H.Y.L | maandag 3 mei 2004 @ 14:07 |
Goed nieuws voor alle Transport Tycoon fans!! Chris Sawyer, de maker van o.a. transport tycoon en rollercoaster tycoon, heeft in een interview met Gamespot verteld dat hij druk bezig is met een opvolging van Transport Tycoon! Het spel gaat hoogstwaarschijnlijk "Locomotion" heten. Het spel is gebouwd op de grafische engine van RollercoasterTycoon 2, dus geen grafische hoogstandjes of 3D, maar in ieder geval een hele vooruitgang ten opzichte van Transport Tycoon! Het complete interview kan je hier lezen. Screenshots: ![]() ![]() ![]() Geen idee wanneer het spel uitkomt! Iemand meer info?? | |
inkie1010 | maandag 3 mei 2004 @ 14:08 |
Wow!! Dat is nou eens goed nieuws! Nu ook hopen dat het een beetje een leuke game wordt en dat het niet zwaar tegenvalt ofzo! | |
capibar | maandag 3 mei 2004 @ 14:08 |
quote:toch jammer dat ze te lui zijn om een nieuwe engine te bouwen, want dit ziet er een beetje 1998 uit ![]() | |
Tijn | maandag 3 mei 2004 @ 14:10 |
quote:De graphics zijn meer dan voldoende voor een spel als dit. Fancy 3D dingetjes leiden alleen maar af en voegen niets toe. | |
Mxyzptlk | maandag 3 mei 2004 @ 14:13 |
Eindelijk weer eens een spelontwikkelaar die snapt dat je gewoon een leuk verslavend spel moet maken, en zich niet blind staart op het ontwikkelen van yet another crappy 3D-engine. Chris Sawyer rules! ![]() | |
capibar | maandag 3 mei 2004 @ 14:13 |
quote:ik denk alleen dat dit niet echt handig is voor de verkoopcijfers, mensen zullen het zo zien als een halfgaar spel met een te oude engine. | |
H.Y.L | maandag 3 mei 2004 @ 14:13 |
quote:Klopt, maar de kracht van transport tycoon zit hem ook in de gameplay. Ten opzcihte van de eerste versie uit 1993(?) is het wel een hele verbetering. Ikzelf ben blij dat het geen 3D-game word! Over de gameplay zegt Chris Sawyer: "Getting the gameplay right in Locomotion was always the top priority, and other aspects of the game, like the graphical style, were designed specifically to work well with the gameplay. Given that the gameplay mostly involves construction and world-watching, two things become a priority--firstly, that the player can see everything on the screen at the maximum level of detail so they can always see what's going on without having to constantly move, rotate, and zoom the view around to home in on individual objects, and secondly, that the construction process be presented in a clear and consistent way so that players can quickly get a feel for whether track or road sections will fit, without having to worry about the perspective making things different sizes depending on [distance]. The isometric viewpoint suits both these issues perfectly. It gives maximum detail regardless of how near or far objects are from the screen, and it gives a very consistent view for the construction process. It also allows much more to be seen onscreen at any one time and makes the game feel like it's your own toy world you're playing in, a bit like looking down at a tabletop train set." | |
Tijn | maandag 3 mei 2004 @ 14:15 |
quote:Ik denk dat dat nogal meevalt. Het 3D-geile FPS-publiek is toch al niet geďnteresseerd in een spel als deze, ook niet als het wčl fancy pancy grafieken zou hebben. | |
Ajaxno1 | maandag 3 mei 2004 @ 14:16 |
quote:Championship Manager en RCT2 is het ook gelukt.... En vaak zijn die spellen met een iets mindere engine 30x leuker, omdat men daar niet alle tijd heeft gestoken in een zo mooi mogelijke engine, maar ook in het maken van een goed concept en een goede gameplay. | |
capibar | maandag 3 mei 2004 @ 14:46 |
quote:Ik vind het zelf ook wel fijn dat ze het in 2d doen, 3d is altijd gekut met het overzicht wat je hebt enz. | |
Skimmer | maandag 3 mei 2004 @ 14:53 |
Belangrijke verbeteringen die zo uit de screenshots te halen zijn: + Stations hoeven niet meer op grond nivo gebouwd te worden... sterker nog, ze kunnen nu boven bestaande bouw geplaatst worden. + Trein rails en wegen kunnen de zelfde hokjes gebruiken - realistische tram systemen worden hierdoor mogelijk - ben wel benieuwd hoe dit opgelost wordt met het overige weg verkeer. -. Ik zie alleen bochtige rails... ben benieuwd of je nog schuin kan bouwen... [ Bericht 0% gewijzigd door Skimmer op 03-05-2004 15:05:59 ] | |
H.Y.L | maandag 3 mei 2004 @ 15:05 |
quote:Op screenshot 1 zie je ten hoogte van Station Bucklestone een schuin stukje rails. Dat kan dus nog steeds! Ik ben ook benieuwd hoe zijn tram omgaat met het overige verkeer. Zal deze zich misschien gewoon als normaal verkeer gedragen en dus ook last hebben van verkeer-opstoppingen? Geeft wel weer leuke extra probleempjes ![]() | |
MrData | maandag 3 mei 2004 @ 15:56 |
Nieuwe screenshots (misschien niet allemaal nieuw):![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ben niet echt positief over het feit dat die ouwe engine weer gebruikt wordt, maar in deze screenshot ziet het er met die bomen toch wel weer aardig uit | |
JohnnyKnoxville | maandag 3 mei 2004 @ 16:03 |
Als dit spel net zo verslavend wordt als zijn voorganger, dan bereid ik me nu alvast maar voor op nachtenlang nét even dat andere spoortje leggen en dat ene station net wat efficienter maken, terwijl buiten de vogeltjes alweer beginnen te fluiten. ![]() Ben ook wel benieuwd of de makers rekening houden met de community die nu nog steeds updates maken voor Transport Tycoon, m.a.w. dat het in Locomotion ook (weer) mogelijk is zelf bijvoorbeeld Nederlandse treinen toe te voegen. En grotere speelvelden, dat zou ook wel mogen. | |
QyRoZ | maandag 3 mei 2004 @ 16:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik kan niet wachten. Arm social life. ![]() | |
H.Y.L | dinsdag 4 mei 2004 @ 07:47 |
Heeft iemand al ergens kunnen vinden wanneer deze game gereleased gaat worden? | |
blieblie | dinsdag 4 mei 2004 @ 08:10 |
Hier is al een topic over. Wel jammer dat er geen zak klopt van de screenshots ![]() Ze hebben iig nog een berg werk te verzetten daaro. | |
H.Y.L | dinsdag 4 mei 2004 @ 08:11 |
quote:Welk topic dan??? | |
blieblie | dinsdag 4 mei 2004 @ 09:50 |
quote:Geen idee ![]() Maar ik heb dit al eerder voorbij zien komen in Dig. Zou ook kunnen zijn in het Transport Tycoon topic hoor. | |
capibar | dinsdag 4 mei 2004 @ 12:54 |
quote:hey, linksboven staan nogsteeds de rollercoaster tycoon icoontjes. | |
H.Y.L | dinsdag 4 mei 2004 @ 13:18 |
quote:Nogal logisch he! Aangezien deze game volledig op de grafische engine van RCT2 draait. Stond al eerder vermeld in dit topic. Beter lezen ![]() | |
kippiej | dinsdag 4 mei 2004 @ 13:33 |
Beter ![]() nu hopen dat dit spel net zo verslavend is als zn voorganger ![]() | |
capibar | dinsdag 4 mei 2004 @ 13:38 |
quote:als jij beter leest zie je dat ik zelfs op dat feit heb gereageert ![]() als een spel dezelfde grafische engine heeft, betekent dat nog niet de de interface hetzelfde is (kijk maar naar medal of honor:allied assault, die draait op de quake 3 engine) | |
thatsme | dinsdag 4 mei 2004 @ 13:46 |
ziet er leuk uit, alleen het overzicht dreigt ook te verdwijnen, de rails en treinen zijn een stuk lomper geworden ![]() | |
sennetijdeman | dinsdag 4 mei 2004 @ 13:49 |
SUPER VET Transport tycoon was al heel erg vet, Eindelijk een opvolger | |
Fathom | dinsdag 4 mei 2004 @ 14:07 |
Ik hoop wel dat door hetbehouden van de oude engine je geen P4 nodig hebt om het spel te spelen..... | |
gasemans | dinsdag 4 mei 2004 @ 14:36 |
Heb er al weer zin in | |
CybErik | dinsdag 4 mei 2004 @ 14:40 |
quote:* CybErik ook ![]() | |
H.Y.L | donderdag 6 mei 2004 @ 07:59 |
quote:Dat weet ik wel zeker! Ik denk dat het spel zelfs op een P2-400 met 128 MB nog lekker draait! | |
poehej | vrijdag 7 mei 2004 @ 14:20 |
ik vind et er wel heel erg rommelig uitzien ![]() | |
Fliepke | vrijdag 7 mei 2004 @ 14:24 |
beetje jammer dat ze niet een engine zoals simcity 4 gebruiken, die ziet er veeel beter uit. | |
H.Y.L | maandag 10 mei 2004 @ 09:59 |
quote:Eigenlijk ook wel logisch als je beseft dat Chris Sawyer al sinds 1996 bezig is om dit project van de grond te krijgen. Dan ga je je niet te lang bezig houden met de grafische engine. Het idee ligt al zo lang. Ze zijn puur bezig geweest met de gameplay en beheersmatige opties. En gelukkig maar! ![]() | |
Retuobak | maandag 10 mei 2004 @ 10:53 |
Ik vind de grafische engine wat te "groot". Heb liever een schaal zoals in originele TT, zodat je een stuk meer ziet op je scherm ipv minder op hoger detail. Overzicht is erg belangrijk bij een game, wereld is hier niet zo klein als in RCT (hoop ik) dus het is echt wel nodig. Nou ja, we zien het wel, kan meevallen in de final dat zooms wel fijn zijn itt in TT (ik vond alleen de dichtsbijzijnde zoom fijn omdat het anders weer TE kriegelig werd) | |
Reintje | donderdag 24 juni 2004 @ 11:40 |
Erg vettig, alleen een beetje een grafische vooruitgang had geen kwaad gedaan. Wellicht in de Locomotion Deluxe ![]() Zijn er al wat data bekend? (Release, evt demo?) | |
Fliepke | donderdag 24 juni 2004 @ 12:33 |
quote:Ja dat snap ik, maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen en graphics verkopen en het oog wil ook wat ![]() | |
Ericjuh | donderdag 24 juni 2004 @ 18:10 |
ik hoop toch werkelijk dat ze iets aan die graphics gaan doen.. anders heb ik nu al het gevoel dat we te maken hebben met een uitbreiding ipv een compleet nieuwe game... het spel hoeft echt niet alle super dingen te hebben zoals we ze in deze tijd verwachten (zoomen, 3d enz enz) maar het spel moet wel een beetje met de tijd meegaan.. laat hier en daar een x een vogeltje vliegen of laat er een paar mensen lopen zodat je meer de feeling krijgt dat het echt druk wordt b.v. maar goed.. zo te lezen is het spel nog lang niet af en kan er veel veranderen.. | |
Martijn_77 | zondag 12 september 2004 @ 16:27 |
Zijn er al meer gegevens (relase date etc) bekend van dit geweldig vooruitzicht? | |
Sport_Life | zondag 12 september 2004 @ 16:43 |
Ik heb hem al ![]() Demo is ook uit trouwens!! Zometeen weer ff spelen ![]() | |
DABAMaster | zondag 12 september 2004 @ 17:02 |
19.09.2004, net gereserveerd | |
Ericjuh | maandag 13 september 2004 @ 17:40 |
zullen we hier ff verder gaan? Opvolger Transport Tycoon komt eraan! |