Een paar maanden geleden had ik op een ochtend opeens heel erg last van pijn in de linker schaamstreek. Hierbij kon ik ook niet m'n linker teelbal (jaja, scrotum.. maar voorgaande is iets duidelijker) aanraken omdat daar dan ook een flink scheut pijn doorheen ging.
Ik kon niet zitten van de pijn, niet lopen van de pijn en zelfs liggen deed erg veel pijn.
Toch ben ik die dag op bed gaan liggen en heb ik de hele ochtend doodstil gelegen om zo min mogelijk last te hebben van die pijn. Toen ben ik in slaap gevallen en na het wakker worden was de pijn weg en het probleem dus ook (hoopte ik).
Vandaag, om ~20:00 uur stond ik (stil) in de woonkamer en voelde ik opeens weer diezelfde pijn opkomen (linker schaamstreek + teelbal). Ik heb weer een paar uur op bed gelegen, maar deze keer heeft dat niet geholpen. Daarna ben ik naar de wc gegaan en heb alles eruit gegooid (van onderen...). Hierna werdt de pijn wat minder en dacht ik dat het kwam omdat ik gewoon erg nodig moest. Helaas ging het na een half uur weer veel pijn doen.
![]()
Symptomen:
- Pijn in linker schaamstreek + erg veel pijn wanneer de linker teelbal wordt aangeraakt
- Braakneigingen (een paar minuten staan lukt echt niet zonder te
![]()
)
- Voordat ik naar de wc ging kon ik niet zitten of lopen, nu kan ik wel zitten, maar alleen voorzichtig en in een erg ongemakkelijke houding
- Als ik op m'n hand blaas zie ik
geen bult of wat dan ook omhoog komen
- Allebei de ballen zijn voor zover ik weet goed ingedaald (al hangt de rechter wat dichter bij m'n lichaam dan de linker)
- Met hoesten of op hand blazen doet het allemaal niet meer pijn dan anders
Ik heb vanochtend trouwens flink gefitnesst (deze keer met de meeste gewichten een stukje zwaarder) en heb wel eens gelezen dat je daarmee ook je darmen eruit kan drukken
(maar zoals ik hierboven al zei, er is geen duidelijke bult te zien of te voelen)Zijn er nog andere dingen waar ik last van kan hebben of is dit mogelijk een liesbreuk?
(dokter bel ik morgen wel omdat ik 's nachts geen vervoer heb en er dus niet heen kan en ook niet op de fiets kan springen
)
Dat is nou de kracht van de Postbank. Grrrauw!