Naar de hel.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 06:40 schreef Isabeau het volgende:
Waar gaat het heen met de taalverloedering...
Over my dead bodyquote:Op zaterdag 1 mei 2004 07:10 schreef Maerycke het volgende:
Het gaat net zo lang door totdat er geen enkele Nederlander is die behoorlijk de taal spreekt of schrijft.
And over mine.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 07:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Over my dead body
Ja,en dat hebben we voornamelijk aan de jeugd te danken!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:21 schreef fraubitch het volgende:
we gebruiken sowiezo meer engelse woorden in onze taal dan dat we er zelf bij stilstaan..
ehm..jonge... zei zij kan je op 2 manieren op vatten. Waarvan er 1 goed is en 1 fout.....quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Het gaat niet alleen om die leenwoorden, wat me ook enorm stoort is het foute gebruik van relatieve voornaamwoorden. Voorbeeldje, ook uit het journaal:
"Het bedrijf die al langer in financiële problemen zat..."
Het is het bedrijf, mongool! Dus dat is het verwijswoord dat !!! Ik heb weinig mensen onder de 16 het nog goed horen doen. Alles wordt verwezen met die
En dan hier op Fok! wordt je er ook niet vrolijk van: ik zij ipv van ik zei . Die vind ik wel zo achterlijk! Het kan nog erger echter: zei zij.
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:32 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ja,en dat hebben we voornamelijk aan de jeugd te danken!
Nog een leuk voorbeeld, 'keer'. In de zin van 'nu'. Dat is volgens mij toch echt 'deze keer....'quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Het gaat niet alleen om die leenwoorden, wat me ook enorm stoort is het foute gebruik van relatieve voornaamwoorden. Voorbeeldje, ook uit het journaal:
Het is het bedrijf, mongool! Dus dat is het verwijswoord dat !!! Ik heb weinig mensen onder de 16 het nog goed horen doen. Alles wordt verwezen met die
En dan hier op Fok! wordt je er ook niet vrolijk van: ik zij ipv van ik zei . Die vind ik wel zo achterlijk! Het kan nog erger echter: zei zij.
quote:keer (de ~ (m.), keren)
1 telkens terugkerend tijdstip waarop iets gebeurt => maal
2 wending
Allicht, maar de wereld wordt ook meer een 'geheel'. Mensen en landen werken beter met elkaar samen, en dan zal je toch altijd een gemeenschappelijke taal nodig hebben. Engels, hoewel misschien niet de eerste taal qua mensen die het als moedertaal hebben, wordt wel in een flink aantal landen als eerste taal gesproken, Canada bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:32 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ja,en dat hebben we voornamelijk aan de jeugd te danken!
Iedereen doet dat, geen idee waar dat aan licht.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik weet niet of je dat expres zo schreef,maar het is wel LIGT!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Iedereen doet dat, geen idee waar dat aan licht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |