abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 14:53:59 #1
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1331148
hier is nog nooit ingebroken gelukkig....maar als het gebeurt dan mag ik die inbreker niet voor zijn kanus slaan als ik de wetgeving erbij neem.

Ik vind dat echt onzin....als ze hier naar binnen breken om alles leeg te roven heb ik toch het recht om ze een mep te geven????

Moet ik hem dan netjes vragen mijn huis te verlaten ????

Je bent toch strafbaar als je een inbreker mishandeld of niet??? Of is de wetgeving veranderd op dat gebied?

pi_1331164
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:53 schreef illusion het volgende:
hier is nog nooit ingebroken gelukkig....maar als het gebeurt dan mag ik die inbreker niet voor zijn kanus slaan als ik de wetgeving erbij neem.

Ik vind dat echt onzin....als ze hier naar binnen breken om alles leeg te roven heb ik toch het recht om ze een mep te geven????

Moet ik hem dan netjes vragen mijn huis te verlaten ????

Je bent toch strafbaar als je een inbreker mishandeld of niet??? Of is de wetgeving veranderd op dat gebied?

Dan heeft de inbreker toch pijn!!!

zaterdag 4 augustus 2001 @ 14:57:03 #3
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1331170
je mag pas wat doen als hij wat bij jou doet

zo zit de wetgeving helaas in elkaar, krom is het zeker jah

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_1331173
strafbaar of niet strafbaar, als er 1 bij mij binnenkomt krijgt ie een hockeystick in z`n nek.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 14:57:50 #5
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1331176
dat mag gewoon

zolang je maar geen hulpmiddelen (ijzeren staaf ofzo ) gebruikt.

toch ?

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1331192
Denk dan ook aan die inbrekers!!
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:00:23 #7
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1331196
hahaha...ikzelf zal echt wel met een knuppel naar beneden lopen als ik een ruit hoor diggelen of als de deur wordt opengebroken.

Dan zal die inbreker wel aangifte gaan doen bij de politie......en dan pakken ze mij op....zo gaat dat hier in Nederland.

zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:02:17 #8
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1331206
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:00 schreef superhunk het volgende:
Denk dan ook aan die inbrekers!!
arme inbrekers....die moeten altijd nachtdiensten draaien.

Ik neem het voorbeeld van Home Alone 1 over....lekker pijn laten leiden.

Dat ze gaan werken!!!!!!

zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:05:45 #9
14339 Tiggle
ik heb altijd een alibi
pi_1331233
Volgens mij mag je je wel verdedigen. Maar het probleem is dat het geweld dat je daarbij gebruikt in verhouding moet staan met datgene waartegen je je verdedigt. Je mag een inbreker dus niet overhoop schieten.

Maar ff voorbeeldje: een maand of wat geleden werd hier een jongen die alleen achtervolgd door een groepje voor hem onbekende jongens op de fiets die hem aanvielen (typisch voorbeeld van zinloos geweld).

Die jongen heeft flink van zich afgeslagen en heeft daarbij een van zijn aanvallers een flinke duw verkocht. Die gozer is achterovergevallen met zijn hoofd op de stoep en kan het niet meer navertellen. De politie heeft de alle betrokkenen verhoord en de jongen die in eerste instantie het doelwit was, wordt niet strafrechtelijk vervolgd. In dit geval was het geweld wat hij gebruikte gerechtvaardigd, want hij had zo doodgeslagen kunnen worden door die groep randdebielen. En dat er dan eentje zijn aapmens gedrag met de dood moet bekopen is een typisch geval van jammer.
...alhoewel...jammer.....

psies
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:08:25 #10
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1331251
quote:
[b]...alhoewel...jammer.....
hier gaat het spreekwoord..."eigen schuld dikke bult" op.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:17:43 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1331334
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:05 schreef Tiggle het volgende:
Die jongen heeft flink van zich afgeslagen en heeft daarbij een van zijn aanvallers een flinke duw verkocht. Die gozer is achterovergevallen met zijn hoofd op de stoep en kan het niet meer navertellen. De
Mooi! Hopelijk een goed voorbeeld voor ander tuig.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:48:59 #12
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_1331529
Als hier iemand binnen komt denk ik dat hij het niet na kan vertellen,.. hij zal dezelfde weg als Herman Brood moeten bewandelen om weer weg te kunnen komen! Al is het hier maar vanaf vier-hoog,.. doet t een beetje langer pijn (gniffel)
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 15:50:07 #13
10077 karmel
vroeger was ie nog lief
pi_1331535
hij sloeg eerst!
Of heb ik nou net een domme opmerking gemaakt?[br]gelukkig hebben we de [url=http://fotoboek.fok.nl/karmel]fotos[/url] nog.
pi_1331919
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:50 schreef karmel het volgende:
hij sloeg eerst!
ja, de ruit in.
pi_1332005
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:05 schreef Tiggle het volgende:
Volgens mij mag je je wel verdedigen. Maar het probleem is dat het geweld dat je daarbij gebruikt in verhouding moet staan met datgene waartegen je je verdedigt. Je mag een inbreker dus niet overhoop schieten.
Inderdaad. Noodweer is OK, noodweer exces niet.

Overigens denk ik dat je redelijk ver kunt gaan als je een inbreker s'nachts in je eigen huis aantreft. Als je je dan beroept op noodweer en dat je in paniek was dan kan een rechter daar ver in meegaan.

zaterdag 4 augustus 2001 @ 17:37:27 #16
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1332024
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:34 schreef Aernout het volgende:

[..]

Inderdaad. Noodweer is OK, noodweer exces niet.

Overigens denk ik dat je redelijk ver kunt gaan als je een inbreker s'nachts in je eigen huis aantreft. Als je je dan beroept op noodweer en dat je in paniek was dan kan een rechter daar ver in meegaan.

hoe ver kan je dan gaan???? Ik bedoel....mag hij iets breken enzo?
pi_1332041
Omdat het in het wetboek staat..

* Chandler vind dat ze dat ze het netzoals in america moeten doen..

Op mijn terein ben ik de baas, dus als iemand in zou breken mag je um hard aan pakken.. (zelf vermoorden) maar tja dat gaat me wel een beetje te ver..

trouwens je mag een inbreker altijd in burgerarrest nemen..

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1332072
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:37 schreef illusion het volgende:

[..]

hoe ver kan je dan gaan???? Ik bedoel....mag hij iets breken enzo?

Officieel gelijkheid van wapenen. Als de inbreker ongewapend is mag je hem niet met een mes te lijf gaan. Als hij een mes heeft mag jij ook een mes hanteren maar geen pistool, dan is het noodweer exces.

In de praktijk zal een rechter natuurlijk rekening houden met de voor jou onzekere en bedreigende situatie, het feit dat je mogelijk in paniek was en met het feit dat jij niet kan weten wat voor wapens die inbreker verder nog bij zich heeft.

Maar als blijkt dat jij die inbreker letsel hebt toegebracht terwijl dat niet meer 'nodig' was (hij was op de vlucht of verkeerde in een situatie waarin hij feitelijk al was uitgeschakeld en niks meer kon doen) dan heb je een groot probleem. Dat kun je zelf beschuldigd worden van (poging tot) doodslag.

pi_1332093
It's comin' right for us!!!

Kennis van me heeft een inbreker met honkbalknuppel neergemept, voor de deur gelegd, en de politie gebeld: "Er ligt een zwerver voor de deur!".

Politie had het ook wel door, maar werkt net zo makkelijk mee. Maarja, de politie in Tilburg heeft ook een reputatie..

zaterdag 4 augustus 2001 @ 17:50:01 #20
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1332106
ahhhh zit dat zo!!!! Weet ik dat ook weer..
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 18:06:19 #21
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1332231
ja, beetje wel.. pak dan een simpele M4A1. Da's nog wel te doen.. Kijken of de kit er in mee gaat
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 augustus 2001 @ 18:23:00 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1332259
Tsss....

gewoon zorgen dattie geen aangifte meer kan doen.

meestal komen ze 's nachts...dus als je um doodslaat en naar 2 straten verder sleept is er ook niemand die JOU ziet

pi_1332285
in stukjes hakken en in de biobak...
pi_1332328
Psychotische buurman mét mes ramde de tuindeur van buurman 2 in en rende met het mes op hem af.
Buurman 2 pakte snel een stuk steen om iig iets te hebben qua wapen en sloeg hem daarmee op z'n hoofd (psychoot lag al bovenop hem).
Psychoot opgepakt door de politie,na een uur weer vrij,
net lang genoeg om een aanklacht wegens mishandeling in te dienen tegen buurman 2.

Duidelijk genoeg,qua wetgeving?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')