abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19902095
ik wil dus ook een digitale camera gaan kopen.. mij leek de canon a80 wel een goede, alleen dat schermpje.. je kan m dus uitklappen enz maar waarvoor? En breekt dat niet snel af dan als je m uit heb geklapt??
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:28:49 #177
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19905882
zo'n schermpje maakt het je wat makkelijker:
je kan hem uitklappen voor als je jezelf wilt fotograferen.
Kortom, je kunt met je camera redelijk vrij alle kanten richten zodat je toch nog het schermpje goed kan zien.
En ik denk dat zo'n schermpje best sterk is, maar ik heb geen ervaringen mee, want ik heb het niet /
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_19911597
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:10 schreef deff het volgende:

[..]

krijg je dat tasje erbij (bij de lenzen)??

kga nml een A80 aanschaffen en wil daarbij toch wat extra goodies...

kzit aan de spullen van lensmate ( http://www.lensmateonline.com/A80adapter.htm ) te denken.
die tiffen 37mm converters (2x tele en .56 wideangle spreken me erg aan)
Moet je alleen weer een tas kopen voor die meuk (achja sleep je ook niet altijd mee:))
Het tasje kreeg ik erbij ja. hij is alleen niet te ruim, de lens past erin, maar van mij hadden ze hem iets groter mogen maken, zodat ik niet telkens de converterring eraf moet draaien. maarjah, zoals je zegt: je sleept hem toch niet altijd mee. let wel even op dat je voor je A80 een andere adapterring en een andere converter nodig bent dan voor de A60/70. maar die van die site kan wel.. leuke plaatjes trouwens op die site
pi_19911678
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 09:58 schreef sannuh het volgende:
ik wil dus ook een digitale camera gaan kopen.. mij leek de canon a80 wel een goede, alleen dat schermpje.. je kan m dus uitklappen enz maar waarvoor? En breekt dat niet snel af dan als je m uit heb geklapt??
Ik denk echt niet datie breekt . Daar ging het een poosje terug trouwens in dit topic over.. Maarjah, wanneer gebruik je dat nou?
pi_19946789
De laatste pagina's lees ik steeds minder over de A60, ik ben maar een beetje arm enzo maar ik had wel graag een digitale camera.
Ik weet er zelf niet zo heel veel vanaf, dus misschien kan hier ff iemand zeggen of ik er wel iets aan heb

Ik wil gewoon af en toe foto's nemen, ook wel op vakantie en eventueel tijdens uitgaan.
De A60 past het beste binnen mijn budget denk ik.

Dus is dit een goede beginnende keus?
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:28:12 #181
63890 bugeye
pi_19948284
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:31 schreef T1andonly het volgende:
De laatste pagina's lees ik steeds minder over de A60, ik ben maar een beetje arm enzo maar ik had wel graag een digitale camera.
Ik weet er zelf niet zo heel veel vanaf, dus misschien kan hier ff iemand zeggen of ik er wel iets aan heb

Ik wil gewoon af en toe foto's nemen, ook wel op vakantie en eventueel tijdens uitgaan.
De A60 past het beste binnen mijn budget denk ik.

Dus is dit een goede beginnende keus?
IK heb een A60!

Deze foto's had ik gemaakt met deze camera (Met beetje hulp van Photoshop )

Dit is de originele foto van de kat zonder de juiste witbalans te kiezen.

De bewerkte versie. Je ziet dat ik hier de juiste witbalans heb gekozen en met levels heb gespeeld, zodat het wat scherper lijkt.

nog wat gedaan met de kat

Dit is een macrofoto. Niet bewerkt!

Ik heb deze foto's zelfs uitgeprint op een helft van een A4 formaat en ze zijn superscherp.

Op een A4 helemaal is het ook wel te doen hoor, maar dat print je toch maar enkele keren.
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:11:53 #182
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19949734
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:28 schreef bugeye het volgende:

[..]

IK heb een A60!

Deze foto's had ik gemaakt met deze camera (Met beetje hulp van Photoshop )

[afbeelding]
Dit is de originele foto van de kat zonder de juiste witbalans te kiezen.

[afbeelding]
De bewerkte versie. Je ziet dat ik hier de juiste witbalans heb gekozen en met levels heb gespeeld, zodat het wat scherper lijkt.

[afbeelding]
nog wat gedaan met de kat

[afbeelding]
Dit is een macrofoto. Niet bewerkt!

Ik heb deze foto's zelfs uitgeprint op een helft van een A4 formaat en ze zijn superscherp.

Op een A4 helemaal is het ook wel te doen hoor, maar dat print je toch maar enkele keren.
zo, het is goed gelukt die oranje waas weg te werken hoor
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:25:40 #183
63890 bugeye
pi_19950198
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:11 schreef capibar het volgende:
zo, het is goed gelukt die oranje waas weg te werken hoor
ja tenks

hier nog een voorbeeld. Nu wat moeite genomen om scherptediepte te krijgen.

origineel

bewerkt met wazige achtergrond

ik moet zeggen dat deze camera het goed doet om foto's mee te bewerken.
Nou is het zo dat je die Whitebalance automatisch kan zetten, maar dat werkt niet altijd goed. Nu pas kom ik erachter dat je dat beter zelf kunt instellen, maar als je het vergeten bent, kan je dat nog altijd photoshoppen

[ Bericht 7% gewijzigd door bugeye op 16-06-2004 22:33:49 ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:26:32 #184
67128 capibar
pi_19950233
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:25 schreef bugeye het volgende:

[..]

ja tenks

hier nog een voorbeeld. Nu wat moeite genomen om scherptediepte te krijgen.
[afbeelding]
origineel

[afbeelding]
bewerkt met wazige achtergrond

ik moet zeggen dat deze camera het goed doet om foto's mee te bewerken.
volgens mij krijg je zo ook meer contrast als de orginele foto's, of niet?
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:30:30 #185
63890 bugeye
pi_19950343
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:26 schreef capibar het volgende:

[..]

volgens mij krijg je zo ook meer contrast als de orginele foto's, of niet?
ja klopt, soms vind ik net alsof het mistig is. Ik vind het gewoon niet altijd mooi.
Meer contrast verhogen maakt het naar mijn mening toch wat meer indruk op de foto's.
pi_19950441
Ziet er wel goed uit ja Ik overweeg er toch serieus eentje te kopen binnekort
Kun je misschien ff wat gebruikerservaringen geven, iets waar je je heel erg aan ergert ofzo
of wat juist heel goed is
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:33:33 #187
67128 capibar
pi_19950455
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:30 schreef bugeye het volgende:

[..]

ja klopt, soms vind ik net alsof het mistig is. Ik vind het gewoon niet altijd mooi.
Meer contrast verhogen maakt het naar mijn mening toch wat meer indruk op de foto's.
ik vind het bij mijn camera ook een beetje jammer dat het af en toe een beejte grijzig is.
maar ik heb geen zin om elke foto daarom te bewerken.
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:37:39 #188
63890 bugeye
pi_19950597
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:28 schreef bugeye het volgende:

ff iets vergeten te bij te zeggen
...ze zijn natuurlijk superscherp geprint, als je foto's hebt gemaakt in de hoogste resolutie (Large/Super Fine)

vrij logisch
dat was het
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:52:13 #189
63890 bugeye
pi_19951014
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:33 schreef T1andonly het volgende:
Ziet er wel goed uit ja Ik overweeg er toch serieus eentje te kopen binnekort
Kun je misschien ff wat gebruikerservaringen geven, iets waar je je heel erg aan ergert ofzo
of wat juist heel goed is
Ik heb in de vorige deeltjes zo'n beetje alles al verteld over mijn gebruikservaringen.

Wat mij ergert (en dat zal waarschijnlijk voor alle Powershot A-series gelden) is dat je instellingen zoals witbalans, flitsgebruik, zelfontspanner enz... steeds op standaardinstellingen blijft nadat je de camera uitzet. Dan is alles reset en kan je alles weer opnieuw op de juiste stelling zetten,
god wat irritant

De macrofunctie vind ik echt super (zie ook voorbeeld boven)

De Stitch Assistent (Panorama) vind ik een erg goed systeem om foto's naast elkaar te schieten.
Hier een voorbeeld van een gestitcht panorama:
klikkerdeklik!
pi_19951887
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:52 schreef bugeye het volgende:

[..]

Ik heb in de vorige deeltjes zo'n beetje alles al verteld over mijn gebruikservaringen.

Wat mij ergert (en dat zal waarschijnlijk voor alle Powershot A-series gelden) is dat je instellingen zoals witbalans, flitsgebruik, zelfontspanner enz... steeds op standaardinstellingen blijft nadat je de camera uitzet. Dan is alles reset en kan je alles weer opnieuw op de juiste stelling zetten,
god wat irritant

De macrofunctie vind ik echt super (zie ook voorbeeld boven)
[afbeelding]

De Stitch Assistent (Panorama) vind ik een erg goed systeem om foto's naast elkaar te schieten.
Hier een voorbeeld van een gestitcht panorama:
klikkerdeklik!
Klopt: irritant dat hij die instellingen niet bewaart..
Klopt deel 2: macro functie roelt!! heerlijk!

en eh, voor gebruikerservaringen heb je toch altijd kieskeurig.nl (maar natuurlijk is dit topic ook goed )
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:30:02 #191
67128 capibar
pi_19951911
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:29 schreef killko het volgende:

[..]

macro functie roelt!! heerlijk!
op hoeveel centimeter focust hij nog?
pi_19951962
Ik zal morgen vorige topics wel eens nalezen

En mijn vader ziet nu ineens een Medion van de Aldi, ik ben niet echt happig op die dingen en ik denk dat ik met een Canon een veel betere keus maak? en datis toch ook zo?
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:32:34 #193
63890 bugeye
pi_19951977
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:30 schreef capibar het volgende:

[..]

op hoeveel centimeter focust hij nog?
ongeveer 5cm
Je kunt ook een Macrolens gebruiken als je meer wilt

tis alleen duur
quote:
en eh, voor gebruikerservaringen heb je toch altijd kieskeurig.nl (maar natuurlijk is dit topic ook goed )
ja klopt, maar hier krijg je sneller een antwoord.

Trouwens ben ik achtergekomen dat er alleen maar 1 persoon is die op Kieskeurig bijna altijd een antwoord geeft op je vragen.
Namelijk ene Kees
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:34:28 #194
67128 capibar
pi_19952042
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:31 schreef T1andonly het volgende:

En mijn vader ziet nu ineens een Medion van de Aldi, ik ben niet echt happig op die dingen en ik denk dat ik met een Canon een veel betere keus maak? en datis toch ook zo?
over het algemeen maak je met canon een veiligere keus, als er canon opstaat kun je verwachten dat de beeldkwaliteit altijd wel goed is.
over die medion zou je beter eerst wat info op kunnen zoeken (reviews, gebruikerservaringen) en dan beslissen welke je koopt.
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:10:30 #195
35485 rique
with Canon, I can
pi_19958217
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:31 schreef T1andonly het volgende:

Canon is zeker goed, Medion is misschien wel aardig maar dat verschilt van model tot model. Ik heb trouwens in het "ik zoek een digitale camera" topic ook nog een reactie op je vraag gegeven. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan is dat het gewicht, door de 4 penlights hangt je shirt echt scheef als je hem in je borstzak stopt en het zoombereik vind ik aan de kleine kant. Ik had liever 5x optische zoom gehad. Maarja, voor de rest is het echt een heerlijk cameraatje! (ik gebruik de A70 overigens)
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_19975521
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:32 schreef bugeye het volgende:
[..]
Trouwens ben ik achtergekomen dat er alleen maar 1 persoon is die op Kieskeurig bijna altijd een antwoord geeft op je vragen.
Namelijk ene Kees
oh, ik bedoelde eigenlijk niet voor vragen maar voor die reviews en gebruikerservaringen enzo (natúúrlijk is fok beter).. maarjah, ik ben al een tijdje niet meer op kieskeurig geweest, maar ik bedacht me die site ineens.
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:10 schreef rique het volgende:
[..]
Canon is zeker goed, Medion is misschien wel aardig maar dat verschilt van model tot model. Ik heb trouwens in het "ik zoek een digitale camera" topic ook nog een reactie op je vraag gegeven. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan is dat het gewicht, door de 4 penlights hangt je shirt echt scheef als je hem in je borstzak stopt en het zoombereik vind ik aan de kleine kant. Ik had liever 5x optische zoom gehad. Maarja, voor de rest is het echt een heerlijk cameraatje! (ik gebruik de A70 overigens)
[offtopic]
koop je er toch 2? heb je én een goed evenwicht in je shirt én dubbele zoom
[/offtopic]
Maar je hebt gelijk! (ik gebruik ook de A70)
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:11:34 #197
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19975555
Hij is idd iets te zwaar, ik wil nog een keer een Ixus I hebben voor het altijd-bij-me-hebben werk.
For great justice!
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:12:45 #198
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_19975589
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
Hij is idd iets te zwaar, ik wil nog een keer een Ixus I hebben voor het altijd-bij-me-hebben werk.
Kheb een ixus 2 voor je,voor weinig!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:15:13 #199
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19975644
Hoe weinig is weinig?
For great justice!
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:20:26 #200
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_19975781
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 21:15 schreef QyRoZ het volgende:
Hoe weinig is weinig?
Mail me ff,want we gaan weer compleet off-topic!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')