abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:08:34 #1
69609 DePeer
Leve de postbank! Hoera! Hoera
pi_18871681
Een paar maanden geleden had ik op een ochtend opeens heel erg last van pijn in de linker schaamstreek. Hierbij kon ik ook niet m'n linker teelbal (jaja, scrotum.. maar voorgaande is iets duidelijker) aanraken omdat daar dan ook een flink scheut pijn doorheen ging.
Ik kon niet zitten van de pijn, niet lopen van de pijn en zelfs liggen deed erg veel pijn.
Toch ben ik die dag op bed gaan liggen en heb ik de hele ochtend doodstil gelegen om zo min mogelijk last te hebben van die pijn. Toen ben ik in slaap gevallen en na het wakker worden was de pijn weg en het probleem dus ook (hoopte ik).

Vandaag, om ~20:00 uur stond ik (stil) in de woonkamer en voelde ik opeens weer diezelfde pijn opkomen (linker schaamstreek + teelbal). Ik heb weer een paar uur op bed gelegen, maar deze keer heeft dat niet geholpen. Daarna ben ik naar de wc gegaan en heb alles eruit gegooid (van onderen...). Hierna werdt de pijn wat minder en dacht ik dat het kwam omdat ik gewoon erg nodig moest. Helaas ging het na een half uur weer veel pijn doen.

Symptomen:

- Pijn in linker schaamstreek + erg veel pijn wanneer de linker teelbal wordt aangeraakt
- Braakneigingen (een paar minuten staan lukt echt niet zonder te )
- Voordat ik naar de wc ging kon ik niet zitten of lopen, nu kan ik wel zitten, maar alleen voorzichtig en in een erg ongemakkelijke houding
- Als ik op m'n hand blaas zie ik geen bult of wat dan ook omhoog komen
- Allebei de ballen zijn voor zover ik weet goed ingedaald (al hangt de rechter wat dichter bij m'n lichaam dan de linker)
- Met hoesten of op hand blazen doet het allemaal niet meer pijn dan anders

Ik heb vanochtend trouwens flink gefitnesst (deze keer met de meeste gewichten een stukje zwaarder) en heb wel eens gelezen dat je daarmee ook je darmen eruit kan drukken
(maar zoals ik hierboven al zei, er is geen duidelijke bult te zien of te voelen)

Zijn er nog andere dingen waar ik last van kan hebben of is dit mogelijk een liesbreuk?
(dokter bel ik morgen wel omdat ik 's nachts geen vervoer heb en er dus niet heen kan en ook niet op de fiets kan springen )
Dat is nou de kracht van de Postbank. Grrrauw!
pi_18871845
Ik zou maar wel naar de dokter gaan want het kan een torsio testis zijn en dan moet je niet te lang wachten. Zal wel mee vallen maar toch...
pi_18871868
Torsio testis is als de testis gedraait is om de zaadstreng volgens mij. Doordat er dan bloedvaten kunnen worden afgesloten is dat niet zo gezond en heel pijnlijk. Je braken en pijn en dat de ene testis hoger ligt dan de ander klopt wel.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:25:29 #4
30387 CobusKuch
Bovenplaatje
pi_18871903
Eén bal hangt altijd hoger om bij een plotselinge kracht erop, bijvoorbeeld een knietje van je vriendin als geintje, de kans te verkleinen, dat beide ballen geplet worden. Iedere man heeft dat.
Time's fun when you're having flies!
pi_18871925
Ik heb ook ooit zoiets gehad een jaar of 2.5 geleden, deed echt pijn (schoot er ineens in), net alsof iemand me tegen m'n ballen had geschopt. Een paar dagen last van gehad, en toen is het een paar maanden later nog eens terug gekomen, en nu heb ik er nooit last meer van.

En alles doet het nog goed, maar misschien heb je iets heel anders als mij, dus misschien toch maar ff voor de zekerheid langs de huisarts
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:27:02 #6
84524 Morwen
I got life
pi_18871930
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:21 schreef Snuusje het volgende:
Torsio testis is als de testis gedraait is om de zaadstreng volgens mij. Doordat er dan bloedvaten kunnen worden afgesloten is dat niet zo gezond en heel pijnlijk. Je braken en pijn en dat de ene testis hoger ligt dan de ander klopt wel.
Wat zij zegt Bij een liesbreuk zit de pijn echt in je lies (boven je dij). Dit klinkt als een gedraaide bal en daar moet je eigenlijk gelijk mee naar de dokter. Wordt ie terug gedraaid en vast gezet (ooit weleens op tv gezien). Niet prettig, maar dat is dit ook niet, denk ik

Zo snel mogelijk langs de dok dus
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:34:10 #7
93631 De_Baazz
ja, ook voor jou
pi_18871993
zo snel mogelijk naar je dokter!

het kan ook een bijbal onsteking zijn trouwens( in dat geval krijg je een antibiotica kuurtje)

maar wel ff naar de doc morgen!!
LAFFER IS EINDELIJK OPGEHOERD!!!!!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:45:47 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_18872110
GA

NAAR

DE

DOKTER

ALS

JE

ERNSTIGE

PIJN

HEBT

sufferd
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 01:51:11 #9
16961 legacythe2nd
pi_18872161
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:27 schreef Morwen het volgende:

[..]

Wat zij zegt Bij een liesbreuk zit de pijn echt in je lies (boven je dij). Dit klinkt als een gedraaide bal en daar moet je eigenlijk gelijk mee naar de dokter. Wordt ie terug gedraaid en vast gezet (ooit weleens op tv gezien). Niet prettig, maar dat is dit ook niet, denk ik

Zo snel mogelijk langs de dok dus
Dit klinkt zeker als een gedraaide bal en geloof me ik weet hoe het voelt. :'(

Ik zou als ik jou was snel langs een dokter gaan, ik lag 's avonds nog in het ziekenhuis met een gedraaide bal en liesbreuk.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:53:03 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18872183
TS neem aan dat je dit ook al met je dokter hebt opgenomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:57:59 #11
69609 DePeer
pi_18872225
Dank voor de reacties...

En alles werkt nog steeds, maar voor hoelang...

Die Torsio testis, moet je daarvoor worden geöpereerd (narcose? ruggeprik?) of kan dat zonder verdoving (au.. ) worden teruggedraaid?
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:25 schreef LinuxCultVapor het volgende:
Vind het maar een vies verhaaltje...
Wat is er vies aan
(op het peopen en de braakneigingen na dan)
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:45 schreef Oosthoek het volgende:
GA NAAR DE DOKTER ALS JE ERNSTIGE PIJN HEBT

sufferd
Morgen ja, vannacht kan dat niet meer (vervoer en zo) ...
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:00:22 #12
69609 DePeer
pi_18872244
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:51 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Dit klinkt zeker als een gedraaide bal en geloof me ik weet hoe het voelt.

Ik zou als ik jou was snel langs een dokter gaan, ik lag 's avonds nog in het ziekenhuis met een gedraaide bal en liesbreuk.
Ai

Maar wat moet ik dan doen? Ambulance bellen ofzo?
Lijkt me een beetje overdreven eigenlijk..
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:53 schreef Megumi het volgende:
TS neem aan dat je dit ook al met je dokter hebt opgenomen.
Nog niet (ik kreeg er vanavond pas last van en die andere keer ben ik nooit voor naar de dokter geweest).
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 02:01:17 #13
16961 legacythe2nd
pi_18872252
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:57 schreef DePeer het volgende:

Die Torsio testis, moet je daarvoor worden geöpereerd (narcose? ruggeprik?) of kan dat zonder verdoving (au.. ) worden teruggedraaid?
Ik moest er voor geopereerd worden en kreeg een klein sneetje in mijn balzak, dit gebeurde onder narcose bij mij.
pi_18872256
mijn god zeg
ik lees het verhaaltje van TS en voel het zelf gewoon
sterkte TS
enne..hou ons op de hoogte
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:02:30 #15
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_18872259
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:57 schreef DePeer het volgende:
Morgen ja, vannacht kan dat niet meer (vervoer en zo) ...
Bel een taxi of bel het ziekenhuis of er een wagen beschikbaar is. Alles voor je nageslacht
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:02:37 #16
93631 De_Baazz
ja, ook voor jou
pi_18872260
hey peer, gewoon lekker gaan pitten...
maak je niet te druk en morgen naar de dokter
LAFFER IS EINDELIJK OPGEHOERD!!!!!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:03:52 #17
84524 Morwen
I got life
pi_18872268
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:34 schreef De_Baazz het volgende:
zo snel mogelijk naar je dokter!

het kan ook een bijbal onsteking zijn trouwens( in dat geval krijg je een antibiotica kuurtje)

maar wel ff naar de doc morgen!!
Als je nu nog niet dubbelgeklapt ligt van de pijn dan ga ik ook voor de Tada!!! "Bijbal-ontsteking". De koelkast gaat wederom aan mij voorbij...........snif

Sterkte, TS
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:04:11 #18
69609 DePeer
pi_18872272
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 02:01 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Ik moest er voor geopereerd worden en kreeg een klein sneetje in mijn balzak, dit gebeurde onder narcose bij mij.
En hoe lang had je er daarna nog last van?
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 02:06:45 #19
16961 legacythe2nd
pi_18872289
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 02:04 schreef DePeer het volgende:

[..]

En hoe lang had je er daarna nog last van?
de eerste 3 dagen was lopen wel irritant daarna is het nog een week a anderhalve week gevoelig geweest.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:09:07 #20
69609 DePeer
pi_18872306
Argh, dat wordt misschien dus weer 2 weken geen fitness
* DePeer baalt.

Nja, dank voor alle reacties, ik ga slapen en zie morgen wel of ik nog leef en zal dan de dokter bellen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2004 @ 02:10:37 #21
16961 legacythe2nd
pi_18872317
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 02:09 schreef DePeer het volgende:

Nja, dank voor alle reacties, ik ga slapen en zie morgen wel of ik nog leef en zal dan de dokter bellen.
suc6 en laat even weten wat de uitslag is van de dokter
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:12:17 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18872329
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 02:09 schreef DePeer het volgende:
* Megumi baalt.

Sterkte en weltrusten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18872354
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:25 schreef LinuxCultVapor het volgende:
Vind het maar een vies verhaaltje...

/Ontopic:

Als ik dit zo lees, en je zegt als symptomen:

"Braakneigingen icm met pijn in de lies."

Dat je toch beter contact op kan nemen met een doktor.

Edit: Slaap lekker
pi_18872376
Wel oppassen. Als je te lang met een gedraaide bal rondloopt, dan sterft ie af. Hij gaat namelijk pijn doen (en opzwellen) omdat de bloedtoevoer afgekneld is. Ik heb het zelf ook gehad. (toen ik 16 was).

Had het al vaker gehad, maar iedere keer ging het vanzelf weer goed na een poosje (uurtje). Maar vanwege dat 'draaien' van de bal worden de vliezen opgerekt, waardoor het steeds makkelijker misgaat. En ALS de bal gedraaid is en niet terugdraait, kan ie al na een uur of 4 afsterven vanwege zuurstofgebrek. Dus je moet er SERIEUS SNEL naar laten kijken als je last hebt! Ik kwam in het ziekenhuis en er werd zelf een uroloog voor uit bed gebeld. Zo ernstig is het... wil ik maar zeggen. (En ik moest ook erg kotsen van de pijn, man, wat een totale ellende was dat. Gelukkig ben ik er aan geholpen, want dat wil ik nooit meer meemaken.)

Desnoods bel je een ambulance. Beter dat dan onvruchtbaar worden...

Als je het hebt zullen ze je ballen 'vastzetten'. Er wordt dan een bandje aan gemaakt, zodat de ballen niet meer ronddraaien kunnen. De operatie gaat (bij mij althans) onder volledige narcose. En na een extra nachtje ziekenhuis ben je dan weer thuis. Dan moet je nog een week of zo erg voorzichtig doen, dan voel je het nog een week of 6 en dan is alles weer bij het oude. En is er een kleine ramp voorkomen!
pi_18872418
argh...

waarom is het tegenwoordig zo vaak dat iemand zich ziek voelt, NIET naar de dokter gaat, maar wel naar FOK! ?!!?!? HIER ZIJN GEEN DOKTOREN!!

misschien maar in de FAQ zetten ofzo?
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')