abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18842232
In druiven zit vrij veel suiker. Als je fruit wilt eten kun je beter een appel nemen.
Wat je eigenlijk vooral moet aanhouden: 3 uur voordat je naar bed gaat niet meer eten. Dus ook geen bruine boterham met kaas omdat je zo'n 'honger' hebt. De energie die je daarmee binnen krijgt verbrand je nl. niet meer zo snel.
pi_18843085
Nou moet je niet te weinig gaan eten 't moet wel vol te houden zijn. als je wilt afvallen kun je beter zo gaan eten dat je 't de rest van je leven kunt volhouden. als 't maar gezond is en niet te veel (dit is zeker niet te veel, maar ik betwijfel of dit wel ok is.) ga anders langs een dietist(e)!
pi_18843293
quote:
Op zondag 2 mei 2004 22:03 schreef molleke01 het volgende:
Ik heb nu bv. om half 10 pas gegeten omdat ik heb gewerkt...ik heb op:

- Bami (1 eetlepel)
- 120 gram varkensrolade (magere)
- 1 Kipballetje (zoetzuur)
- Klein slaatje
- magere yoghurt 0%vet,geen suiker
- druiven en aardbeien schaaltje

Is dit veel? Kan dit kwaad?
Veel te veel vlees!! Je kunt het beste voor het avondeten maximaal 75 gram mager vlees eten. En je zou veel meer groenten moeten eten. Wat betreft de yoghurt de druiven en aardbeien prima!
Als je overigens meer water wil drinken maar je dat niet lukt, kun je bijvoorbeeld een spafles elke dag 's morgens met water vullen en die tijdens de dag leegdrinken. Dan krijg je in ieder geval al 1,5 L water op een dag binnen, met de rest van je eten en ander drinken krijg je dan de andere 0,5 L ook makkelijk binnen.
pi_18844036
oh ja. idd. en bami is wel goed, neem wat meer bami ipv die rollade (lekker, dat wel) en dan doe je de rest van die 120 gram aan groente. geen slaatje denk ik, of gewoon sla?
pi_18844202
quote:

- Bami (1 eetlepel)
- Klein slaatje

Hoe voel je je? Heb je genoeg energie? Want dit lijkt mij niet voldoende.

Gewoon goed en gezonder eten. 0% vet/calorieen troep zou ik mijden. Dan kan je net zo goed niets eten. Dat is helemaal 0%. Eten doe je om voedingsstoffen tot je te nemen zodat je kan functioneren.

Met die energie kan je weer gaan bewegen en vet verbranden.
pi_18844440
quote:
Op zondag 2 mei 2004 23:29 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoe voel je je? Heb je genoeg energie? Want dit lijkt mij niet voldoende.
dat zei ik al. en je moet meer bami eten met minder vlees.

doe bij nader inzien toch maar meer dan 120 gram bami extra eet zelf altijd 2 opscheplepels, met alleen blokjes kip

maar je toetje lijkt mij prima. In druiven zit wel veel suiker, maar als je gaat sporten vanavond heb je die energie wel nodig
pi_18856587
haha oke dankje hoor!!..
thankx 4 the tips..!
pi_18856605
2e lijndag:

ontbijt:
- cornflakes met halfvolle melk!

Lunch:
- 1 volkoren boterham met achterham,tomaat,augurk
- 3 volkoren roggenbroodschijfjes 2 krabsalade, 1 kipsate
pi_18856940
Eerlijk, laat de krabsalade en de kipsate weg.
Het is een salade en die wordt aangemaakt met meestal iets van mayo hetzelfde geldt voor de kipsate.
Neem liever nog een plakje achterham.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:56:59 #60
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_18857013
Ken je niet beter naar zo'n dietist gaan in plaats van op een forum vragen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 3 mei 2004 @ 17:42:01 #61
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_18860411
vergeet niet het belang van vlees (aanraders: vis, kipfilet, kalkoenborstfilet) eiwitten zijn zeker noodzakelijk, en daarbij bevat vette vis de goede vetten.

Hmm, een kipsate is niet zo gek hoor (natuurlijk niet te vaak) kipfilet bevat relatief weinig vet en de satesaus bevat pindakaas wat weer Onverzadigde Vetten levert
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 3 mei 2004 @ 23:44:14 #62
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18869921
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:42 schreef Scighera het volgende:
vergeet niet het belang van vlees (aanraders: vis, kipfilet, kalkoenborstfilet) eiwitten zijn zeker noodzakelijk, en daarbij bevat vette vis de goede vetten.

Hmm, een kipsate is niet zo gek hoor (natuurlijk niet te vaak) kipfilet bevat relatief weinig vet en de satesaus bevat pindakaas wat weer Onverzadigde Vetten levert
Ik wil niet weer die vlees of niet vlees discussie hebben maar wat heel goed schijnt te zijn is vis eten en de vleesproducten te vervangen door vegatarische producten. Die hebben veel minder vet en je hebt toch een lekker gevuld bord.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_18876786
Alles met mate, dat is juist wat voor veel mensen zo moeilijk is. Vlees is prima, maar je hoeft het niet iedere dag te eten. Suikers en vetten heb je toch echt nodig, maar met mate. Overigens is met geraffineerde suiker waar je dik van wordt, de suikers in fruit (fructose) is niet dikmakend. Dus als je wil snoepen kan je rustig een stuk fruit nemen zonder je schuldig te voelen. Rozijnen is ook een goed alternatief voor snoepkonten.

Wanneer je blijvend gewicht kwijt wil raken moet je je leven veranderen. Je moet niet minder gaan eten maar bewust eten. Zorg dat je veel eetmomenten in een dag stopt en begint met een stevig ontbijt. Dan kom je gedurende de dag ook niet in de verleiding om te gaan snoepen en zal je merken dat je het helemaal niet mist. Zorg dat je de tijd neemt om je eten te bereiden.
Eet dagelijks groente en fruit. Er is niets mis met een stukje rundvlees of kip. Varkensvlees kan je beter laten liggen. Maar er hoeft niet iedere dag vlees op het menu te staan. Wissel af met vis en vegetarisch.

Nu nog dagelijks een half uurtje bewegen, al is het lopen of fietsen naar je werk plus nog 2 keer per week sporten en je zal zien dat je lichaam snel verandert. Afvallen is geen doel op zich, je moet gezonder gaan leven en dan raak je dat vet vanzelf wel kwijt.

Sommige mensen hebben moeite met de cold turkey benadering. Het gaat er om dat je je lichaam regelmaat geeft. Je stofwisseling moet veranderen. Dat betekent dat wanneer je gezond leeft je best 1 dagje in de week mag snoepen. Zelf heb ik de zaterdag om af en toe eens een flink diner naar binnen te werken met een flesje wijn. Heerlijk en dat moet ook kunnen, ook als je wil afvallen. Juist door jezelf alles te ontzeggen zal het meer als een straf voelen wat het moeilijk maakt om het vol te houden.
pi_18876811
owja, snel afvallen is dus bullshit. Het gewicht dat je op korte termijn kwijt raakt zal er na je dieet aktie in een paar maandjes weer allemaal aan zitten.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:55:08 #65
53866 moniek
met i-e-k
pi_18876840
NIET TE SNEL AFVALLEN!
mijn moeder is ghierdoor al 2x flauwgevallen, sinds ze zoveel is afgevallen in een korte periode heeft ze nog nooit zo vaak bij de dokter gezeten. pas dus op!
veel succes met je afvalrace
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:31:16 #66
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_18877328
quote:

- Bami (1 eetlepel)
- Klein slaatje

Nee, dat is niet veel, waarom niet wat meer bami? Niet vet, en vult goed.

Het allerbelangrijkste is een goede eetstructuur: bijv. 6 eetmomenten per dag, drie maaltijden, drie tussendoortjes, max. 3 uur tussen elk eetmoment, zodat je suikerspiegel niet te laag wordt, en je geen honger lijdt, want hongerlijden leidt tot eetbuien.
Snel afvallen is erg slecht, streng lijnen kan leiden tot een eetstoornis (ik spreek hier jammer genoeg uit ervaring)
A spoonful of sugar...
pi_18877353
Snel afvallen is het punt niet. Je moeder viel flauw doordat ze te weinig at of uitdrogingsverschijnselen kent. Als je moeder gezond bleef eten en ging bewegen dan was er niets aan het handje.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:28:59 #68
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18877992
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:56 schreef Steve-O het volgende:
Ken je niet beter naar zo'n dietist gaan in plaats van op een forum vragen
Dat was wat ik ook dacht

Ik ben een tijdje geleden op dieet geweest. Met het obesitas dieet van het witte kruis, dat is goedgekeurd door doktoren. Dit is een goed dieet (niet zo'n ziekenhuis-in-7-dagen-7kilo-eraf-dieet, soep-dieet of ander lichaamsverwoestend dieet). 'K stond onder begeleiding van dieetistes en elke twee weken was er een vocht en vetmeting.

In het begin moest ik medische maaltijdvervangers eten, in combinatie met een persoonlijk op koolhydraten aangepast dieet. De maaltijdvervangers moest ik langzaam afbouwen na verloop van tijd.

Verder sportte ik er meerdere malen per week bij om de spiermassa op peil te houden. Je eet minder dus je verbrandt op een gegeven moment spieren. Spieren zorgen er juist voor dat vet verbrand wordt, die massa moet je op peil houden. Doe je dat niet en stop je met dieeten dan komt het vet dat je eet 3x zo hard aan (jojo-effect). Goed blijven eten en sporten als je af wilt vallen is de sleutel. 6x Per week sporten is overdreven vaak, je moet wel geleidelijk af kunnen vallen.

In een 4-tal maanden ben ik met het obesitas dieet rond de 15 kilo mee afgevallen. Dit dieet is alleen voor als je écht overgewicht hebt, een paar kilo eraf kun je beter zelf verzorgen Bovendien was het enorm prijzig +/- ¤550 pp

'K heb nog wel een tip voor als je graag kaas lust: kies Milner ipv normale belegen kaas. Milner bevat veel minder zout waardoor je minder vocht vasthoudt Dit scheelt enorm!

Snacktip: rijstwafels met kaas of caramelstrooisel. Verkrijgbaar bij de AH of andere super. Ook Ricecracks zijn ok. Lekker, bevat weinig vet en je zit er snel vol van! Maar blijf natuurlijk matigen met dit soort snacks

[ Bericht 0% gewijzigd door BadGirly op 04-05-2004 13:34:55 ]
pi_18910299
Probeer eens te starten met: weight watchers, mijn moeder heeft dat ook gedaan en het helpt..
iedergeval als je boodschappen doet, nooit langs de snoepafdeling gaan... anders word je alleen maar dikker en dikker, kies gezonde dingen uit.. en eet max drie keer per dag... en gebruik niet te veel vette dingen in je eten! nog succes ermee !!
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:41:28 #70
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_18913065
S P O R T E N !
  donderdag 6 mei 2004 @ 05:40:01 #71
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_18921886
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 18:38 schreef Toemoegirl het volgende:
Probeer eens te starten met: weight watchers, mijn moeder heeft dat ook gedaan en het helpt..
iedergeval als je boodschappen doet, nooit langs de snoepafdeling gaan... anders word je alleen maar dikker en dikker, kies gezonde dingen uit.. en eet max drie keer per dag... en gebruik niet te veel vette dingen in je eten! nog succes ermee !!
deels mee eens, deels oneens;
-drie keer eten is te weinig; beter 5-7 keer wat minder dan 3x veel; op deze manie rhoud je je stofwisseling hoog
- ga nooit onder de 1200KCal
-besteedt beter je geld aan een sportschool abo en doe een combi van krachtraining en cardio
-maak van tevoren een lijstje wat je moet kopen bij de supermarkt en houd je daaraan
-kijk je niet dood op gewicht; vet% is belangrijker; zeker bij KT; daar spiermassa meer weegt dan vetmassa, maar door spiermassa je rustverbranding hoger ligt
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_18923220
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 05:40 schreef Scighera het volgende:

[..]
-drie keer eten is te weinig; beter 5-7 keer wat minder dan 3x veel; op deze manier houd je je stofwisseling hoog
Bovendien heb je minder kans op een hongergevoel waardoor je niet in de verleiding komt om tussendoor te snoepen. Je dieet is dus makkelijker vol te houden.

Overigens is de weightwatchers benadering wel erg korte termijn gericht en dus erg gevoelig voor het jojo-effect. De enige permanente oplossing is om je leefpatroon te veranderen door gezonder en vaker te eten en meer water te drinken. Gezonder wil niet zeggen minder lekker, je moet alleen fatsoenlijk leren koken en combineren. De meeste mensen pleuren een lading saus over hun avondeten waardoor het bijna niet meer uitmaakt wat er onder de saus zit, maar wanneer je die saus niet meer neemt ga je zowaar proeven wat je verder hebt gemaakt.

Het probleem met dikke mensen is dat het in hun hoofd zit dat alleen vet eten en spul met veel suiker lekker is.
pi_18936977
Post geplaatst door yvette1982 - donderdag 6 mei 2004 @ 17:12

Regelmatig bezoek aan een sauna...
Ik vroeg me af of je daar makkelijk en snel van afvalt aangezien je toch veel zweet dan. Weet iemand dit?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18937483
begin gewoon met cocaine is veel effectiever dan al die afslankzooi, mja tis wel wat duurder
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  donderdag 6 mei 2004 @ 19:52:14 #75
29645 _-Xanti-_
en een paar dagen NIET ETEN, maar wel VEEL water drinken.

>> resultaat >> je valt snel, veel, af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')