abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 18:28:26 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18861372
Ik heb nu zo'n ding voor een raam:

Maaaar, ik heb ook twee ramen die smaller zijn (30 en 40 cm breed) en de raam rolhorren die ik bij de Gamma heb gezien waren minstens 56cm breed. Weet iemand een oplossing? Of wellicht een andere bouwmarkt ofzo die die dingen extra-smal verkoopt?

Bij de Gamma hadden ze ook van die soort gaasjes die je er met plakband voorplakt, maar dat schiet niet op, want ik moet er wel bij kunnen om het raam open/dicht te doen...

Edit: die vrouw op de foto ben ik niet, noch is het mijn zus/moeder of andere bekende...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 3 mei 2004 @ 18:29:55 #2
16715 Mylene
*schatje*
pi_18861412
Die dingen zijn best wel prijzig vind ik.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:30:38 #3
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_18861429
Je kan die dingen op maat maken.........

(eigen ervaring)

Read the manuel voor de verandering...... Staat erin.......

En anders kan je ze alsnog op maat maken.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  maandag 3 mei 2004 @ 18:36:33 #4
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18861539
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:30 schreef Romek het volgende:

(eigen ervaring)

Read the manuel voor de verandering...... Staat erin.......

En anders kan je ze alsnog op maat maken.....
Anders tyf je gewoon lekker een eind de boom in als je nix nuttigs te melden hebt, want ik zeg dus in m'n OP dat ik er al 1 heb. En inderdaad heb ik heus wel de "handleiding" van dat ding (die zoals nummer 2 zegt inderdaad prijzig zijn) gelezen. Ze zijn in de breedte niet in te korten (tenzij je hem echt compleet gaat slopen wat zeker niet de bedoeling is). De lengte natuurlijk wel, omdat je hem dan minder ver uitrolt.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 3 mei 2004 @ 18:39:48 #5
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_18861621
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:30 schreef Romek het volgende:
(eigen ervaring)
En anders ga ff lekker naar de bouwmarkt ofzo.....
Vraag het daar dan jankerd!

Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  maandag 3 mei 2004 @ 18:41:10 #6
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18861654
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:39 schreef Romek het volgende:

[..]

En anders ga ff lekker naar de bouwmarkt ofzo.....
Vraag het daar dan jankerd!

Daar hoor je "nee meneer, die hebben wij niet in ons assortiment". Daar schiet ik geen hol mee op, hence mijn vraag hier.

En aan zo'n betuttelend compleet-niets-zeggend antwoord van jou heeft niemand wat, dus als je niets te melden hebt: nogmaals, je doet in elk geval MIJ een plezier door hier weg te blijven en waarschijnlijk spreek ik voor honderden anderen. Thx.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:51:43 #7
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_18861904
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:36 schreef JeOma het volgende:Daar hoor je "nee meneer, die hebben wij niet in ons assortiment". Daar schiet ik geen hol mee op, hence mijn vraag hier.
Conclusie:

Vraag het aan een andere bouwmarkt!

Of plaats screens......

En anders.....
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:36 schreef JeOma het volgende:
Ze zijn in de breedte niet in te korten (tenzij je hem echt compleet gaat slopen wat zeker niet de bedoeling is )
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:39 schreef Romek het volgende:
jankerd!
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  maandag 3 mei 2004 @ 19:07:59 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_18862285
hahaha, ik snap wel waarom ze je in die bouwmarkt afgepoeierd hebben
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:14:20 #9
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18862437
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef Flurry het volgende:
hahaha, ik snap wel waarom ze je in die bouwmarkt afgepoeierd hebben
ROFL!
  maandag 3 mei 2004 @ 19:15:33 #10
1868 Broekie
Nr. 1868
pi_18862473
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:41 schreef JeOma het volgende:
Daar hoor je "nee meneer, die hebben wij niet in ons assortiment". Daar schiet ik geen hol mee op, hence mijn vraag hier
Hmpf, slechte vestiging dan!

Mijn advies: als je het niet ziet zitten om die metalen of kunstof raamrolhorren op maat te maken, dan het klittenband-setje kopen.
Kwestie van klittenbandstrookjes op maat knippen en op het kozijn bevestigen, alsmede op een stuk horrengaas et voila, een hor welke zeer gemakkelijk open en dicht te doen en zelfs te verwijderen is.

En om op je eigenlijke vraag in te gaan: volgens mij hebben we (en daarmee dan dus Karwei, Gamma en Praxis) ze inderdaad niet kleiner dan 40cm in het assortiment. Dat wordt dan dus of "Doe-Het-Zelf" of (duur) maatwerk bestellen.

Beter antwoord?
'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
  maandag 3 mei 2004 @ 19:18:17 #11
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18862554
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:15 schreef Broekie het volgende:

[..]

Hmpf, slechte vestiging dan!

Mijn advies: als je het niet ziet zitten om die metalen of kunstof raamrolhorren op maat te maken, dan het klittenband-setje kopen.
Kwestie van klittenbandstrookjes op maat knippen en op het kozijn bevestigen, alsmede op een stuk horrengaas et voila, een hor welke zeer gemakkelijk open en dicht te doen en zelfs te verwijderen is.

En om op je eigenlijke vraag in te gaan: volgens mij hebben we (en daarmee dan dus Karwei, Gamme en Praxis) ze inderdaad niet kleiner dan 40cm in het assortiment. Dat wordt dan dus of "Doe-Het-Zelf" of (duur) maatwerk bestellen.

Beter antwoord?
Klasse. Da's een prima antwoord!
Ik ga maar 's opnieuw naar de Praxi EN de Gamma. En misschien dan toch maar iets op maat maken. Thanks in elk geval.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:21:02 #12
1868 Broekie
Nr. 1868
pi_18862638
Dat setje waar ik het over had hangt bij de Karwei en de Gamma in de stelling naast de kant-en-klaar horren (tenzij ze net in die ene vestiging weer afwijken van de standaard horren-stellingvarianten), in een kleine, vierkante transparante verpakking met een rood kartonnetje erin.

Werkt echt prima, wordt overigens op de verpakking aangeraden voor dakramen, maar in de praktijk heb ik het al aan velen met een afwijkende maat raam aangeraden. 't is gewoon gemakkelijk
pi_18863474
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:36 schreef JeOma het volgende:
Anders tyf je gewoon lekker een eind de boom in als je nix nuttigs te melden hebt, want ik zeg dus in m'n OP dat ik er al 1 heb. En inderdaad heb ik heus wel de "handleiding" van dat ding (die zoals nummer 2 zegt inderdaad prijzig zijn) gelezen. Ze zijn in de breedte niet in te korten (tenzij je hem echt compleet gaat slopen wat zeker niet de bedoeling is). De lengte natuurlijk wel, omdat je hem dan minder ver uitrolt.
Dus omdat jij een kneus met 2 linker handen bent, moet je andere mensen maar gaan afbekken ?
Die krengen zijn prima in te korten: (vaak genoeg gedaan gedurende mijn bliksemcarriëre in de zonweringbusiness)
- Rolmaat.
- Stift.
- Schroevendraaier.
- Schaar.
- IJzerzaag.
- Waterpomptang.

Meer heb je niet nodig....
pi_18863592
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Meer heb je niet nodig....
Jawel.. een rechterhand
  maandag 3 mei 2004 @ 21:08:10 #15
1868 Broekie
Nr. 1868
pi_18865718
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:58 schreef The_Matrix het volgende:
Jawel.. een rechterhand

Als Informatiebaliemedewerker bij de Karwei ben ik je zeer dankbaar voor die opmerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')