abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19252190
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:59 schreef Master-JiP het volgende:

[..]

[..]

ik weet niet hoe jij googeld maargoed heb hier wat
http://www.leadtools.com/(...)codec_MCMP_MJPEG.htm
ff registreren
pi_19300603
Weet iemand hoe ik direct bij de JPEG-bestanden van mijn PowerShot A60 kan komen in Windows 98, zonder gebruik te maken van ZoomBrowser EX?? Ik kan alleen maar 1 afbeelding tegelijk in een programma openen, met behulp van de TWAIN-driver, maar niet de hele hap direct kopieren zonder te hercomprimeren.
pi_19301009
xp erop zetten mja daar heb je niet veel aan
denk dat er in 98 niet veel meer mogelijk is dan wat je hebt geprobeerd
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:41:10 #79
95158 HighwayDevil
Linkerbaan... Mine! Mine! Mine
pi_19301275
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:11 schreef DocZenith het volgende:
Weet iemand hoe ik direct bij de JPEG-bestanden van mijn PowerShot A60 kan komen in Windows 98, zonder gebruik te maken van ZoomBrowser EX?? Ik kan alleen maar 1 afbeelding tegelijk in een programma openen, met behulp van de TWAIN-driver, maar niet de hele hap direct kopieren zonder te hercomprimeren.
Zie ook hier; dit ter referentie van de bezoekers van dit topic
Best thing: AMD64-3400+, 1Gb DDR400, GF5900XT, 1x Raptor 36Gb SATA, 1x Seagate 160Gb SATA, PX-708A
Other best thing: from 0-60mph in less than 4 seconds!
pi_19303372
Ik zit momenteel alle merken digitale camara's te vergelijken en het valt me gewoon steeds op dat de meesten in deze foto-forum geinteresseerd zijn in de canon powershot a serie. Ik heb de digitale camara's in het echt gekeken, maar ik vind deze camara's best wel groot vergeleken met andere camara's in dezelfde prijsklasse.
Ik heb daarom gekeken waarom er een groot animo is voor deze serie en volgens mij komt het omdat de Canon betere lensen maakt en soms ook (of niet) meer handmatige opties heeft. Zijn er daarnaast nog meer voordelen?? Want het lijkt op het eerste gezicht een beetje grote digitale camara met weinig weinig pixels (2 mp, 3.2 mp, 4 mp). Zo is de prijs van de a80 (met4 mp) is duurder dan een sony met 5 mp. De a60 en a70 zijn wel goedkoper maar minder mp.

Daarnaast, hoelang gaat een setje (eenmalige alkaline en oplaadbare) batterij ongeveer mee in de digitale camara?? en de accu stick van een digitale camara?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:08:17 #81
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_19303487
ik ben idd dik tevreden over de lens, de mogelijkheid tot veel instellingen handmatig kunnen doen.

hoe lang een setje batterijen meegaat, nooit gemeten, lang in ieder geval, doordat er 4 penlites (wel oplaadbaar, minimaal 1800), inzitten kun je langer door blijven knippen, wat ik verder een voordeel vind is dat de Compact flash cards die als geheugen worden gebruikt goedkoop zijn, 256 mb kost je niet meer dan 55 euro voor een vergelijkbare sony memorystick ben je een veel groter bedrag kwijt.

het formaat en gewicht ervaar ik niet als een nadeel, door het wat hogere gewicht ligt de camera lekker in de hand, en kun je mooie stabiele foto's maken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_19304078
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:22 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij googeld maargoed heb hier wat
http://www.leadtools.com/(...)codec_MCMP_MJPEG.htm
ff registreren
thnx voor de link, maar helaas is dit niet een decoder voor Pcoket PC, maar voor de PC
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
http://www.planet.nl/~jpengelhardt
pi_19306293
Ik heb nu sinds een week een hele mooie A75 en ik zit een nachtfoto goed te bekijken en nou vind ik gewoon twee mooie blauwe pixels

Ik ben een beetje de andere foto's gaan checken en daar staan ze ook op weliswaar vallen ze niet zo op tot je gaat spelen met levels en zo, maar toch....

Het rare is dat ze niet op iedere foto staan, maar als ze er staan staan ze wel altijd op dezelfde plek dagfoto's hebben het probleem stukken minder. Zou het aan de gebruikte instellingen kunnen liggen?

Wat moet ik hiermee? Terug naar de winkel? Accepteren dat het zo is en gewoon wegwerken met photoshop?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_19311378
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:58 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb nu sinds een week een hele mooie A75 en ik zit een nachtfoto goed te bekijken en nou vind ik gewoon twee mooie blauwe pixels

Ik ben een beetje de andere foto's gaan checken en daar staan ze ook op weliswaar vallen ze niet zo op tot je gaat spelen met levels en zo, maar toch....

Het rare is dat ze niet op iedere foto staan, maar als ze er staan staan ze wel altijd op dezelfde plek dagfoto's hebben het probleem stukken minder. Zou het aan de gebruikte instellingen kunnen liggen?

Wat moet ik hiermee? Terug naar de winkel? Accepteren dat het zo is en gewoon wegwerken met photoshop?
zeker niet accepteren

kijk het ff na in het progie dead pixeltest, url in het begin van dit topic te vinden.
pi_19312603
Aaaaaaaaaaaaaaargh......

Ik maak net een testfoto, netjes met de lens afgedekt en een sluitertijd van 3 seconden, maar ik vind dus gewoon geen blauwe pixels

Kan het komen door bepaalde instellingen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:47:08 #86
35485 rique
with Canon, I can
pi_19312695
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaargh......

Ik maak net een testfoto, netjes met de lens afgedekt en een sluitertijd van 3 seconden, maar ik vind dus gewoon geen blauwe pixels

Kan het komen door bepaalde instellingen
Ze spelen op bij hele lange sluitertijden, probeer gewoon de maximum sluitertijd (10 seconden volgens mij), dan moeten ze wel zichtbaar zijn.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_19312992
Ik heb het nu op 15 seconden geprobeerd maar hij is nog steeds mooi egaal zwart Erg irritant iig
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:19:44 #88
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19313245
de lens zou beetje vuil kunnen zijn en dat je daarom misschien de "blauwe" pixels niet meer ziet toen je hem afgedekt een foto maakte.

-edit- als die pixels bij alle foto's opvallend blauw zijn,
terug naar de winkel dan maar
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_19314183
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:19 schreef bugeye het volgende:
de lens zou beetje vuil kunnen zijn en dat je daarom misschien de "blauwe" pixels niet meer ziet toen je hem afgedekt een foto maakte.

-edit- als die pixels bij alle foto's opvallend blauw zijn,
terug naar de winkel dan maar
Ik heb nu nog wat testfoto's gemaakt (gewoon normale) maar daar zie ik ze ook niet meer op. Ik denk dat ik het maar gewoon even goed in de gaten moet houden en ga proberen te reconstrueren wanneer wel en wanneer niet en zo.

zaterdag 22 mei 2004 @ 16:27:44 #90
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19317691
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:03 schreef d-one het volgende:
Ik zit momenteel alle merken digitale camara's te vergelijken en het valt me gewoon steeds op dat de meesten in deze foto-forum geinteresseerd zijn in de canon powershot a serie. Ik heb de digitale camara's in het echt gekeken, maar ik vind deze camara's best wel groot vergeleken met andere camara's in dezelfde prijsklasse.
Ik heb daarom gekeken waarom er een groot animo is voor deze serie en volgens mij komt het omdat de Canon betere lensen maakt en soms ook (of niet) meer handmatige opties heeft. Zijn er daarnaast nog meer voordelen?? Want het lijkt op het eerste gezicht een beetje grote digitale camara met weinig weinig pixels (2 mp, 3.2 mp, 4 mp). Zo is de prijs van de a80 (met4 mp) is duurder dan een sony met 5 mp. De a60 en a70 zijn wel goedkoper maar minder mp.

Daarnaast, hoelang gaat een setje (eenmalige alkaline en oplaadbare) batterij ongeveer mee in de digitale camara?? en de accu stick van een digitale camara?
Het is een heerlijke camera, maar idd redelijk omvangrijk. Hij ligt wel heerlijk in de hand, maar als je een party-cam oid zoekt kan je beter verder zoeken. Ik wil er ooit nog een kleinere cam naast die ik gewoon altijd bij me kan hebben
For great justice!
pi_19325988
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:08 schreef Klonk het volgende:
ik ben idd dik tevreden over de lens, de mogelijkheid tot veel instellingen handmatig kunnen doen.

hoe lang een setje batterijen meegaat, nooit gemeten, lang in ieder geval, doordat er 4 penlites (wel oplaadbaar, minimaal 1800), inzitten kun je langer door blijven knippen, wat ik verder een voordeel vind is dat de Compact flash cards die als geheugen worden gebruikt goedkoop zijn, 256 mb kost je niet meer dan 55 euro voor een vergelijkbare sony memorystick ben je een veel groter bedrag kwijt.

het formaat en gewicht ervaar ik niet als een nadeel, door het wat hogere gewicht ligt de camera lekker in de hand, en kun je mooie stabiele foto's maken.
hoi, je hebt gelijk dat de compact flashcard wel goedkoop zijn vergeleken met de rest.
Toen ik de toestel in mn hand had voelde het grotere formaat en hogere gewicht van het toestel wel misschien lekkerder in de hand, maar toch vind ik dat het niet zo ontworpen was.
De dig cam is groter dan gemiddeld omdat er wel 4x batterijen inmoet en niet platte accu. Ik dacht dat door het gebruik van de 4x batterijen wel betere prestaties moet leveren ipv een dunne accu. Echter een kleinere formaat van een kleinere toestel voelde niet slechter ofzo.

[ Bericht 24% gewijzigd door d-one op 22-05-2004 23:29:04 ]
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:18:39 #92
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19326169
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:09 schreef d-one het volgende:

[..]
wat
pi_19326216
Ik heb vandaag een Canon A70 gekocht.
Net foto's mee gemaakt en (zoals in het boekje staat) eerst de bijbehorende software geïnstalleerd.
(Ik werk met Win XP Prof)
Kabel van de cam naar de usb. Maar hij herkent m'n camera niet?
(Zoombrowser geeft aan dat hij geen cam kan vinden)

Opnieuw opgestart helpt niet, uninstalled en opnieuw geinstalleerd helpt ook niet.
Ik zie zelfs niet dat de usb aangeeft dat er überhaupt nieuwe hardware gevonden is.
(En dus ook niet bij device manager)

Kan iemand misschien helpen?

Ik kom er helemaal niet uit.

Alvast bedankt.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:28:36 #94
63890 bugeye
pi_19326303
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:22 schreef Untitled het volgende:
Ik heb vandaag een Canon A70 gekocht.
Net foto's mee gemaakt en (zoals in het boekje staat) eerst de bijbehorende software geïnstalleerd.
(Ik werk met Win XP Prof)
Kabel van de cam naar de usb. Maar hij herkent m'n camera niet?
(Zoombrowser geeft aan dat hij geen cam kan vinden)

Opnieuw opgestart helpt niet, uninstalled en opnieuw geinstalleerd helpt ook niet.
Ik zie zelfs niet dat de usb aangeeft dat er überhaupt nieuwe hardware gevonden is.
(En dus ook niet bij device manager)
Je hoeft de bijbehorende software (drivers voor de USB) niet installeren in Windows XP. Hij wordt gelijk herkent en je kunt er gelijk mee aan de slag.

Ik vind wel vreemd dat Zoombrowser je cam niet kan vinden,

Plug de USB eruit en dan weer in, kijk wat ie nu doet
pi_19326400
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:18 schreef capibar het volgende:

[..]

wat
Chill! dacht dat je moest inloggen voordat je kon quoten, maar ik logde in voordat ik iets geschreven heb!
pi_19326403
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:28 schreef bugeye het volgende:

Plug de USB eruit en dan weer in, kijk wat ie nu doet
Dat helpt niet, hij vind hem echt niet

Ik kan nu het beste alle software eraf halen en dan opnieuw de usb hem laten vinden?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:36:34 #97
63890 bugeye
pi_19326486
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:33 schreef Untitled het volgende:
Ik kan nu het beste alle software eraf halen en dan opnieuw de usb hem laten vinden?
zal je kunnen doen, want die software die je geinstalleerd hebt, was eigenlijk niet nodig geweest, want ze zijn meer bedoeld voor oudere Windows versies. Windows XP moet dit gewoon meteen herkennen.

Als het nog niet werkt, zal er iets "technisch" mis kunnen zijn met je USB poorten
pi_19326584
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:27 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Het is een heerlijke camera, maar idd redelijk omvangrijk. Hij ligt wel heerlijk in de hand, maar als je een party-cam oid zoekt kan je beter verder zoeken. Ik wil er ooit nog een kleinere cam naast die ik gewoon altijd bij me kan hebben
Precies, dit vraag ik me ook af. Het ligt lekker in de hand, maar je vindt hem te groot..omdat je een kleinere camara wilt...Waarom deze camara kopen en dan nog een andere erbij. Een camara is voor mij al voldoende .
pi_19326874
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:36 schreef bugeye het volgende:

[..]

zal je kunnen doen, want die software die je geinstalleerd hebt, was eigenlijk niet nodig geweest, want ze zijn meer bedoeld voor oudere Windows versies. Windows XP moet dit gewoon meteen herkennen.

Als het nog niet werkt, zal er iets "technisch" mis kunnen zijn met je USB poorten
HIj herkent hem nog steeds niet?

M'n oude web-digi-cam herkent hij wel op die poort
  zondag 23 mei 2004 @ 00:02:11 #100
63890 bugeye
pi_19327015
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:55 schreef Untitled het volgende:
HIj herkent hem nog steeds niet?

M'n oude web-digi-cam herkent hij wel op die poort
Ik denk dat ik de belangrijkste vergeten ben

zet je camera aan en zet hem op de kaartlezer stand (waar je je foto's terug kunt bekijken)

waarschijnlijk is dat het enige probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')