quote:Op Koninginnedag hebben zo'n 150 tot 200 rechts-extremistische jongeren voor problemen gezorgd in het centrum van Eindhoven. De jongelui die afgekomen waren op een optreden in de Begijnhof, trokken na afloop met kleine groepjes het centrum in en riepen door hun verschijning problemen op.
Laat in de middag ontstonden door de aanwezigheid van de extreem-rechtse jongeren ongeregeldheden met andere groepen, waarbij over en weer klappen vielen. De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.
Bron: Omroep Brabant
quote:Op zondag 2 mei 2004 11:17 schreef bunniej het volgende:
Ik was op Koninginnedag in eindhoven. En heb ook zo'n groep gezien. niet dat ze aan het knokken waren maar wel hoe ze eruit zagen en ik vond het gewoon ZIEK!
Hele groep met van die mensen met kale hoofden, lonsdale aan, een Nederlandse vlag in hun handen met daaraan een vlag van een hakenkruis gebonden. En zo liepen ze midden door de stad 'White Power' schreeuwend.
Ik kan me dus goed voorstellen dat er daardoor problemen zijn ontstaan. De politie ging er ook meteen achteraan, maar wat er verder gebeurde heb ik niet gezien, maar ze waren er duidelijk op uit reactie uit te lokken anders doe je zoiets niet!
Dus je kunt niet zeggen dat ze alleen maar beetje rondliepen zonder iets te doen.
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?quote:Op zondag 2 mei 2004 11:18 schreef Eindhovenaar het volgende:
Ja ik was er ook als echte Eindhovenaar vier je natuurlijk alle feestjes in Eindhoven mee. Ik heb die gasten gezien. Met een grote Nederlandse vlag op een stok van een meter of 3 liepen ze rond te stampen.
Kisten met witte veters, geruite Lonsdaleblousjes tot boven aan toe dichtgeknoopt, je kent het wel... Over het algemeen gaven ze niet veel problemen, maar iedereen stond naar ze te kijken en ervaarde het als bedreigend.
Er zijn een paar vechtpartijtjes geweest met die gasten, maar ze waren natuurlijk geweldig in de minderheid, dus die vechtpartijtjes waren meestal met kleine groepjes ergens buiten het uitgaansgebied. De grote menigte was het er namelijk wel over eens dat als het uit de hand zou lopen we met zijn allen de politie zouden helpen om dat tuig op te pakken...
Verder was het SUPER gezellig en KLETSNAT in Eindhoven :-D
quote:Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?
Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?quote:De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.
Da't was n.a.v. de vechtpartijen, tenmniste, zo lees ik het.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:03 schreef Posdnous het volgende:
Gatverdamme, gewoon oppakken die idioten.
Als mensen haat zaaien mag je die aanpakken imo. Extreem-rechts of andersoortig.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.
Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.
Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
Voor het antwoord zul je de politie in Eindhoven even moeten bellen Gelly.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Is een whitepower vlag verboden?quote:Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen.
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is een whitepower vlag verboden?
Vreemd, ik zie regelmatig zwarten met een blackpower tshirt lopen.
Dat het überhaupt nog niet gebeurd is. Hoe lang is die kazerne nu gekraakt??quote:Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:24 schreef Posdnous het volgende:lol, wat een vergelijking.
Van een andere sites idd:quote:Op zondag 2 mei 2004 16:04 schreef Furby het volgende:
Die kazerne is al half gesloopt met bulldozers. Ik denk niet dat ze daar nu nog zitten eigenlijk.
quote:De fascitische krakers uit de Constant rebecque-kazerne zijn weg. Er zijn maatregelen genomen tegen hernieuwd kraken. Binnenkort vindt overleg plaats met Staatssecretaris Van der Knaap over de verdere toekomst van het terrein.
quote:Trouw, 19 november 2003
Neonazi's verlaten kazerne
EINDHOVEN - Een groep extreem-rechtse krakers die de Constant Rebecque Kazerne in Eindhoven bewoonde, heeft het pand verlaten. Dat heeft burgemeester Sakkers gezegd.
Wanneer de groep precies is vertrokken, is niet bekend. Volgens Sakkers komen de krakers niet terug naar de kazerne, die nu wordt bewaakt door de marechaussee. Defensie, eigenaar van de kazerne, gaat alle gebouwen van het complex ongeschikt maken voor bewoning, zodat er niet meer gekraakt kan worden.
quote:Op zondag 2 mei 2004 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
Was het streven van deze jongeren toevallig "Eindhoven blank" ??
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Daar was nu natuurlijk nog lang geen sprake van....quote:Op zondag 2 mei 2004 15:20 schreef robh het volgende:
De politie had natuurlijk met een peloton ME-ers Eindhoven schoon kunnen vegen en dit tuig terug kunnen trappen naar de kazerne. Maar of dat een oplossing is betwijfel ik. Volgens mij creeer je dan een potentieel hele gevaarlijke situatie.
Als je volkomen onwetend bent en denkt dat er niks mee bedoeld wordt zou je dat kunnen concluderen inderdaad.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:27 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?
Bij mijn weten niets. Net zo toegestaan als een Palestijnse terroristensjaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |