Ze ontkennen de hele East-West coast ruzie terwjl dat wel een belangrjke periode was voor hiphop omdat alle rappers erdoor beinvloed zijn. Ik zeg niet dat ik die ruzie cool vindt ofzo maar wat ze nu doen vind ik gewoon bizar.
Check Hit Em Up van 2Pac maar eens en doe dan eens alsof ze goede vrienden waren.
Wees blij dat het wat vreedzamer is geworden zeg.. Het is door de media allemaal opgeblazen en erger gemaakt.
Ongetwijfeld zijn hier btw al topic over geweest..
-edit-
Verander je icon, want iedere keer dat ik deze page bekijk vraagt hij om username/pass
ruzie kan je ook weer goedmaken toch?
quote:Hoe zou jij het vinden als jij beste vriendjes met iemand bent, jij vervolgens neer geschoten word en vervolgens word verraden?
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:51 schreef ricki het volgende:
wees idd blij dat ze niet meer zo zielig doen..ruzie kan je ook weer goedmaken toch?
quote:100 % met je eens, luister inderdaad maar eens goed naar Hit 'em up
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:56 schreef kotsmongool het volgende:
Ik vind het respectloos naar 2Pac toe
quote:Waar heb je het over? Toch niet 2Pac - Biggie?
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:54 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Hoe zou jij het vinden als jij beste vriendjes met iemand bent, jij vervolgens neer geschoten word en vervolgens word verraden?
Die waren eerst vriendjes, kwamen op verschillende labels terecht, en kregen toen ergens ruzie om. Doordat ze allebei zo'n succes hadden werd het heel groot allemaal.
Daarna pas werd er geschoten. Of dat door Suge of Biggie gedaan is weet ik niet. Lijkt me sterk. Het zijn wel zakenmensen..
En Puffy moet je al lang niet serieus meer nemen. Die probeert gewoon zo veel mogelijk geld te verdienen. Zelfs van Biggies dood lukt dat hem nog..
quote:Dat er eerst ruzie was wist ik niet helemaal zeker... Maar in elk geval heeft 2Pac biggie groot gebracht en liet hij hem daarna in de steek
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:58 schreef Premo het volgende:[..]
Waar heb je het over? Toch niet 2Pac - Biggie?
Daarna pas werd er geschoten. Of dat door Suge of Biggie gedaan is weet ik niet. Lijkt me sterk. Het zijn wel zakenmensen..
quote:Beuh, zal wel. Het is idd respectloos van Puffy, maar die man is gewoon geldwolf, zoals ik al zei.
Op zondag 05 augustus 2001 00:01 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Dat er eerst ruzie was wist ik niet helemaal zeker... Maar in elk geval heeft 2Pac biggie groot gebracht en liet hij hem daarna in de steek
Ik heb eigenlijk zo iets van 'gedane zaken nemen geen keer'. Wat heeft het voor nut om er nu wéér over te blaaten. Laten we praten over wat er nu gebeurt:
Komt Deathrow weer tot haar ouwe status? Lijkt mij niet. Ze zijn alle topartiesten kwijt.. En van nieuwe acts heb ik nog niets opvallends gehoort..
quote:Maarrr.. Nu komt Suge Knight weer uit het gevang.. Grote verhalen van veel mensen da we het nu te horen zullen krijgen hoor, 'Deathrow komt terug' enzow.
Op zondag 05 augustus 2001 00:06 schreef kotsmongool het volgende:
Deathrow verdiende bakken met geld aan 2Pac, Snoop Doggy Dogg, Dr.Dre en de Dogg Pound. Die zijn nu allemaal weg, uitelkaar gegaan of dood dus Deathrow zal wel niet veel meer doen denk ik.
Zelfde verhaal voor Bad Boy: wordt dat nog wat? Puffy laatste album geflopt.. Kunnen Black Rob en G-Dep potten breken? Ik vind Black Rob kewl. Heel on-Puffy eik. Lekker street.
quote:Biggie Smalls succes? ik had nog nooit van 'm gehoord tot die eikel van een Puff Daddy met een liedje kwam omdat die dikke dood was (en niet ik alleen, maar zowat iedereen die ik ken had nog nooit van 'm gehoord. Net als van Puff Daddy trouwens). Vervolgens werd die dikke vent ineens de hemel in geprezen en deed elke zender alsof ze Biggie's muziek al jaren draaiden.
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:58 schreef Premo het volgende:[..]
Waar heb je het over? Toch niet 2Pac - Biggie?
Die waren eerst vriendjes, kwamen op verschillende labels terecht, en kregen toen ergens ruzie om. Doordat ze allebei zo'n succes hadden werd het heel groot allemaal.
quote:Geen succes in Nederland misschien, daarbuiten wel. Biggie is degene met wie Puffy begon, waarmee hij groot is geworden. Als er gevraagd wordt wie greatest rappers of all time zijn, krijg je steevast de naam Biggie te horen.
Op zondag 05 augustus 2001 11:37 schreef Tokus het volgende:[..]
Biggie Smalls succes? ik had nog nooit van 'm gehoord tot die eikel van een Puff Daddy met een liedje kwam omdat die dikke dood was (en niet ik alleen, maar zowat iedereen die ik ken had nog nooit van 'm gehoord. Net als van Puff Daddy trouwens). Vervolgens werd die dikke vent ineens de hemel in geprezen en deed elke zender alsof ze Biggie's muziek al jaren draaiden.
Succes in de rap/hiphop kringen misschien, daarbuiten niet. Tupac daarintegen had dat wel.
Dat hij in Nederland niet bekend is zegt niets..
[edit]typo[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Premo op 05-08-2001 11:41]
Maar als je ff nadenkt weet je hoe nep hij was aangezien hij nooit iets te maken heeft gehad met gangsta's of wat dan ook, maar om bekend te worden ging hij wel zo rappen.
Hij copieerde de Thug Life stijl van 2Pac gewoon.
quote:Dat vind een beetje kort door de bocht. Big is wel fantastische lyricist. Beter dan 'Pac, dat is zeker. En van Pac heb ik nooit liedjes gehoort als Juicy en Sky Is The Limit.
Op zondag 05 augustus 2001 11:41 schreef kotsmongool het volgende:
Hij copieerde de Thug Life stijl van 2Pac gewoon.
quote:hahaha, tupac die biggie opgeleid heeft..
Op zondag 05 augustus 2001 00:04 schreef kotsmongool het volgende:
Biggie kon goed rappen maar wist niet hoe ie het aan moest pakken. 2Pac wist dit wel en leidde hem zeg maar op. Sean Combs hoorde Biggie en bood em een contract aan bij zijn toen nog op te richten label "Badboy". Biggie accepteerde en maakte een album waarbij hij 2Pac teksten en stijl gebruikte. Toen onstond de ruzie en in 1994 werd 2Pac neergeschoten en later komt 2Pac erachter dat Biggie en Puffy daarachter zaten( check de cd 'In his own words' maar eens). We weten allemaal hoe het afliep.
tupac was gewoon compleet anders dan biggie. tupac had charisma en kon een heleboel (oa. acteren), maar rappen kon ie niet bijzonder goed. Dit is wat biggie beter dan wie dan ook kon..
En ik weet niet of je wel eens goed naar Ready to die hebt geluisterd, maar het lijkt op geen enkele manier op tupac of zijn stijl..
En het is overigens nooit bewezen dat BIG achter die eerste shooting zat, en ik geloof er zelf ook geen reet van, alleen tupac ging daar wel vanuit ja...
En de kans dat de hele 'afloop' uberhaupt hiermee te maken heeft is ook vrij klein. Er zijn nogal wat theorieen over (lees bv. 'The murder of Biggie Smalls' van Cathy Scott eens)
tot zover
quote:Goed gesproken!
Op zondag 05 augustus 2001 12:22 schreef ricki het volgende:[..]
hahaha, tupac die biggie opgeleid heeft..
ja, tupac had eerder succes/geld en heeft biggie toen en huis genomen af en toe, maar biggie hoefde echt nix van hem te leren hoor.tupac was gewoon compleet anders dan biggie. tupac had charisma en kon een heleboel (oa. acteren), maar rappen kon ie niet bijzonder goed. Dit is wat biggie beter dan wie dan ook kon..
En ik weet niet of je wel eens goed naar Ready to die hebt geluisterd, maar het lijkt op geen enkele manier op tupac of zijn stijl..En het is overigens nooit bewezen dat BIG achter die eerste shooting zat, en ik geloof er zelf ook geen reet van, alleen tupac ging daar wel vanuit ja...
En de kans dat de hele 'afloop' uberhaupt hiermee te maken heeft is ook vrij klein. Er zijn nogal wat theorieen over (lees bv. 'The murder of Biggie Smalls' van Cathy Scott eens)
tot zover
offtopic:
kotsmongool moet eens een kijkje nemen op Fok-user(s)-irritaties-topic
Je icon zorgt voor irritatie (bij mij ook..)
quote:Cathy Scott is zeker dat media-geile wijf dat ook een boek heeft geschreven met de titel:"The murder of 2Pac Shakur" met in dat boek een autoptie-foto van 2Pac
Op zondag 05 augustus 2001 12:22 schreef ricki het volgende:[..]
hahaha, tupac die biggie opgeleid heeft..
ja, tupac had eerder succes/geld en heeft biggie toen en huis genomen af en toe, maar biggie hoefde echt nix van hem te leren hoor.tupac was gewoon compleet anders dan biggie. tupac had charisma en kon een heleboel (oa. acteren), maar rappen kon ie niet bijzonder goed. Dit is wat biggie beter dan wie dan ook kon..
En ik weet niet of je wel eens goed naar Ready to die hebt geluisterd, maar het lijkt op geen enkele manier op tupac of zijn stijl..En het is overigens nooit bewezen dat BIG achter die eerste shooting zat, en ik geloof er zelf ook geen reet van, alleen tupac ging daar wel vanuit ja...
tot zover
Maar om even terug te komen, ik vind 2Pac's lyrics beter dan die van Biggie, omdat de meeste van zijn lyrics inhoud hebben ik noem: Brenda's Got a Baby, Life Goes on, Hail Mary etc... 2Pac stond voor de jongeren/mensen die in de ghetto leefde en vertaalde de problemen in zijn nummers. Voor zover ik weet stond Biggie Smallz voor de $$$$$ en over Puff Faggy zullen we het al helemaal niet hebben...
2Pac nummers hebben ook een veel echtere impact omdat je weet dat het echt is. BIG had een normale jeugd en ging later de 'Thug' spelen. Spelen dus, omdat ie anders nergens over kon rappen. Dat rappen kan ie dan goed doen maar het blijft nep, hij speelt een rol.
2Pac was een echte Thug, heel zijn leven, ook nadat ie bekend werd. Om zijn leven vol met zat met gebeurtenissen (schietpartijen, rechtzaak, vechten) bleef hij die intensiteit als rapper houden. Hij was gewoon ECHT.
Veel rappers hebben die straat ruwheid als ze net bekend worden maar omdat ze dan nix meer beleven hebben ze nix meer om voer te rappen.
Als je de hele 2Pac geschiedenis kent begrijp je zijn muziek ook beter.
Ik probeer BIG fans niet te irriteren ofzo maar je kan niet ontkennen dat BIG als lief/rustig jocie is opgegroeid. Als hij over ghetto/guns/bitches praat weet je dat ie aan het fantaseren is. Welke je beter vind is een kwestie van mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |