Welkom GWS. Je aanpak klinkt goed en verstandig dat je actie gaat ondernemen voordat je overgewicht hebt. Je kunt ook goedkoop sporten, zoals wandelen, fietsen en touwtje springen. Dat hoeft ook niet veel tijd te kosten.
Als het voor jou werkt, is het goed
Together-Alone. Het is tenslotte ook belangrijk dat je het vol kunt houden. Als je weet dat je nooit zonder B&J’s
![]()
kunt, dan heeft het weinig zin jezelf dat helemaal te gaan verbieden. Er komt dan toch een moment dat je het gaat eten, en dan waarschijnlijk ontzettend veel.
Welkom
Sammy11. Het op kamers gaan was voor mij ook een moment dat het fout ging, je verhaal klinkt dus bekend. Rundergehakt is inderdaad niet zo gezond. Als je het toch maakt, kun het bakken in zijn eigen vet (dus zonder boter of olie) en dan met een keukenpapiertje het vrijgekomen vet wegdeppen of in een vergiet doen. De eerste keer schrok ik echt hoeveel vet erin zat. Je kunt ook met een bakpapiertje bakken, ipv met olie of boter, maar mij lukt dat niet.
![]()
Wat betreft fitnessen moet je denk ik vooral iets doen dat je leuk vindt, anders heb je toch geen zin om te gaan beginnen. Muziek maakt het sporten vaak makkelijker.
Leuk je weer eens te zien
Koenus. Goed dat je op 86 kilo zit! Bij iedereen gaat het na een tijdje langzamer en soms gaat het zelfs stil staan. Zolang er (langzaam) toch nog wat af gaat, ben je nog goed bezig.
Een meet moet je eerste zijn en het is altijd erg gezellig. Misschien gaan er wel meer mannen me als ze weten dat ze niet de enige zijn. Ik begreep dat we
Tackleberry hier over een tijdje weer wat meer zien, misschien gaat die ook wel mee.
Wat goed dat je zoveel hebt gesport
sjak! Je bent terecht trots op jezelf. Heb routes gefietst, of was het van A naar B?
Kittyme, als we kunnen dan posten we op woensdag ons nieuwe gewicht. Op een andere dag mag ook natuurlijk als dat voor jou handiger uitkomt. De updates zijn altijd in het weekend, dus op zaterdag of zondag. Bij uitzondering kan het vrijdagavond of maandagochtend zijn. Wil je ook een keertje updaten? Het is niet veel werk en leuk om aan te passen dat iedereen afvalt.
Welkom
harrie1, al vrees ik dat je ik je meteen weg moet jagen. We hebben twee topics lopen van de ‘afvalclub’. In dit topic zit iedereen met een gezond gewicht die voor het mooie (nog) wat (extra’s) wil verliezen. In het andere topic zitten mensen met overgewicht. Met jouw gegevens heb je een bmi van 33.1 en dus overgewicht. Je kunt je bmi zelf berekenen op
www.overgewicht.nl. Het andere topic:
Fok! Dieetclub deel 41Heb je de hele dag niet meer gegeten
heaven7? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet goed voelt. Werk ze!
Mijn eerste keer buiten lopen met mijn nieuwe schoenen en mijn nieuwe kleren was een totale ramp. En niet eens omdat mijn conditie zo slecht is. Ik had bedacht dat het leuk zou zijn om door het park te gaan lopen, dat is niet zo ver van mijn huis. Tijdens de 15 minuten dat ik weg was, had ik bizar veel last van steken (dat heb ik zelden), had ik het gevoel niet goed te ademen en was ik na een kort stukje al bekaf. Thuis heb ik nog ruim een uur op de bank gezeten om bij te komen. Stomme hooikoorts.
![]()
Ik baalde behoorlijk dat ik daar voorlopig dus niet meer kan gaan lopen. Ik heb er geen tranende ogen, keelpijn en een piepende ademhaling voor over om te kunnen lopen. Gisterenochtend heb ik wat gelopen tussen de huizen in de buurt. Daar zijn ook flink wat tuintjes, maar een stuk minder groen dan in het park. Ook daar had ik het gevoel niet goed te kunnen ademen, maar het ging al wel een stuk beter. Dat wordt mijn rondje dus de komende maanden.
[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 24-05-2004 10:48:55 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*