quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:27 schreef BVO het volgende:Ik heb wat mensen uit Spanje die ik vaak spreek, die waren ook nogal enthousiast over hem. Ook over Hind trouwens
![]()
.
Mennnn, wat is dit
In het gastboek van Henkjan Smits' website vond ik trouwens een leuke reactie van Nederlanders uit Spanje, die Boris kennen en een strandtent hebben waar veel internationale mensen komen. Boris ligt errug goed bij publiek uit allerlei landen. Ook gaaf is dat ze zelfs zijn 2 cd's verkopen, ze lopen erg goed (ik wist dus niet dat hij al 2 albums uit had, ga luisteren naar de liedjes en als het goed is koop ik ze denk ik, ik wil hem zeker steunen maar de huidige single.... jammer).
Maar hier is dus het stukje op de site (wel alweer van begin april):
Hallo Henkjan,
Ten eerste onze complimenten voor jullie eerlijke commentaar in de idolshows!
Jullie zijn helemaal niet grof,eerder vakkundig.
Wij hebben in onze beachclub meerdere live
bands laten optreden uit o.a Engeland,Spanje
en Nederland,dus wij kijken ook met een ander uitgangspunt dan de meeste mensen naar de uitzendingen.
Nu hebben wij deze zaterdag pas voor het eerst Boris een beetje de show neer zien zetten,die wij van hem kennen.
De optredens van Boris bij ons waren zo verschrikkelijk goed,hij bouwt de nummers op en geeft een soort bezieling aan de songs die iedereen mee trekt.
Jong en oud,mannen en vrouwen,ze gingen allemaal uit hun dak.
Zelf de andere bands gingen helemaal te gek op hem,we hebben hierdoor heel veel spontane jamsessions gehad,waanzinnig hoe hij daar in uit komt,neemt de leiding en zelf de oudere rotten in het vak volgden hem ,hij sweept de hele boel op tot een ultime finale.
Hij zingt helemaal niet alleen prince ,zoals velen beweren,als weet hoe breed zijn repertoir ligt,wrijf je in je handen.
Je hebt hem jammer genoeg nog niet helemaal kunnen beleven,wat hij echt allemaal kan.
Het beste aan hem tijdens zijn live optredens,vind ik dat je hem ziet genieten van de songs die hij zingt.
Je zal wel denken...ja het zal wel ,weer zo´n fan.
WE zijn wel fan ,maar we waren niet blij dat hij aan idols mee deed,omdat wij bang waren dat jullie hem neer zouden zetten als zo´n commercieel boysbandtypetje of een soort Jim en dan vernietig je alles waar hij voor staat. SOULFUNKYJAZZ.
WIj draaien nu dagelijks zijn 2 cd´s
(omdat hij jammer genoeg niet meer even langs kan komen)en iedere keer vragen er klanten wie het is die we draaien.
We hebben zijn cd´s heel goed verkocht,
helaas zijn ze op een paar soldiercd´s uitverkocht.(ik wil je er een toesturen,
want er staan een paar goede nrs. op van hemzelf.)
Al met al Henkjan,ik hoop dat je ongelijk hebt over het feit dat Boris niet wint,want we zouden bij worldidols een hele goede kans maken met Boris,ik heb hier in Spanje op kleine schaal gezien (3000 man met het St.Juan feest)dat Boris een succes is bij alle nationaliteiten.
OOk laten we de wereld gelijk zien,dat wij met ons kleine kikkerland artiesten vanwereld niveau in huis hebben.
Maar als jullie van plan zijn hem een genre aan te meten ,die niet Soul/Funk of Jazz uitstraalt en kinderachtige troep voor hem gaat schrijven ,LAAT HEM DAN MAAR WEL VERLIEZEN.
LAAT HEM IN ZIJN WAARDE ALSTJEBLIEFT::::::
Chillzonelacubana