Is zeker een goede keus, naja wat betreft de A60 was ik dus in de war. Hoorde van Fotoloog dat Qyroz vanaf vandaag aan de Ixus II zit. Dat koopt maar nieuwe camera's tegenwoordig....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:59 schreef sweek het volgende:
[..]
Nee, ik had een Kodak DX3900.
Dat was mijn eerste camera, heb hem anderhalf jaar nu. Leuk point-n-shoot dingetje met enkele opties, maar ik wil nu een camera met wat meer opties. Vooral handmatig scherpstellen en sluitertijd instellen miste ik. Nu dus voor de A80 gekozen, ziet er uit als een goede keus voor niet al te veel geld. Heb wat reviews hier en daar gelezen en dit topic gevolgd. Ooh, en Qyroz heeft me zitten overtuigen..
Ja, dat is zijn derde camera in euh... niet zo veel tijd in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:04 schreef rique het volgende:
[..]
Is zeker een goede keus, naja wat betreft de A60 was ik dus in de war. Hoorde van Fotoloog dat Qyroz vanaf vandaag aan de Ixus II zit. Dat koopt maar nieuwe camera's tegenwoordig....![]()
Ik gebruik voor mijn A70 de Lowepro D-Res 10 AW. Beetje aan de prijs maar echt een mooi afgewerkt product. Dinsdag heb ik hem getest in een van die stortbuien (lees: in 5 minuten ben je helemaal doorweekt) maar in tegenstelling tot mijzelf had mijn camera geen spatje opgelopen dankzij het ingebouwde regenjasje. Geniaal tasje!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:09 schreef sweek het volgende:
[..]
Weet iemand hier trouwens welk tasje er goed bij past? Online durf ik ze niet te kopen omdat ik hem er toch even zelf in wil stoppen, dus ik ga wel even langs de MediaMarkt ofzo voor dat. Maar dan weet ik tenminste waar ik naar moet kijken....
idd hij is er echt voor gemaaktquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:15 schreef rique het volgende:
[..]
Ik gebruik voor mijn A70 de Lowepro D-Res 10 AW. Beetje aan de prijs maar echt een mooi afgewerkt product. Dinsdag heb ik hem getest in een van die stortbuien (lees: in 5 minuten ben je helemaal doorweekt) maar in tegenstelling tot mijzelf had mijn camera geen spatje opgelopen dankzij het ingebouwde regenjasje. Geniaal tasje!
Je gebruikt hem niet vaak maar hij is handig wanneer je b.v. een foto van heel laag bij de grond naar boven wil maken. Denk aan wanneer een kind van een glijbaan af glijd of andersom, als je achter een menigte staat en boven je hoofd fotografeert.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:58 schreef sannuh het volgende:
ik wil dus ook een digitale camera gaan kopen.. mij leek de canon a80 wel een goede, alleen dat schermpje.. je kan m dus uitklappen enz maar waarvoor? En breekt dat niet snel af dan als je m uit heb geklapt??
ik kijk altijd als eerst *hier*quote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:24 schreef Fear! het volgende:
Overigens voor de specs van de A70en vele andere camera's is DPreview dé site als je het mij vraagt.
Hier een revieuw van de A70
http://www.dpreview.com/reviews/canona70/
En de site: http://www.dpreview.com/
Ben je dus op zoek, kijk dan zeker even hier...
Ach, hoofdletter typo, DPReviewquote:Op zondag 27 juni 2004 00:38 schreef capibar het volgende:
[..]
ik kijk altijd als eerst *hier*
het is trouwens review
Mijn eerste heb ik in september 2002 gekocht. Valt wel mee. Elk jaar een ander.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:09 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat is zijn derde camera in euh... niet zo veel tijd in ieder geval..
LowePro is goed. Ik gebruik de D-Res 8 voor mijn A60, perfect fit.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:15 schreef rique het volgende:
[..]
Ik gebruik voor mijn A70 de Lowepro D-Res 10 AW.
dat is wel normaal ja....quote:Op zondag 27 juni 2004 19:59 schreef Mr.J het volgende:
Mijn instelling voor foto's is Large (2272x1704) + Fine. Default dus.
Dit levert foto's van gemiddeld 1MB per stuk op. Is dit 'normaal'?
Ik heb m'n A70 altijd op Superfine, want als je toch al op 2272x1704 fotografeerd, maakt die fractie van een MB ook niet meer uit, en je ziet het er wel aan af.quote:Op zondag 27 juni 2004 19:59 schreef Mr.J het volgende:
Mijn instelling voor foto's is Large (2272x1704) + Fine. Default dus.
Dit levert foto's van gemiddeld 1MB per stuk op. Is dit 'normaal'?
Om dat tooltje te gebruiken kan je gebruik maken van een externe cardreader. Dan wordt je CF wel als externe schijf gezien. Kost misschien een tientje maar dan heb je ook wel wat.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:41 schreef UncleJim het volgende:
Weet iemand hoe je gewiste foto's kunt terughalen? Het zogenoemde RECOVEREN? Ik heb gezocht naar Image Recovery Software en ook wel gevonden maar dan vragen alle programma's om een schijf te selecteren. Maar de A60 herkent zichzelf niet als aparte drive, niet bij winXP iig. Het lijkt me wel handig. Doei.
Zo uit mijn hoofd geredeneerd kan het niet zonder je CF als externe schijf te zien. Ik heb er echter geen ervaring mee maar het lijkt me wel de enige oplossing.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:01 schreef UncleJim het volgende:
Is er een manier om dat zonder zo'n reader te doen? Die heb ik namelijk geen.
Ik heb er nog geen teruggehad met error 18quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:17 schreef QyRoZ het volgende:
Ik lees de laatste tijd veel over E18 fouten, problemen met de mechaniek. Heeft er daar iemand ervaringen mee? Ik word er een beetje bang van...
Ik ben benieuwd hoeveel procent van de camera's er binnen, zeg maar, anderhalf a twee jaar last van krijgt. Het is niet alleen de A-serie die daar problemen mee heeft toch? Ik zoek even verder.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:32 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen teruggehad met error 18
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |