abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19343258
Sorry, dat ik hier zo lang niet ben geweest en ook zo weinig kom.
Komt gewoon omdat ik vrij weinig op internet zit. En als ik op internet zit dan ben ik ook gewoon heel weinig op FOK!.

Ik ben weer afgevallen ik ben nu 86 kilo. Het gaat wel stukken langzamer als in begin. Maar het gaat wel gewoon vooruit. En ik denk dat het nu wel beter is dat het niet zo snel gaat. Dan kan ik het straks ook beter behouden.
En die FOK!meeting ik weet het niet hoor. Volgens mij gaan er nooit mannen mee. En ik ben best schijterig in dat soort dingen.
i love girls. girls do you love me???
pi_19343974
Welkom GreatWhiteSilence. Succes!! Volgens mij is pasta en rijst enzo niet super dikmakend. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Een roomsaus is natuurlijk veel ongezonder dan een tomatensaus. Ik merk bij mezelf dat kaas dikmakend is. Dus voor mij geen kaas op de pasta.

Miss_dynistie, Lesini is/heeft ook een light siroop. Is er in een paar verschillende smaken. Ik vind zelf de aardbeien met vleugje kiwi erg lekker. Alleen zit er in deze siroop aspartaam en daar schijn je ook niet te veel van binnen te moeten krijgen.

Naamah jammer dat het even niet opschiet. Ik merk ook dat je er echt 100% voor moet gaan. Anders sta je zo weer stil. Maar beter dan dat je aankomt. Betekent wel, dat als je straks op streefgewicht bent en je wat ongezonder eet, je niet gelijk weer aankomt.

Ik ben deze week ook niet echt goed bezig geweest. Ik heb 0x deze week gesport en een half pizza gegeten op een avond. Er is dan ook niets af, maar gelukkig ook niets bij, al voel ik me een stuk dikker dan vorige week.
Deze week er weer met z'n alle hard tegen aan.
  zondag 23 mei 2004 @ 22:16:49 #178
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19348167
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:03 schreef Snuusje het volgende:
Welkom GreatWhiteSilence. Succes!! Volgens mij is pasta en rijst enzo niet super dikmakend. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Een roomsaus is natuurlijk veel ongezonder dan een tomatensaus. Ik merk bij mezelf dat kaas dikmakend is. Dus voor mij geen kaas op de pasta.
Nou, dat valt vies tegen: in beide zit 350 calorieën per 100g. Dat tikt flink aan. Mijn schoonpa moet ook afvallen, ivm diabetes, en mag van de dietiste ook geen rijst en pasta meer. In groenten zitten veel minder calorieën, dus ik hou het voortaan daarbij.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 23 mei 2004 @ 22:27:17 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19348507
Ik wil even melden dat ik hartstikke trots op mezelf ben, ik heb deze week elke dag (op zaterdag na) wat aan sport gedaan:
maandag 20 km gefietst, dinsdag 20 minuten workout (pilates), woensdag 50 minuten workout, donderdag 60 km gefietst, vrijdag 20 minuten workout, zaterdag was mijn rustdag en vandaag heb ik bijna 30 km gefietst.
En het lijkt nog steeds erg goed te gaan, ik ben nog niet helemaal uitgeput. Ik val aan de andere kant ook niet af omdat ik dan mijn voeding ook weer eens goed in de gaten moet houden, op het moment ben ik wel weer vrij veel aan het snoepen.
Lekker douchen!
pi_19350476
Heel goed sjak! Keep up the good work!

Ikzelf heb deze week 2,5 uur gehometraind, nu maar hopen dat ik icm het minder eten al een beetje afgevallen ben. Zal wel tegenvallen trouwens.

Wanneer is hier eigenlijk gebruikelijk je nieuwe gewicht te posten en wanneer wordt het lijstje meestal geupdate? Of is daar geen vaste tijd voor?
pi_19351421
nou ik moet me ook maar eens aanmelden

harrie1 33 jaar 1.73 99 kilo
eigenlijk ga ik niet voor de kilo's
maar voor conditie en me (chips) buik (zeker 5x per week)
ik zit in wao en beweeg veeeeel te weinig

plan van aanpak
minder chips
minder zoete drankjes
sport school
proberen meer te bewegen (fietsen ipv auto)

ik loop al een tijd rond om af te vallen
maar had dit topic nog niet ontdekt
nu ben ik niet meer alleen

eigenlijk wil ik snel afvallen
maar ben wel bang om te jo jo-en

voor alle afvallers: probeer het opnieuw
voor alle mensen bezig met afvallen
vooraaalllll dooorgooaaaaann
pi_19355324
Nou, gisteren 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders gehad dus niet echt opgelet op wat ik wel en niet at maar ik ben de hele dag in de weer geweest om iedereen van drank e.d te voorzien dus dat is goed voor de lijn! Ik heb het georganiseerd namelijk.. en bij de bbq heb ik 1 klein gehaktrolletje gehad en een paar stukjes stokbrood dus dat is niet echt veel. Ik ben vandaag geradbraakt Te weinig slaap en een bonkend hoofd nu, moet de hele dag werken

Maar iedereen veel succes deze nieuwe week, ook ik ga er weer vol tegenaan
  maandag 24 mei 2004 @ 09:12:23 #183
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19355950
quote:
Op maandag 24 mei 2004 07:24 schreef heaven7 het volgende:
... bij de bbq heb ik 1 klein gehaktrolletje gehad en een paar stukjes stokbrood dus dat is niet echt veel. Ik ben vandaag geradbraakt Te weinig slaap en een bonkend hoofd nu, moet de hele dag werken
Heb je geen hoofdpijn omdat je te weinig gegeten hebt?

Harrie1 welkom! De plannen die je hebt zjn goed, je kunt heel goed die zoete drankjes vervangen door water! Genoeg drinken is belangrijk. Succes!
Lekker douchen!
  maandag 24 mei 2004 @ 09:46:42 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19356414
Welkom GWS. Je aanpak klinkt goed en verstandig dat je actie gaat ondernemen voordat je overgewicht hebt. Je kunt ook goedkoop sporten, zoals wandelen, fietsen en touwtje springen. Dat hoeft ook niet veel tijd te kosten.

Als het voor jou werkt, is het goed Together-Alone. Het is tenslotte ook belangrijk dat je het vol kunt houden. Als je weet dat je nooit zonder B&J’s kunt, dan heeft het weinig zin jezelf dat helemaal te gaan verbieden. Er komt dan toch een moment dat je het gaat eten, en dan waarschijnlijk ontzettend veel.

Welkom Sammy11. Het op kamers gaan was voor mij ook een moment dat het fout ging, je verhaal klinkt dus bekend. Rundergehakt is inderdaad niet zo gezond. Als je het toch maakt, kun het bakken in zijn eigen vet (dus zonder boter of olie) en dan met een keukenpapiertje het vrijgekomen vet wegdeppen of in een vergiet doen. De eerste keer schrok ik echt hoeveel vet erin zat. Je kunt ook met een bakpapiertje bakken, ipv met olie of boter, maar mij lukt dat niet.
Wat betreft fitnessen moet je denk ik vooral iets doen dat je leuk vindt, anders heb je toch geen zin om te gaan beginnen. Muziek maakt het sporten vaak makkelijker.

Leuk je weer eens te zien Koenus. Goed dat je op 86 kilo zit! Bij iedereen gaat het na een tijdje langzamer en soms gaat het zelfs stil staan. Zolang er (langzaam) toch nog wat af gaat, ben je nog goed bezig.
Een meet moet je eerste zijn en het is altijd erg gezellig. Misschien gaan er wel meer mannen me als ze weten dat ze niet de enige zijn. Ik begreep dat we Tackleberry hier over een tijdje weer wat meer zien, misschien gaat die ook wel mee.

Wat goed dat je zoveel hebt gesport sjak! Je bent terecht trots op jezelf. Heb routes gefietst, of was het van A naar B?

Kittyme, als we kunnen dan posten we op woensdag ons nieuwe gewicht. Op een andere dag mag ook natuurlijk als dat voor jou handiger uitkomt. De updates zijn altijd in het weekend, dus op zaterdag of zondag. Bij uitzondering kan het vrijdagavond of maandagochtend zijn. Wil je ook een keertje updaten? Het is niet veel werk en leuk om aan te passen dat iedereen afvalt.

Welkom harrie1, al vrees ik dat je ik je meteen weg moet jagen. We hebben twee topics lopen van de ‘afvalclub’. In dit topic zit iedereen met een gezond gewicht die voor het mooie (nog) wat (extra’s) wil verliezen. In het andere topic zitten mensen met overgewicht. Met jouw gegevens heb je een bmi van 33.1 en dus overgewicht. Je kunt je bmi zelf berekenen op www.overgewicht.nl. Het andere topic: Fok! Dieetclub deel 41

Heb je de hele dag niet meer gegeten heaven7? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet goed voelt. Werk ze!

Mijn eerste keer buiten lopen met mijn nieuwe schoenen en mijn nieuwe kleren was een totale ramp. En niet eens omdat mijn conditie zo slecht is. Ik had bedacht dat het leuk zou zijn om door het park te gaan lopen, dat is niet zo ver van mijn huis. Tijdens de 15 minuten dat ik weg was, had ik bizar veel last van steken (dat heb ik zelden), had ik het gevoel niet goed te ademen en was ik na een kort stukje al bekaf. Thuis heb ik nog ruim een uur op de bank gezeten om bij te komen. Stomme hooikoorts. Ik baalde behoorlijk dat ik daar voorlopig dus niet meer kan gaan lopen. Ik heb er geen tranende ogen, keelpijn en een piepende ademhaling voor over om te kunnen lopen. Gisterenochtend heb ik wat gelopen tussen de huizen in de buurt. Daar zijn ook flink wat tuintjes, maar een stuk minder groen dan in het park. Ook daar had ik het gevoel niet goed te kunnen ademen, maar het ging al wel een stuk beter. Dat wordt mijn rondje dus de komende maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 24-05-2004 10:48:55 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 24 mei 2004 @ 10:10:29 #185
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_19356810
Ik heb al even niet meer gewogen, dus ik weet niet zeker of ik afgevallen ben. Maar mijn kleren doen vermoeden van wel. Mijn spijkerbroeken zitten in ieder geval een stuk comfortabeler.

Wat ik uitgespookt heb? Ik heb salades ontdekt. Hollandse kropsla vind ik helemaal niet lekker, maar er zijn zoveel andere groentes en slasoorten waarmee je iets lekkers op tafel kan zetten. En er zit bijna niks in!

Verder drink ik braaf water en thee en af en toe vul ik een fles met een klein beetje limonadesiroop en een boel water. Die gooi ik in de ijskast en een uur later heb ik een traktatie.

Bewegen gaat me ook aardig af. Nog steeds dagelijks thuis buikspieroefeningen en wat oefeningetjes met dumbells. En met dat mooie weer loop ik overal naartoe. Volgende week kan ik weer op de weegschaal en ik popel.

Misschien moet ik er zelf een aanschaffen, maar eigenlijk vind ik dat jammer van het geld en ben ik een beetje bang dat ik daar juist obsessief van bezig ga.
  maandag 24 mei 2004 @ 10:27:17 #186
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19357107
Goeiemorgen allemaal.

Vanmiddag ga ik lekker fitnessen, heb er al zin in! Gelukkig staat daar de muziek flink hard aan, daardoor houd ik het langer vol en is het minder saai!
Vanavond vegetarisch eten, veel salade en water drinken. Hopelijk wordt het nog iets komende zomer!

elle_driver, misschien is het inderdaad geen goed idee om een eigen weegschaal aan te schaffen. De kans bestaat dat je er dan te vaak op gaat staan en dat is niet de bedoeling. Hoe vaak weeg je je nu? Bovendien is er nu steeds een spanning, voordat je op de weegschaal gaat staan, als je er thuis een hebt, zie je slechts kleine verschillen..

YPPY, Jammer dat het lopen zo'n ramp was, de eerste keer. Gelukkig heb je nu een betere route gevonden en heb je niet voor niets nieuwe schoenen en kleren aangeschaft !

Wat ik nog niet helemaal begrijp is waar ik naar moet kijken op de verpakking.
Er staat het aantal kilojoules, maar ook kilocalorieen aangegeven, per 100 gram. Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten en wat veel is en wat relatief weinig?
'The nice thing about having memories is that you can choose.'
pi_19372629
Zoetekauw als ik ben, heb ik elke dag mijn dagelijkse dosis koek of chocolade nodig. Een sultanakoekje, brokje pure chocolade, klein cakeje,... Nu heb ik op dit forum en het andere dieetforum het woord ' ontbijtkoek' al een paar keer zien passeren. Het blijkt niet te calorierijk te zijn en in een dieet te passen. Ik heb echter geen idee want ontbijtkoek is Is het een soort koekje ofzo en is het iets typisch Nederlands of kan je het ook in België krijgen?
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
  maandag 24 mei 2004 @ 21:41:43 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19375372
Ken je peperkoek? Zo noemden we het thuis in Brabant altijd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 24 mei 2004 @ 21:55:08 #189
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19375786
Komt dit je bekend voor?
pi_19384251
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:41 schreef YPPY het volgende:
Ken je peperkoek? Zo noemden we het thuis in Brabant altijd.
aha! Peperkoek dat is een bekende.
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_19385392
neej.. peperkoek smaakt anders en is kleiner en heeft rozijntjes (toch?), ontbijtkoek is ook wat luchtiger.. maar in beide zitten weinig cal/vet, dus wat dát betreft maakt het niet uit
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_19385411
peperkoek en ontbijt van peijnenburg of hoe het ook mag heten is het zelfde. Er zitten alleen net wat andere kruiden in.
pi_19385476
hmm.. ok, misschien had ik het dan over friese kruidkoek?? dat is dus óók lekker en licht!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_19385730
wienerketelapper heb je met rozijnen. Die is trouwens ook erg lekker. Alleen dan de versie zonder rozijnen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:03:50 #195
3542 Gia
User under construction
pi_19387843
Hoi

Terug van weggeweest. Ben inmiddels geopereerd en nu bezig met fysiotherapie. Ben door de sportarts ook doorverwezen naar een diëtiste. Zij heeft me op een dieet gezet van totaal zo'n 1500 Kcal.
Was vorige week 3 kilo afgevallen, dus vond dat ik van het weekend wel een trappistje verdiend had, op een terrasje. Afgelopen zondag gourmet en huppekee, weer 2 kilo erbij!

Ben vanmorgen op controle geweest bij de diëtiste, 7 ons eraf slechts. Heb me voorgenomen om er nu toch harder aan te gaan staan. Het moet eraf!

Weeg nu op mijn weegschaal 91 Kg en wil graag onder de 70 wegen. Mag maximaal 75 wegen.

Wil ook wel in de openingspost.
pi_19398013
Hmm er zit ook een nadeel aan dat afvallen. Ik kan al mijn zomerkleding wel weggooien, want geen enkele broek of t-shirt past me nu nog (ik kan er bijna 2 keer in nu ).
Daar gaat mijn maandloon
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:51:26 #197
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19399829
Ik heb een site gevonden waarop je je dagelijkse behoefte aan calorieën kan berekenen.

Ik weet niet of de link al genoemd is, maar dit is hem: www.afslankdieten.nl/calorieenbehoefte.html

Misschien hebben jullie er wat aan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19404755
Op dat feest kwam ook mijn superslanke nicht (1.76 lang en 57 kilo) nou dat geeft je een lekkere domper Ik woog dat op mijn 14e bij de schoolarts.. zucht
Wat is lijnen toch vervelend soms Ik heb ook ongelooflijk zin in iets zoets. Sultana ofzo

*Klaag klaag*
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:44:56 #199
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19405033
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:36 schreef heaven7 het volgende:
Op dat feest kwam ook mijn superslanke nicht (1.76 lang en 57 kilo) nou dat geeft je een lekkere domper Ik woog dat op mijn 14e bij de schoolarts.. zucht
Wat is lijnen toch vervelend soms Ik heb ook ongelooflijk zin in iets zoets. Sultana ofzo

*Klaag klaag*
Haha, zo'n slanke nicht ben ik ook altijd geweest (1.80 en 55 kg) en ik kan je zeggen dat dat niet kwam doordat ik zo gezond at. Reken haar BMI eens uit, die zit op zwaar ondergewicht!!! Daar moet je niet naar kijken, het slaat nergens op, het is ongezond en als ze opstaat is ze waarschijnlijk duizelig, ze zal zelf ook niet blij worden elke keer als ze die ribben ziet. En ze kijkt waarschijnlijk jaloers om haar heen naar de vrouwen die wel borsten hebben.

Ik ben trouwens aangekomen toen ik gewoon 3 keer per dag gezond ging eten en toen ik stopte met roken was het hek van de dam. Daarom zit ik nu ook in dit topic. Het lullige is nu wel dat mijn nichtjes nu erg rot tegen me doen als ze me zien alsof die frustraties die ze jarenlang hebben gehad nu eindelijk kunnen uiten ofzo. "Zo sjak, je bent best dikker geworden he....grr, ja (^##&*@* ik ben 25 kg aangekomen, maar gelukkiger dan ooit" zeg ik dan maar weer. Oja, ik mag mijn nichtjes niet echt
Lekker douchen!
pi_19405912
Hehnee Dat kan ik begrijpen

Maar ze is niet heel dun hoor, ik zie geen ribben en zelfs een beetje een randje bij haar buik (wat over haar broek heenzit). En ze heeft een mooie b cup

Maar nee, je hebt gelijk, het is ook absoluut niet haalbaar voor mij maar het is het ideaalbeeld en ik vind het zelf ook mooi, afgezien van of het nou gezond is of niet En naast haar voel ik me zo plomp, we hebben namelijk wat knuffelige foto's gemaakt samen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')