abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18867997
Ik wordt binnen nu en 8 weken. geholpen aan een Meniscussscheur in mijn knie.
dit wordt gedaan via een kijk-operatie. Nu duurt de ingreep een klein kalf uurtje.
En worden er 2 sneetjes van een cm in mijn been gemaakt,
das allemaal niet zo erg. Alleen hoe lang duurt gemiddeld het herstel.
Ik moet met krukken lopen. hoe lang is dat ongeveer?
Ik ben van mij zelf geen pijn kleun. kan dus veel hebben.
Maar wie hebben er nog meer zoiets gehad. En hoe lang duurde het
bij jullie. en hoe lang heb je pijn of last van de wondjes?
Ik heb wel het foldertje gelezen. Maar die loste niet al mijn vragen op.

en nog een laatste vraag.
Ik hoef toch geen pijn stillers te vreten he?
aangezien die ook ontsteking remmend zijn!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_18868160
bij mij hebben ze een heel stuk kruisband weggehaald en een stuk van mijn meniscus (geloof ik), en een hele hoop 'zooi' dat in mijn knie zweefde. Operatie was om 9:00, om 12:30 was ik thuis. Kon niet op dat been staan.

Herstel ging vrij voorspoedig, kleine stukjes lopen ging wel, maar wel met krukken.
Treinreizen / traplopen heb ik niet geprobeerd... lekker met m'n vader meerijden naar m'n werk.

Na ongeveer een week kon ik weer zonder krukken goed rondlopen.
Nog wel een aantal weken een onstabiel gevoel in mijn knie gehad, maar dat is logisch
gezien het stuk kruisband wat weg is. Ik weet niet hoe dat met een meniscus zit...

Geen enkele last gehad van pijn verder, als je niks geks doet. Wondjes zijn heel netjes genezen, ik moet er echt naar zoeken nu (1,5 jaar later). Pijnstillers kunnen nooit kwaad trouwens, wat ik het probleem daarmee?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en sterkte enzo
pi_18868184
trouwens, ik was verdoofd dmv een ruggeprik... achteraf niet zo'n goed idee, omdat ik continu flauwviel tijdens de operatie ... anyway, als je onder volledige narcose gaat duurt het wat langer voor je uit het ziekenhuis weg bent... een uur of anderhalf ofzo gok ik...
pi_18868399
In principe is een kijkoperatie van je knie een dagbehandeling en heeft het weinig kans op complicaties, dus wat dat betreft geen zware ingreep. Je zult wel je lichaam de tijd moeten geven te herstellen en dus rustig aan moeten doen en de krukken wel gebruiken. Op zich is het wel goed om oefentherapie te volgen voor de stabiliteit van je knie en het aansterken van je spieren (die worden namelijk dunner doordat je ze een tijd niet gebruikt, atrofie heet dat). Pas als je spieren weer op kracht zijn en er geen vocht meer in je knie zit (hydrops) mag je de knie weer volledig belasten. Je zult alleen waarschijnlijk nog wel ff moeten wachten met superzware activiteiten, wil je je pas gefixte meniscus gefixt houden

Pijnstillers moet je gewoon slikken als je ze nodig hebt, makkelijkst en minst belastend voor je lichaam is gewoon paracetamol, 3 keer per dag 2 tabletten van 500mg, dat helpt al een heleboel!!!

Veel succes ermee, ben benieuwd naar het resultaat!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_18868584
Ik maak wel wat foto's als het verband erop zit en en gelijk als het eraf is.
Alleen hoe lang an ik nu niet kung fu doen.
of kan ik naar 2 weken wel gewoon weer kata's gaan oevenen.
das niet zo intensief. En niet niet met lichamelijk contact ook
Of moet ik daar een maandje mee wachten???

en ik zal ook even een bericht posten als ik klaar ben met de oparatie en weer thuis ben
ik heb gekoze voor volledige narcose. lekker slapen terwijl zij in mij snijden.

En die pijnstillers is niks mis mee, alleen als ik ze niet nodig heb hoeft het ook niet geslikt te worden dus?
pi_18869273
Bij mij hebben ze mijn hele meniscus uit mijn rechter knie verwijderd, want deze was helemaal aan gort. Ik kreeg een algehele narcose (echt super relaxt, vind ik zelf) en ik was nog sneller uit het ziekenhuis dan degene die naast me met een ruggeprik dezelfde operatie kreeg. Ik werd vrijdag geholpen, maandag was ik met mijn krukken bij de fysio, die liet me allemaal oefeningen doen. Dinsdags zonder krukken (ik ben nogal eigenwijs) naar de sportschool. Hier heb ik de oefningen gedaan die ik van de fysio moest doen. Fietsen, roeien etc. Het doet wel even pijn, maar ik heb hierna twee weken lang elke dag minimaal een uur in de sportschool gezeten om mijn oefeningen te doen. Met als resultaat dat ik twee weken na mijn operatie weer volop mocht sporten (honkbal). Zonder dat ik rustig moest doen, maar je moet wel je oefeningen doen, anders duurt het zeker langer.
pi_18869443
* Ilske dankt bopp for supporting the doctor's advice
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_18870570
hehe nou ik ben ook eigenwijs
ik ga ook gouw weer sporten om zo los te blijven enzo
pijn is wel te overzien. verstijven is alleen maar erger.
net ook weer mijn hele rechter knie verstijft kon hem niet mer bewegen fuck dat doet zeer.
maar met een beetje wrikken komt hij weer los.
dan moet ik wel even op mijn tanden bijten
  dinsdag 4 mei 2004 @ 19:08:07 #9
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_18885342
even over de keuze van slapen/algeheel of een ruggeprik,

slapen:
je hoeft de operatie op deze manier niet zelf mee te maken.
na de narcose kan je echter wel misselijk zijn, maar dit heeft niet iedereen.

ruggeprik:
als je het leuk vind kan je de operatie meekijken op een tv.
doordat de ruggeprik na de operatie nog een tijdje werkt, is de pijnstilling nog een tijdje aanwezig.
met een ruggeprik mag je gelijk eten na de operatie
tijdens de ruggeprik kan je trouwens ook een beetje slaapmiddel krijgen, waardoor je niet alles bewust meemaakt, (bijvoorbeeld als je bang bent voor de narcose)

ik zou iig kiezen voor de ruggeprik! prik schijnt trouwens ook erg mee te vallen!
pi_18893139
2ane een ruggeprik heb ik niet gekozen vanwege het feit dat ik me niet goed kan niet ontspannen.
dus ik ga lekker slapen. en als ik misselijk ben dan zie ik dat wel weer
daar ben ik niet zo bang voor
pi_18897706
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 19:08 schreef 2ane het volgende:
ruggeprik:
als je het leuk vind kan je de operatie meekijken op een tv.
ja... dat dacht ik ook... maar daar kon ik bij nader inzien toch niet zo goed tegen...
waardoor ik dus continu flauw bleef vallen als ik richting die monitor keek

anyway... wel vaag gevoel hoor... je bent vanaf je middel verdoofd, en ze kunnen dus echt alles met je benen doen zonder dat je het merkt... vrij surrealistisch effect wel... legt die arts ineens een been in z'n nek... wtf ... oh, dat is mijn been
pi_18904454
Mag ik even vragen hoe je aan die scheur komt? Want ik ben 2 keer met mn brommer gevallen. (1keer op mn linker en de andere keer op mn rechterknie) en nu na een maand van mijn laatste val (ja het was niet mn eigen schuld ) Zijn allebei mn knieen nog heel erg gevoelig. Mn linker doet best pijn wanneer ik de koppeling in moet drukken en mn rechterknie doet pijn aan het bot net onder mn knie en de randen. Kan hem ook niet zo goed buigen. Als ik hurk voel ik het nog. Pfff wil niet naar de dokter.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:34:45 #13
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_18904713
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:36 schreef Xcalibur het volgende:
trouwens, ik was verdoofd dmv een ruggeprik... achteraf niet zo'n goed idee, omdat ik continu flauwviel tijdens de operatie ... anyway, als je onder volledige narcose gaat duurt het wat langer voor je uit het ziekenhuis weg bent... een uur of anderhalf ofzo gok ik...
Dat was in mijn geval absoluut niet waar. Ik mocht pas weg nadat ik naar de wc was geweest. Dit is om zeker te zijn dat de verdoving overal is uitgewerkt. Ik had ook een ruggeprik en vond het eigenlijk wel heel erg leuk en interressant om mee te kijken

Ik hoop alleen dat jij meer geluk hebt dan ik. Bij mij werd er behalve een scheurtje in mijn kruisband ook een beschadiging van mijn kraakbeen ontdekt (nog geen halve centimeter). Er werd toen door de artsen vertelt dat ik niet meer op niveau kon voetballen. 11 maanden na de operatie kon ik na een second opinion en trainen in de sportschool toch weer voetballen met een brace om mijn knie en dat gaat tot nu toe prima.

De operatie zelf ging prima en ik heb 2 weken met krukken gelopen geloof ik
pi_18918789
een paar weken terug een probleem kreeg dat mijn knie continue opslot schoot.
tot wel 50 a 60 keer perdag. dat ging over omdat hij simpelweg niet meer opslot kon schieten op een of andere manier.
toen kwam het volgende de kung-fu les. ik wou in een kleer makers zit gaan zitten en kwam er gewoon niet meer uit. kreeg veel pijn en ging naar de doctor. hij voelen er schoot telkens iets weg. hij vond het raar ik naar het ziekenhuis. ging er zoon kerel kijken
die voelde dat er iets met mijn meniscuss was en wie weet wat nog meer
omdat hij niet presies iets kon voelen krijg ik nu die kijk operatie.
en hij gaat wat snij werk verrichten.

maar waarschijnlijk was mijn meniscuss al een tijdje ontstoken of gescheurd
alleen kwam door deze dingen het appeltje boven water
pi_18986407
KIckje: klopt het dat als je uit die narcose komt dat je een infuus hebt
of is het niet het geval voor zoon operatie.
want dan ben ik niet blij infuus suckt en het eruit halen ook.
en krijg je voor de oparatie nog prikken.
wat kan ik allemaal verwachten voor en na de oparatie
  zondag 9 mei 2004 @ 00:10:08 #16
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18986783
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:50 schreef CecilBDemented het volgende:
KIckje: klopt het dat als je uit die narcose komt dat je een infuus hebt
of is het niet het geval voor zoon operatie.
want dan ben ik niet blij infuus suckt en het eruit halen ook.
en krijg je voor de oparatie nog prikken.
wat kan ik allemaal verwachten voor en na de oparatie
Wanneer je s'ochtends arriveert krijg je wat rustgevends in de vorm van een tablet.
Een ok jasje/papieren onderbroek en je knie wordt geschoren ( als dat nodig is)
Aangekomen bij de ok krijg je vooraf een infuus.
Dit omdat je nuchter bent, een klein beetje bloed kan verliezen ( het vochtpeil wordt met een infuus in orde gehouden).Een infuus is daarbij altijd makkelijk om medicatie door toe te dienen ( indien nodig)
De narcose ( als die algeheel is) zal via de venflon ( dun buisje in hand) toegediend worden.
Zodra je goed wakker en stabiel bent, niet misselijk, de pijn dragelijk is, je geplast hebt en weer kunt eten en drinken ga je naar huis.
Het kan zijn dat je voor de pijn een prikje morfine krijgt, maar alleen als je dat zelf wilt.
Zo is globaal de gang van zaken in een ziekenhuis.
Succes
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 9 mei 2004 @ 17:20:01 #17
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_18998287
quote:
Op zondag 9 mei 2004 00:10 schreef Brennie het volgende:

[..]

Wanneer je s'ochtends arriveert krijg je wat rustgevends in de vorm van een tablet.
Een ok jasje/papieren onderbroek en je knie wordt geschoren ( als dat nodig is)
Aangekomen bij de ok krijg je vooraf een infuus.
Dit omdat je nuchter bent, een klein beetje bloed kan verliezen ( het vochtpeil wordt met een infuus in orde gehouden).Een infuus is daarbij altijd makkelijk om medicatie door toe te dienen ( indien nodig)
De narcose ( als die algeheel is) zal via de venflon ( dun buisje in hand) toegediend worden.
Zodra je goed wakker en stabiel bent, niet misselijk, de pijn dragelijk is, je geplast hebt en weer kunt eten en drinken ga je naar huis.
Het kan zijn dat je voor de pijn een prikje morfine krijgt, maar alleen als je dat zelf wilt.
Zo is globaal de gang van zaken in een ziekenhuis.
Succes
en je mag paracetamol gebruiken tegen de pijn!
  zondag 9 mei 2004 @ 22:13:03 #18
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19005413
quote:
Op zondag 9 mei 2004 17:20 schreef 2ane het volgende:

[..]

en je mag paracetamol gebruiken tegen de pijn!
3/4 x daags 2 stuks of 2/3 x daags een ( 1) NSAID ( brufen,diclofenac of naproxen)--> meest gangbare.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')