Jazeker ! Ik heb ook mijn huis te koop staan (hij is overigens zojuist verkocht) en ik heb toen ook 4 makelaars langs laten komen. Het kosten even wat tijd (je bent per makelaar zo'n 3 kwartier kwijt) maar dat heeft me nu toch wel ¤ 350,- gescheeld !quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oke daar heb ik wat aan! het loont dus wel degelijk te gaan "shoppen"
Nee, dat is pertinent niet waar !quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Onder kosten koper vallen ook de makelaarskosten die de verkopende partij maakt, bij mijn weten. In elk geval wel toen mijn ouders een huis gingen kopen
Dat zal dan wel slim onderhandelen van de verkopende partij zijn geweestquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:27 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Nee, dat is pertinent niet waar !
Makelaarskosten zijn ALTIJD voor de verkoper zelf.
Als de kopende partij zelf een makelaar inhuurt dan komen deze kosten wel voor de koper, maar de makelaar die de verkopende partij inhuurt moet je echt zelf betalen.
Vraag het nog maar een keer na bij je ouders want het kan niet.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zal dan wel slim onderhandelen van de verkopende partij zijn geweest
Jawel, ze hebben dat toch echt betaald. Dat is er bij de onderhandelingen dus gewoon bijgekomen. Eigen schuld, dikke bultquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:31 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Vraag het nog maar een keer na bij je ouders want het kan niet.
Okee, als beide partijen hiermee instemmen dan zal dat wel zo zijn. Maar wel vreemd, want de koper kan van te voren niet weten hoeveel deze kosten zijn. Je kunt als verkoper wel tig keer geadverteerd hebben en deze advertentiekosten zitten niet standaard in het courtagebedrag. De makelaarskosten kunnen hierdoor flink oplopen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben dat toch echt betaald. Dat is er bij de onderhandelingen dus gewoon bijgekomen. Eigen schuld, dikke bultAls je erin toestemt....
En wat een fijn huis dat het wasquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:38 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Okee, als beide partijen hiermee instemmen dan zal dat wel zo zijn. Maar wel vreemd, want de koper kan van te voren niet weten hoeveel deze kosten zijn. Je kunt als verkoper wel tig keer geadverteerd hebben en deze advertentiekosten zitten niet standaard in het courtagebedrag. De makelaarskosten kunnen hierdoor flink oplopen.
Ik zou als koper niet willen opdraaien voor deze kosten, maar als je zo stom bent om hiermee accoord te gaan dan wil je het huis schijnbaar heel erg graag.
Off-topic:quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oke daar heb ik wat aan! het loont dus wel degelijk te gaan "shoppen"
Ik wil eigenlijk best wel weten waarom de ene makelaar maar ¤ 60.000,- wil vragen... Alle 3 slaapkamer flats bij jou in het gebouw gaan over de toonbank voor ¤ 100- 120.000...quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De ene zegt 60.000 euro vraagprijs en de andere 120.000 euro vraagprijs... ik ga maar eens kijken wat vergelijkbare huizen doen???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |