Gewoon standaard windows shares lijke me makkelijkerquote:Op zondag 2 mei 2004 01:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Daarna besef je dat er in de FAQ een mooie tutorial staat over FTP servers opzetten, en die kan je gebruiken om je bestanden over te pompen.
En dan 10 uur bezig zijn met uitleggen hoe dat ingesteld staat?quote:Op zondag 2 mei 2004 01:18 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Gewoon standaard windows shares lijke me makkelijker
ja?quote:Op zondag 2 mei 2004 01:20 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En dan 10 uur bezig zijn met uitleggen hoe dat ingesteld staat?
Nah.
quote:Op maandag 3 mei 2004 10:09 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn ook nog mensen met een sociaal leven die niet 24/7 achter een pc zitten...
Dit kan dus wel degelijk. Via MSN is een snelle en makkelijke oplossing zonder dat er enige kennis van shares e.d. nodig zijn. MSN gaat namelijk P2P bestanden versturen en zal in geval van een lokaal netwerk niet via het internet gaan versturen, maar alles via het lokale netwerk.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Eerst ga je leren hoe een netwerk werkt, om te beseffen dat het via MSN inderdaad jaren gaat duren als je via je outside IP werkt.
Daarna besef je dat er in de FAQ een mooie tutorial staat over FTP servers opzetten, en die kan je gebruiken om je bestanden over te pompen.
1 - Dit is niet altijd zo. Als je zonder router werkt, maar b.v. je kabeltje van chello op de hub gooit, en daar ne 2 pc's aan vastknoopt kunnen ze prima in dezelfde ip range zitten, maar t gaat toch echt bagger traag hoor (in mijn geval 16 Kb/s)quote:Op maandag 3 mei 2004 12:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Dit kan dus wel degelijk. Via MSN is een snelle en makkelijke oplossing zonder dat er enige kennis van shares e.d. nodig zijn. MSN gaat namelijk P2P bestanden versturen en zal in geval van een lokaal netwerk niet via het internet gaan versturen, maar alles via het lokale netwerk.
Hij kiest namelijk de snelste route..
Makkelijk getest: doet hij er lang over dan stop je hem en probeer je een andere manier, maar deze manier gebruik ik regelmatig om wat spullen op de pc van mijn vriendin te zetten. Lekker makkelijk en mijn vriendin begrijp het tenminste ook nog.
1 - Als je meerdere pc's op een hup gooit, maar alsnog maar 1 publiek ip-adres hebt, kan je niet zonder een router aangezien je niet zomaar met een private ip-reeks (zoals 10.x.x.x of 192.168.x.x) kan communiceren met publieke ip-adressen zonder dat het verkeer via een NAT-router word gerouteerd.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:26 schreef ViPeRII het volgende:
[..]
1 - Dit is niet altijd zo. Als je zonder router werkt, maar b.v. je kabeltje van chello op de hub gooit, en daar ne 2 pc's aan vastknoopt kunnen ze prima in dezelfde ip range zitten, maar t gaat toch echt bagger traag hoor (in mijn geval 16 Kb/s)
Via een windows share, benaderd op IP is dit niet zo.
2 - Jou vriendin heeft dus een hele nette opgeruimde pc, met 1 map vol met allemaal zooi van jou?
Lijkt me inderdaad heel handig om alles in mijn ontvangen bestanden te zetten.![]()
Geen dank, ik ben blij dat je er wat aan hadquote:Op woensdag 5 mei 2004 19:40 schreef Crazykill het volgende:
Het is wel gelukt hoor , iemand hier zei dat het via een eigen FTP'tje snel zou gaan dus ff deze FAQ gelezen Een FTP server opzetten in Windows en klaar ..... en het gaat egt fucking snel
Toch mooi dat de TS uiteindelijk mijn optie heeft geprobeerd, en er uitermate tevreden over is.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[off-topic]
Zo jammer dat je ook in andere reaktie op deze vraag de TS eigenlijk een beetje zit af te zeiken terwijl je het antwoord ook zelfs niet eens goed hebt..
[/off-topic]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |