abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18824918
Nou , wij hebben dus hierzo 2 computers (adsl,router ed.) , maar nu is mijn HD vol en moet ik dus een paar bestanden (afleveringen van The O.C. ) op mijn broertjes pc zetten... Hoe kan ik dat snel versturen ,dus welke proggie kan ervoor zorgen dat ik het snel naar mijn broertjes pc kan sturen. Zoiets als msn ofzo , alleen msn duuurt jaaaaaaaarennnn en via ICQ kan ik om de een of andere manier geen bestanden versturen/ontvangen

B.V.D
pi_18824949
Eerst ga je leren hoe een netwerk werkt, om te beseffen dat het via MSN inderdaad jaren gaat duren als je via je outside IP werkt.

Daarna besef je dat er in de FAQ een mooie tutorial staat over FTP servers opzetten, en die kan je gebruiken om je bestanden over te pompen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_18824990
quote:
Op zondag 2 mei 2004 01:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Daarna besef je dat er in de FAQ een mooie tutorial staat over FTP servers opzetten, en die kan je gebruiken om je bestanden over te pompen.
Gewoon standaard windows shares lijke me makkelijker
pi_18825033
quote:
Op zondag 2 mei 2004 01:18 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Gewoon standaard windows shares lijke me makkelijker
En dan 10 uur bezig zijn met uitleggen hoe dat ingesteld staat?
Nah .
  zondag 2 mei 2004 @ 01:24:48 #5
45806 CoolyBoy
Twentuhh!
pi_18825119
Euhh beide schijven delen waar je de bestanden vandaan wil halen en waar je ze op wil slaan.
en dan is het toch gewoon klip en plakwerk?

maar een ftp'tje opzetten is wel net zo makkelijk, maar ik denk dat je daar langer mee bezig bent om ze dat helemaal uit te leggen.
Een goeie tukker is geen motherfucker!
pi_18825121
Ook ik stel voor dat je de FAQ leest, maargoed, om niet GOT-like taferelen te krijgen toch nog ff een enigszins normale post ^_^

Wat je kunt proberen:

In windows kun je zoeken op computers op het netwerk. Op deze manier kun je de computer van je broertje vinden. Wanneer hij op zijn computer een map deelt en aangeeft dat er in deze map geschreven mag worden, kan jij (nadat je die computer hebt gevonden) naar zijn computer connecten en je bestanden verplaatsen.

Succes in ieder geval, zal nog een leuke uitdaging worden voor je
  zondag 2 mei 2004 @ 01:28:02 #7
45806 CoolyBoy
Twentuhh!
pi_18825180
en als je het echt nie snapt brand je het toch ff op een rw'tje?
Een goeie tukker is geen motherfucker!
pi_18825256
quote:
Op zondag 2 mei 2004 01:20 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En dan 10 uur bezig zijn met uitleggen hoe dat ingesteld staat?
Nah .
ja?
Zelfde werkgroep, zelfde ip range 192.168.0.xxx en het werkt.........
Lijkt me binnen 5 min te doen
pi_18829292
tik in verkenner eens \\<computernaam van broetjes pc\C$
en dan bestanden daarnaartoe kopieren
  maandag 3 mei 2004 @ 10:09:40 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_18850883
Er zijn ook nog mensen met een sociaal leven die niet 24/7 achter een pc zitten...
pi_18853562
WHA...HA.....HA....HA....HA.....HA...HA....HA.... altijd lachen met sommige van jullie

Coolyboy ThnX kheb een ftp'tje opgezet en via dat naar me broertjes comp. "gestuurd"
quote:
Op maandag 3 mei 2004 10:09 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn ook nog mensen met een sociaal leven die niet 24/7 achter een pc zitten...
Maar sommige mensen kennen deze 2 woorden niet >> "sociaal leven" dus we kunnen ze het niet kwalijk nemen
  maandag 3 mei 2004 @ 12:36:44 #12
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18853885
quote:
Op zondag 2 mei 2004 01:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Eerst ga je leren hoe een netwerk werkt, om te beseffen dat het via MSN inderdaad jaren gaat duren als je via je outside IP werkt.

Dit kan dus wel degelijk. Via MSN is een snelle en makkelijke oplossing zonder dat er enige kennis van shares e.d. nodig zijn. MSN gaat namelijk P2P bestanden versturen en zal in geval van een lokaal netwerk niet via het internet gaan versturen, maar alles via het lokale netwerk.
Hij kiest namelijk de snelste route..

Makkelijk getest: doet hij er lang over dan stop je hem en probeer je een andere manier, maar deze manier gebruik ik regelmatig om wat spullen op de pc van mijn vriendin te zetten. Lekker makkelijk en mijn vriendin begrijp het tenminste ook nog.

[off-topic]
Zo jammer dat je ook in andere reaktie op deze vraag de TS eigenlijk een beetje zit af te zeiken terwijl je het antwoord ook zelfs niet eens goed hebt..
[/off-topic]
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 3 mei 2004 @ 13:00:16 #13
92621 deneut
www.mooieprijs.nl
pi_18854367
save-n-sync
  maandag 3 mei 2004 @ 14:29:47 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_18856448
Dit topic gaat tijdelijk op slot. Mede omdat deze mod het verpest heeft met offtopic gezeik

Even opruimen dus.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:32:47 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_18856529
Zo, het topic is weer schoon. Niemand heeft een note gekregen, behalve ik zelf. Sorry wasteil en topicstarter dat ik inderdaad een topic verneukte (with a little help from others ).

Zo te lezen is het gelukt
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:26:16 #16
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_18873739
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:36 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Dit kan dus wel degelijk. Via MSN is een snelle en makkelijke oplossing zonder dat er enige kennis van shares e.d. nodig zijn. MSN gaat namelijk P2P bestanden versturen en zal in geval van een lokaal netwerk niet via het internet gaan versturen, maar alles via het lokale netwerk.
Hij kiest namelijk de snelste route..

Makkelijk getest: doet hij er lang over dan stop je hem en probeer je een andere manier, maar deze manier gebruik ik regelmatig om wat spullen op de pc van mijn vriendin te zetten. Lekker makkelijk en mijn vriendin begrijp het tenminste ook nog.
1 - Dit is niet altijd zo. Als je zonder router werkt, maar b.v. je kabeltje van chello op de hub gooit, en daar ne 2 pc's aan vastknoopt kunnen ze prima in dezelfde ip range zitten, maar t gaat toch echt bagger traag hoor (in mijn geval 16 Kb/s)
Via een windows share, benaderd op IP is dit niet zo.
2 - Jou vriendin heeft dus een hele nette opgeruimde pc, met 1 map vol met allemaal zooi van jou?
Lijkt me inderdaad heel handig om alles in mijn ontvangen bestanden te zetten.
-- ViPeRII --
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:52:14 #17
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18873895
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 08:26 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

1 - Dit is niet altijd zo. Als je zonder router werkt, maar b.v. je kabeltje van chello op de hub gooit, en daar ne 2 pc's aan vastknoopt kunnen ze prima in dezelfde ip range zitten, maar t gaat toch echt bagger traag hoor (in mijn geval 16 Kb/s)
Via een windows share, benaderd op IP is dit niet zo.
2 - Jou vriendin heeft dus een hele nette opgeruimde pc, met 1 map vol met allemaal zooi van jou?
Lijkt me inderdaad heel handig om alles in mijn ontvangen bestanden te zetten.
1 - Als je meerdere pc's op een hup gooit, maar alsnog maar 1 publiek ip-adres hebt, kan je niet zonder een router aangezien je niet zomaar met een private ip-reeks (zoals 10.x.x.x of 192.168.x.x) kan communiceren met publieke ip-adressen zonder dat het verkeer via een NAT-router word gerouteerd.
Alleen als een apart publiek ip-adres hebt per pc zou het niet namelijk niet werken en dat lijkt mij bij jou namelijk het geval.

2 - Op het moment dat je het via een share doet zou het ook allemaal in één map komen (of ben jij zo'n prutser die zijn hele C, D, E, F, G & H geshared heeft staan vanaf de root? ), zou je het via FTP doen dan is de kans ook groot dat alles in één map terechtkomt.
Het gaat er ook niet om in welke map je het zet, het gaat erom hoe de gebruiker ermee om gaat. Beter gezegd: de bestanden worden later alsnog verplaatst als ze dat wil.
En waarom zou het uitmaken als alles in één map zou staan?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_18911502
Het is wel gelukt hoor , iemand hier zei dat het via een eigen FTP'tje snel zou gaan dus ff deze FAQ gelezen Een FTP server opzetten in Windows en klaar ..... en het gaat egt fucking snel
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:00:06 #19
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18911985
bij mij gaat het via msn ook keirap hoor, maar ik doe het altijd gewoon via shared folders en die zooi.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_18912622
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:40 schreef Crazykill het volgende:
Het is wel gelukt hoor , iemand hier zei dat het via een eigen FTP'tje snel zou gaan dus ff deze FAQ gelezen Een FTP server opzetten in Windows en klaar ..... en het gaat egt fucking snel
Geen dank, ik ben blij dat je er wat aan had .
pi_18912672
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[off-topic]
Zo jammer dat je ook in andere reaktie op deze vraag de TS eigenlijk een beetje zit af te zeiken terwijl je het antwoord ook zelfs niet eens goed hebt..
[/off-topic]
Toch mooi dat de TS uiteindelijk mijn optie heeft geprobeerd, en er uitermate tevreden over is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')