abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 15:01:55 #26
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18857119
Een nieuw deel en ik zie dat er meer mensen gaan updaten

Het weekend viel me toch wel weer moeilijk. Wel veel bewogen dit keer (helpen verhuizen ), maar ook wel slecht gegeten. Ik ben de weekenden vrijwel nooit thuis en vriendlief heeft vaak lekkers in huis. Hij kan het zelf ook gemakkelijk hebben; hij heeft geen grammetje vet, maar ik moet het gewoon niet doen. Waarom is weerstand bieden nou zo moeilijk?
pi_18857720
Lijstje is dus als volgt nu:
Week 19: Babbelzz
Week 20: Aquarelle
Week 21: Naamah
Week 22:
Week 23:
Week 24:
Week 25: imago
Snuusje, Yppy en Wendy-tje (fijn dat je ook wilt helpen trouwens!); kies ieder nog even een week en dan kunnen we weer heeeeeel lang vooruit!

Mijn dag is een beetje laat begonnen vandaag. Tot 12 uur in bed gelegen en pas om half 3 klaar met ontbijten (en lunchen in één dus), daarnet even gewandeld. Sporten schiet er ontzettend bij in, misschien eind van de week nog even..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18859042
doe mij maar week 22...
Alles goed hier trouwens, ben nog steeds aan het hardlopen, nu zorgen dat ik dat de hele zomer volhoud... dan is dat al weer beter dan vorige jaren.

Ik zit te denken om aan een vrouwenloop in Nijmegen mee te doen....nog meer liefhebsters?
Kijk eens op www.marikenloop.nl, misschien best leuk eens?
pi_18859920
Klinkt leuk die Marikenloop, maar voor mensen die nu zouden moeten gaan beginnen op te korte termijn.. ik ben zelf helemaaaaaal geen hardloper, maar wens je alle succes!

Week 22: Wendy-tje
Week 23:
Week 24:
pi_18869260
Doe maar week 23. Betekend dat eind week 23 of begin week 23?

Ik was altijd bonbonbloc verslaafd. Zaterdag voor het eerst een 2 maanden een half stukje gegeten. Wat is dat een vette hap. Kan er niet meer van genieten. Aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant wel jammer.
  maandag 3 mei 2004 @ 23:50:26 #31
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18870086
Reactie van Heaven:
Pindakaas is gezond in zoverre dat het "goede" vetten bevat maar het is absoluut niet bevordelijk voor je lijnprestaties hoor. En natuurlijk is een boterham met pindakaas gezond als je verder 0,0% vet eet maar de meesten hier doen dat niet zo (gelukkig). En dus is pindakaas in dit geval not-done.

Mijn reactie:
Wat een ongelovelijke onzin alsof je geen vet mag eten. Verzadigd vet is slecht en teveel ook. (overal waar te voor staat behalve een paar woorden ) Een boterham met pindakaas en daarna geen vet meer mogen eten is niet waar. Je hebt per dag zelfs wat vet nodig maar als je gewoon veel water drinkt en beweegt elke dag wordt dat vet niet opgenomen. (anders ook niet maar dan komen we weer bij het te verhaaltje). Het belangrijkste is gewoon goed eten en dan bedoel ik niet overal op gaan zitten korten maar gewoon gezond eten geen snoep en natuurlijk niet 6 boterhammen met pindakaas.

Over die vezel kwestie heb je gelijk maar pindakaas bevat ook veel vitaminen. (dat had jij doorgestreept). Oa Vitamine B.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_18870177
Snuusje week 23 is dan eind week 23 dus het weekend van 5/6 juni
Bonbonbloc... hmmmm.. heb het ook met veel dingen die ik eerst lekker vond dat ik ze nu stukken minder lekker vind.. maar voor bonbonvbloc geld dat niet..
Yppy heb jou week 24 gegeven, goed?

Week 23: Snuusje
Week 24: Yppy?
pi_18874618
Trouwens iemand die iets weet over groene thee volgens mijn moeder kon je dat beter drinken dan normale thee
pi_18874723
Het schijnt allemaal wel geweldige ingrediënten te hebben. Maar ik vind het niet lekker dus ik heb me er niet zo in verdiept
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_18874892
Ik vind het juist niet anders smaken
Of zijn er weer vele varianten met groene thee?
pi_18875407
er zit geen theine in, dat is het verschil.. denk verder dat al die 'geweldige ingredienten' er pas zijn als je echte thee zet ipb pickwick-zakjes
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:14:55 #37
1762 YPPY
Yppiaans
pi_18876311
Even snel vanaf mijn werk: week 24 ben ik op vakantie, dus dan kan ik niet updaten. Misschien kan iemand ruilen, want week 21, 22, 23 kan ik wel.

Nu weer aan het werk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:53:17 #38
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_18878386
Groene thee bevat wel degelijk theine en looizuur, maar wel minder dan gewone thee. Maar er zijn allerlei onderzoeken die hebben aangetoond dat er stofjes inzitten die het risico op hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten behoorlijk verminderen.
Groene thee stimuleert ook nog eens je spijsvertering en het is net als brandnetelthee vochtafdrijvend, zodat afvalstoffen sneller je lijf uit zijn.
Let wel op dat je het niet te lang laat trekken, want dan wordt het heel erg bitter.
pi_18879574
Oke ik weet genoeg bedankt
pi_18881734
quote:
Op maandag 3 mei 2004 16:39 schreef wendy-tje het volgende:
Ik zit te denken om aan een vrouwenloop in Nijmegen mee te doen....nog meer liefhebsters?
Kijk eens op www.marikenloop.nl, misschien best leuk eens?
Goed dat je het zegt, ik moet me nog inschrijven Ik kan je die loop van harte aanraden, was vorig jaar dolle pret. Bij andere lopen is de overgrote meerderheid van de deelnemers nog altijd man, en dan lijk je automatisch zo langzaam....bij de Marikenloop is dat probleem er niet. Alles doet mee: jong, oud, groot, klein, dik, dun...ook omdat je kunt kiezen uit twee afstanden. Voor de fanatiekere hardloopster is het niet zo'n fijne loop, want het parcours bestaat uit een rondje van 2,5 km over soms smalle paden, dus als je flink wilt vlammen op de 10 km gaat dat niet omdat de eerste twee ronden een hele massa langzamere dames in de weg loopt. Maar als je dat van tevoren weet en gewoon voor de fun gaat, is het daar echt erg leuk.

Jammer trouwens dat elle_driver zo bekritiseerd/betutteld wordt. Als ze nou streefde naar een BMI van 16 ofzo....maar wie rond de 19 zit en een keer diarree heeft raakt ECHT niet meteen in levensgevaar hoor. Ik mag met mijn niet al te hoge BMI ook gewoon een halve liter bloed geven, bijvoorbeeld.
pi_18890023
Ik wil wel week 24 updaten, welke datum is dat dan?

Ik las net iets over atkins dieet, klonk wel ok opzich, maar je moet in eens stoppen met koolhydraten. (http://www.atkinsdieet.nl/ bij fase 1 )Is dat niet raar voor je lichaam?
Ik heb het niet zo met dieeten waar je ineens bepaalde dingen niet meer mag eten, maar hoe het aangeprezen was klonk het wel goed.. !
Opzich wel handig dat ik dan weet wat ik wel en niet mag, want nu eet ik nog steeds wat ik wil alleen dat iets minder snoep en vet en dan schiet al helemaal niet op. Of dan neem ik toch nog maar een kitkat omdat ik zo een trek heb.
pi_18892191
Zow, en ineens hebben we een geweldige lijst updaters! Yppy, heb jou nu achteraan het lijstje gezet, misschien dat je dan al terug bent? Anders schrappen we 'm gewoon weer
MaryseWeek 24 is 12/13 juni. Over het Atkins dieet is ook een (of meerdere..) topic(s) in LIF. Als je niet goed weet wat/hoeveel je mag, kun je ook eens bij de eet- en beweegwijzer kijken op www.overgewicht.nl

Week 23: Snuusje
Week 24: Maryse
Week 26: Yppy?
pi_18893141
Naamah je bent er maar mee bezig.

Dat Atkinsdieet lijkt me helemaal niets. Volgens mij is het wel logisch dat je afvalt want je mag bijna niets eten. En hoeveel roomboter kan een mens op. Ik hou zelf niet van vlees en vis, dan blijft bij dat dieet bijna niets meer over wat je wel mag.
pi_18893729
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 23:55 schreef Snuusje het volgende:
Naamah je bent er maar mee bezig.

Dat Atkinsdieet lijkt me helemaal niets. Volgens mij is het wel logisch dat je afvalt want je mag bijna niets eten. En hoeveel roomboter kan een mens op. Ik hou zelf niet van vlees en vis, dan blijft bij dat dieet bijna niets meer over wat je wel mag.
Ach, het is het resultaat waard Atkins val je misschien wel van af, het is niet iets om je hele leven vol te houden en om gezond van te worden (denk ik..)
pi_18898907
WOENSDAG UPDATE-DAG!

Voor het eerst sinds lange tijd weer een echte update van mij. Ben aangekomen, maar daar kijk ik niet gek van op. Heb het de laatste tijd nogal laten versloffen, en ben pas vanaf maandag weer actief bezig. En dan kan ik niet verwachten nu al resultaat te zien natuurlijk.

Imago (1,76) (21,5) was 68,3 kg, is nu 66,6 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -1,7
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 11:02:13 #46
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_18899590
Ik zat me net af te vragen wat in dit topic de weegdag was, aangezien ik alleen op woensdag kan wegen, bij mijn moeder.
Dus bij deze:
elle_driver, 1.80 m, was 65 kg en wil graag 60 wegen. Nu: 64,6. ---> - 0,4
pi_18900004
Hoi!

bubbub (1m98) (23,2) was 111,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 90 kg wegen -20,5

^^ ik kwam er trouwens achter dat ik ipv 1m96 1m98 was, mijn vriendin heeft me gemeten van de week
Ik was er weer eventjes, druk gehad de afgelopen periode, maar nu toch al wel zo'n 20 kilo afgevallen!!!!

Ik ga mn streefgewicht nog ietjes verlagen denk ik, tot zo'n 88 kilo.

volgende week ben ik jarig, 14 mei, en mijn doel is altijd geweest om op mn verjaardag 95 kilo te wegen

Helaas heb ik niet veel tijd meer om te sporten... ik loop nu zo'n 40 uur per week stage + 20 uur bijbaan, dus je kunt wel nagaan dat ik een vrij drukke week heb waar ik niet echt meer puf over heb om nog een eind hard te gaan lopen... meestal loop ik op zaterdagochtend en zondagavond nog wel even flink hard, maar eigenlijk is dat niet genoeg voor een hele week. Verder loop ik tussen de middag elke middag in mn pauze ook een half uur stevig tempo, maar ik kan dus ook wel merken dat ik minder af val dan voor mijn stage.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:31:58 #48
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18904645
Aquarelle (1,83) (22,7) was 79,0 kg, is nu 76,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -3,0

Weer een halfje eraf, ondanks een slecht weekend. Valt me mee. Toch zie ik alweer op tegen volgend weekend. Ik moet toch echt gaan leren om 'nee' te zeggen .
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:42:14 #49
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18904892
Een Kitkat omdat je nog zo'n trek hebt Maryse? Ik heb niet het idee dat die dingen helpen tegen honger. Ik greep eerder naar een gevulde koek oid, maar ook dat is niet gezond. Ik probeer nu naar een appel, om als je wilt dat het wat meer vult een banaan te grijpen voor de trek tussendoor. Of dingen als ontbijtkoek of eierkoek. Zitten weinig vetten en suikers in en zijn gewoon wat gezonder dan bijvoorbeeld chocola. En op tijd avond te eten scheelt bij mij ook heel veel.
Gisteravond zag ik toevallig bij Dr.Phil (het ging over iets heel anders hoor, maar ik denk dat het voor veel dingen geldt) dat je een slechte gewoonte moet vervangen door een betere gewoonte. Vond ik zo treffend. Je kunt niet opeens 'stoppen' met een slechte gewoonte, ik ben een paar jaar geleden gestopt met roken en inderdaad meer gaan eten, omdat dat het roken deels vervangt. En nu moet ik met dat eten aan de slag. Maar dat betekent niet dat ik niet meer tussendoor iets mag eten en alléén maar 'konijnenvoer' mag eten, dat houd ik toch niet vol. Het beste kan ik die grepen naar lekkers vervangen door grepen naar iets gezonder maar toch ook nog lekker, zoals dus fruit of vetarme koeken. En zo nu en dan een chipje of een stuk chocola wil ik mezelf ook niet ontzeggen, maar niet meer in de mate en de frequentie waarin ik het at!!

Ik voel me eigenlijk ook veel beter als ik gezonder eet
pi_18905671
Een dieet lijkt me niks en ook ontzettend moeilijk om dat je hele leven vol te houden

En het klopt wel wat die dr Phil zegt Aquarelle zo heb ik het ook gedaan en heb er totaal geen moeite mee om dit vast te houden.
Vanmorgen kreeg ik zelfs te horen dat mijn vriendin weer blokjes zag bij mijn buik, echt motivatie om de laatste kilo's eraf te krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')