quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:56 schreef Steve-O het volgende:Ken je niet beter naar zo'n dietist gaan in plaats van op een forum vragen
![]()
Dat was wat ik ook dacht
Ik ben een tijdje geleden op dieet geweest. Met het obesitas dieet van het witte kruis, dat is goedgekeurd door doktoren. Dit is een goed dieet (niet zo'n ziekenhuis-in-7-dagen-7kilo-eraf-dieet, soep-dieet of ander lichaamsverwoestend dieet). 'K stond onder begeleiding van dieetistes en elke twee weken was er een vocht en vetmeting.
In het begin moest ik medische maaltijdvervangers eten, in combinatie met een persoonlijk op koolhydraten aangepast dieet. De maaltijdvervangers moest ik langzaam afbouwen na verloop van tijd.
Verder sportte ik er meerdere malen per week bij om de spiermassa op peil te houden. Je eet minder dus je verbrandt op een gegeven moment spieren. Spieren zorgen er juist voor dat vet verbrand wordt, die massa moet je op peil houden. Doe je dat niet en stop je met dieeten dan komt het vet dat je eet 3x zo hard aan (jojo-effect). Goed blijven eten en sporten als je af wilt vallen is de sleutel. 6x Per week sporten is overdreven vaak, je moet wel geleidelijk af kunnen vallen.
In een 4-tal maanden ben ik met het obesitas dieet rond de 15 kilo mee afgevallen. Dit dieet is alleen voor als je écht overgewicht hebt, een paar kilo eraf kun je beter zelf verzorgen
![]()
Bovendien was het enorm prijzig +/- ¤550 pp
'K heb nog wel een tip voor als je graag kaas lust: kies Milner ipv normale belegen kaas. Milner bevat veel minder zout waardoor je minder vocht vasthoudt
![]()
Dit scheelt enorm!
Snacktip: rijstwafels met kaas of caramelstrooisel. Verkrijgbaar bij de AH of andere super. Ook Ricecracks zijn ok. Lekker, bevat weinig vet en je zit er snel vol van! Maar blijf natuurlijk matigen met dit soort snacks
[ Bericht 0% gewijzigd door BadGirly op 04-05-2004 13:34:55 ]