abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 14:07:32 #1
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18855902
Goed nieuws voor alle Transport Tycoon fans!! Chris Sawyer, de maker van o.a. transport tycoon en rollercoaster tycoon, heeft in een interview met Gamespot verteld dat hij druk bezig is met een opvolging van Transport Tycoon! Het spel gaat hoogstwaarschijnlijk "Locomotion" heten.

Het spel is gebouwd op de grafische engine van RollercoasterTycoon 2, dus geen grafische hoogstandjes of 3D, maar in ieder geval een hele vooruitgang ten opzichte van Transport Tycoon! Het complete interview kan je hier lezen.

Screenshots:




Geen idee wanneer het spel uitkomt! Iemand meer info??
Geniet!
pi_18855924
Wow!! Dat is nou eens goed nieuws! Nu ook hopen dat het een beetje een leuke game wordt en dat het niet zwaar tegenvalt ofzo!
  maandag 3 mei 2004 @ 14:08:51 #3
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18855926
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:07 schreef H.Y.L het volgende:
Goed nieuws voor alle Transport Tycoon fans!! Chris Sawyer, de maker van o.a. transport tycoon en rollercoaster tycoon, heeft in een interview met Gamespot verteld dat hij druk bezig is met een opvolging van Transport Tycoon! Het spel gaat hoogstwaarschijnlijk "Locomotion" heten.

Het spel is gebouwd op de grafische engine van RollercoasterTycoon 2, dus geen grafische hoogstandjes of 3D, maar in ieder geval een hele vooruitgang ten opzichte van Transport Tycoon! Het complete interview kan je hier lezen.

Screenshots:
[[url=http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_thumb001.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_thumb002.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_thumb003.jpg\]afbeelding][/url]

Geen idee wanneer het spel uitkomt! Iemand meer info??
toch jammer dat ze te lui zijn om een nieuwe engine te bouwen, want dit ziet er een beetje 1998 uit
  maandag 3 mei 2004 @ 14:10:32 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18855960
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:08 schreef capibar het volgende:

[..]

toch jammer dat ze te lui zijn om een nieuwe engine te bouwen, want dit ziet er een beetje 1998 uit
De graphics zijn meer dan voldoende voor een spel als dit. Fancy 3D dingetjes leiden alleen maar af en voegen niets toe.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:13:04 #5
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_18856026
Eindelijk weer eens een spelontwikkelaar die snapt dat je gewoon een leuk verslavend spel moet maken, en zich niet blind staart op het ontwikkelen van yet another crappy 3D-engine. Chris Sawyer rules!
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  maandag 3 mei 2004 @ 14:13:52 #6
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18856048
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

De graphics zijn meer dan voldoende voor een spel als dit. Fancy 3D dingetjes leiden alleen maar af en voegen niets toe.
ik denk alleen dat dit niet echt handig is voor de verkoopcijfers, mensen zullen het zo zien als een halfgaar spel met een te oude engine.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:13:56 #7
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18856051
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:08 schreef capibar het volgende:

[..]

toch jammer dat ze te lui zijn om een nieuwe engine te bouwen, want dit ziet er een beetje 1998 uit
Klopt, maar de kracht van transport tycoon zit hem ook in de gameplay. Ten opzcihte van de eerste versie uit 1993(?) is het wel een hele verbetering. Ikzelf ben blij dat het geen 3D-game word!

Over de gameplay zegt Chris Sawyer:
"Getting the gameplay right in Locomotion was always the top priority, and other aspects of the game, like the graphical style, were designed specifically to work well with the gameplay. Given that the gameplay mostly involves construction and world-watching, two things become a priority--firstly, that the player can see everything on the screen at the maximum level of detail so they can always see what's going on without having to constantly move, rotate, and zoom the view around to home in on individual objects, and secondly, that the construction process be presented in a clear and consistent way so that players can quickly get a feel for whether track or road sections will fit, without having to worry about the perspective making things different sizes depending on [distance]. The isometric viewpoint suits both these issues perfectly. It gives maximum detail regardless of how near or far objects are from the screen, and it gives a very consistent view for the construction process. It also allows much more to be seen onscreen at any one time and makes the game feel like it's your own toy world you're playing in, a bit like looking down at a tabletop train set."
Geniet!
  maandag 3 mei 2004 @ 14:15:51 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18856096
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:13 schreef capibar het volgende:

[..]

ik denk alleen dat dit niet echt handig is voor de verkoopcijfers, mensen zullen het zo zien als een halfgaar spel met een te oude engine.
Ik denk dat dat nogal meevalt. Het 3D-geile FPS-publiek is toch al niet geďnteresseerd in een spel als deze, ook niet als het wčl fancy pancy grafieken zou hebben.
pi_18856112
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:13 schreef capibar het volgende:

[..]

ik denk alleen dat dit niet echt handig is voor de verkoopcijfers, mensen zullen het zo zien als een halfgaar spel met een te oude engine.
Championship Manager en RCT2 is het ook gelukt....

En vaak zijn die spellen met een iets mindere engine 30x leuker, omdat men daar niet alle tijd heeft gestoken in een zo mooi mogelijke engine, maar ook in het maken van een goed concept en een goede gameplay.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:46:47 #10
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18856816
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nogal meevalt. Het 3D-geile FPS-publiek is toch al niet geďnteresseerd in een spel als deze, ook niet als het wčl fancy pancy grafieken zou hebben.
Ik vind het zelf ook wel fijn dat ze het in 2d doen, 3d is altijd gekut met het overzicht wat je hebt enz.
pi_18856954
Belangrijke verbeteringen die zo uit de screenshots te halen zijn:

+ Stations hoeven niet meer op grond nivo gebouwd te worden... sterker nog, ze kunnen nu boven bestaande bouw geplaatst worden.
+ Trein rails en wegen kunnen de zelfde hokjes gebruiken - realistische tram systemen worden hierdoor mogelijk - ben wel benieuwd hoe dit opgelost wordt met het overige weg verkeer.

-. Ik zie alleen bochtige rails... ben benieuwd of je nog schuin kan bouwen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Skimmer op 03-05-2004 15:05:59 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 15:05:47 #12
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18857180
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:53 schreef Skimmer het volgende:
Belangrijke verbeteringen die zo uit de screenshots te halen zijn:

- Stations hoeven niet meer op grond nivo gebouwd te worden... sterker nog, ze kunnen nu bove bestaande bouw geplaatst worden.
- Trein rails en wegen kunnen de zelfde hokjes gebruiken - realistische tram systeemen worden hierdoor mogelijk - ben wel benieuwd hoe dit opgelost wordt met het overige weg verkeer.

Ik zie alleen bochtige rails... ben benieuwd of je nog schuin kan bouwen...
Op screenshot 1 zie je ten hoogte van Station Bucklestone een schuin stukje rails. Dat kan dus nog steeds! Ik ben ook benieuwd hoe zijn tram omgaat met het overige verkeer. Zal deze zich misschien gewoon als normaal verkeer gedragen en dus ook last hebben van verkeer-opstoppingen? Geeft wel weer leuke extra probleempjes
Geniet!
pi_18858126
Nieuwe screenshots (misschien niet allemaal nieuw):







Ben niet echt positief over het feit dat die ouwe engine weer gebruikt wordt, maar in deze screenshot ziet het er met die bomen toch wel weer aardig uit
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_18858242
Als dit spel net zo verslavend wordt als zijn voorganger, dan bereid ik me nu alvast maar voor op nachtenlang nét even dat andere spoortje leggen en dat ene station net wat efficienter maken, terwijl buiten de vogeltjes alweer beginnen te fluiten. .

Ben ook wel benieuwd of de makers rekening houden met de community die nu nog steeds updates maken voor Transport Tycoon, m.a.w. dat het in Locomotion ook (weer) mogelijk is zelf bijvoorbeeld Nederlandse treinen toe te voegen.

En grotere speelvelden, dat zou ook wel mogen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 3 mei 2004 @ 16:11:33 #15
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18858408
quote:
Op maandag 3 mei 2004 16:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als dit spel net zo verslavend wordt als zijn voorganger, dan bereid ik me nu alvast maar voor op nachtenlang nét even dat andere spoortje leggen en dat ene station net wat efficienter maken, terwijl buiten de vogeltjes alweer beginnen te fluiten. .

Ik kan niet wachten.
Arm social life.
For great justice!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 07:47:41 #16
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18873509
Heeft iemand al ergens kunnen vinden wanneer deze game gereleased gaat worden?
Geniet!
pi_18873632
Hier is al een topic over.
Wel jammer dat er geen zak klopt van de screenshots .
Ze hebben iig nog een berg werk te verzetten daaro.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:11:54 #18
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18873645
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 08:10 schreef blieblie het volgende:
Hier is al een topic over.
Wel jammer dat er geen zak klopt van de screenshots .
Ze hebben iig nog een berg werk te verzetten daaro.
Welk topic dan???
Geniet!
pi_18874621
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 08:11 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Welk topic dan???
Geen idee .
Maar ik heb dit al eerder voorbij zien komen in Dig.
Zou ook kunnen zijn in het Transport Tycoon topic hoor.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:54:14 #20
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18877541
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:56 schreef MrData het volgende:
Nieuwe screenshots (misschien niet allemaal nieuw):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben niet echt positief over het feit dat die ouwe engine weer gebruikt wordt, maar in deze screenshot ziet het er met die bomen toch wel weer aardig uit
hey, linksboven staan nogsteeds de rollercoaster tycoon icoontjes.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:18:49 #21
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_18877836
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:54 schreef capibar het volgende:

[..]

hey, linksboven staan nogsteeds de rollercoaster tycoon icoontjes.
Nogal logisch he! Aangezien deze game volledig op de grafische engine van RCT2 draait. Stond al eerder vermeld in dit topic. Beter lezen
Geniet!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:33:58 #22
21369 kippiej
Bier (y)
pi_18878055
Beter

nu hopen dat dit spel net zo verslavend is als zn voorganger
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:38:55 #23
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_18878137
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:18 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Nogal logisch he! Aangezien deze game volledig op de grafische engine van RCT2 draait. Stond al eerder vermeld in dit topic. Beter lezen
als jij beter leest zie je dat ik zelfs op dat feit heb gereageert .
als een spel dezelfde grafische engine heeft, betekent dat nog niet de de interface hetzelfde is (kijk maar naar medal of honor:allied assault, die draait op de quake 3 engine)
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:46:34 #24
86072 thatsme
and That's you!
pi_18878264
ziet er leuk uit, alleen het overzicht dreigt ook te verdwijnen, de rails en treinen zijn een stuk lomper geworden
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:49:01 #25
54201 sennetijdeman
Laat me slapen
pi_18878310
SUPER VET

Transport tycoon was al heel erg vet, Eindelijk een opvolger
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')