Nederland ben je vrij om te bepalen met wie je wilt vrijen en wanneer, jij stelt de grenzen
quote:
Wil dat meisje nou maagd blijven, omdat ze anders een zonde begaat? Maar hoe zit dat nou
De boodschap is je kennelijk ontgaan, het doet niet terzake wat zondig is of niet..
Je bent vrij om zelf te bepalen wat je doet op dat gebied.
pi_18878128
In principe moeten Christenen ook tot hun huwelijk maagd blijven, en mogen niet buiten het huwelijk sex hebben. Kijk eens naar hoeveel procent van de Nederlandse bevolking beweert Christelijk te zijn, en hoeveel promille ook daadwerkelijk sex bewaren voor het huwelijk. Zowel de Islam en het Christendom als het Jodendom keuren het af, maar dat betekent niet dat mensen het niet doen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 13:52:09 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18878371
Freud, ik heb je text nog uit dat andere topic..
Mocht je het nog willen plaatsen, mail dan even naar loedertje@fok.nl.
Als ik de text hier plaats is het net alsof ik reageer op dat FP bericht
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:03:42 #7
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_18878587
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:27 schreef Loedertje het volgende:
De boodschap is je kennelijk ontgaan, het doet niet terzake wat zondig is of niet..
Je bent vrij om zelf te bepalen wat je doet op dat gebied.
Het is me inderdaad ontgaan. Er kwamen in het nieuwsbericht zoveel stereotype uitspraken voorbij dat ik er gewoon overheen gelezen heb
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:23:56 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18879125

Domme reacties doe je maar ergens anders.

Reacties op die domme post zijn trouwens ook verwijderd.

[ Bericht 20% gewijzigd door Dagonet op 04-05-2004 14:42:36 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2004 @ 14:36:37 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18879428
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:52 schreef Loedertje het volgende:
Freud, ik heb je text nog uit dat andere topic..
Mocht je het nog willen plaatsen, mail dan even naar loedertje@fok.nl.
Als ik de text hier plaats is het net alsof ik reageer op dat FP bericht
Thanx, laat maar. Ik maak wel even een nieuwe reactie.

Ik verbaasde me erover dat er zulke rare ideeen leven bij moslimjongeren! Kijkt die groep nooit kritisch naar de eigen opvoeding? Dan zie je toch in dat dit soort ideeen niet alleen dom zijn, maar keiharde leugens! De vrouwen wordt ronduit de schuld gegeven dat de mannen zich niet in kunnen houden, en nederlandse vrouwen zijn goed voor de sex, zodat de moslima's maagd gehouden kunnen worden.

Met dit soort stukjes zou de politiek toch eens serieus op hun bolletje moeten krabben en zich afvragen hoe ze dit soort leugens uit de opvoeding krijgen. Als het een groep van honderduizenden personen was geweest die structureel nazi ideeen oplegde en leerde aan hun kinderen, zou men dan ook niet ingegrepen hebben? Door dit soort rare praatjes levend te houden zorg je er imo voor dat ze nooit zich thuis voelen in het westen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:51:13 #10
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_18879839
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:23 schreef Dagonet het volgende:

Domme reacties doe je maar ergens anders.

Reacties op die domme post zijn trouwens ook verwijderd.
Waarom eigenlijk? Mijn reactie was best genuanceerd.
Maar los daarvan.

Ik begrijp net als Freud het gebrek aan kritiek op de eigen situatie niet. Er wordt gemeten met 2 maten en dit wordt al volkomen normaal bestempeld.

Hoe zou je het reflecteren op eigen gedrag, normen en waarden in het nederlandse onderwijsstelsel kunnen krijgen? Dit gebrek aan reflectie geldt trouwens op meerdere vlakken.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2004 @ 15:05:28 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18880157
Zelfreflectie is erg moeilijk, want je bent niet altijd blij met wat je ziet, het zijn toch de fundamenten van je wereldvisie, en je kan het eigenlijk niet objectief doen. Daar komt bij dat je toch een zekere ontwikkeling en opvoeding moet hebben om het uberhaupt te overwegen. (Zwaar) gelovige mensen worden zo opgevoed, dat kritisch denken over geleerde waarden afgeleerd wordt. Ik weet ook niet in hoeverre je als moslim vrijheid krijgt om de koran kritisch te bekijken. Ik weet dat het bij katholieken soms al moeilijk te bespreken is, en dat geloof is toch al redelijk aangepast aan gebruiken uit de huidige tijd.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:32:14 #12
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_18880837
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:38 schreef Skyclad het volgende:
In principe moeten Christenen ook tot hun huwelijk maagd blijven, en mogen niet buiten het huwelijk sex hebben. Kijk eens naar hoeveel procent van de Nederlandse bevolking beweert Christelijk te zijn, en hoeveel promille ook daadwerkelijk sex bewaren voor het huwelijk. Zowel de Islam en het Christendom als het Jodendom keuren het af, maar dat betekent niet dat mensen het niet doen.
Volgens mij is dat onzin, waar kun je vinden dan Christenen geen sex voor het huwelijk mogen hebben dan?
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:26:09 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18882014
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:32 schreef Razzmatazz het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin, waar kun je vinden dan Christenen geen sex voor het huwelijk mogen hebben dan?
De Bijbel.
http://www.skepticsannotatedbible.com/dt/22.html#13 bijv.
Deuteronomius, Leviticus en brieven aan de Corinthiers zijn belangrijk voor de leefregels.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_18882930
Nou mensen schijnen niet te kunnen begrijpen dat je verliefd kan worden op allerlei types mensen. Beiden behoren volgens de Islam maagd te blijven maar cultureel is er niet zo veel druk op jongens zoals op meiden. Maar je kan dus verliefd worden op een Nederlandse meid en dan is het tussen beide personen of ze neuken of niet en dat is hetzelfde als ze niet Nederlands is maar dan willen ze vaak niet wippen . En dat is wel klote
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:38:41 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18883593
quote:
Nou mensen schijnen niet te kunnen begrijpen dat je verliefd kan worden op allerlei types mensen.
Nee, sommigen mensen doen alsof hun neus bloed, en willen niet weten dat er gecalculeerd wordt.

Men gaat proberen te neuken waar men denkt een kans te maken. En kans heb je niet bij een hoofddoekje, wel bij een NL meid.
&lt;signature here&gt;.
pi_18891532
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 17:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, sommigen mensen doen alsof hun neus bloed, en willen niet weten dat er gecalculeerd wordt.

Men gaat proberen te neuken waar men denkt een kans te maken. En kans heb je niet bij een hoofddoekje, wel bij een NL meid.
Bij sommige valt inderdaad niks te neuken en dan is het meestal geen lol aan
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:54:53 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18891613
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 17:38 schreef ExTec het volgende:
En kans heb je niet bij een hoofddoekje,
Probeer het eens bij een washandje.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:06:41 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18891962
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Probeer het eens bij een washandje.
Ik had het niet over mezelf, Dago

Je kunt je misschien voorstellen dat ik het niet zo heb op hoofddoeken...
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:43:25 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18892886
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 23:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik had het niet over mezelf, Dago

Je kunt je misschien voorstellen dat ik het niet zo heb op hoofddoeken...
Ach, dan draag je ze niet.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:58:19 #20
88620 Compile
Cannon Project
pi_18893226
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:12 schreef George-Butters het volgende:
Ik open eigenlijk een topic over dit stukje nieuws, omdat ik er geen hol van begrijp...
http://nieuws.fok.nl/nieuws/41275

ps. maak er aub niet weer een moslimbashtopic van. Voor domme reacties kan je op de FP terecht.
Tja, moet je horen, dat geloof heeft er gewoon mee te maken, en ik ga echt niet onder stoelen of banken steken dat het een achterlijke cultuur is en blijft!

Word eens wakker, de discussie komt er gewoon op neer dat dat geloof gewoon inconsequent is, achterhaald, middeleeuws.
  woensdag 5 mei 2004 @ 00:17:44 #21
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18893611
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Bij sommige valt inderdaad niks te neuken en dan is het meestal geen lol aan
Ongetrouwde moslima's gaan massaal anaal.. dat weet toch iedereen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 01:21:06 #22
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_18894536
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 00:17 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ongetrouwde moslima's gaan massaal .. dat weet toch iedereen.
Dat is wat jullie westerlingen beweren, omdat jullie het gewoon niet kunnen hebben dat veel moslima's zelfrespect en vertrouwen hebben en geen sex hebben voor het huwelijk dan westerlingen en daarom hebben jullie achterlijke hollandse culturele onzin opmerkingen over allochtonen
Schijt aan iedereen
  woensdag 5 mei 2004 @ 01:26:26 #23
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18894602
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 01:21 schreef Deadre het volgende:

[..]

Dat is wat jullie westerlingen beweren, omdat jullie het gewoon niet kunnen hebben dat veel moslima's zelfrespect en vertrouwen hebben en geen sex hebben voor het huwelijk.
Is dat laatste geen keuze dan? En zelfrespect en vertrouwen bij de moslima's? Ik heb nog geen feminismebeweging bij de moslimgemeenschap gezien, jij wel?
  woensdag 5 mei 2004 @ 01:27:39 #24
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_18894612
quote:

[..]

Krap, maar veilig
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_18898024
quote:

[..]

Ik hou het liever bij een natte doos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')