Het tasje kreeg ik erbij ja. hij is alleen niet te ruim, de lens past erin, maar van mij hadden ze hem iets groter mogen maken, zodat ik niet telkens de converterring eraf moet draaien. maarjah, zoals je zegt: je sleept hem toch niet altijd mee. let wel even op dat je voor je A80 een andere adapterring en een andere converter nodig bent dan voor de A60/70. maar die van die site kan wel.. leuke plaatjes trouwens op die sitequote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:10 schreef deff het volgende:
[..]
krijg je dat tasje erbij (bij de lenzen)??
kga nml een A80 aanschaffen en wil daarbij toch wat extra goodies...
kzit aan de spullen van lensmate ( http://www.lensmateonline.com/A80adapter.htm ) te denken.
die tiffen 37mm converters (2x tele en .56 wideangle spreken me erg aan)
Moet je alleen weer een tas kopen voor die meuk (achja sleep je ook niet altijd mee:))
Ik denk echt niet datie breektquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:58 schreef sannuh het volgende:
ik wil dus ook een digitale camera gaan kopen.. mij leek de canon a80 wel een goede, alleen dat schermpje.. je kan m dus uitklappen enz maar waarvoor? En breekt dat niet snel af dan als je m uit heb geklapt??
IK heb een A60!quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:31 schreef T1andonly het volgende:
De laatste pagina's lees ik steeds minder over de A60, ik ben maar een beetje arm enzomaar ik had wel graag een digitale camera.
Ik weet er zelf niet zo heel veel vanaf, dus misschien kan hier ff iemand zeggen of ik er wel iets aan heb
Ik wil gewoon af en toe foto's nemen, ook wel op vakantie en eventueel tijdens uitgaan.
De A60 past het beste binnen mijn budget denk ik.
Dus is dit een goede beginnende keus?
zo, het is goed gelukt die oranje waas weg te werken hoorquote:Op woensdag 16 juni 2004 21:28 schreef bugeye het volgende:
[..]
IK heb een A60!
Deze foto's had ik gemaakt met deze camera (Met beetje hulp van Photoshop)
[afbeelding]
Dit is de originele foto van de kat zonder de juiste witbalans te kiezen.
[afbeelding]
De bewerkte versie. Je ziet dat ik hier de juiste witbalans heb gekozen en met levels heb gespeeld, zodat het wat scherper lijkt.
[afbeelding]
nog wat gedaan met de kat
[afbeelding]
Dit is een macrofoto. Niet bewerkt!
Ik heb deze foto's zelfs uitgeprint op een helft van een A4 formaat en ze zijn superscherp.
Op een A4 helemaal is het ook wel te doen hoor, maar dat print je toch maar enkele keren.
ja tenksquote:Op woensdag 16 juni 2004 22:11 schreef capibar het volgende:
zo, het is goed gelukt die oranje waas weg te werken hoor![]()
volgens mij krijg je zo ook meer contrast als de orginele foto's, of niet?quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:25 schreef bugeye het volgende:
[..]
ja tenks
hier nog een voorbeeld. Nu wat moeite genomen om scherptediepte te krijgen.
[afbeelding]
origineel
[afbeelding]
bewerkt met wazige achtergrond
ik moet zeggen dat deze camera het goed doet om foto's mee te bewerken.
ja klopt, soms vind ik net alsof het mistig is. Ik vind het gewoon niet altijd mooi.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:26 schreef capibar het volgende:
[..]
volgens mij krijg je zo ook meer contrast als de orginele foto's, of niet?
ik vind het bij mijn camera ook een beetje jammer dat het af en toe een beejte grijzig is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:30 schreef bugeye het volgende:
[..]
ja klopt, soms vind ik net alsof het mistig is. Ik vind het gewoon niet altijd mooi.
Meer contrast verhogen maakt het naar mijn mening toch wat meer indruk op de foto's.
ff iets vergeten te bij te zeggenquote:Op woensdag 16 juni 2004 21:28 schreef bugeye het volgende:
Ik heb deze foto's zelfs uitgeprint op een helft van een A4 formaat en ze zijn superscherp.
Op een A4 helemaal is het ook wel te doen hoor, maar dat print je toch maar enkele keren.
Ik heb in de vorige deeltjes zo'n beetje alles al verteld over mijn gebruikservaringen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:33 schreef T1andonly het volgende:
Ziet er wel goed uit jaIk overweeg er toch serieus eentje te kopen binnekort
Kun je misschien ff wat gebruikerservaringen geven, iets waar je je heel erg aan ergert ofzo
of wat juist heel goed is
Klopt: irritant dat hij die instellingen niet bewaart..quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:52 schreef bugeye het volgende:
[..]
Ik heb in de vorige deeltjes zo'n beetje alles al verteld over mijn gebruikservaringen.
Wat mij ergert (en dat zal waarschijnlijk voor alle Powershot A-series gelden) is dat je instellingen zoals witbalans, flitsgebruik, zelfontspanner enz... steeds op standaardinstellingen blijft nadat je de camera uitzet. Dan is alles reset en kan je alles weer opnieuw op de juiste stelling zetten,
god wat irritant
De macrofunctie vind ik echt super(zie ook voorbeeld boven)
[afbeelding]
De Stitch Assistent (Panorama) vind ik een erg goed systeem om foto's naast elkaar te schieten.
Hier een voorbeeld van een gestitcht panorama:
klikkerdeklik!
op hoeveel centimeter focust hij nog?quote:Op woensdag 16 juni 2004 23:29 schreef killko het volgende:
[..]
macro functie roelt!! heerlijk!
ongeveer 5cmquote:Op woensdag 16 juni 2004 23:30 schreef capibar het volgende:
[..]
op hoeveel centimeter focust hij nog?
ja klopt, maar hier krijg je sneller een antwoord.quote:en eh, voor gebruikerservaringen heb je toch altijd kieskeurig.nl (maar natuurlijk is dit topic ook goed)
over het algemeen maak je met canon een veiligere keus, als er canon opstaat kun je verwachten dat de beeldkwaliteit altijd wel goed is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 23:31 schreef T1andonly het volgende:
Ik zal morgen vorige topics wel eens nalezen
En mijn vader ziet nu ineens een Medion van de Aldi, ik ben niet echt happig op die dingen en ik denk dat ik met een Canon een veel betere keus maak? en datis toch ook zo?
Canon is zeker goed, Medion is misschien wel aardig maar dat verschilt van model tot model. Ik heb trouwens in het "ik zoek een digitale camera" topic ook nog een reactie op je vraag gegeven. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan is dat het gewicht, door de 4 penlights hangt je shirt echt scheef als je hem in je borstzak stopt en het zoombereik vind ik aan de kleine kant. Ik had liever 5x optische zoom gehad. Maarja, voor de rest is het echt een heerlijk cameraatje! (ik gebruik de A70 overigens)quote:Op woensdag 16 juni 2004 23:31 schreef T1andonly het volgende:
Ik zal morgen vorige topics wel eens nalezen
En mijn vader ziet nu ineens een Medion van de Aldi, ik ben niet echt happig op die dingen en ik denk dat ik met een Canon een veel betere keus maak? en datis toch ook zo?
oh, ik bedoelde eigenlijk niet voor vragen maar voor die reviews en gebruikerservaringen enzo (natúúrlijk is fok beter).. maarjah, ik ben al een tijdje niet meer op kieskeurig geweest, maar ik bedacht me die site ineens.quote:Op woensdag 16 juni 2004 23:32 schreef bugeye het volgende:
[..]
Trouwens ben ik achtergekomen dat er alleen maar 1 persoon is die op Kieskeurig bijna altijd een antwoord geeft op je vragen.
Namelijk ene Kees
[offtopic]quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:10 schreef rique het volgende:
[..]
Canon is zeker goed, Medion is misschien wel aardig maar dat verschilt van model tot model. Ik heb trouwens in het "ik zoek een digitale camera" topic ook nog een reactie op je vraag gegeven. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan is dat het gewicht, door de 4 penlights hangt je shirt echt scheef als je hem in je borstzak stopt en het zoombereik vind ik aan de kleine kant. Ik had liever 5x optische zoom gehad. Maarja, voor de rest is het echt een heerlijk cameraatje! (ik gebruik de A70 overigens)
Kheb een ixus 2 voor je,voor weinig!quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
Hij is idd iets te zwaar, ik wil nog een keer een Ixus I hebben voor het altijd-bij-me-hebben werk.
Mail me ff,want we gaan weer compleet off-topic!quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:15 schreef QyRoZ het volgende:
Hoe weinig is weinig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |